![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Art. 488 BW luidt: De meerderjarigheid is vastgesteld op de volle leeftijd van achttien jaren; op die leeftijd is men bekwaam tot alle handelingen van het burgerlijk leven. Het enige verschil, impliciet, volgens het BW, tussen een geboren en een niet-geboren mens is het bestaan van de geboorte-akte.
![]() |
![]() |
#402 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is uiteraard een véél innigere band tussen de moeder en het ongeboren leven dat zij in zich draagt, maar waarom daarom de weerzin, als de moeder zelf tot abortus beslist, dat evengoed als moord te beschouwen? Het enige waar volgens mij de discussie kan over gaan, is justificatie te verzinnen wanneer moord op het ongeboren leven is "toegestaan" vanuit de wetgever. Maar dus niet over het feitelijk karakter, namelijk, menselijk leven wordt beëindigd.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 22 augustus 2022 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar wat als de vrouw niet wil beslissen? Wat als de vrouw niet kan beslissen? Wat als de vrouw de verkeerde beslissing neemt? Wat als de vrouw gans haar leven spijt heeft van de beslissing die ze nam? Wat met het post abortus syndroom? Enz... Wie zal dan verantwoordelijkheid nemen en zeggen dat de wetgeving niet deugd? Laatst gewijzigd door Miesjel : 22 augustus 2022 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.dailymail.co.uk/news/art...l-Lebanon.html
![]() |
![]() |
#405 |
Burger
|
![]() Trouwens, als we de wet als ijkpunt nemen, om vast te stellen wie mensen zijn en wie niet, zou dat betekenen dat de Duitsers totaal onschuldig zijn voor het vermoorden van zes miljoen Joden. Want volgens hun wet waren dat geen mensen maar nog ergen dan dieren, nog erger dan ratten, untermenschen.
Hebben we dan nog niks geleerd? Ongeboren mensen worden eveneens door de wet ontmenselijkt, om ze vervolgens, zonder last van het geweten, te kunnen doden. Ze worden van 'iemand' naar 'iets' gedegradeerd. Wie in deze val trapt kun je maar bezwaarlijk 'een denker' gaan noemen vrees ik. Laatst gewijzigd door Miesjel : 23 augustus 2022 om 04:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herhaal ze hier voor Miesjel. Ze zijn wel perfect logisch, maar totaal gespeend van elke vorm van "menselijkheid", zoals het hoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | ||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En je moet dus niet afkomen met arbitraire verschilletjes, die de biologische soort "mens" onderscheiden van de soort "konijn", want anders kunnen we dat ook toepassen op "konijn" omdat die zich onderscheiden van "goudvis". De enige zaak die mensen FUNDAMENTEEL anders maken van alle andere dieren en planten en paddestoelen, is dat wij een veel hoger abstract en intellectueel bewustzijn hebben dan die andere entiteiten, en dat we dat nu eenmaal lijken te bewonderen. Vandaar dat we het ergens "zonde" vinden om zo een hoog bewustzijn in de soep te draaien voor een of ander goestingske. (zoals je wel al zal door hebben, is dat NIET mijn standpunt, en ik vind dat er totaal geen enkel probleem is met het doden van mensen IN HET ALGEMEEN, ik plaats mij dus in de geest van iemand die wel "moorden" op een of andere manier wil verbieden, iets wat mijn standpunt dus NIET is: ik ben voorstander van vrije doodslag in alle omstandigheden). Citaat:
Ten tweede is dat ook het geval bij konijnen. Mogen we dan ook geen abortussen op konijnen toepassen ? Citaat:
Een soort evolueert, omdat er daar individuen tussen zitten die beter overleven dan hun peers, of die, met andere woorden, hun peers minder goed doen overleven. Bijvoorbeeld omdat ze alle prooien opeten, omdat ze telkens winnen in gevechten over territoria en zo voort. Mochten "betere" versies binnen een soort er niet voor zorgen dat de "normalere" slechter overleven, dan zouden die normalere blijven overleven he. Het feit dat soorten veranderen (evolueren) wil zeggen dat die betere versies de normalere naar vaantjes helpen, op een of andere manier. Natuurlijk niet altijd door directe moord, meestal gewoon door het inpikken van resources en het beter wegjagen en zo. Maar het komt er toch maar op neer dat de fundamentele wetmatigheid in het leven is: ander leven minder goed doen overleven. Het wordt meestal "positiever" geformuleerd, zoals "beter overleven" maar dat is logisch equivalent. Citaat:
Citaat:
Inderdaad, wat voor andere diersoorten eerder "instinctmatig" is, is bij ons vervangen door "plezier". Daar waar andere dieren instinctmatig weten dat ze een ander beest moeten doden of zo, doen wij dat voor de fun, dat is ONZE manier om onze "plezier instincten" te volgen, zo je wil. DAT is nu juist wat ons fundamenteel onderscheidt van dieren, en dat ik - tegen mijn eigen visie in - wil accepteren als eventueel een argument om een persoon apart te zetten van dieren en dus eventueel rare rechten toe te kennen, zoals "niet mogen doden". Citaat:
Er kunnen maar 10 000 ratten leven op een stuk grond, en als de bedoeling van een witte rat is om het genetische materiaal voor witheid in zoveel mogelijk van die 10 000 toekomstige ratten te krijgen, moet belet worden dat er daar veel zwarte ratten bij zijn. Het is voor die witte rat dus even belangrijk van vele zwarte ratten omzeep te helpen, dan om veel witte ratten te maken. De twee zijn facetten van "witte ratten beter doen overleven dan zwarte". Citaat:
Behalve natuurlijk eventueel de twee punten die ik had aangehaald: 1) in een win-win afspraak om zelf niet gedood te worden 2) omdat we een soort van bewondering hebben voor entiteiten met een hoger cognitief niveau. Kortom, ik vind niks "vanzelfsprekend" aan "gij zult niet doden", en ben zelf voorstander voor totaal vrije moord. Citaat:
