Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2022, 11:25   #101
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Met die bovenste zin ben ik het niet zo direct eens. Zie maar hoe de ouderen niet alleen de Pharma en de Medische Industrie doen draaien maar ook de bouw van nieuwe en grotere klinieken. Ik ben onlangs nog een vriend "in den home" gaan bezoeken en heb gezien welke massa pilletjes die mensen daar allemaal voorgeschoteld kregen. Tot op Paliatieve toe zie ik die mensen in hun laatste dagen nog een massa pillen voorzetten zelfs al kunnen ze nog nauwelijks slikken . Dan heb ja al de operatie's voor sleet kwalen, nieuwe heupen, knieën . Plus de de productie van medische toestellen, ziekenhuisbedden, rolstoelen, rolators, krukken en ander gerief om de ouderen zo lang mogelijk "mobiel" te houden zodat ze nog lang en vaak naar de dokter en naar de kliniek kunnen gaan. In het kort, De medische INDUSTRIE leeft voor 80% van de ouderen.
Dit is allemaal waar.
Maar langs de andere kant is het ook de staat die die mensen elke maand een salaris moet uitkeren, terwijl ze geen arbeid meer leveren. De farmaceutische industrie wil ze dus op hun oude dag uitmelken, maar de staat heeft er belang bij dat ze vroegtijdig sterven. De vraag is wiens belangen het zwaarst wegen.

Vergeet ook niet dat een gigant als Pfizer miljarden per jaar verdient aan een inspuiting die maakt dat mensen eerder zullen sterven. Zowel de staat als Pfizer halen daar dus voordeel uit.

Los van dit gevecht om financiële belangen, is het feit dat de wereldpopulatie sinds 1900 om de dertig jaar ongeveer verdubbelde. In 2020 waren we met ruim 8 miljard en als er niets gebeurt zijn we in 2050 met 16 miljard op de wereld. Voornamelijk Afrika is een probleem, maar ook de rest van de wereld. Ik ben er sterk van overtuigd dat de machtshebbers VEEL minder mensen op aarde willen. En je kan veel meer mensen doden met een opgedrongen inspuiting dan met atoombommen. Er is ook geen collateral damage op deze manier.

Plus ze blijven netjes belasting betalen zolang ze in leven zijn, en zodra ze geld beginnen te kosten leggen ze het loodje. Ook Adolf Hitler liet de Joden voor hem werken, alvorens hij ze naar de gaskamer stuurde. En zo zullen ze gevaccineerden blijven werken/belastingen betalen tot vroegtijdig allerlei ziektes beginnen te ontwikkelen, en massaal sterven.

Ik heb al lang opgegeven dat ik met "gevaccineerden" zou moeten discussiëren over wetenschap. Ze zijn er veel te dom voor. Ik heb al lang geaccepteerd dat die mensen uiteindelijk ziektes zullen krijgen. De enigen waar ik me nog fanatiek om bekommer zijn mijn vrouw en mijn ouders.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 21 augustus 2022 om 11:29.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2022, 14:54   #102
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Dit is allemaal waar.
Maar langs de andere kant is het ook de staat die die mensen elke maand een salaris moet uitkeren, terwijl ze geen arbeid meer leveren. De farmaceutische industrie wil ze dus op hun oude dag uitmelken, maar de staat heeft er belang bij dat ze vroegtijdig sterven. De vraag is wiens belangen het zwaarst wegen.

Vergeet ook niet dat een gigant als Pfizer miljarden per jaar verdient aan een inspuiting die maakt dat mensen eerder zullen sterven. Zowel de staat als Pfizer halen daar dus voordeel uit.

Los van dit gevecht om financiële belangen, is het feit dat de wereldpopulatie sinds 1900 om de dertig jaar ongeveer verdubbelde. In 2020 waren we met ruim 8 miljard en als er niets gebeurt zijn we in 2050 met 16 miljard op de wereld. Voornamelijk Afrika is een probleem, maar ook de rest van de wereld. Ik ben er sterk van overtuigd dat de machtshebbers VEEL minder mensen op aarde willen. En je kan veel meer mensen doden met een opgedrongen inspuiting dan met atoombommen. Er is ook geen collateral damage op deze manier.

Plus ze blijven netjes belasting betalen zolang ze in leven zijn, en zodra ze geld beginnen te kosten leggen ze het loodje. Ook Adolf Hitler liet de Joden voor hem werken, alvorens hij ze naar de gaskamer stuurde. En zo zullen ze gevaccineerden blijven werken/belastingen betalen tot vroegtijdig allerlei ziektes beginnen te ontwikkelen, en massaal sterven.

