Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2022, 22:26   #29141
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Wat maken de collega forummers van het offensief van UKR in Kharkiv/Izyum?…
Het is wachten op de analyse van onze vriend en militair expert R. Kipling.
Oud 9 september 2022, 22:26   #29142
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik maak daar geen flauwe shit van.

Ik heb een vrouw en kinderen. En ik ben partitos voor dat ge er erreg in hebt.

De nieuwe vluchtelingen.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 9 september 2022 om 22:27.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2022, 22:32   #29143
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Yanks op 100 kilometer van Belgorod, gewapend, schietend op dorpjes rond Kharkov:
https://t.me/NovichokRossiya/10468
"ammo give mi ammo"
Oud 9 september 2022, 22:44   #29144
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Yanks op 100 kilometer van Belgorod, gewapend, schietend op dorpjes rond Kharkov:
https://t.me/NovichokRossiya/10468
"ammo give mi ammo"
Ik wacht op het feit dat ze Belgorod eens onder vuur gaan nemen ....

Dan kunnen ze in Rusland zélf eens ervaren wat men in Oekraïne al maanden moet meemaken wat agressie tegen de burgerbevolking betreft door middel van lange afstandsgeschut....

Boontje komt dan om zijn loontje hé...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2022, 22:44   #29145
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Interessante evolutie in de buurt van Kharkov. Russisch front stort er simpelweg in, bevelhebber Sychevoi gevangen genomen, troepen zonder commando op de vlucht.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 9 september 2022 om 22:47.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2022, 23:56   #29146
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Het is wachten op de analyse van onze vriend en militair expert R. Kipling.
Ik bedank voor de eer van titel van militair expert maar om mijn 2 cents over de situatie te geven:

Oekraïene is er in geslaagd om met het weinige militair materiaal dat ze ter beschikking hebben enkele toevoerwegen naar Izium te blokkeren en enkele mooie dorpen in te nemen, die de Russen verlaten hebben (onder andere Balaklia). Dat is wat objectief vastgesteld kan worden en men mag er in één adem bij vermelden dat ze met hetgene wat ze ter beschikking hebben tot nu toe een goed resultaat hebben gehaald.

Dingen die mij opvallen:

