![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#29301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
N°10 brengt ons het laatste nieuws, van 30 juni ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29302 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29303 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het zijn "allemaal" smeerlappen.
![]() |
![]() |
#29304 |
Europees Commissaris
|
![]() Denk jij nu echt dat ik over oorlogsrecht ga debatteren met iemand die aast op genocide van zijn eigen volksgenoten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29306 | |
|
![]() Citaat:
Niet iedereen in Rusland is daar blij mee. citaat Trouw Moskou probeert met nieuwe wetgeving kritiek op de oorlog of op Poetin hard de kop in te drukken. Twee andere (ex-)politici, Ilja Jasjin en Vladimir Kara-Moerza, zitten vast. Ze riskeren tien jaar gevangenisstraf op grond van wetsartikel dat eerder dit jaar door het parlement werd gejaagd. Artikel 207.3 verbiedt het verspreiden van 'foute informatie'. Publiekelijk zeggen dat Rusland oorlog voert in Oekraïne, in plaats van een beperkte 'speciale operatie' tegen militaire doelen kan daaronder vallen. Maar ook op de nationale televisie wordt nu openlijk bediscussieerd dat het er daar hard aan toegaat, en dat Oekraïne succes heeft met zijn offensief in het oosten, in de regio Charkov. Het Russische leger trekt zich daar 'op ordentelijke wijze terug', meldde tv-persoonlijkheid Olga Skabajeva donderdagavond in haar goed bekeken televisieprogramma. Daarin bieden Russische gasten regelmatig tegen elkaar op over de noodzaak van harder ingrijpen tegen het 'fascistische' regime in Kiev en tegen het Westen. Dit keer liet Skabajeva een legercommandant aan het woord, die schamperde dat Oekraïne net doet alsof de val van de Oost-Oekraïense stad Koepjansk gelijkstaat aan de val van Moskou, terwijl het volgens hem weinig betekenis heeft. Militair expert Michail Chodarjonok ging daar dwars tegenin. Koepjansk is een 'logistiek centrum', een knooppunt van wegen en spoorwegen en van buitengewoon groot belang voor 'al onze troepen in de regio', legde hij uit. "Het is erg verontrustend, iedereen staat onder grote druk", vatte Skabejeva het voor de kijkers samen. "We blijven hopen en geloven, we moeten niet in paniek raken." https://krant.trouw.nl/titles/trouw/...es/1659067/5/2 Laatst gewijzigd door cato : 12 september 2022 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29307 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Okraïene is erin gelukt om met hun S-300 batterijen 9 van 12 door de russen gelanceerde kruisraketten te elimineren. Geen kleine prestatie, gezien de Kalibr cruise missile van het allermodernste materiaal is dat de russen hebben.
https://www.ukrinform.net/rubric-ato...shot-down.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#29308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nochtans zo dat oorlogen worden gewonnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29309 |
Europees Commissaris
|
![]() Merk op welk woord Panda NIET op de korrel neemt: genocide.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29310 | |
|
![]() Citaat:
Treinsporen, industriële capaciteit, grondstoffen, energie. Voor zover ik kan zien, zijn deze in rusland compleet intact. Ik hoop dat de huidige tactische overwinning van de oekraïners niet uitdraait op een enorme escalatie vanuit rusland. Er zijn al meer dan genoeg mensen dood.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 12 september 2022 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29311 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoals je zei, dat ligt dan alleen aan de Russen en hen alleen.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#29312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=HVGFzLRVWpQ Als zij de S-300 en S-400 batterijen van de russen kunnen elimineren, gaat dat vonken geven. Het kan ook een bijkomende verklaring zijn voor de quasi totale afwezigheid van de russische luchtmacht boven het slagveld. De Sukhoi S34 piloten lijken wel verdwenen... Terwijl Oekraine met oude S29's maar met de moderne amerikaanse Harm raketten de luchtverdediging van de russen erodeert. Andere vraag : Kherson, daar zijn de logistieke lijnen quasi allemaal doorgesneden, en zitten 25.000 grotendeels elite soldaten van de russen aan de verkeerde kant van de rivier zonder noemenswaardige bevoorrading. Gaan die nu in de komende maand ook een honger dieet cadeau krijgen, zoals de Orc's met de Azov soldaten in Mariupol hebben gedaan ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29314 | ||
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 12 september 2022 om 17:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De medeforummer heeft wel gelijk daarop te wijzen dat de interne lijnen van de Russische Federatie intact zijn ....tot vrijwel op de Oekrainse grens.