Citaat:
1) als wij oppermachtig zouden zijn, en niks nodig hebben van anderen, dan zou inderdaad het simpelste zijn om veilig te spelen om alle andere leven uit te roeien, je weet nooit, het is enkel maar een potentiele lastpost of bedreiging. Dat is trouwens hoe ik "andere mensen" in het algemeen zie: a priori uit te schakelen, en enkel als er een goeie reden is, dat NIET te doen. Maar aan de andere kant, als we oppermachtig zijn, moeten we gene schrik hebben van die anderen. De dreiging die ervan uit gaat is dus redelijk klein, en we zijn misschien niet eens geneigd om dat andere leven af te maken vermits we denken dat het ons niet echt bedreigt. DAT is volgens mij trouwens de denkfout die we gemaakt hebben tijdens de koloniale periode, dat we als blanken zoveel machtiger waren dan de gekoloniseerden, dat we nooit dachten dat die voor problemen gingen zorgen, en we nooit de moeite gedaan hebben om die uit te roeien. Maar dat was omdat we een illusie van oppermacht hadden, en die niet echt was. 2) we zijn niet oppermachtig. Dat wil zeggen dat we moeite en risico zullen hebben om zomaar alle anderen uit te moorden, het gaat niet lukken, ze gaan ons ook afmaken. We zijn dus door de beperking in onze macht genoopt om hen niet allemaal af te maken. We moeten dus wel "samenleven", niet onze keuze, we zijn gewoon niet machtig genoeg. DAT is wat maakt dat een gans ecosysteem kan bestaan: omdat geen enkel individu machtig genoeg is om al de rest af te maken. 3) we hebben aspecten van anderen nodig: we hebben economische productie, biologische productie, en zo voort nodig. Hier is de beste oplossing: de domesticatie, het onderwerpen, en het in slavendom drijven. Maar dat laatste is ook niet altijd mogelijk, omdat we daar niet machtig genoeg voor zijn. En dan moeten we soms samenleven en "handel drijven" of "akkoorden maken". En het is in dat laatste aspect dat we ook afspraken kunnen maken om elkaar niet te doden. Maar dat is het dan ook. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wanneer moet je beginnen negocieren met iemand ? Van zodra die sterk genoeg is om U eventueel te vermoorden he. Hier zou ik zeggen, vanaf uw 15 jaar of zo. Citaat:
Citaat:
In mijn wereldbeeld kan iedereen de doodstraf op iedereen toepassen, zonder zelfs maar een "reden", enkel maar omdat het die persoon goed uitkomt. Dat lost meteen ook elk probleem met "multiculturaliteit" op, zoals het hoort, he. Citaat:
Maar de wijfjes willen dat meestal vermijden, en verbergen die welpen soms. |
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
DAT is trouwens de reden waarom het recht op abortus stopt bij de geboorte: eens die kleine geboren is, is dat geen parasiet meer op dat vrouwenlichaam. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#411 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het moet perfect normaal zijn om mensen die we storend vinden, te doden. Dat is trouwens de beste oplossing voor het multiculturele probleem, probleem dat nooit zou ontstaan zijn mochten we de aberratie niet begaan hebben om te denken dat mensen doden universeel "slecht" is. En in dat kader is het abortus debat trouwens simpel: als de geparasiteerde vrouw die parasiet storend vindt, doodt ze die. Voila, meer niet. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 augustus 2022 om 06:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Althans, als ze van te voren vrijwillig acties heeft ondernomen wat zorgt voor die parasiet in haar lichaam. Laatst gewijzigd door Nietzsche : 23 augustus 2022 om 06:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, mijn idee is dat als jij die vrouw om 1 of andere manier storend vindt, jij die natuurlijk mag afmaken (of zij jou, moge de beste winnen he). Dat is trouwens waar we heen moeten als we het multiculturele probleem in onze maatschappij finaal willen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 augustus 2022 om 06:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: En mijn idee is dat als je zelf hebt gezorgd voor dat 'storende', je het van mij ook mag verwijderen, maar jij ook een spuitje moet krijgen. Als je immers zo achterlijk bent, ga je weinig toevoegen aan de maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is al gebeurd dat een dader vrijgesproken is voor doodslag nadat deze messteken in de vrouw haar buik stak. Ze was 9 maand zwanger en het kind stierf. Hij is wel veroordeeld voor poging tot doodslag op de vrouw.
Job 13:5 Als jullie stil zouden blijven, zou dat voor jullie wijsheid zijn Laatst gewijzigd door CUFI : 23 augustus 2022 om 07:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Ja, precies. Ik geef hier toch MIJN mening? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een rechtstaat is het niet de leraar biologie of de anti-abortus activist die dat bepaalt, maar wel de wetgever. Dat sommigen al dan niet bewust de discussie over het biologisch proces van hoe leven ontstaat willen vermengen met wanneer men mens (persoon) wordt is triestig. Dan krijg je boerenparlement-discussies. Zoals de hysterie om abortus 'moord' te benoemen terwijl het niet eens om een mens gaat en de kwalificatie moord dus niet eens van toepassing KAN zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu spannen fascistische politici plebs voor hun kar om tot absurde termijnen te komen. Ze zijn niet eens verkozen en al zeker daar niet voor. Fuck de wet van wapenhandelende kindermoordenaars.
Job 13:5 Als jullie stil zouden blijven, zou dat voor jullie wijsheid zijn Laatst gewijzigd door CUFI : 23 augustus 2022 om 07:51. |
|
![]() |
![]() |