![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Duitsland bestaat statiegeld op PET-flessen en blikjes sinds 2003 en is het retourpercentage van flessen en blikjes via statiegeld 94-98,5%. Ook in Noorwegen, Zweden en Denemarken bestaan al jaren succesvolle statiegeldsystemen op PET-flessen en blikjes. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 november 2021 om 07:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
7 OKTOBER WAS DE RODE LIJN! Laatst gewijzigd door Vlad : 13 november 2021 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien maakt het in wezen niet uit of arme sloebers of kinderen op jacht gaan naar de blikjes die overal liggen te liggen en waarvoor ze bij inlevering enkele centen krijgen. De straten kunnen er alleen maar zuiverder door worden . Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 november 2021 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beter een ninjapak en een machinegeweer. Dat valt minder op zo 's nachts.
![]() |
#107 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 6 september 2022 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De NVA’ers op dit forum wachten nog altijd op de nieuwe dabatfiches over statiegeld.
Schoof, geef die spindoctor eens een stamp onder zijn gat! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik was vroeger voor, enkele argumenten deden me vervolgens een andere kant van het verhaal zien. Maar feit is dat het zwerfafval enkel maar toeneemt en dat er iets moet gebeuren. Hopelijk houdt men het bij drankflesjes en -blikken. Spijtig dat de onschuldigen weer mee opdraaien voor de vervuilers want dit gaat iedereen centen kosten. De ophaling kost geld en zal in de prijs verrekend worden.
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er staat o.a. op dat specifiek overleg met de sector nog gefinaliseerd moet worden. a) het komt er dus, de producenten hebben hun engagement niet kunnen waarmaken om minder specifiek zwerfvuil te realiseren b) maar moet het ook op vb. grote flessen drank komen? Die grote flessen komen quasi niet voor in het zwerfvuil. Die komen mooi terecht in de pmd-vuilzakken. Alleen blikjes en kleine flesjes dus mogelijk?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=266284 Een NVA rebel! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die groene mantra's, in de praktijk gebracht door de rechtse maloten....
![]() |
![]() |
#115 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De meeste mensen zijn er dan ook uiteraard voorstander van, op een paar onwetende en achterlopende keuterboerkes na.
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ik zie dat hier verder over gediscussieerd wordt. Zoals gezegd in het andere topic ben ik absoluut geen voorstander van statiegeld, maar ik zie wel dat het zwerfvuilprobleem groter wordt.
Heeft iemand andere ideeen om dat probleem aan te pakken? We merken wel dat er ondertussen een nieuw proefproject werd opgestart in Bredene en dat dit vrij succesvol was. Wat was het verschil met het vorige geflopte project? In nederland merken ze trouwens ook een significante daling van petflessen in het zwerfvuil na de invoering van het statiegeld. Voor alle duidelijkheid. Ik ben geen voorstander van het straffen van iedereen omwille van het asociale gedrag van een minderheid.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 8 september 2022 om 10:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er wordt jaarlijks 90% van de 804.000 ton verpakking gerecycleerd. https://fostplus.prezly.com/fost-plu...e-verpakkingen Het restafvalprobleem is er eentje van 20.000 ton. Hoeveel is daarvan PMD en hoeveel ga je daarvan gaan vermijden statiegeld?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 8 september 2022 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Probleem is dat Fostplus die cijfers beheert en rapporteert. Je kan net even goed de stroper boswachter maken of je baseren op sprookjesboeken. Er zitten dan ook tal van systeemfouten in de rapportering waarbij men zelfs onmogelijke cijfers publiceert van meer dan 100%. Dit is al uitgebreid aan bod gekomen en ik geloof dat ook zelfs Pano er een reportage over gemaakt heeft. Maar goed, het is maar wat je graag wil geloven hé. Op basis van die cijfers klopt de Belg zich graag op de borst en roept hij zichzelf maar al te graag uit als recyclage kampioen. Onze bermen en de fractie PMD die in het zwerfvuil wordt gevonden zijn een meer realistische graadmeter. Het spreekt voor zich dat een systeem van statiegeld het meest optimale systeem is om de best mogelijk inzameling te bekomen. Alle mensen kunnen namelijk centjes tellen, ongeacht hun overtuiging. En zij die thans niet nuttig zijn, maken zich bij sist systeem maatschappelijk nuttig door op zoek te gaan naar flesjes die toch zijn weggesmeten om zo een centje bij te verdienen. Niet in het minst kan je daarbij kijken naar al die gelukszoekers die hier bij bosjes komen toegestroomd.
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 8 september 2022 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik en de meeste lokale inwoners sorteren, dat zie ik aan de gft bakken en pmd zakken bij de ophaling. Dat statiegeld gaat hier als een pestbelasting beschouwd worden en het gaat de sorteerbereidheid meer kwaad dan goed doen. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 8 september 2022 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik in Duitsland vaststel is dat er mensen op zoek gaan naar lege blikjes. Als ik me niet vergis krijg je er 10 cent voor.
|
![]() |
![]() |