- Uit sommige van die dorpjes hebben de Russen zich gewoon terug getrokken en hebben ze zich in scramblemodus terug getrokken naar de volgende defensieve lijn: dit weliswaar om zo weinig mogelijk verliezen maar daar kan ook worden uit afgeleid dat de aanwezige mankracht in dat gebied niet volstond om de initiële golf van dat offensief voldoende te kunnen vertragen of stoppen.
- In andere dorpen zijn nog Russische troepen aanwezig, wat die voor die hele regio op dit moment een FUBAR-scenario oplevert. De shocktroepen van Oekraïene zijn ver kunnen doorrijden, maar hebben niet alle dorpen onder controle omdat doorrijden op de weg naar het doel veiliger (en belangrijker) was: dat gaat er natuurlijk wel toe leiden dat men langs beide kanten niet weet waar het nu veilig is in de dorpen die bij dat offensief betrokken zijn. Men zal Russische troepen hebben die in bepaalde dorpen omsingeld zijn en die dat dorp niet kunnen verlaten, en Oekraïense troepen die niet altijd op de hoogte zijn dat dat daar het geval is. Wordt plezant om daar strijd te voeren.
- Er wordt melding gemaakt dat vele troepen in dat offensief 'een andere taal' spreken. Waarschijnlijk zijn er dus ook wel een deel buitenlandse soldaten met gevechtservaring aanwezig die 'voor de goede zaak' gaan strijden zijn in Oekraïene.
- Het doel van Oekraïene lijkt op dit moment te bestaan uit het isoleren van de troepen, die zich in Izium bevinden: het opblazen van de brug bij Semkove om de bevoorrading en het vervoer van en naar Izium te bemoeilijken maakt daar onderdeel van uit.
- Net zoals bij het Khersonoffensief, begint dat offensief nu te vertragen of zelf stil te liggen. De Oekraïense troepen zijn er in geslaagd om op twee dagen tijd enkele dorpen te veroveren en tot ver achter de Russische linies door te rijden. Rusland heeft dan weer dezelfde tactiek toegepast die het in het Khersonoffenseif (en eigenlijk in zijn oorlogsgeschiedenis in het algemeen al vaak) heeft gebruikt: de tegenstander diep in het terrein laten doordringen, zich ondertussen terugtrekken, herorganiseren om zo weinig mogelijk slachtoffers te maken en ik vermoed dat ze in de volgende dagen de lijn zullen houden bij de Oskil-rivier en met flankaanvallen zullen beginnen. Dit offensief is in die fase wel iets succesvoller geweest dan de draak van dat Khersonoffensief.
- Door zo diep door te dringen heeft Oekraïene zichzelf ook gedeeltelijk in een cauldron (en dus ook gedeeltelijk in de miserie) gestoken. Als men die lijn niet kan verbreden is dat een gevaarlijke situatie, omdat ook zij nu van drie kanten kunnen worden aangevallen. Oekraïene zal dus in de volgende dagen zowel die gang breder moeten maken (anders is dat vragen om problemen). Als ze dat niet kunnen doen, zie ik ze de troepen noodzakelijk terugtrekken op termijn omdat zo'n lijn onhoudbaar is.
- Het lijkt erop dat Rusland nu (pas) de situatie onder controle begint te hebben, In de eerste 24 uur van dat Kharkiv-offensief was dat niet het geval en dat was mijns inziens merkwaardig. Op dit moment stuurt Rusland vanuit de richting Kupiansk versterking (Z- en O- groep), die gemarkeerd is met de driehoek van het Russische derde leger. Dit is interessant gezien dat om professionele militairen gaat: het stuurt dus geen huurlingen om te helpen maar goed getrainde militairen.

Mijn persoonlijke mening: ik denk dat Oekraïene hier wat teveel hooi op de vork aan het nemen is. Ze hebben op dit moment in dat offensief amper 10.000 man de vuurlinie ingestuurd en er zal veel meer nodig zijn aangezien dat ruim onvoldoende zijn om dat Iziumfront af te snijden of zelf volledig te herroveren. Bij Kherson hebben ze dezelfde fout gemaakt door amper 3 brigades in de vuurlinie te sturen, waardoor ze daar nu plat vallen. Hier zijn het er 2, maar waren er ook minder Russische troepen aanwezig. Dat is goed om enkele dorpen ter herroveren gezien de tegenstander nooit weet welke richting je uit zal gaan, maar op lange termijn kan je daarmee geen zinnige vorderingen maken. Tenzij ze dus in de volgende dagen serieuze versterkingen sturen, vind ik dit offensief een alles behalve verstandige zet. Men kan het doel niet bereiken, zal manschappen en materiaal verliezen en het enige wat men op korte termijn verwezenlijkt, is het onder de aandacht brengen van de oorlog zelf.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 10 september 2022 om 00:16.
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2022, 00:15   #29147
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Ik bedank voor de eer van titel van militair expert maar om mijn 2 cents over de situatie te geven:

Oekraïene is er in geslaagd om met het weinige militair materiaal dat ze ter beschikking hebben enkele toevoerwegen naar Izium te blokkeren en enkele mooie dorpen in te nemen, die de Russen verlaten hebben (onder andere Balaklia). Dat is wat objectief vastgesteld kan worden en men mag er in één adem bij vermelden dat ze met hetgene wat ze ter beschikking hebben tot nu toe een goed resultaat hebben gehaald.

