Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2022, 04:08   #28201
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ondertussen bijna 100j geleden
500j geleden ...

uiteraard niet. Marioepol is uit zichzelf verdwenen
pief paf poef en het was weg.
ook die onzin blijf je consequent volhouden.
yep, Oekraïne verdedigt zijn steden tegen Rusland. dat is volgens AI ook al een oorlogsmisdaad.

voor jou is zelfs een vagina van een oma een legitiem doelwit in oorlogstijd, althans voor de lullen vd agressor.
dus jouw definitie van legitiem neem ik met een paar emmertjes zout. Rusland heeft zonder reden aangevallen dus is er per definitie geen enkele legitiem doelwit.

dus dat ze het niet doen is een argument ...
da moet ge een keertje uitleggen, mijn brien is te klein om die logica te snappen

her en der zullen er per ongeluk nog wel 2 stenen op mekaar staan. film die, knip een beetje, zet er een muziekje onder, zet het op youtube en er is inderdaad niets gebeurd.

op uw planeet niet natuurlijk.
de krim werd op uitnodiging van Oekraine geannexeerd

maanden was je ervan overtuigd dat de Russen NIET zouden aanvallen,
zo ca een twee tot drieduizendtal van jouw berichten in het half jaar voor februari.

nu ben je zo zat, stoned of gedrogeerd dat ge hier komt toeteren dat dit verboden is in Oekraïene
https://www.youtube.com/watch?v=PGwPSPIhohk

Ik ben het met al je kritiek volledig eens, maar maakte dezelfde vergissing als tomm heeft gedaan. Tot 24/02 dacht ik ook dat het bij russische blufpoker zou blijven.
Big mistake.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2022, 04:13   #28202
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
allemaal zwans, dat ze hun bommen gooien, als ze zo goed zijn als hun raketten gaan zij duidelijk meer schade hebben dan wij
De fanbase van de russen laveert altijd tussen : "best dat zelensky via onderhandelingen het conflict stopt of er gaan nog veel doden vallen", of dreigen met inzet van kernwapens. De meest logische oplossing, dat de aanvaller stopt en terugtrekt bestaat voor die fanbase niet.
Oud 20 augustus 2022, 07:20   #28203
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
En dan is er ook nog die 36 jarige slet eerste minister van Finland die zich dan nog eens als een 20 jarige del gedraagt. Die is boos dat videotjes uit haar prive leven publiek gemaakt worden LOL.

Zo iemand met zulk gedrag en zulk een gebrek aan inschattingsvermogen is eerste minister en komt ons dan opdragen in Europa dat alle visas voor russische toeristen moeten geweigerd worden.

Bijlage 116636
Ze is 36 en redelijk knap men kan moeilijk verwachten dat ze zich gedraagd zoals Merkel of Ursula von der Leyen. Als de Finnen daardoor gechockeerd zouden zijn is het aan hen te beslissen. Per slot van rekening is het haar professioneel leven dat belangrijk is met haar privé leven heeft niemand zaken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2022, 07:34   #28204
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ze is 36 en redelijk knap men kan moeilijk verwachten dat ze zich gedraagd zoals Merkel of Ursula von der Leyen. Als de Finnen daardoor gechockeerd zouden zijn is het aan hen te beslissen. Per slot van rekening is het haar professioneel leven dat belangrijk is met haar privé leven heeft niemand zaken.
Finnen zijn een stukje meer 'open minded' dan de bekrompen kijk van een putinfan als @Vanguard in vele zaken.
Eventjes de sauna in en daarna een frisse duik in een Fins meer zouden hem wellicht anders doen denken.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2022, 07:41   #28205
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan is er ook nog die 36 jarige slet eerste minister van Finland die zich dan nog eens als een 20 jarige del gedraagt. Die is boos dat videotjes uit haar prive leven publiek gemaakt worden LOL.

Zo iemand met zulk gedrag en zulk een gebrek aan inschattingsvermogen is eerste minister en komt ons dan opdragen in Europa dat alle visas voor russische toeristen moeten geweigerd worden.
Amai, de argumenten zijn op precies. Als je over zo een fait divers al begint te zeuren...
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2022, 09:18   #28206
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez, het is weer eens hoog tijd dat ik mijn onvoorwaardelijke steun aan Poetin en de russen kom verkondigen hier.

