Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2022, 20:38   #29101
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Mooi voorbeeld, Mao heeft 50 tot 70 miljoen doden op zijn geweten. Daarvoor moest hij niet eens oorlog voeren. Hij moorde zijn eigen bevolking uit. Zoals het voorbeeld Stalin voor KGB kolonel Putin die het uiteenvallen van de Sovjet unie nog steeds niet heeft verteerd.
Onder queen Elizabeth vielen minstens 500 miljoen doden als je ale hongersnoden meetelt en al de jaren dat mensen te vroeg stierven door de criminele politiek van het Britse onderdrukkende empire of evil. Gelukkig is deze misdadigster nu eindelijk dood. Jammer genoeg vreedzaam in haar bed, anders dan de vele miljoenen die hun leven hebben gegeven in de strijd tegen het westerse imperialisme en kolonialisme.

Jij woont in Hong Kong, deel van China, durf je zulke leugens ook in de Chinese media verkondigen? De kans is groot dat je dan met je klieken en klakken zal buitengegooid worden en uw dagen zal eindigen in een Belgisch rusthuis.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2022, 20:40   #29102
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je zou verwachten dat je dan het tegenbewijs met een telegramlinkje post schat

ken je die tommeke ?
https://www.hln.be/beveren/zijn-bijn...rast~ace66b15/
Die man noemt ook Tomm(eke). Ja, ik geef me gewonnen, tegen zoveel bewijs kan ik niet op.
Oud 8 september 2022, 20:41   #29103
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Jullie niveau is zo laag dat ik het ga opgeven denk ik, als ik voor kleuterjuffrouw had willen studeren had ik dat wel gedaan.

Je gelooft gewoon letterlijk westerse propaganda, zonder ook maar een enkel woord van bewijs, behalve "het Oekraïense regime zegt..." Ondanks het feit dat zelfs Amnesty International al heeft aangegeven dat het regime de Russische troepen bestookt vanuit hospitalen en scholen.
Jij post hier al zo lang als ik ben propaganda van de communistische regimes en hun niet-communistische opvolgers. Het ironische is dat hier communisten waren die jouw onzin niet deelden. Jaani_Dushman noemde bijvoorbeeld China (ook foutief) een 'liberale dictatuur', om aan te geven dat hij het een verschrikkelijk fout land vond.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2022, 20:42   #29104
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Jij bent door jouw denkbeelden niet in staat een objectief oordeel te vellen. Jouw hallucinante wijze van het ontkennen van de Russische invasie van Oekraïne is daar het schoolvoorbeeld van. Honderden berichten die alleen maar over 'westerse propaganda' gingen, postte je voordat tsaar Poetin echt een idiote aanval begon.
U antwoordt niet op mijn vraag, dus (uiteraard) leest en kijkt U alleen naar westerse media. Maar denkt van jezelf dat je heel goed op de hoogte bent van wat in deze wereld allemaal speelt.
Oud 8 september 2022, 20:46   #29105
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij post hier al zo lang als ik ben propaganda van de communistische regimes en hun niet-communistische opvolgers. Het ironische is dat hier communisten waren die jouw onzin niet deelden. Jaani_Dushman noemde bijvoorbeeld China (ook foutief) een 'liberale dictatuur', om aan te geven dat hij het een verschrikkelijk fout land vond.
China is een land dat enorm te lijden had onder het westerse kolonialisme, "no dogs and Chinese allowed". De goede oude tijd dus voor oude rakkers als U. Toen Chinezen doodarm waren en het Westen volledig het centrum van de wereld.
Ondertussen is de situatie veranderd, Chinezen worden geleidelijk aan even welvarend dan het Westen, en zelfs welvarender, want het Westen is einde Latijn, mensen kunnen zelfs hun energierekeningen niet meer betalen. Bovendien apen de Chinezen het al heel lang defectueuze westerse politieke model niet na, dat verzekert dat de 1% rijksten altijd winnen. Dat vindt U inderdaad verschrikkelijk fout.