Dingen die mij opvallen:

- Uit sommige van die dorpjes hebben de Russen zich gewoon terug getrokken en hebben ze zich in scramblemodus terug getrokken naar de volgende defensieve lijn: dit weliswaar om zo weinig mogelijk verliezen maar daar kan ook worden uit afgeleid dat de aanwezige mankracht in dat gebied niet volstond om de initiële golf van dat offensief voldoende te kunnen vertragen of stoppen.
- In andere dorpen zijn nog Russische troepen aanwezig, wat die voor die hele regio op dit moment een FUBAR-scenario oplevert. De shocktroepen van Oekraïene zijn ver kunnen doorrijden, maar hebben niet alle dorpen onder controle omdat doorrijden op de weg naar het doel veiliger (en belangrijker) was: dat gaat er natuurlijk wel toe leiden dat men langs beide kanten niet weet waar het nu veilig is in de dorpen die bij dat offensief betrokken zijn. Men zal Russische troepen hebben die in bepaalde dorpen omsingeld zijn en die dat dorp niet kunnen verlaten, en Oekraïense troepen die niet altijd op de hoogte zijn dat dat daar het geval is. Wordt plezant om daar strijd te voeren.
- Er wordt melding gemaakt dat vele troepen in dat offensief 'een andere taal' spreken. Waarschijnlijk zijn er dus ook wel een deel buitenlandse soldaten met gevechtservaring aanwezig die 'voor de goede zaak' gaan strijden zijn in Oekraïene.
- Het doel van Oekraïene lijkt op dit moment te bestaan uit het isoleren van de troepen, die zich in Izium bevinden: het opblazen van de brug bij Semkove om de bevoorrading en het vervoer van en naar Izium te bemoeilijken maakt daar onderdeel van uit.
- Net zoals het Khersonoffensief, begint dat nu stil te liggen. De Oekraïense troepen zijn er in geslaagd om op twee dagen tijd enkele dorpen te veroveren en Rusland heeft dezelfde tactiek toegepast die het in het Khersonoffenseif (en eigenlijk in zijn oorlogsgeschiedenis in het algemeen al vaak) heeft gebruikt: de tegenstander diep in het terrein laten doordringen, zich ondertussen terugtrekken, herorganiseren om zo weinig mogelijk slachtoffers te maken en ik vermoed dat ze in de volgende dagen de lijn zullen houden bij de Oskil-rivier en met flankaanvallen zullen beginnen. Dit offensief is in die fase wel iets succesvoller geweest dan de draak van dat Khersonoffensief.
- Door zo diep door te dringen heeft Oekraïene zichzelf ook gedeeltelijk in een cauldron gestoken. Als men die lijn niet kan verbreden is dat een gevaarlijke situatie, omdat ook zij nu van drie kanten kunnen worden aangevallen. Oekraïene zal dus in de volgende dagen zowel die gang breder moeten maken, anders is dat vragen om problemen. Als ze dat niet kunnen doen, zie ik ze de troepen noodzakelijk terugtrekken op termijn.
- Het lijkt erop dat Rusland nu (pas) de situatie onder controle begint te hebben, In de eerste 24 uur van dat Kharkiv-offensief was dat niet het geval en dat was merkwaardig. Op dit moment stuurt Rusland vanuit Kupiansk komt versterking (Z- en O- groep), die gemarkeerd is met de driehoek van het Russische derde leger. Dit is interessant gezien dat om professionele militairen gaat: het stuurt dus geen huurlingen om te helpen maar goed getrainde militairen.