Wees er u bewust van dat Rusland de oorlog absoluut niet wil noch kan verliezen en mocht het toch die richting uitgaan, wees er maar zeker van dat ze kernwapens zullen inzetten en grof geschut zullen boven halen. Volkomen begrijpelijk trouwens.

Dat laatste zeker en vast indien de russenhaat blijft opgefokt worden door de media en de domme massa hier die blijft meegaan met die Zelensky waanzin en de zever waar hij voor staat. Het Westen is de trappers volkomen kwijt in heel deze materie.

Wie denkt dat het uber hypocriete Westen met haar op de spits gedreven super leugenachtioge propaganda, op hol geslagen liberalisme en destructieve woke ideologie het zal halen, zal met heel zware verrassingen geconfronteerd worden. Hypocriete leeglopers zoals Macron, Scholz, Truss en seniele klootzak Biden tegen de russen? Laat ons niet lachen.

Hyperinflatie, beurscrash, langdurige oorlog, absolute teroorgang van moraliteit Het staat allemaal voor de deur. Dank zij het liberale Westen en haar zeikpolitiekers
Daar zou ik me volledig bij kunnen aansluiten zonder jouw gebruik van het woord "liberaal". In de VS betekent het gewoon "links" en bij ons? Echt niet duidelijk.

Overigens is er nog een ander gevaar: als de Verenigde Schurken te zwaar verliezen, kan ook de NAVO naar kernwapens grijpen, want zoals je zegt, wordt het westen door gevaarlijke gekken gerund, en de massa loopt mee...
Oud 20 augustus 2022, 09:27   #28207
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik kan mij vergissen, maar ik dacht dat hij werkte bij de spoorweg.
Bewonder die tegenstrijdigheid.
Oud 20 augustus 2022, 09:36   #28208
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dat ze hun bommen gooien, als ze zo goed zijn als hun raketten gaan zij duidelijk meer schade hebben dan wij

vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2022, 09:41   #28209
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Extremisten zoeken elkaar op: een stalinist een een neofascistische antisemiet scharen zich achter een megalomane haatdwerg en zijn extremistische imperialistische, nationalistische politiek.
Extremist
stalinist
neofascist
antisemiet
megalomaan
haatdwerg
extremistisch
imperialistisch
nationalistisch

Woordenschat (uit één zin) die het geopolitieke wereldbeeld van een liberaal kenmerkt?

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 20 augustus 2022 om 09:42.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2022, 09:45   #28210
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat we al maandenlang hebben geopperd en wat duidelijk was voor elke nuchtere ziel, wordt nu eindelijk steeds meer openlijk bevestigd aan Westerse kant.

Zelenskii is helemaal geen held. Integendeel. Hij laat zijn land aan flarden schieten en het Oekraiense volk vermoorden, allemaal voor niets.

Hij geeft nu toe dat hij, getipt door de CIA, wist van de nakende Russische inval, doch weigerde de bevolking daarvan op de hoogte te brengen omdat -volgens zijn eigen zeggen- dit de bevolking op de vlucht zou jagen en de inval zo op 3 dagen beslecht zou zijn!!!! WTF!!

Ondertussen is het land compleet aan flarden geschoten, zijn er ongeveer 80,000 Oekraiense soldaten gesneuveld (maar dat moet ook verhuld blijven) en controleren de Russen intussen meer gebied dan ze voorheen beoogden en vroegen via de Minsk akkoorden.

Natuurlijk moet de Westerse propaganda de perceptie blijven voeden dat Oekraiene / Nato aan het winnen is om het bovenstaand toch iets of wat te kunnen verantwoorden. De leugen en hypocrisie moet verborgen blijven.

Waanzin. Complete waanzin,die gewoon verder loopt omdat dat krapuul niet wil onderhandelen.

Die oorlog is - wat we ook al zo dikwijls geopperd hebben - een proxy oorlog tussen de VS en Rusland. Oekraiene wordt en werd gebruikt. En de propaganda zorgt voor het narratief en de steun van de Westerse bevolking.