Laatst gewijzigd door tomm : 8 september 2022 om 20:46.
Oud 8 september 2022, 20:52   #29106
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U antwoordt niet op mijn vraag, dus (uiteraard) leest en kijkt U alleen naar westerse media. Maar denkt van jezelf dat je heel goed op de hoogte bent van wat in deze wereld allemaal speelt.
Jij hebt geen enkel benul van wat er speelt. Alleen al jouw berichten uit januari en februari dit jaar zijn kenmerkend voor jouw oeuvre.

Jij in februari dit jaar:

Citaat:
De geschiedenis zal je, opnieuw, ongelijk geven er komt geen Russische invasie, allemaal Angelsaksische leugens.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 8 september 2022 om 21:00.
Oud 8 september 2022, 20:54   #29107
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
China is een land dat enorm te lijden had onder het westerse kolonialisme, "no dogs and Chinese allowed". De goede oude tijd dus voor oude rakkers als U. Toen Chinezen doodarm waren en het Westen volledig het centrum van de wereld.
Ondertussen is de situatie veranderd, Chinezen worden geleidelijk aan even welvarend dan het Westen, en zelfs welvarender, want het Westen is einde Latijn, mensen kunnen zelfs hun energierekeningen niet meer betalen. Bovendien apen de Chinezen het al heel lang defectueuze westerse politieke model niet na, dat verzekert dat de 1% rijksten altijd winnen. Dat vindt U inderdaad verschrikkelijk fout.
In China zijn er concentratiekampen en vindt een verwerpelijke sinificatiepolitiek plaats in Tibet en Oost-Toerkestan. Iets wat jij uiteraard ontkent.
Oud 8 september 2022, 21:29   #29108
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In China zijn er concentratiekampen en vindt een verwerpelijke sinificatiepolitiek plaats in Tibet en Oost-Toerkestan. Iets wat jij uiteraard ontkent.
De Brits-Amerikaanse invasie van Irak kostte het leven aan meer dan een miljoen Irakezen.

Natuurlijk zijn er in China geen concentratiekampen. Gewoon heropvoedingscentra voor extremistische moslims. Zou hier ook geen slecht idee zijn.

De echte concentratiekampen (kampen waar mensen verhongeren en vermoord worden) werden uitgevonden door de Britten en toegepast in onder andere Kenia. (waar, vreemd genoeg, er GEEN extra journaal plaatsvond omdat dat stokoude symbool van Britse wereldoverheersing eindelijk de geest heeft gegeven)
Hitler zag wel iets in dat Britse concept en nam het over, onder andere om Russen, communisten, Joden, etc. in onder te brengen.
Oud 8 september 2022, 23:31   #29109
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
China heft nu Rusland als kolonie gekregen en het is de vraag of ze daarmee
blij moeten zijn gezien het verlies aan handel met het Westen.

citaat de Groene:

‘Rusland wordt een kolonie van China’
Vladimir Poetin haat het Westen zo intens dat zijn land straks geen deel meer zal (kunnen) zijn van het Europese systeem. Het wordt een Aziatisch land, onder China en India, denkt de Portugese schrijver en ex-politicus Bruno Maçães.