Mijn persoonlijke mening: ik denk dat Oekraïene hier wat teveel hooi op de vork aan het nemen is. Ze hebben op dit moment in dat offensief amper 10.000 man de vuurlinie ingestuurd en er zal veel meer nodig zijn aangezien dat ruim onvoldoende zijn om dat Iziumfront af te snijden of zelf volledig te herroveren. Bij Kherson hebben ze dezelfde fout gemaakt door amper 3 brigades in de vuurlinie te sturen, waardoor ze daar nu plat vallen. Hier zijn het er 2, maar waren er ook minder Russische troepen aanwezig. Dat is goed om enkele dorpen ter herroveren gezien de tegenstander nooit weet welke richting je uit zal gaan, maar op lange termijn kan je daarmee geen zinnige vorderingen maken. Tenzij ze dus in de volgende dagen serieuze versterkingen sturen, vind ik dit offensief een alles behalve verstandige zet. Men kan het doel niet bereiken, zal manschappen en materiaal verliezen en het enige wat men op korte termijn verwezenlijkt, is het onder de aandacht brengen van de oorlog zelf.
Zo weinig ,en toch zo'n resultaat boeken ,stof over na te denken wat u betreft hé...
Oud 10 september 2022, 00:20   #29148
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zo weinig ,en toch zo'n resultaat boeken ,stof over na te denken wat u betreft hé...
Helemaal niet: met een divisie van 10.000 man kan men op zwakkere plaatsen altijd tot ver achter de linies doorrijden. Maar bij een offensief is ver tot achter de linies doorrijden geen doel op zich hé. Het doel is altijd ofwel belangrijk gebied veroveren (steden, energiecentrales, hoogtes,...), ofwel nadat men ver achter die linies doorgereden is, die te verbreden. Dit is tot nu toe nog niet het geval. Men bevindt zich nog altijd in een precaire situatie.

Met die 10.000 man gaat dat dus een probleem zijn. Als het doel van dat offensief een PR-stunt is, en de lokale Oekraïeners doen juichen omdat ze enkele dorpen veroverd hebben, zijn ze er in geslaagd. Als het doel iets anders is, dan zijn ze volgens mij te veel hooi op de vork aan het nemen. Ik zal er over nadenken als ze er in slagen om het Iziumfront te isoleren. Tot dan blijf ik er rustig een logisch standpunt op na houden.

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 10 september 2022 om 00:27.
Oud 10 september 2022, 00:33   #29149
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal niet: met een kracht van 10.000 man kan men op zwakkere plaatsen altijd tot ver achter de linies doorrijden. Maar bij een offensief is ver tot achter de linies doorrijden geen doel op zich hé. Het doel is altijd ofwel belangrijk gebied veroveren (steden, energiecentrales, hoogtes,...), ofwel nadat men ver achter die linies doorgereden is, die te verbreden. Dit is tot nu toe nog niet het geval. Men bevindt zich nog altijd in een precaire situatie.

Met die 10.000 man gaat dat dus een probleem zijn. Als het doel van dat offensief een PR-stunt is, en de lokale Oekraïeners doen juichen omdat ze enkele dorpen veroverd hebben, zijn ze er in geslaagd. Als het doel iets anders is, dan zijn ze volgens mij te veel hooi op de vork aan het nemen. Ik zal er over nadenken als ze er in slagen om het Iziumfront te isoleren. Tot dan blijf ik er rustig een logisch standpunt op na houden.
Dat wéét ik nu ook mijn beste , de Russische orks deden in het begin van hun invasie hetzelfde hé ,maar toen was de tegenstand gezien verrassende inval beduidend minder...

Nu gaat het erom dat diezelfde Russische orks het momentum en bijgevolg het overwicht dat ze hadden bij hun inval zijn kwijtgeraakt hé...

Nu zullen ze moeten dansen op het refrein dat hun tegenstander gaat bepalen hé...
Oud 10 september 2022, 00:53   #29150
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dat wéét ik nu ook mijn beste , de Russische orks deden in het begin van hun invasie hetzelfde hé ,maar toen was de tegenstand gezien verrassende inval beduidend minder...

Nu gaat het erom dat diezelfde Russische orks het momentum en bijgevolg het overwicht dat ze hadden bij hun inval zijn kwijtgeraakt hé...

