Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2022, 17:27   #141
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik zie mijzelf als een perfect fatsoenlijk mens en wens wel een onmiddelijk einde aan die sancties.

- het is mijn oorlog niet
- ik zie het ukrains regime absoluut niet als een partij waarvoor ik opofferingen wens te brengen. Het is door en door corrupt, allesbehalve een democratie en voert al 8 jaar een oorlog tegen een deel van zijn 'eigen bevolking'
- ik zie ook geenszins in hoe de modale ukrainer door die sancties geholpen wordt.
- ik zie wel hoe we hier onze eigen bevolking en economie opofferen voor wat exact?? Om de VS gelukkig te maken?
2!
zeg ik al van in het begin van dat Russisch conflict.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 17:34   #142
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie mijzelf als een perfect fatsoenlijk mens en wens wel een onmiddelijk einde aan die sancties.

- ik zie het ukrains regime absoluut niet als een partij waarvoor ik opofferingen wens te brengen. Het is door en door corrupt, allesbehalve een democratie en voert al 8 jaar een oorlog tegen een deel van zijn 'eigen bevolking'
- ik zie ook geenszins in hoe de modale ukrainer door die sancties geholpen wordt.
- ik zie wel hoe we hier onze eigen bevolking en economie opofferen voor wat exact?? Om de VS gelukkig te maken?
Ah, maar:

1) die sancties dienen niet (hoewel ze daarvoor uitgeroepen werden) om ergens iets in Oekraine of Rusland te veranderen, dus of Oekraine en dat conflict U nu iets kan schelen of niet, heeft hierbij niet het minste belang.

2) het is fundamenteel een verkeerd idee om zo afhankelijk te zijn van een maffioos, of die nu oorlog voert of niet, kortom, die "sancties" doen gewoon weg wat we nooit hadden mogen beginnen. Het zijn geen "sancties" maar het is "gewoon terug gezond verstand gebruiken".

3) die "sancties" leggen de Groene Waanzin bloot, en eindelijk gaan die gasten op hun gezicht met hun kernuitstap. Aangezien we al 25 jaar kernuitstap propaganda hebben moeten slikken, zal het eerst wat zeer moeten doen voor alle nefaste effecten van die propaganda bij de bevolking hersteld zijn.

Maw, wat we sancties noemen, is normaal gedrag dat we altijd al hadden moeten hebben: geen gas kopen bij de maffioos. Dat hierdoor het Groene Hypocriete Plan zichtbaar wordt, is een goeie zaak. Wat gewoon spijtig is, is dat we al 20 jaar met die onnozelaars zijn meegegaan, en geen deftige energie infrastructuur hebben uitgebouwd (lees kerncentrales) maar ja, dat is niet de schuld van Putin of van Oekraine of van gelijk wie behalve de 20 jaar zotte Groene Politiek en Hersenspoeling he.

Het contact met de realiteit is enerzijds nodig en doet anderzijds zeer. Maar er is geen andere weg.

Ah, ja, en alle ANDERE sancties zijn natuurlijk dikke zever, toegegeven.

De strikt enige reden waarom men de goeie zaken doet met die gas sancties, is omdat Ursula en Michel ONGELOFELIJK domme oenen zijn. Het is pas als politici ECHT totaal idioot zijn, dat ze soms goeie dingen per ongeluk doen, en dat is hier gebeurd.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 augustus 2022 om 17:35.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 18:30   #143
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, maar:

1) die sancties dienen niet (hoewel ze daarvoor uitgeroepen werden) om ergens iets in Oekraine of Rusland te veranderen, dus of Oekraine en dat conflict U nu iets kan schelen of niet, heeft hierbij niet het minste belang.

2) het is fundamenteel een verkeerd idee om zo afhankelijk te zijn van een maffioos, of die nu oorlog voert of niet, kortom, die "sancties" doen gewoon weg wat we nooit hadden mogen beginnen. Het zijn geen "sancties" maar het is "gewoon terug gezond verstand gebruiken".

3) die "sancties" leggen de Groene Waanzin bloot, en eindelijk gaan die gasten op hun gezicht met hun kernuitstap. Aangezien we al 25 jaar kernuitstap propaganda hebben moeten slikken, zal het eerst wat zeer moeten doen voor alle nefaste effecten van die propaganda bij de bevolking hersteld zijn.