De invloed van de Russische inval in Oekraïne strekt veel verder dan de regio. Opeens vormt het Westen weer een blok tegenover het Oosten. De oorlog heeft de EU nu al tot daadkracht aangezet, heeft de Navo weer relevant gemaakt en zorgt er ook voor dat de wereldwijde voedselvoorziening opnieuw hoog op de agenda staat. De komende weken interviewt De Groene Amsterdammer wetenschappers en denkers over de geopolitieke toekomst.
Openlijke minachting reserveert Maçães voor wat hij de ‘westerse defaitisten’ noemt: analisten, commentatoren en politici die in het afgelopen half jaar steeds te hoop liepen over ‘wat er niet mogelijk was, niet waarschijnlijk, niet realiseerbaar of te risicovol’. Deze mensen begrijpen volgens hem niet wat er op het spel staat in Oekraïne. Dat zijn nog niet eens de ‘westerse waarden’ als democratie en rechtsstaat, maar nog fundamenteler zaken als waarheid en menselijke creativiteit. ‘Zodra ik naar Oekraïne kijk zie ik geen strijd tussen het Westen en de rest’, zegt Maçães via een audioverbinding vanuit Portugal. ‘Ik zie een strijd van een land dat bezig is zijn eigen identiteit vorm te geven versus een land dat uit is op de vernietiging daarvan. Op het meest basale niveau is de oorlog in Oekraïne een strijd tussen schepping en vernietiging.’

En er is meer dat we volgens Maçães van het land kunnen leren. De ‘grote les van weerstand en verzet’ in de eerste plaats, maar ook wat hij ‘de les van het verleden’ noemt. Dat Oekraïne een land is met een lange geschiedenis van mensen die opkwamen voor de eigen cultuur en hoe je jezelf in die traditie plaatst.

Maçães’ nadruk op deugden die aan het moderne liberalisme voorafgaan is geen toeval. Het verraadt de invloed van de beroemde politiek filosoof Leo Strauss (1899-1973) en diens herwaardering van het klassieke republicanisme. Maçães kwam met het oeuvre van Strauss in aanraking op Harvard, waar hij in 2006 promoveerde bij de eigenzinnige conservatief Harvey Mansfield. ‘Ik heb al jaren geen boek meer van Strauss opengeslagen’, zegt Maçães, ‘maar de Oekraïne-oorlog doet daar natuurlijk aan denken, want er is die plotselinge ervaring met het “natuurlijk bestaan”, waarvan wij in het Westen waren afgedwaald, maar dat we nu weer herontdekken in Oekraïne, die momenten van radicale crisis, individuele en collectieve heroïek. Dat zijn grote leermomenten, alles is ontdaan van iedere accessoire, en het stelt je in staat om dieper in de dingen door te dringen, de wezenlijke zaken om het leven beter te begrijpen.’

In zijn proefschrift betoogt Maçães dat het moderne liberalisme het avontuur insluit en ook aanmoedigt. Tegenwoordig is hij daar minder zeker van. Zeker wat betreft Europa. Hier ziet hij een zucht naar comfort gepaard aan een blindheid aangaande de geopolitieke verschuivingen in de wereld, met de opkomst van China als belangrijkste element. Maar ook een onwil om te denken in termen van harde macht, waardoor de intenties van Poetin gedurende lange tijd niet goed werden begrepen.

https://www.groene.nl/artikel/ruslan...onie-van-china

Laatst gewijzigd door cato : 8 september 2022 om 23:32.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2022, 02:44   #29110
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij hebt geen enkel benul van wat er speelt. Alleen al jouw berichten uit januari en februari dit jaar zijn kenmerkend voor jouw oeuvre.

Jij in februari dit jaar:
Ja, ja omdat ik de Russische invasie niet voorspeld had, net zomin als Zelensky himself, daar pak je me natuurlijk graag op. Wat je weglaat is dat ik erbij zei dat een oorlog in Donbass wel zeer waarschijnlijk was. En ook dat ik al vele jaren voorspelde dat wat gebeurde op Maidan massaal ging escaleren.
Oud 9 september 2022, 03:15   #29111
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
China heft nu Rusland als kolonie gekregen en het is de vraag of ze daarmee
blij moeten zijn gezien het verlies aan handel met het Westen.

citaat de Groene:

‘Rusland wordt een kolonie van China’
Vladimir Poetin haat het Westen zo intens dat zijn land straks geen deel meer zal (kunnen) zijn van het Europese systeem. Het wordt een Aziatisch land, onder China en India, denkt de Portugese schrijver en ex-politicus Bruno Maçães.