En dan staan ze in het Westen stom dat de rest van de wereld die Westerse hypocrisie, dat VS exceptionalisme niet meer slikt.

Hier het artikel van de Washington Post (achter een paywall).

Bijlage 116635

Hier de link: https://www.washingtonpost.com/world...w-warn-of-war/
Leesbaar linkje:

Zelensky faces outpouring of criticism over failure to warn of war
Oud 20 augustus 2022, 09:46   #28211
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik ben het met al je kritiek volledig eens, maar maakte dezelfde vergissing als tomm heeft gedaan. Tot 24/02 dacht ik ook dat het bij russische blufpoker zou blijven.
Big mistake.
Ik was ten dele deze mening ook toegedaan. Mijn grond was dat met 125.000 tot 150.000 man men geen land zo groot als 1,2 x Frankrijk kan binnenvallen en uiteindelijk bezetten. Tijdens WO II had Duitsland 1,2 miljoen soldaten nodig om Frankrijk te verslaan en de Geallieerden 2 miljoen manschappen om Frankrijk te bevrijden. Het leek me, niet erg rationeel zoiets te ondernemen.
De inval richting Kiev bleek vrij vroeg een miskleun van formaat. Zowel de VS, die reeds logies voorzien hadden voor Zelensky in Warschau als Rusland hebben zich grandioos misrekend in de kranige houding van Oekraïne en de inventiviteit, die hierbij is gebruikt. (drones, waterlinie, milities ...)

Uiteindelijk heeft Rusland daar lering uitgetrokken en zijn doelstellingen gewijzigd en beperkt tot Oost- en Zuid-Oekraïne. Ondanks alles ziet het er toch niet zo best uit voor Oekraïne, alle machtsverhoudingen in acht genomen.

Laatst gewijzigd door fcal : 20 augustus 2022 om 09:48.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2022, 09:51   #28212
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Daar zou ik me volledig bij kunnen aansluiten zonder jouw gebruik van het woord "liberaal". In de VS betekent het gewoon "links" en bij ons? Echt niet duidelijk.

Overigens is er nog een ander gevaar: als de Verenigde Schurken te zwaar verliezen, kan ook de NAVO naar kernwapens grijpen, want zoals je zegt, wordt het westen door gevaarlijke gekken gerund, en de massa loopt mee...
Ik denk niet dat de zogenaamde "bondgenoten" daarover kunnen beslissen.

Het zal uitsluitend de VS zijn, zonder ook maar iemand te consulteren, dewelke beslist om kernwapens in te zetten.

WO-II

Truman gebruikte kernwapens in Japan: op Hiroshima op datum van 6 augutus 1945 en op Nagasaki op datum van 9 augustus 1945. En ze hadden er op dat ogenblik maar twee, anders waren het er ongetwijfeld meer geweest. Naar schatting 250.000 mensen zijn direct omgekomen ten gevolge van deze aanvallen. Nadien vielen er nog honderdduizenden doden door stralingsziekte en kanker, waardoor dat aantal verdubbeld moet worden. In totaal: 500.000 doden.

Hiroshima, 15 kiloton TNT.

Nagasaki, 21 kiloton TNT.

Had Duitsland niet eerder dat jaar gecapituleerd waren ze (mogelijk) op Duitsland gegooid.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 20 augustus 2022 om 09:53.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2022, 10:12   #28213
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Homelander Bekijk bericht
Wat een vrouw, je kent haar naam blijkbaar niet eens

Sanna Marin, Finse PM, allround Rockbabe en Metalfan, die meer schwung heeft in haar kleine teen dan heel de Russische Doema samen ooit zal hebbben.

Dat ze niet van Russen houdt en hen, in aloude Finse traditie af en toe een kloot afschiet, maakt haar alleen maar nog maar interessanter en leuker.