Maw, wat we sancties noemen, is normaal gedrag dat we altijd al hadden moeten hebben: geen gas kopen bij de maffioos. Dat hierdoor het Groene Hypocriete Plan zichtbaar wordt, is een goeie zaak. Wat gewoon spijtig is, is dat we al 20 jaar met die onnozelaars zijn meegegaan, en geen deftige energie infrastructuur hebben uitgebouwd (lees kerncentrales) maar ja, dat is niet de schuld van Putin of van Oekraine of van gelijk wie behalve de 20 jaar zotte Groene Politiek en Hersenspoeling he.

Het contact met de realiteit is enerzijds nodig en doet anderzijds zeer. Maar er is geen andere weg.

Ah, ja, en alle ANDERE sancties zijn natuurlijk dikke zever, toegegeven.

De strikt enige reden waarom men de goeie zaken doet met die gas sancties, is omdat Ursula en Michel ONGELOFELIJK domme oenen zijn. Het is pas als politici ECHT totaal idioot zijn, dat ze soms goeie dingen per ongeluk doen, en dat is hier gebeurd.
Dus volgens U is Poetin door de kernlobby betaald om dit conflict te starten?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2022, 06:23   #144
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dus volgens U is Poetin door de kernlobby betaald om dit conflict te starten?

Dat de Groene Zottigheid ooit tegen de lamp ging lopen was in de sterren geschreven. Poetin heeft trouwens an sich niks te maken met ONZE beslissing om van hem geen gas meer te kopen he, nadat de Groene Zottigheden erin bestonden om te doen alsof we hernieuwbaar hadden, en in werkelijkheid alles op Russisch gas laten te draaien.

Dat Poetin onnozel doet in Oekraine is waar - ik heb niet begrepen waarom hij die apenstreken uithaalt - en dat wij Poetin absoluut moesten stoppen in Oekraine, om te beletten dat hij zou doorstoten naar Warschau en Berlijn nadien, is ook waar.

Maar dat onze zotte Ursula en Charles (en de ganse apenbende die de Europese leiders zijn) dachten dat ze hem gingen tegenhouden door te dreigen van hem niet meer te kopen waar wij van afhankelijk gemaakt waren door de Groene Zotten, DAT is Poetin zijn schuld niet. Het is niet Poetin's verantwoordelijkheid om zo een hoge graden van geconcentreerde idiotie in de hogere sferen van Europa te hebben he.
Oud 27 augustus 2022, 07:04   #145
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat Poetin onnozel doet in Oekraine is waar - ik heb niet begrepen waarom hij die apenstreken uithaalt - en dat wij Poetin absoluut moesten stoppen in Oekraine, om te beletten dat hij zou doorstoten naar Warschau en Berlijn nadien, is ook waar.
Dat ie liever een voortuin heeft die pro Rusland dan pro westen is.
Het is doorstoten tot Brussel. Hij zal dat wellicht zelf niet doen maar zijn coalitie hun gang laten gaan.
Tenslotte hebben er nog miljoenen zielen een appeltje te schillen.
Het is zoals bevoegde machten die vroeger in naam van christendom oorlogen voerden, in deze tijd globalisten/derde rijkers in naam van democratie oorlog voerden.
Ik denk ook niet dat China aan onze zijde zal staan als we aan Biden Amerika blijven vasthangen.
Stop de oorlog en capituleer.
Oud 27 augustus 2022, 18:40   #146
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat de Groene Zottigheid ooit tegen de lamp ging lopen was in de sterren geschreven. Poetin heeft trouwens an sich niks te maken met ONZE beslissing om van hem geen gas meer te kopen he, nadat de Groene Zottigheden erin bestonden om te doen alsof we hernieuwbaar hadden, en in werkelijkheid alles op Russisch gas laten te draaien.

Maar dat onze zotte Ursula en Charles (en de ganse apenbende die de Europese leiders zijn) dachten dat ze hem gingen tegenhouden door te dreigen van hem niet meer te kopen waar wij van afhankelijk gemaakt waren door de Groene Zotten, DAT is Poetin zijn schuld niet. Het is niet Poetin's verantwoordelijkheid om zo een hoge graden van geconcentreerde idiotie in de hogere sferen van Europa te hebben he.
Ik wil Russisch gas kopen. Dus “onze” beslissing om geen Russisch gas te kopen is dat niet.
Macht. That’s it.