Ik heb al lang opgegeven dat ik met "gevaccineerden" zou moeten discussiëren over wetenschap. Ze zijn er veel te dom voor. Ik heb al lang geaccepteerd dat die mensen uiteindelijk ziektes zullen krijgen. De enigen waar ik me nog fanatiek om bekommer zijn mijn vrouw en mijn ouders.
Ik had het er nog over, tijdens een trouwfeest van een van de vrienden, waar de gehele vriendenkring aanwezig was. Ik zei tegen iemand, kijk eens rond, iemand van ons gaat de laatste van deze vriendenkring zijn die in leven is. Die alle vrienden en vriendinnen heeft zien sterven, en dus alleen, zonder vrienden, overblijft.

Bijna iedereen die ik ken is meerdere keren ingespoten....

90% van de mensen begrijpt geeneens wat er aan de hand is, laat staan dat als ze het zouden begrijpen, dat ze dan "tegen" zouden zijn.

Maar de moeite nemen om ze nog te overtuigen hun ogen eens open te trekken doe ik ook niet meer.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 21 augustus 2022 om 14:54.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2022, 14:58   #103
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
jammer dat terechte kritiek op dezelfde hoop gaat gegooid worden als gezeik over WEF, NWO, klimaatnegationisme en andere alu-hoedjesgezever
Klimaatnegationisme is een woord dat werd uitgevonden door zij die het woord antivaxxer hebben uitgevonden.

Hoe jij die spagaat volhoudt is mij een raadsel.
Oud 21 augustus 2022, 20:42   #104
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik had het er nog over, tijdens een trouwfeest van een van de vrienden, waar de gehele vriendenkring aanwezig was. Ik zei tegen iemand, kijk eens rond, iemand van ons gaat de laatste van deze vriendenkring zijn die in leven is. Die alle vrienden en vriendinnen heeft zien sterven, en dus alleen, zonder vrienden, overblijft.

Bijna iedereen die ik ken is meerdere keren ingespoten....

90% van de mensen begrijpt geeneens wat er aan de hand is, laat staan dat als ze het zouden begrijpen, dat ze dan "tegen" zouden zijn.

Maar de moeite nemen om ze nog te overtuigen hun ogen eens open te trekken doe ik ook niet meer.
Dat hoef je ook niet, ze geloven het toch niet maar ze zullen de prikspijt zelf wel aan den lijve ondervinden.
Wie niet horen wil, zal het wel voelen.
Oud 22 augustus 2022, 11:01   #105
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dat hoef je ook niet, ze geloven het toch niet maar ze zullen de prikspijt zelf wel aan den lijve ondervinden.
Wie niet horen wil, zal het wel voelen.
Er was een moment dat men kon kiezen tussen "iets doen" en "niets doen."

De uitkomst tussen "iets doen" en "niets doen" kan nooit dezelfde zijn.

In het begin twijfelde ik. Tot "niets doen" bestraft moest worden, door ridiculisering, door sociale druk, door "pasjes."

Chantage dus.
Oud 22 augustus 2022, 11:34   #106
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er was een moment dat men kon kiezen tussen "iets doen" en "niets doen."

De uitkomst tussen "iets doen" en "niets doen" kan nooit dezelfde zijn.
Dat is ook niet waar he. Dat zijn gewoon twee keuze-alternatieven, die min of meer op gelijke voet staan. Is bijvoorbeeld "stoppen met lopen" nu "iets doen" of "niets doen" ? Stel dat je naar een afgrond loopt. Moet je nu "iets" doen, of "niets" doen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2022, 11:42   #107
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klimaatnegationisme is een woord dat werd uitgevonden door zij die het woord antivaxxer hebben uitgevonden.

Hoe jij die spagaat volhoudt is mij een raadsel.
Er zijn inderdaad parallellen. Het is juist dat een groep "weldenkenden" die concepten heeft verruimd uit sofistische redenen van echte "klimaatsnegationisten" en echte "antivaxxers" naar "allen die niet achter het dictatoriale dogmatisme staan".

Zoals ik elders heb gezegd, is er een onderscheid tussen de feiten niet accepteren, dan wel de feiten als problematisch beschouwen, dan wel, als vinden dat men totalitair mag optreden om dat probleem aan te pakken. Weldenkenden verwarren met opzet de eerste klasse met de laatste.