De invloed van de Russische inval in Oekraïne strekt veel verder dan de regio. Opeens vormt het Westen weer een blok tegenover het Oosten. De oorlog heeft de EU nu al tot daadkracht aangezet, heeft de Navo weer relevant gemaakt en zorgt er ook voor dat de wereldwijde voedselvoorziening opnieuw hoog op de agenda staat. De komende weken interviewt De Groene Amsterdammer wetenschappers en denkers over de geopolitieke toekomst.
Openlijke minachting reserveert Maçães voor wat hij de ‘westerse defaitisten’ noemt: analisten, commentatoren en politici die in het afgelopen half jaar steeds te hoop liepen over ‘wat er niet mogelijk was, niet waarschijnlijk, niet realiseerbaar of te risicovol’. Deze mensen begrijpen volgens hem niet wat er op het spel staat in Oekraïne. Dat zijn nog niet eens de ‘westerse waarden’ als democratie en rechtsstaat, maar nog fundamenteler zaken als waarheid en menselijke creativiteit. ‘Zodra ik naar Oekraïne kijk zie ik geen strijd tussen het Westen en de rest’, zegt Maçães via een audioverbinding vanuit Portugal. ‘Ik zie een strijd van een land dat bezig is zijn eigen identiteit vorm te geven versus een land dat uit is op de vernietiging daarvan. Op het meest basale niveau is de oorlog in Oekraïne een strijd tussen schepping en vernietiging.’

En er is meer dat we volgens Maçães van het land kunnen leren. De ‘grote les van weerstand en verzet’ in de eerste plaats, maar ook wat hij ‘de les van het verleden’ noemt. Dat Oekraïne een land is met een lange geschiedenis van mensen die opkwamen voor de eigen cultuur en hoe je jezelf in die traditie plaatst.

Maçães’ nadruk op deugden die aan het moderne liberalisme voorafgaan is geen toeval. Het verraadt de invloed van de beroemde politiek filosoof Leo Strauss (1899-1973) en diens herwaardering van het klassieke republicanisme. Maçães kwam met het oeuvre van Strauss in aanraking op Harvard, waar hij in 2006 promoveerde bij de eigenzinnige conservatief Harvey Mansfield. ‘Ik heb al jaren geen boek meer van Strauss opengeslagen’, zegt Maçães, ‘maar de Oekraïne-oorlog doet daar natuurlijk aan denken, want er is die plotselinge ervaring met het “natuurlijk bestaan”, waarvan wij in het Westen waren afgedwaald, maar dat we nu weer herontdekken in Oekraïne, die momenten van radicale crisis, individuele en collectieve heroïek. Dat zijn grote leermomenten, alles is ontdaan van iedere accessoire, en het stelt je in staat om dieper in de dingen door te dringen, de wezenlijke zaken om het leven beter te begrijpen.’

In zijn proefschrift betoogt Maçães dat het moderne liberalisme het avontuur insluit en ook aanmoedigt. Tegenwoordig is hij daar minder zeker van. Zeker wat betreft Europa. Hier ziet hij een zucht naar comfort gepaard aan een blindheid aangaande de geopolitieke verschuivingen in de wereld, met de opkomst van China als belangrijkste element. Maar ook een onwil om te denken in termen van harde macht, waardoor de intenties van Poetin gedurende lange tijd niet goed werden begrepen.

https://www.groene.nl/artikel/ruslan...onie-van-china
Weer zo'n typische neoliberaal van een zeer rijke familie die in Harvard gestudeerd heeft die zich tot sletje van het grootkapitaal heeft verheven. Hij heeft zelfs geen wiki pagina in het Portugees dat is ook veelzeggend.

Wat Oekraïne betreft het is overduidelijk dat deze oorlog in 2014 begon, toen het Westen een grote rol speelde in het omverwerpen van de democratisch verkozen president.

