![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#7721 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En de broeders van Hamas keken toe, en deden niets. ![]() De sticks-and carrots aanpak werkt, Hamas is braaf gebleven tijdens het conflict, en nu krijgen er 1.500 extra gazanen een work permit in Israël. Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 19 augustus 2022 om 16:33. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7722 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7723 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://twitter.com/BarakRavid/statu...99330413760517.
Bijna alsof er reële gevolgen zijn aan het nemen van een catastrofaal domme beslissing om zich terug te trekken uit de 2015-deal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7724 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die work Permits zijn er omdat Israel ze nodig heeft , en het betekend geen vrijheid voor die werkers! Het draait om het stopzetten van die blokkade en bezetting en die stopt niet als hamas braaf is. Waarom haalt u er steeds zaken bij die wederom aantonen dat Israel veel machtiger is en elk verzet de kop in kan drukken ?? en waarom is dat zo geweldig knap van Israel ? Dat is het niet vanwege de machtsverhouding , het is het kenmerk van onderdrukking
![]() |
![]() |
#7725 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie echt verwacht dat Israël de grens met Gaza terug zou openen droomt luidop. Dat is een landsgrens, definitief. Het hoogst haalbare is een afgesproken contingent aan work permits, mits de nodige controles. (ik vind dat laatste eigenlijk al dom, beter géén enkele gazaan meer binnenlaten, nooit meer, die hun window of opportunity noemt Egypte). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7726 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onderdrukking = Als onrechtvaardig gevoelde beperkingen die door een staat worden opgelegd. Middelen van onderdrukking zijn o.m. censuur, geweld, gevangenschap, controle van media en communicatiemiddelen, isolatie van de buitenwereld, marteling, doodstraf, verdwijningen en buitengerechtelijke executies.
![]() |
#7727 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#7728 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hier ooit nog eens om je te plezieren land per land de exacte formulering van die kwalificatie van Hamas als terroristische organisatie opgesomd, maar ga dat niet opnieuw doen... De situatie toen was die van nu, niets veranderde daaraan. Citaat:
Uiteraard zijn die work permits er niet omdat Israël die nodig heeft... Er werken ondertussen tienduizenden aziaten in hun agro business en met die mensen zijn er nooit problemen, nooit gezeik. Die work permits voor gazanen zijn er maar voor één ding : carrots om Hamas te belonen als ze braaf zijn, en ze terug af te nemen (= sticks) als ze weer eens een opflakkering krijgen. Zuivere Pavlov-training. En neen, niemand is bezig met 'afbouw of stopzetten van blokkade', noch aan israëlische noch aan egyptische kant is men daar mee bezig...
Laatst gewijzigd door Pandareus : 19 augustus 2022 om 20:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7729 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://twitter.com/nirhasson/status...20832014753792
Twintig rechts-extremisten vallen linkse activisten aan in Jeruzalem. Waar is de politie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7730 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.nytimes.com/2022/08/18/w...oups-raid.html
Tactische fout nummer .... van Israel. Met dit soort beleid maken ze het zichzelf onmogelijk in de toekomst. Wanneer laten de rationele pragmatici eens van zich horen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7731 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Quod erat demonstrandum.
![]() |
![]() |
![]() |
#7732 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U ontwijkt het waarom van mijn vraag . Citaat:
Egypte kan die blokkade niet zonder toestemming gewoon stopzetten. Dan begrijp je de geopolitiek hier niet.
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 21 augustus 2022 om 14:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7733 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#7734 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan het vergelijken met voelen dat gloeiend metaal heet is. Citaat:
Mare, ik heb lak aan de meeste ellende op deze wereld, alleen de ellende die ikzelf en de mijnen mogen ondervinden krijgt aandacht van me.
![]() |
![]() |
#7735 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een sterkere groep wil dat Hamas als terreurgroep bestempeld wordt, en niet als staatslieden. Dus is dat zo. Citaat:
Vingertjes in de oren, gillen en als een mislukte breakdancer op de rug liggen spartelen. Citaat:
Ik ben benieuwd hoe u die hoop deze keer vakkundig gaat vermorzelen. Maar waarschijnlijk op dezelfde manier als alle vorige keren. Citaat:
Ik denk niet dat er de grote machtsblokken nog veel over hebben om in dat hoopje gezeik te steken. Citaat:
![]() |
![]() |
#7736 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor Israël is Gaza een veiligheidsprobleem buiten hun grens. Voor Egypte is het een probleem waar zij zich in 1967 van hebben ontdaan. Maar gezien ze er wel zijn, en tussen hun twee landen in zitten hebben die twee landen beslist om ze te compartimenteren om zo de perifere schade te beperken. ![]() Jouw waanidee is echter dat dit enkel vanuit de wil van Israel komt, en dat Egypte dat niet zou willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7737 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar "in 1967 ontdaan van Gaza". Neen, zo dachten de Egyptische leiders toen nog niet. Gaza was een Militair bestuurd gebied. Waar de Palestijnen minder te makken hadden dan onder Israëli bestuur. En elke km² minder was gezichtsverlies. Het is pas na september 1970, toen de PLO de maskers effectief heeft laten vallen en een staatsgreep probeerde in Jordanië, dat ook de Egyptische leiders het teken aan de wand zagen.
![]() |
![]() |
#7738 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunnen de Ben Gvir zionisten als pandareus even aan een Lapid-zionist zoals ik uitleggen wat hier het nut van is? : https://www.bbc.com/news/world-middle-east-62730164
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7739 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals ik zegt Panda hetzelfde over de West Bank, de methode waarop Israël dat gebied aan't annexeren is, is gewoon smerig.
![]() |
![]() |
#7740 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als je mij wil situeren, zit ik redelijk dicht bij een Benny Gantz. En ja, ik kijk met aangename verrassing naar een Lapid die nu hij in een beleidsrol komt blijkbaar veel realisme aan de dag legt. Tot voor kort dacht ik dat hij ook een dromende dweper was. Type idealist en zo. De functie maakt blijkbaar de man. Iets dat we trouwens ook al eerder bij de vorige premier zagen. Ook die groeide immens toen hij aan het beleid kwam. Heel anders dan bij de leugenachtige kwal die Netanyahu is, die leeft enkel voor zijn eigenbelang. |
|
![]() |
![]() |