Er is niet de minste feitelijke twijfel over het gegeven dat het de mens is met zijn fossiel gestook, en met nog andere dingen, die een bijzonder snelle klimaatsverandering aan het bewerkstelligen is. Wie dat ontkent is inderdaad een klimaatsnegationist, want die ontkent dingen die gewoon wetenschappelijk en feitelijk waar zijn. Maar men mag dat niet verwarren met mensen die die feiten wel degelijk accepteren, maar vinden dat het probleem dat hierdoor zou gesteld worden geen echt probleem is, dan wel vinden dat het misschien een probleem is maar dat het niet met totalitaire aanpakken is dat men dat moet "oplossen". Die twee laatste manieren van denken zijn gewoon andere politieke en ethische opinies, en zijn uiteraard nooit "feiten" ; men kan dus onmogelijk negationist zijn om die reden en toch doen weldenkenden dat.

Met antivaxxers is dat ook zo. Er zijn van die onnozelaars die de feiten negeren dat vaccins, zelfs die corona vaccins, nuttige dingen konden doen, en die daar vanalle rare dingen over vertellen, zoals dat het uw immuunsysteem naar de vaantjes helpt, dan wel dat het de meeste ingespotenen binnen X jaren zal laten doodvallen en zo. Ja, dat zijn echte antivaxxers, dat zijn mensen die de feiten naast zich neerleggen. Maar de weldenkenden gaan iedereen van antivaxxer benoemen die twijfels heeft over de pertinentie, de positieve kosten-baten balans, de betrouwbaarheid en de werkzaamheid van vaccins in zekere bevolkingen, en die twijfels of afkeer hebben van de totalitaire maatregelen waarmee men Piereke en zijnen hond heeft gedwongen om zich te vaccineren.

Nog eens, er is enerzijds een groep onnozelaars die de feiten niet erkent. En dan zijn er mensen die vinden dat de totalitaire maatregelen uit den boze zijn, zonder die feiten tegen te spreken.
Oud 22 augustus 2022, 11:51   #108
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dan wacht ik tot het beschikbaar is.
Ik pak wat ik kan krijgen. Mijn derde dosis dateert van november 21 en sommige landen hanteren nog altijd de QR app. Wil geen last minute probleem hebben in een land waar het nog ge-eist wordt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2022, 12:43   #109
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik pak wat ik kan krijgen. Mijn derde dosis dateert van november 21 en sommige landen hanteren nog altijd de QR app. Wil geen last minute probleem hebben in een land waar het nog ge-eist wordt.
Je 3rde prik is dus al verlopen, geen geldige QR-code en geen bescherming meer.
En je bent bereid je gezondheid mogelijk op te offeren door het risico op bijwerkingen van de 4de prik om te kunnen reizen met een QR code die dan mogelijk ook al verlopen is of ongeldig geworden is volgens de veranderende regels in dat land waar je naartoe wil.
Vind je dat zelf slim?
Is een reis je gezondheid waard?
Je zou ook kunnen reizen naar een ander, vrij vakantieland zonder QR afpersing.
Oud 22 augustus 2022, 13:52   #110
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er zijn inderdaad parallellen. Het is juist dat een groep "weldenkenden" die concepten heeft verruimd uit sofistische redenen van echte "klimaatsnegationisten" en echte "antivaxxers" naar "allen die niet achter het dictatoriale dogmatisme staan".

Zoals ik elders heb gezegd, is er een onderscheid tussen de feiten niet accepteren, dan wel de feiten als problematisch beschouwen, dan wel, als vinden dat men totalitair mag optreden om dat probleem aan te pakken. Weldenkenden verwarren met opzet de eerste klasse met de laatste.

Er is niet de minste feitelijke twijfel over het gegeven dat het de mens is met zijn fossiel gestook, en met nog andere dingen, die een bijzonder snelle klimaatsverandering aan het bewerkstelligen is. Wie dat ontkent is inderdaad een klimaatsnegationist, want die ontkent dingen die gewoon wetenschappelijk en feitelijk waar zijn. Maar men mag dat niet verwarren met mensen die die feiten wel degelijk accepteren, maar vinden dat het probleem dat hierdoor zou gesteld worden geen echt probleem is, dan wel vinden dat het misschien een probleem is maar dat het niet met totalitaire aanpakken is dat men dat moet "oplossen". Die twee laatste manieren van denken zijn gewoon andere politieke en ethische opinies, en zijn uiteraard nooit "feiten" ; men kan dus onmogelijk negationist zijn om die reden en toch doen weldenkenden dat.