Hoewel ik zelf geen hoge dunk heb van Trump, valt het toch op hoe "liberale" journalisten, ook bij ons, deze politieke rivaal graag zouden opsluiten in de gevangenis. Vorig jaar kenden de VS hun eigen Maidan, evenwel zonder dat de Russische ambassadeur er koekjes uitdeelde en zonder dat Poetin er de menigte aanmoedigde om het Capitool te bestormen. Op Maidan gaven Europese leiders toespraken, en deelde de Amerikaanse ambassadeur koekjes en wapens uit.

Het Westen is nooit opgehouden te denken in termen van "harde macht". Kijk maar naar de westerse interventies in Servië, Libië, Irak, etc.

Macaes heeft bij mijn weten zelfs nog nooit een voet in Oekraïne gezet, net zomin als Uzelf.

Zijn goeroe is Harvey Mansfield, een echte neocon die gelooft in de suprematie van de westerse beschaving. Zonder het met zoveel woorden te zeggen pleit deze voor een nieuwe kolonisatie en onderdrukking van de niet-westerse wereld door het "superieure" Westen. Wat mij betreft is dat net zo erg als een Duitser die zou pleiten voor het herstel van het derde rijk. Erger zelf, want het Westerse kolonialisme maakte nog meer slachtoffers.

Uiteraard is deze idioot ook een groot voorstander van de westerse brutale oorlogen tegen het Arabische volk, zoals de brutale agressie tegen Irak in 2003, waarvoor geen enkele Amerikaanse oorlogsmisdadiger zich ooit moest verantwoorden. Hij zegt dat wetten en internationale wetgeving er niet meer toe doen, zolang de westerse maatschappij maar overwint. Een pleidooi voor neo-kolonisatie van de niet-westerse wereld. En nog grotere uitbuiting van deze wereld door het "beschaafde" Westen.

https://contemporarythinkers.org/har...e-rule-of-law/

Ik heb niets dan walging voor zulke "denkers".

Deze oorlog was volgens Uw helden een "juiste oorlog".

Tegenover dit westers revanchisme, staan landen als China en Rusland die een terugkeer naar de neo-koloniale wereldorde onmogelijk zullen maken. En daarbij hebben ze landen als Indië, Brazilië, Zuid-Afrika, etc. als bondgenoten. Niet te vergeten Colombië dat sinds kort een linkse president en regering heeft, en het roer volledig wil omgooien, de hatelijke invloed van de hegemon wil teniet doen, samen met lokale bondgenoten als Cuba, Bolivië, etc.

Laatst gewijzigd door tomm : 9 september 2022 om 03:38.
Oud 9 september 2022, 04:10   #29112
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Al die dreigementen vanuit Rusland, en hun trollenleger + trouwe poetinknuffelaars imponeert niemand meer hoor Kipling. Net zomin als het hysterische gedoe dat poetinknuffelaars steeds blijven herhalen : dat rusland het kernwapen gaat bovenhalen.

Grotesk gelul van een grootmacht in verval, die militair probeert aansluiting te zoeken met een verleden dat niet meer bestaat.

Rusland heeft zichzelf voor vele decennia als paria tgo het westen weggezet. De toekomst zal het ons leren, of ze er beter uit worden door leverancierke te spelen van grondstoffen voor de Chinezen en India die wel hun relaties met het westen open houden.

Het enige dat Poetin zijn dwaze megalomanie hem gaat opleveren is een europa dat (eindelijk...) beseft dat ze terug moet investeren in defensie, en een enorme versterking van de Navo.

De own-goal van de eeuw dus.
Europa is het slaafje van de VS en dat is nooit anders geweest.