Nu zullen ze moeten dansen op het refrein dat hun tegenstander gaat bepalen hé...
Ik vind het heel erg gevaarlijk en heel voorbarig om tot zulke conclusies over te gaan: jij gaat af op een offensief van amper twee dagen, waar Oekraïene zonder belangrijke verwezenlijkingen via enkele wegen door is kunnen rijden op een zwak punt aan het front, en besluit daaruit dat de Russen onder liggen en dat Oekraïene de pas dicteert. Daarbij houd je verder geen rekening dat de aanvallende partij altijd het meest verliest in dergelijke offensieven.

Als je weet dat Rusland in Oekraïene nog altijd het meest materiaal heeft, minder manschappen verloren heeft en dit zo langzamerhand a war of attrition aan het worden is, is die bewering eigenlijk zelf van de pot gerukt. Moest datzelfde scenario zich in de volgende weken doorzetten en de Russen terrein zouden blijven verliezen zonder het tij te kunnen keren zou het wel geloofwaardiger zijn.

Wat interessant zal zijn is om te aanschouwen wat Rusland in de komende weken als antwoord zal geven op die Oekraïense prikjes. Pas dan zal je een trend kunnen waarnemen over welke richting deze oorlog uitgaat. In de afgelopen maanden was die altijd dat Rusland dorpje per dorpje veroverde, en dit zonder offensieven waarbij men 2 of 3 divisies inzette, maar puur door overwicht van artillerie, munitie en manschappen. Dat overwicht hebben ze inzake materiaal trouwens nog steeds. De vraag die ik me stel is eerder waar en wanneer ze het in een groter gecoördineerd offensief zullen inzetten en of Oekraïene daar dan een antwoord op heeft.

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 10 september 2022 om 00:53.
Oud 10 september 2022, 01:00   #29151
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het heel erg gevaarlijk en heel voorbarig om tot zulke conclusies over te gaan: jij gaat af op een offensief van amper twee dagen, waar Oekraïene zonder belangrijke verwezenlijkingen via enkele wegen door is kunnen rijden op een zwak punt aan het front, en besluit daaruit dat de Russen onder liggen en dat Oekraïene de pas dicteert. Daarbij houd je verder geen rekening dat de aanvallende partij altijd het meest verliest in dergelijke offensieven.

Als je weet dat Rusland in Oekraïene nog altijd het meest materiaal heeft, minder manschappen verloren heeft en dit zo langzamerhand a war of attrition aan het worden is, is die bewering eigenlijk zelf van de pot gerukt. Moest datzelfde scenario zich in de volgende weken doorzetten en de Russen terrein zouden blijven verliezen zonder het tij te kunnen keren zou het wel geloofwaardiger zijn.

Wat interessant zal zijn is om te aanschouwen wat Rusland in de komende weken als antwoord zal geven op die Oekraïense prikjes. Pas dan zal je een trend kunnen waarnemen over welke richting deze oorlog uitgaat. In de afgelopen maanden was die altijd dat Rusland dorpje per dorpje veroverde, en dit zonder offensieven waarbij men 2 of 3 divisies inzette, maar puur door overwicht van artillerie, munitie en manschappen. Dat overwicht hebben ze inzake materiaal trouwens nog steeds. De vraag die ik me stel is eerder waar en wanneer ze het in een groter gecoördineerd offensief zullen inzetten en of Oekraïene daar dan een antwoord op heeft.

Blijf gerust in uw eigen wereld ronddraaien mijn beste.....

Mij boeit dat nog geeneens niet, uw post zegt méér dan genoeg....
Oud 10 september 2022, 01:02   #29152
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar dat hebt u momenteel nog écht niet door hé...
Oud 10 september 2022, 02:54   #29153
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag die ik me stel is eerder waar en wanneer ze het in een groter gecoördineerd offensief zullen inzetten en of Oekraïene daar dan een antwoord op heeft.
Stel eerder de vraag of er logistiek gezien er een groot gecöordineerd offensief vanuit Russische zijde te verwachten zal mogen vallen hé...

Hun aanvoerlijnen staan al hoe langer hoe meer onder druk...
Oud 10 september 2022, 08:02   #29154
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Versterking uit Kupyansk lijkt me weinig waarschijnlijk. Kupyansk zou deze nacht heroverd zijn door UKR. Troepen in Izyum de facto geïsoleerd.