Die “we are in this together” shit geloof ik al lang niet meer.
Niet met de snotvalling ‘19 en niet met ukronazi ‘22.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 27 augustus 2022 om 18:45.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2022, 11:00   #147
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Decroo roept woensdag de regeringen bijeen.
Benieuwd wat er (niet) uit de bus komt.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2022, 11:09   #148
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
2!
zeg ik al van in het begin van dat Russisch conflict.
We zijn al met drie !
Oud 29 augustus 2022, 11:13   #149
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

vier
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2022, 11:18   #150
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

1939: een duitser zegde : toen ze de communisten oppakten, deed ik niets. Ik was geen communist
Toen ze de homo's oppakten, deed ik niets. Ik was geen homo.
Toen ze de Joden oppakten deed ik niets. Ik was geen Jood.
2022:
Nu zeg jij : het is mijn oorlog niet. Als de russen zouden komen, zul je dan zeggen ik ben geen Oekrainer , ik ben een perfect fatsoenlijk mens ?

Laatst gewijzigd door Boduo : 29 augustus 2022 om 11:19.
Oud 29 augustus 2022, 11:48   #151
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
1939: een duitser zegde : toen ze de communisten oppakten, deed ik niets. Ik was geen communist
Toen ze de homo's oppakten, deed ik niets. Ik was geen homo.
Toen ze de Joden oppakten deed ik niets. Ik was geen Jood.
2022:
Nu zeg jij : het is mijn oorlog niet. Als de russen zouden komen, zul je dan zeggen ik ben geen Oekrainer , ik ben een perfect fatsoenlijk mens ?
Neen dat intern Russisch conflict is onze oorlog niet !
Sancties tegen de Russen hebben nog nooit iets opgebracht buiten tonnen peren in de grachten gekieperd en nu onbetaalbare energieprijzen.

En ik die dacht dat de politiekertjes van de EU Rusland en de Russen wilden treffen....alleen nooit gedacht dat dat met een slappe lach epidemie was van zoveel Westerse domheid.

Als twee honden vechten voor een been is de slimste hond diegene die er zich van tussen houdt.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 29 augustus 2022 om 11:49.
Oud 29 augustus 2022, 11:52   #152
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik wil Russisch gas kopen. Dus “onze” beslissing om geen Russisch gas te kopen is dat niet.
Macht. That’s it.
Kijk, dat is nu het verschil tussen grondstoffen en gemaakte producten: bij grondstoffen hebben staten het altijd voor het zeggen, en ergens is dat normaal ook. Grondstoffen op een territorium zijn geen private eigendom, dat heeft weinig zin als concept. Private eigendom komt van productie en zo, maar de grondstoffen, die zijn in principe van de ganse clan die het territorium opeist.

Dat in onze rare systemen, het de staat(smaffia) is die dus over die grondstoffen beschikt is nu wel zo, maar in alle geval zijn dat een van de weinige dingen die je niet "individueel" kan beslissen.

Afhangen van grondstoffen die van andere territoria komen is dus altijd een "politieke" beslissing, want het kan nooit "vrije individuele handel" zijn. Die grondstoffen zijn immers "van niemand" tenzij van gans de clan die het territorium heeft aangeslagen.

En wie zegt af te hangen van de handel van zulke dingen, weet dat het ook te maken heeft met "macht" in de twee richtingen.

Dat is iets totaal anders met, zeg maar, smartphones. Smartphones worden door bedrijven geproduceerd en die kunnen van plaats veranderen, van personeel veranderen, door anderen gemaakt worden, kortom, dat is potentieel veel meer een vrije markt. Afhangen van "Russische smartphones" is niet echt een probleem, want die kunnen in principe gelijk waar gemaakt worden en gelijk waar vandaan komen. Maar Russisch gas niet.
Oud 29 augustus 2022, 11:55   #153
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik die dacht dat de politiekertjes van de EU Rusland en de Russen wilden treffen....alleen nooit gedacht dat dat met een slappe lach epidemie was van zoveel Westerse domheid.
Dat is absoluut waar. Als dit sanctie gedoe 1 ding niet zal doen, dan is het de Russen op andere gedachten brengen.

Maar zoals ik al een paar keer schreef, gelukkig zijn onze EU politici zodanig dom dat ze om totaal verkeerde (sanctie) redenen de juiste beslissing nemen en hierdoor totaal ongewild de waanzin van hun Groene collega's waar ze zelf ook mee meededen, het tapijt onder de voeten halen, want dat was zottigheid waar hoogdringend een einde moest aan komen.