Wat deze oorlog zal bereiken is dat het deel van Oekraïne dat er voor de Russen toe doet geen westerse kolonie zal worden, zoals het plan was van de architecten van Maidan.
Het is het Westen dat ervoor koos de relaties met Rusland op te schorten. Een domme beslissing volgens mij, nu is de Russisch-Chinese alliantie een feit. Het feit dat het olympisch comité etc. mensen uitsluit omwille van hun ras, hun bloed is natuurlijk wraakroepend. Het toont aan dat in deze instanties de westerse koloniale wereldorde nog voortleeft, want in niet-westerse landen was er niemand die de Russen of Wit-Russen wilde uitsluiten. Tijd om deze verouderde instanties te vervangen, waar op dit eigenste moment ongetwijfeld aan gewerkt wordt. Het Westen sluit zichzelf ook uit door de dollar, SWIFT, etc. als wapen te gebruiken. De gevolgen zijn simpel, steeds minder landen gebruiken de dollar of SWIFT. Ik hoor van Russische vrienden dat ze onbezorgd op reis kunnen naar bvb. Turkije of Thailand. In deze landen zijn de automaten die SWIFT gebruiken grotendeels vervangen door automaten van Russische of Chinese banken, dus Russische toeristen kunnen ongehinderd geld afhalen. Russische toeristen golden als BIG SPENDERS in steden als Brugge, nu zullen ze hun geld elders spenderen, terwijl de kosten van de Belgische horeca exponentieel stijgen.

Laatst gewijzigd door tomm : 9 september 2022 om 04:15.
Oud 9 september 2022, 04:35   #29113
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Polen, en de Baltische landen hebben besloten geen Russen meer toe te laten. De Oost Europese landen waar West-Europa maar al te graag op neerkijkt , nemen de leiding.
Ja, daar moeten we een voorbeeld aan nemen he vind je niet. Bvb. Joden de toegang tot onze landen ontzeggen omdat Israël andere landen binnenvalt. Misschien ook een genetische test om wie meer dan 50% Russisch DNA in z'n bloed heeft de toegang tot Europa te ontzeggen. We kunnen ook de schedels meten Russen hebben volgens de nazi-wetenschappers dikkere schedels.

Polen en de Baltische zijn ook tegen abortus en homorechten, ze zijn echt het grote voorbeeld van NVA en co. .
Opmerkelijk Polen heeft de rechtstaat volledig afgeschaft, rechters worden er benoemd door het fascistische regime, en krijgt toch geen sancties opgelegd. Hongarije krijgt daarentegen wel sancties opgelegd, omdat Hongarije weigert partij te kiezen tegen Rusland en China.
Zogezegd heeft dit niets met geopolitiek te maken en heerst er in Europa scheiding der machten.

Laatst gewijzigd door tomm : 9 september 2022 om 04:38.
Oud 9 september 2022, 04:50   #29114
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

LiberaalNL

Citaat:
Ticino, Savoie, Nice, Corsica, Malta en het noorden van Tunesië.
Corsicanen beschouwen zich niet als Italianen. Maltezen evenmin, inwoners van Nice en Savoie evenmin. Noorden van Tunesië? De enige Italianen daar waren kolonialen, en natuurlijk Craxi.

Citaat:
Onzin. Mussolini annexeerde tijdens de Tweede Wereldoorlog delen van oorspronkelijk Italiaanssprekend Frankrijk, zoals Nice.
Waar toen al geen Italiaans meer gesproken werd door de meerderheid.

Citaat:
Ga je inlezen. De Italiaanse fascisten hebben geprobeerd het Duitse verleden uit te bannen.
Het is alleszins niet gelukt. Zuid-Tirol heeft autonomie en het Duits is een officiële taal; Dat zou al een hele vooruitgang zijn in Oekraïne, waar meer dan 40 % Russisch spreekt als moedertaal.