Ik begrijp niks van wat ik zie. Die zou niet mogelijk kunnen zijn.

Ik hoop dat de Russische leiding zichzelf blijft wijsmaken dat er niks aan de hand is. Niets zo gevaarlijk als hybris
Oud 10 september 2022, 08:06   #29155
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:

Dat is idd de vraag. Wat zal het antwoord zijn van de Russen. Normaal dicht je de gaten snel; hier niet gebeurd. Ze kunnen nog steeds antwoorden. Als er niks gebeurd binnen 2w vanwege Rusland, dan zitten ze echt In de shit want dat zou betekenen dat ze niet meer kunnen reageren.

Let’s see…
Oud 10 september 2022, 08:12   #29156
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Versterking uit Kupyansk lijkt me weinig waarschijnlijk. Kupyansk zou deze nacht heroverd zijn door UKR. Troepen in Izyum de facto geïsoleerd.

Ik begrijp niks van wat ik zie. Die zou niet mogelijk kunnen zijn.

Ik hoop dat de Russische leiding zichzelf blijft wijsmaken dat er niks aan de hand is. Niets zo gevaarlijk als hybris
Watmogelijk begon als een opportunistische opstoot (Oekrainse officieren op Brigade-niveau MOGEN ,wat zeg ik ,MOETEN,vermoedelijk zulke beslissingen nemen) gaat zo langzamerhand strategische consequenties krijgen voor de "Noordelijke" kant van het Donbas front....

Inderdaad,verrassend,gezien ook de nabijheid van Rusland zelf,is de zwakte van de Russische troepen die daar nog aangetroffen worden....

Niettemin zal het UKR opperbevel nu wel heel goed kijken,het zou niet de eerste keer zijn in de geschiedenis dat enthousiaste troepen te snel te ver lopen nietwaar....Ergens in gans dat land moeten er toch nog wel ergens Russische BTG's zijn die ferm kunnen en willen terugvechten ........of......

Laatst gewijzigd door kelt : 10 september 2022 om 08:12.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2022, 08:45   #29157
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Watmogelijk begon als een opportunistische opstoot (Oekrainse officieren op Brigade-niveau MOGEN ,wat zeg ik ,MOETEN,vermoedelijk zulke beslissingen nemen) gaat zo langzamerhand strategische consequenties krijgen voor de "Noordelijke" kant van het Donbas front....

Inderdaad,verrassend,gezien ook de nabijheid van Rusland zelf,is de zwakte van de Russische troepen die daar nog aangetroffen worden....

Niettemin zal het UKR opperbevel nu wel heel goed kijken,het zou niet de eerste keer zijn in de geschiedenis dat enthousiaste troepen te snel te ver lopen nietwaar....Ergens in gans dat land moeten er toch nog wel ergens Russische BTG's zijn die ferm kunnen en willen terugvechten ........of......
Tot de rivier en niet verder zeker?

Strelkov TG kanaal had Kupyansk al opgegeven; Izyum mogelijk ook.

Lijkt me ook dat een opportunistische aanval veel verder heeft gedragen dan verwacht.
Oud 10 september 2022, 08:57   #29158
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een deel buitenlandse soldaten met gevechtservaring aanwezig die 'voor de goede zaak' gaan strijden zijn in Oekraïene.
Waarom ze niet voor het gemak 'Oostfronters'?*noemen?
Oud 10 september 2022, 09:23   #29159
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Izyum zou nu ook heroverd zijn door de Oekraïeners.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2022, 09:26   #29160
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Waarom ze niet voor het gemak 'Oostfronters'?*noemen?
Ga da? ineens voor neonazi's en benoem ze correct
dat zijn de oekraiense soldaten die Charkov en Cherson bevrijden blijkbaar ook volgens de poetinlovers/fan/brigade hier
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be