Om de waanzinnige Groene politiek te beeindigen hadden we nog veel grotere idioten nodig die niet eens doorhadden dat het dat was wat ze deden, en gelukkig hadden we er zo enkele in voorraad in de EU. Ik denk dat ons landje fier mag zijn om een van de hoofdonnozelaars te hebben geleverd die van voldoende idioot caliber was.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 augustus 2022 om 11:57.
Oud 29 augustus 2022, 11:57   #154
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen dat intern Russisch conflict is onze oorlog niet !
Sancties tegen de Russen hebben nog nooit iets opgebracht buiten tonnen peren in de grachten gekieperd en nu onbetaalbare energieprijzen.

Als twee honden vechten voor een been is de slimste hond diegene die er zich van tussen houdt.
Dat is géén "intern" Russisch conflict. Het is een "klassieke" oorlog tussen 2 landen.
Momenteel treft het ons in onze energie-voorziening.
Dat zal nog lang blijven duren. Alhoewel ik geen profeet ben, durf ik dit beweren.
Oud 29 augustus 2022, 12:05   #155
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Dat is géén "intern" Russisch conflict. Het is een "klassieke" oorlog tussen 2 landen.
Momenteel treft het ons in onze energie-voorziening.
Dat zal nog lang blijven duren. Alhoewel ik geen profeet ben, durf ik dit beweren.
Dat is uw mening
Mijn overtuiging is anders. En mocht u het deel extra van mijn energiefactuur dan nu willen betalen, uit support natuurlijk voor uw oorlog.

Dat het nog lang gaat duren, daar ben ik van overtuigd.

Ocharme de bevolking van Oekristan.
Want zij zitten op het aambeeld waar zowel de Russen van Poetin als de Slaven van Zelenski, uitgerust met ad libitum Westerse wapens, keihard op slaan.

En de Weste Europese bevolking...die betaalt zowel de Russische zijde als de Oekrainse zijde van de oorlog.

Oud 29 augustus 2022, 12:12   #156
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is uw mening
Mijn overtuiging is anders. En mocht u het deel extra van mijn energiefactuur dan nu willen betalen, uit support natuurlijk voor uw oorlog.

Dat het nog lang gaat duren, daar ben ik van overtuigd.

Ocharme de bevolking van Oekristan.
Want zij zitten op het aambeeld waar zowel de Russen van Poetin als de Slaven van Zelenski, uitgerust met ad libitum Westerse wapens, keihard op slaan.

En de Weste Europese bevolking...die betaalt zowel de Russische zijde als de Oekrainse zijde van de oorlog.
"uw oorlog"...
???
Als de Russen zouden komen, dan zou u zeggen "ik ben geen Oekraïner, ik ben een perfeckt fatsoenlijke mens"...
Oud 29 augustus 2022, 12:49   #157
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
"uw oorlog"...
???
Als de Russen zouden komen, dan zou u zeggen "ik ben geen Oekraïner, ik ben een perfeckt fatsoenlijke mens"...
U kiest maar…mijn oorlog is het niet
Als iemand die zich wel betrokken voelt in het conflict tussen Russen, mijn extra kosten die oorlog meebrengt wil betalen als bewijs hoe die zich betrokken voelt….hou u niet in.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 29 augustus 2022 om 12:51.
Oud 29 augustus 2022, 13:55   #158
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als iemand die zich wel betrokken voelt in het conflict tussen Russen, mijn extra kosten die oorlog meebrengt wil betalen als bewijs hoe die zich betrokken voelt….hou u niet in.
Ah, the tragedy of the commons he. De hoofdbedoeling om het de Russen moeilijk te maken in Oekraine is te vermijden dat Vladimir zijn goesting om over NATO grenzen heen zijn imperialisme wil laten voluit gaan, en dat op tijd te temperen.

Omdat we absoluut moeten vermijden dat hij de NATO test, want die test zal verkeerd gaan voor ons: de NATO gaat niet werken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 augustus 2022 om 13:56.
Oud 29 augustus 2022, 14:29   #159
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jouw extra kosten moet jij zélf betalen: jij bent een extra fatsoenlijk mens.
Willens nillens zijn wij ALLEMAAL betrokken bij die oorlog.
Oud 29 augustus 2022, 14:33   #160
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, the tragedy of the commons he. De hoofdbedoeling om het de Russen moeilijk te maken in Oekraine is te vermijden dat Vladimir zijn goesting om over NATO grenzen heen zijn imperialisme wil laten voluit gaan, en dat op tijd te temperen.

Omdat we absoluut moeten vermijden dat hij de NATO test, want die test zal verkeerd gaan voor ons: de NATO gaat niet werken.
Vladimir is een na 20 jaar bewind een gevaarlijke, hoogmoedige zot geworden.
Hitler was dat ook na 1933. Na 12 jaar bewind kwam er een einde aan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be