Citaat:
De Russen wonen daar alleen door een actieve kolonisatie- en Russificatiepolitiek.
Voor de Russen er kwamen was het deel van Turkije. Dus als je 3 eeuwen terug gaat moet je dit gebied " teruggeven" aan Turkije. Het was NOOIT deel van een onafhankelijke Oekraïense staat tot 1991. Die Russen wonen daar al minstens even lang als de Oekraïners. Odesa werd veroverd op Turkije eind 18de eeuw. Vanaf dan werd het een stad met veel Russische, Oekraïense en Joodse migranten. De taal van de stad en de meerderheid der inwoners was steeds Russisch, niet Oekraïens.
U liegt met andere woorden.
Oud 9 september 2022, 07:36   #29115
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, daar moeten we een voorbeeld aan nemen he vind je niet. Bvb. Joden de toegang tot onze landen ontzeggen omdat Israël andere landen binnenvalt. Misschien ook een genetische test om wie meer dan 50% Russisch DNA in z'n bloed heeft de toegang tot Europa te ontzeggen. We kunnen ook de schedels meten Russen hebben volgens de nazi-wetenschappers dikkere schedels.

Polen en de Baltische zijn ook tegen abortus en homorechten, ze zijn echt het grote voorbeeld van NVA en co. .
Opmerkelijk Polen heeft de rechtstaat volledig afgeschaft, rechters worden er benoemd door het fascistische regime, en krijgt toch geen sancties opgelegd. Hongarije krijgt daarentegen wel sancties opgelegd, omdat Hongarije weigert partij te kiezen tegen Rusland en China.
Zogezegd heeft dit niets met geopolitiek te maken en heerst er in Europa scheiding der machten.
1: Die hysterie is nergens voor nodig. Gewoon mensen met een Russisch paspoort niet meer toelaten, is genoeg.

2: En terecht. Wie partij kiest voor Rusland is 'onze' vijand.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2022, 07:54   #29116
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Corsicanen beschouwen zich niet als Italianen. Maltezen evenmin, inwoners van Nice en Savoie evenmin. Noorden van Tunesië? De enige Italianen daar waren kolonialen, en natuurlijk Craxi.
Ook dit antwoord is weer kenmerkend voor jou. Als jij wordt betrapt op feitelijke onjuistheden, antwoord je naast de kwestie. Jij beweerde foutief dat alle Italiaanssprekende gebieden in 1861 een staat werden. In 1861 waren op Tunesië na al die gebieden die ik noem in de meerderheid Italiaanstalig. Ticino is dat nog steeds. In Tunesië waren meer Italiaanse dan Franse kolonisten, maar toch werd Tunesië Frans en niet Italiaans.

Citaat:
Het is alleszins niet gelukt. Zuid-Tirol heeft autonomie en het Duits is een officiële taal; Dat zou al een hele vooruitgang zijn in Oekraïne, waar meer dan 40 % Russisch spreekt als moedertaal.
Het is niet gelukt, omdat de fascisten de Tweede Wereldoorlog hebben verloren en er daarna onder zware Oostenrijkse druk afspraken zijn gemaakt over de huidige autonomie. Wat de Russen doen is hetzelfde als wat de Italiaanse fascisten deden: een stuk land bezetten, de autochtone bevolking verdrijven en er kolonisten planten. Overigens is het onzin dat het Russisch is verboden in Oekraïne.

Citaat:
Voor de Russen er kwamen was het deel van Turkije. Dus als je 3 eeuwen terug gaat moet je dit gebied " teruggeven" aan Turkije. Het was NOOIT deel van een onafhankelijke Oekraïense staat tot 1991. Die Russen wonen daar al minstens even lang als de Oekraïners. Odesa werd veroverd op Turkije eind 18de eeuw. Vanaf dan werd het een stad met veel Russische, Oekraïense en Joodse migranten. De taal van de stad en de meerderheid der inwoners was steeds Russisch, niet Oekraïens.
U liegt met andere woorden.
Je bedoelt het Ottomaanse Rijk in plaats van Turkije. Verder maken Oekraïners de meerderheid van de bevolking uit, maar door het Russische nationalisme in de Sovjet-Unie werden alle gebieden aan Russificatie onderworpen.
Oud 9 september 2022, 07:57   #29117
cato

Standaard

Citaat:
Europa is het slaafje van de VS en dat is nooit anders geweest.