Met antivaxxers is dat ook zo. Er zijn van die onnozelaars die de feiten negeren dat vaccins, zelfs die corona vaccins, nuttige dingen konden doen, en die daar vanalle rare dingen over vertellen, zoals dat het uw immuunsysteem naar de vaantjes helpt, dan wel dat het de meeste ingespotenen binnen X jaren zal laten doodvallen en zo. Ja, dat zijn echte antivaxxers, dat zijn mensen die de feiten naast zich neerleggen. Maar de weldenkenden gaan iedereen van antivaxxer benoemen die twijfels heeft over de pertinentie, de positieve kosten-baten balans, de betrouwbaarheid en de werkzaamheid van vaccins in zekere bevolkingen, en die twijfels of afkeer hebben van de totalitaire maatregelen waarmee men Piereke en zijnen hond heeft gedwongen om zich te vaccineren.

Nog eens, er is enerzijds een groep onnozelaars die de feiten niet erkent. En dan zijn er mensen die vinden dat de totalitaire maatregelen uit den boze zijn, zonder die feiten tegen te spreken.
Er zijn feiten en aannames en conclusies.

Het is een feit dat methaan, Co2 en waterdamp hitte (infrarood) vasthouden. En waterdamp blijkbaar het meest. Daarom dat een bewolkte zomeravond drukkend en plakkend wordt ervaren, veel meer dan bij een heldere sterrenhemel. Bovendien hebben wij onze broeikas meer dan broodnodig, gezien we anders allemaal zouden doodvriezen.

En dan neemt men aan dat de aanwezigheid van de mens, en zijn leven op aarde, voldoende is, om de samenstelling van de lucht zo te wijzigen, dat het catastrofale gevolgen heeft voor het klimaat.

En dat "carbon-credits" dit probleem gaan oplossen. Een verdienmodel dus.

Een tradable commodity, immers, den arme luiszak kan zijn "credits" verkopen, om eten te kopen, terwijl Leonado Dicaprio vanaf zijn bovendek kan pontificeren hoe wij "climate change" niet serieus genoeg nemen.

Nogmaals, ik trek de feiten niet in twijfel, maar wel de gevolgen, en ZEKER de oplossingen (die geen oplossingen zijn, maar net zoals "the war on drugs" gewoon een verdienmodel ondersteunen.)

Ik heb ook nooit in twijfel getrokken dat mensen ziek worden van pathogenen....

The war on Jews. Daar is het ooit mee begonnen. En sindsdien is het model enkel verder verfijnd.
The war on terror
The war on drugs
The war on de snotvalling
The war on climate-change

etc etc.

zie deze draad

https://forum.politics.be/showthread.php?t=266072

ps; er vallen te veel mensen "plotseling dood" om het probleem van vaccinatie en de invloed daarvan op het menselijk lichaam nog langer te negeren. Ik weet dat het bij veel levensverzekeraars serieus warm onder hun voeten begint te worden.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 22 augustus 2022 om 13:59.
Oud 22 augustus 2022, 14:02   #111
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is ook niet waar he. Dat zijn gewoon twee keuze-alternatieven, die min of meer op gelijke voet staan. Is bijvoorbeeld "stoppen met lopen" nu "iets doen" of "niets doen" ? Stel dat je naar een afgrond loopt. Moet je nu "iets" doen, of "niets" doen ?
Ik zeg niet dat "niets doen" géén uitkomst heeft. Maar die kan logischerwijs niet dezelfde uitkomst zijn dan "iets doen."
En inderdaad, "niets doen" is eigenlijk ook "iets doen."

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 22 augustus 2022 om 14:03.
Oud 22 augustus 2022, 16:14   #112
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Je 3rde prik is dus al verlopen, geen geldige QR-code en geen bescherming meer.
En je bent bereid je gezondheid mogelijk op te offeren door het risico op bijwerkingen van de 4de prik om te kunnen reizen met een QR code die dan mogelijk ook al verlopen is of ongeldig geworden is volgens de veranderende regels in dat land waar je naartoe wil.
Vind je dat zelf slim?
Is een reis je gezondheid waard?
Je zou ook kunnen reizen naar een ander, vrij vakantieland zonder QR afpersing.
Nee mijn QR is nog altijd geldig, alleen nr 1 en 2 zijn expired. Weet alleen niet wat er zal gebeuren als een nr 4 komt dus kan ik geen risico nemen voor bepaalde landen in Azië. Voor vakantie zou ik de moeite niet doen maar voor werk heb ik geen keus. Temeer dat ik zie dat er bv in Indonesië een enorme stijging is van besmetting sinds begin Juli.