Maar helaas,voor Rusland dan,is er niet zoveel meer om over dat intacte spoor te vervoeren.... Recente gespotte militaire voertuigen op het slagveld van de Kharkov Oblast (dat is NET NAAST DE RUSSISCHE GRENS ![]() De "mooie" spullen zijn al op.... Laatst gewijzigd door kelt : 12 september 2022 om 18:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29316 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Russische verbindingen achter het front zijn niet meer wat ze in het begin van het conflict waren...
Daar werken ze blijkbaar terug met postduifkes , en dat heeft zijn weerslag op de russische journalisten ter plaatse .... Telkens als die een bericht willen versturen blijken de duifjes weer eens verdwenen te zijn .... De bemanningen moeten ook eten hé, en van duifjes sta je kloek , en kan je snel genoeg de wijk nemen bij de volgende "strategische terugtrekking" .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#29317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De UKR's gebruiken de laatste tijd zelfs RPG's (zo een draagbare buis met een bom voorop,een infanterie- anti- tankwapen) als een ultra-lichte mortier(misschien met aangepaste projectielen maar toch...),en anti-tank-kanonnen zowel als tank-kanonnen zijn al maandenlang als "ad-hoc-howitzers" in touw,waardoor zo een schijnbaar verouderde Oekrainse T-64 tank ,verdekt opgesteld in het struweel, en met coordinaten verkregen via de drone-boys veranderde in een sluipschutter met 100mm munitie...... Maar inderdaad,de S-300 springt de ganse militaire wereld nu wel in het oog. De UKR's schieten ermee op luchtdoelen,de Russen op appartementsgebouwen.... Laatst gewijzigd door kelt : 12 september 2022 om 18:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29318 | |
|
![]() Citaat:
Of wat er in Oekraïne sinds 2014 gebeurde een legitieme aanleiding is om Oekraïne binnen te vallen, daarover zijn de meningen verdeeld. Maar er IS geschiedenis voor 02/2022 ook al verkiest u die te negeren, te cancellen.
![]() |
![]() |
#29319 |
|
![]() Het gaat erover dat de aanvoerlijnen van Rusland inderdaad onbeschadigd zijn, en dat zij logistiek de huidige oorlog inderdaad kunnen volhouden tot de laatste Oekraïner.
Maar uiteraard, gezien sinds 02/2022 Rusland gewoon zo goed als deed wat het wou, dient de laatste tactische overwinning van Oekraïne uitgemolken te worden voor al wat het waard is. Wat er voor Kiev gebeurde (alles wees op een aanval, maar op het laatste draaiden de russen hun kar) plaats ik onder dezelfde noemer. We zullen zien of de oorlog ook strategisch gaat kantelen. En dat bedoelde ik met het gevaar tot zeer onaangename escalatie van de russen. Zoals ze het zelf nog steeds een speciale militaire operatie noemen, kan dit zo maar een "echte" oorlog worden. Getuige het uitschakelen van de elektriciteitscentrale in Kharkiv. De navo deed dat meestal al in het begin van hun "campagnes," de infrastructuur uitschakelen. Was altijd zéér effectief.
![]() |
#29320 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
jij kijkt naar 2014 terwijl Poetin simpelweg naar het ontstaan van Rusland kijkt en botweg het bestaansrecht van Oekraïne ontkent. Die kijk veel verder terug als 2014, nl ettelijke eeuwen. in 2014 waren de russen ook al fout maar hebben we dat aanvaard in de hoop dat het voldoende zou zijn, 2022 bewijst dat dit niet klopt. dus nu nog eens dezelfde fout als 2014 maken? |
|
![]() |
![]() |