![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom heb ik een dashcam.
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik ineens moet stoppen kan ik stoppen of van mijn velo springen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vervolgens gaat u nu nog beginnen stellen dat ik een gps heb zodat mederenners zich zouden vergapen aan mijn prestaties. Vanwaar komt die stelling plots? Ik gebruik die data om mijn eigen conditie te kunnen opvolgen en om te zien wat voor trainingen mij helpen om beter te worden. Ik rij namelijk elk jaar een paar zware gran fondo's en dan is een goed trainingsschema wel belangrijk ja. Dat heeft niets met, maar dan ook niets met anderen te maken. Uw veronderstellingen zijn gewoon intriest.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik moet wel zeggen heb jaren in de buurt van een jaagpad gewoond , en zit regelmatig zelf op de fiets in het bos en veld, en soms rijden er toch echt wel regelrechte eikels rond. Ik kan het niet anders noemen. Allee iedereen mag iets organiseren he, maar dan organiseren ze MTB tochten in t weekend, gevolg heelder bendes achter mekaar alles geven, rijden gelijk zot en de recreatieve fietser en wandelaar die daar dan toevallig ook passeert of die zondagmorgen zijn wandelingske doet kan om de 5 minuten springen voor zijn leven. Ge begrijpt ook wel dat dat negatief overkomt bij de gewone recreatieve fietser of wandelaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, als er door de plaatselijke wielerclub ergens een cyclo georganiseerd wordt dan zal daar inderdaad heel veel passage van wielrenners zijn. Dat kan die dag een beetje ambetant zijn voor andere weggebruikers maar een beetje begrip zou al veel oplossen dan. Helaas blijkt dat moeilijker en moeilijker te worden...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah man, vanaf 15 mag je op de weg rijden en hoef je het fietspad niet te gebruiken. Daarom gebruik ik dat getal. Als jij wil onnozel doen en beginnen zwetsen over 14 of 13 of 12, doe gerust, maar t zal zonder mij zijn. En uiteraard is het niet ok om tegen 45 over een jaagpad te razen want de maximum snelheid op een jaagpad is 30 per uur.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 18 augustus 2022 om 15:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, die extra kracht met klikpedalen is onzin voor mij, door mijn ligpositie en toepassing. Ik heb die extra kracht dan ook niet nodig. Ik heb geen behoefte aan supersportprestaties voor mijn goestingskes. Dat U daar wel wil van genieten, ga ervoor. Zolang ge niet in mijn nek gevlogen komt, is het geen probleem voor me. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel. Tussen 15 en 50 mag het wel degelijk zonder volgwagen. Je hebt je mond vol van de verkeersregels maar blijkbaar ken je ze zelf niet zo goed.
Citaat:
Enkel als tussenstuk om drukke wegen te vermijden omdat ik daar niet graag fiets en omdat ik weet dat ik zonder tegenwind altijd dik boven de 30 zou zitten. Dus nee, ik gebruik die niet vaak. Maar het is niet omdat ik ze niet vaak gebruik dat ik de regels omtrent het gebruik ervan niet ken. Uw opmerking is dan ook vrij bizar te noemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben al lang geen frequente fietser meer maar ik weet uit het verleden wel dat wegkapiteins/volgwagens pas verplicht zijn vanaf 50 fietsers.
Tussen 15 en 50 fietsers mag het. Of wie weet is het al veranderd ff loeren en plakken, het is nog ~hetzelfde: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 18 augustus 2022 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat maakt het allemaal beter voor iedereen. Citaat:
Citaat:
Zowat iedereen met een racestuur of speedelek trok zich geen kloten aan van die 30km/u Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 18 augustus 2022 om 16:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De enige groep die ik op een soortgelijke hoogte zou zetten , zijn de deelsteppers/fietser die hun gehuurde voertuig gebruiken als hindernis/barricade/boobytrap. Maar die heb ik nog niet als individu gezien. En ik overlaad mezelf echt met alle zondes. Ik rij te traag, ik stop te gemakkelijk, en blijf sereen liggen in mijn ligzetel op wielen als een automobilist op het fietspad staat te wachten. Ik doe geen moeite om mijn Zwift ratings te verhogen, noch probeer ik mijn hartslag , aarsdruk en bloedsuikerspiegel digitaal perfect te krijgen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 18 augustus 2022 om 16:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je kan stoppen (redelijkerwijze) dan moet je stoppen. Oranje licht (in de wet staat 'geel licht') betekent stop. Alleen als je het licht zo dicht genaderd bent dat je redelijkerwijs niet meer kunt stoppen, mag je doorrijden. Rood betekent stop. Stop je niet voor rood, dan is de boete € 250,-. Maar je mag niet plotseling stoppen https://letsel.info/kop-staartbotsing/ Deze situaties van onverwacht en onterecht stoppen doen zich ook voor bij plotseling stoppen voor een oranje of groen stoplicht ‘Plotseling’ en ‘redelijkerwijs’, wat is dat?
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 18 augustus 2022 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Miljoenen wegkilometers vergelijken met de paar 1000 irritante asociale wannabe joop Zoetemelken per week, al dan niet in groep zoals bontkraaghyena's, geniaal gewoon. Bent u nu gewoon bezig uwzelve beter te laten voelen door de opvallende figuren die extreem irritant het voor iedereen verkloten te vergoeilijken? Of is gewoon reactie omdat ik uw beweringen zie als de zelfverheerlijking die ik ook zie bij kermiskoersers die denken dat ze beter/belangrijker zijn dan een politicus? Terug naar de basis van dit topic. Een automobilist rijd een fietser dood. Als beiden op hadden gelet, en er van uit gingen dat de ander te lomp is om een rol WC papier veilig te gebruiken, dan hadden beiden hoffelijk geleken, en waren er geen slachtoffers te betreuren.
![]() |
![]() |
#60 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Rare link trouwens, een oranje of groen stoplicht bestaat al niet in de wegcode. Verkeerslichten zijn voor iedereen zichtbaar en dus voorzienbaar en voor oranjegeel licht kun je dus nooit plotseling stoppen, verkeerslichten staan daar om veiligheidsredenen maar vooral om het verkeer te regelen. (verkeerslichten bepalen geen voorrang) Dus ook bij groene pijl kan het zijn dat je moet stoppen voor een fietser of voetganger die ook groen heeft. (61.1.5°) Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 18 augustus 2022 om 19:30. |
||||
![]() |
![]() |