Tot voor kort hadden we hier nog zo'n simp:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Maar ik ben wel een hevige fan van Freyaatje.
Go Freya!!! Minister op haar 27!
Let op, dat meiske wordt nog premier. 8)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Maar om nu op Freya terug te komen.
Wel, ik heb erop gestemd en waarom?
Ze zit bij de goeie partij en ze heeft de 3 S'en. (Schoon, Scherp en Slim).
Oud 20 augustus 2022, 10:19   #28214
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Ik was ten dele deze mening ook toegedaan. Mijn grond was dat met 125.000 tot 150.000 man men geen land zo groot als 1,2 x Frankrijk kan binnenvallen en uiteindelijk bezetten. Tijdens WO II had Duitsland 1,2 miljoen soldaten nodig om Frankrijk te verslaan en de Geallieerden 2 miljoen manschappen om Frankrijk te bevrijden. Het leek me, niet erg rationeel zoiets te ondernemen.
Zo dacht ik er ook over.

Citaat:
De inval richting Kiev bleek vrij vroeg een miskleun van formaat. Zowel de VS, die reeds logies voorzien hadden voor Zelensky in Warschau als Rusland hebben zich grandioos misrekend in de kranige houding van Oekraïne en de inventiviteit, die hierbij is gebruikt. (drones, waterlinie, milities ...)
Juist. De logistieke miskleun die de russen veroorzaakten richting Kiev zijn natuurlijk wel een gamechanger gebleken. Dat was van een ongezien amateurisme.
En volgens sommige rapporten hadden de russische spionnen een veeel te positief beeld opgehangen bij Poetin inzake de weerbaarheid en combativiteit van de bevolking én het leger.

Citaat:
Uiteindelijk heeft Rusland daar lering uitgetrokken en zijn doelstellingen gewijzigd en beperkt tot Oost- en Zuid-Oekraïne. Ondanks alles ziet het er toch niet zo best uit voor Oekraïne, alle machtsverhoudingen in acht genomen.
Dat is zo. Ze houden hun huidige linies, maar missen de kracht om zelf terug in de aanval te gaan en bv Kherson effectief terug in te nemen. Daarvoor is heel wat anders nodig dan een twintigtal HIMARS batterijen en enkele tientallen moderne houwitzers.
De kleine succesen die ze boeken, brengen geen echte verandering op de landkaart.
Oud 20 augustus 2022, 10:28   #28215
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Kissinger laat een paar dagen geleden het volgende noteren:
“We are at the edge of war with Russia and China on issues which we partly created, without any concept of how this is going to end or what it’s supposed to lead to.” (12 augustus 2022, WSJ)
Oud 20 augustus 2022, 10:32   #28216
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Homelander Bekijk bericht
Ook voor jou VDZ :

Nee dank u, hou jouw tube maar zelf. Ik zie dat je er rijkelijk mee aan het smeren bent in de Russiagate draad.
Oud 20 augustus 2022, 10:34   #28217
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
“We are at the edge of war with Russia and China on issues which we partly created, without any concept of how this is going to end or what it’s supposed to lead to.” (12 augustus 2022, WSJ)
Ik ben absoluut geen fan van Kissinger maar dat is tot op de letter correct.
Oud 20 augustus 2022, 11:01   #28218
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Vanguard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Tot voor kort hadden we hier nog zo'n simp:
He he ja inderdaad.

Ik zal nooit vergeten hoe en wat Van Rossem over Freya zei. Je kan veel over Van Rossem zeggen maar hij had dikwijls gelijk.

https://www.youtube.com/watch?v=RAOaGuJZj5k

Apropos, diezelfde super simpele "progressieven" / liberalen die hier Freya en Sanna zitten op te hemelen hebben nog niet begrepen dat ze zulke sexistische taal, benadrukte troeven en sexistisch denken over een vrouw, ook al is het "positief" naar mannen-criteria dan, niet meer mogen gebruiken vanwege dezelfde progressieve vrouwen en achterban.

De interne contradicties en verwarring binnen dat progressieve kamp kan amper nog verstopt worden.

Laatst gewijzigd door Vanguard : 20 augustus 2022 om 11:07.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2022, 11:04   #28219
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Vanguard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Nuchtere opmerking idd. Daar valt echt niets op tegen te werpen. Het is waanzin wat er gebeurt.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2022, 11:05   #28220
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Onder het motto:

Er is een vrouwelijke politica gespot.

Daar moeten we op inhakken.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 20 augustus 2022 om 11:06.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be