Voor mijn gezondheid ben ik tamelijk relax heb geen obsessie van eventuele risico's van het vaccin.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2022, 21:26   #113
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee mijn QR is nog altijd geldig, alleen nr 1 en 2 zijn expired. Weet alleen niet wat er zal gebeuren als een nr 4 komt dus kan ik geen risico nemen voor bepaalde landen in Azië. Voor vakantie zou ik de moeite niet doen maar voor werk heb ik geen keus. Temeer dat ik zie dat er bv in Indonesië een enorme stijging is van besmetting sinds begin Juli.

Voor mijn gezondheid ben ik tamelijk relax heb geen obsessie van eventuele risico's van het vaccin.
Dan zocht ik toch een andere job, geen enkele job is je gezondheid waard - maar dat verlies beseffen mensen pas als ze ziek worden...en een switch zou je vast wel moeiteloos lukken met je capaciteiten als je de wereld al rond moet reizen voor je job.

Een ellenlange en voorlopige lijst van 3.645 blz met mogelijke vaccin bijwerkingen zou ik geen obsessie noemen maar uiterst zorgwekkend en veel angstaanjagender dan een banaal griepvirus dat mijn natuurlijke afweersysteem gemakkelijk aankan.
Better safe than sorry, maar dat is mijn mening, ik maak geen compromissen als het mijn gezondheid betreft, nooit, ook niet om een job te behouden en al zeker niet als er indirect gedreigd en gedwongen wordt want dan word ik pas wantrouwig en dwars...dan wil ik het fijne ervan weten.

Laatst gewijzigd door Oma : 22 augustus 2022 om 21:27.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2022, 21:34   #114
gunter5148

Standaard

Citaat:

En dat is dan géén vax-chantage?
Oud 22 augustus 2022, 21:51   #115
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een tijd terug liet sanguin de grootste bloedbank weten dat het immuunsysteem van gevaccineerden blijft dalen.

3 dagen geleden is dat door amerikaans onderzoek opnieuw bevestigd. Ditmaal spreekt men niet over gevaccineerd maar long covid.

1 op de 8 kampen met uitgeputte T cellen.

https://www.hln.be/medisch/amerikaan...nten~a04d6802/
Oud 22 augustus 2022, 21:57   #116
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een tijd terug liet sanguin de grootste bloedbank weten dat het immuunsysteem van gevaccineerden blijft dalen.

3 dagen geleden is dat door amerikaans onderzoek opnieuw bevestigd. Ditmaal spreekt men niet over gevaccineerd maar long covid.

1 op de 8 kampen met uitgeputte T cellen.

https://www.hln.be/medisch/amerikaan...nten~a04d6802/
Je bent toch wel knettergek als je denkt dat het enige wat gewijzigd is in de wereld, namelijk kettingvaccinatie, niet de oorzaak is van alle medische ellende die gevaxten momenteel ondervinden.
De enigen die gene last ondervinden, noch van de ziekte, noch van de injecties, zijn de niet-gevaccineerden.
Maar DIE waarheid willen ze niet geweten hebben...
Oud 22 augustus 2022, 21:59   #117
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Is De Croo ook gebeten door het WEF virus misschien?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 08:02   #118
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Is De Croo ook gebeten door het WEF virus misschien?
Uiteraard! Wat een open deur...!
Oud 23 augustus 2022, 09:56   #119
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Ahja, substack.com

Een gekende betrouwbare bron van informatie.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 10:08   #120
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ahja, substack.com

Een gekende betrouwbare bron van informatie.
Het echte probleem is dat openbare, "officiele" bronnen ondertussen aantoonbaar zodanig veel bewezen onzin hebben verkocht, dat de notie van betrouwbare bron niet meer verenigbaar is met "officieel". En ja, dan zit je met al de rest, waarvan een flink stuk OOK bijna even onbetrouwbaar is als wat openbaar is verkondigd.

Zelden hebben we onder het mom van "wetenschap" zo ongelofelijk veel lulkoek en onwaarheden met stellige zekerheid horen verkondigen door vele openbare bronnen, en zelden werd de propaganda oorlog om dat te duiden, in de kiem te smoren, zo brutaal en hard gevoerd in onze streken.

We hebben echt meegemaakt wat we altijd aan dictatoriale regimes verweten: het officieel debiteren van de grootste aantoonbare onwaarheden, en een ongelofelijk repressief beleid ten aanzien van iedereen die daar zelfs maar even wilde op wijzen.

Het is de allereerste keer dat dit zo openlijk en duidelijk was, zo hevig, en zo langdurig.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat gelijk welke bron die "andere" dingen zegt automatisch betrouwbaar is. Maar eens je het pravda niveau hebt bereikt op officiele manier is het concept van "onbetrouwbare bron" van natuur veranderd he.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be