Wat deze oorlog zal bereiken is dat het deel van Oekraïne dat er voor de Russen toe doet geen westerse kolonie zal worden, zoals het plan was van de architecten van Maidan.
Het is het Westen dat ervoor koos de relaties met Rusland op te schorten. Een domme beslissing volgens mij, nu is de Russisch-Chinese alliantie een feit. Het feit dat het olympisch comité etc. mensen uitsluit omwille van hun ras, hun bloed is natuurlijk wraakroepend. Het toont aan dat in deze instanties de westerse koloniale wereldorde nog voortleeft, want in niet-westerse landen was er niemand die de Russen of Wit-Russen wilde uitsluiten. Tijd om deze verouderde instanties te vervangen, waar op dit eigenste moment ongetwijfeld aan gewerkt wordt. Het Westen sluit zichzelf ook uit door de dollar, SWIFT, etc. als wapen te gebruiken. De gevolgen zijn simpel, steeds minder landen gebruiken de dollar of SWIFT. Ik hoor van Russische vrienden dat ze onbezorgd op reis kunnen naar bvb. Turkije of Thailand. In deze landen zijn de automaten die SWIFT gebruiken grotendeels vervangen door automaten van Russische of Chinese banken, dus Russische toeristen kunnen ongehinderd geld afhalen. Russische toeristen golden als BIG SPENDERS in steden als Brugge, nu zullen ze hun geld elders spenderen, terwijl de kosten van de Belgische horeca exponentieel stijgen.
Ja Rusland behoort nu definitief tot het Oosten en is een kolonie geworden van China ,of u dat nu leuk vindt of niet.
Oud 9 september 2022, 09:57   #29118
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

ik post het niet graag, maar zolang de verliezen aan russische zijde zo oplopen gaat het toch niet goed met de russische invasie

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/09/9/7366726/

voor tommeke, het objectieve nieuws:
https://www.huffpost.com/entry/russi...b0eac9f4d5c0c0
geen vooruitgang van ukraine en de westerse wapens maken geen verschil
voila gelukkig dat we zo het verhaal in evenwicht krijgen

Laatst gewijzigd door brother paul : 9 september 2022 om 09:59.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2022, 10:43   #29119
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik post het niet graag, maar zolang de verliezen aan russische zijde zo oplopen gaat het toch niet goed met de russische invasie

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/09/9/7366726/

voor tommeke, het objectieve nieuws:
https://www.huffpost.com/entry/russi...b0eac9f4d5c0c0
geen vooruitgang van ukraine en de westerse wapens maken geen verschil
voila gelukkig dat we zo het verhaal in evenwicht krijgen
Poetin blijkt een man van blufpoker te zijn.
Hij heeft een einde gemaakt aan het Russisch Empire.
Oud 9 september 2022, 10:46   #29120
cato

Standaard

Citaat:
Onder queen Elizabeth vielen minstens 500 miljoen doden als je ale hongersnoden meetelt en al de jaren dat mensen te vroeg stierven door de criminele politiek van het Britse onderdrukkende empire of evil. Gelukkig is deze misdadigster nu eindelijk dood. Jammer genoeg vreedzaam in haar bed, anders dan de vele miljoenen die hun leven hebben gegeven in de strijd tegen het westerse imperialisme en kolonialisme.

Jij woont in Hong Kong, deel van China, durf je zulke leugens ook in de Chinese media verkondigen? De kans is groot dat je dan met je klieken en klakken zal buitengegooid worden en uw dagen zal eindigen in een Belgisch rusthuis.
We leven in een bijzondere tijd.
De dood van queen Elisabeth betekent een definitief einde van het British Empire.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be