Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2022, 13:33   #361
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Wat valt er te doen?

We kunnen, met wat geluk, geld lenen.

We kunnen tijdelijk de middenklasse NOG hoger belasten om de proletariers wat kruimels te gunnen. Op lange termijn betekent dat de middenklasse vernietigen.

Of we kunnen de rijken wegjagen met PVDA belastingen.

De groene cultus heeft ons in een prachtige puinhoop doen belanden.
voila

ik arm
gij arm
Oud 12 september 2022, 13:40   #362
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Wat een onzin
Als men de 4-5 miljard deficit van Oosterweel er via trucken en truckjes uit weg houdt...heeft men nog enkele miljarden Vlaamse schuld.

En gaat de Vlaemsche zo asociaal zijn niets te doen voor de mensen ? En gaat de Voka partij tegen haar baas zeggen fuck you wij helpen de bedrijven niet ?

Dat evenwicht...dat zullen we wel nog zien.
Maar ik hoop dat ze zich haasten die Vlaamse rakkertjes, want meer dan 20 jaar zal ik het niet meer trekken.
Dat jij het verschil tussen investering en kost niet begrijpt, daar kan ik natuurlijk weinig aan doen. En u vindt die investering misschien niet nodig maar er zijn natuurlijk mensen die wel vinden dat het economische hart van Vlaanderen nog bereikbaar moet zijn in de toekomst.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2022, 13:59   #363
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dus: wat wil de "uitdrukking"

"in gods ogen"

dan zeggen concreet gezien ?
Take an educated guess.
Oud 12 september 2022, 14:02   #364
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin
Als men de 4-5 miljard deficit van Oosterweel er via trucken en truckjes uit weg houdt...heeft men nog enkele miljarden Vlaamse schuld.

En gaat de Vlaemsche zo asociaal zijn niets te doen voor de mensen ? En gaat de Voka partij tegen haar baas zeggen fuck you wij helpen de bedrijven niet ?

Dat evenwicht...dat zullen we wel nog zien.
Maar ik hoop dat ze zich haasten die Vlaamse rakkertjes, want meer dan 20 jaar zal ik het niet meer trekken.
Belgische schuld.
Oud 12 september 2022, 14:08   #365
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat jij het verschil tussen investering en kost niet begrijpt, daar kan ik natuurlijk weinig aan doen. En u vindt die investering misschien niet nodig maar er zijn natuurlijk mensen die wel vinden dat het economische hart van Vlaanderen nog bereikbaar moet zijn in de toekomst.
Investeringen moet u dan niet betalen ?
Kunt u mij de tel. nummee van uw boekhouder geven ?
Want als ik investeer, komt er een factuur en moet ik betalen.
En dat komt in mijn balans aan de uitgaven kant.
Of leeft de Vlaamse van mannah om hun investeringen van te doen ?

Dat tekort fan 4-5 miljard voor de Oosterweel is gewoon een budgetair tekort. Mocht de Vlaamse een balans moeten indienen, zouden die miljarden mooi aan de tekort kant staan prijken.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2022, 14:11   #366
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Investeringen moet u dan niet betalen ?
Kunt u mij de tel. nummee van uw boekhouder geven ?
Want als ik investeer, komt er een factuur en moet ik betalen.
En dat komt in mijn balans aan de uitgaven kant.
Of leeft de Vlaamse van mannah om hun investeringen van te doen ?

Dat tekort fan 4-5 miljard voor de Oosterweel is gewoon een budgetair tekort. Mocht de Vlaamse een balans moeten indienen, zouden die miljarden mooi aan de tekort kant staan prijken.
Als mijn vennootschap een pand koopt van € 500.000, maar ik heb dat jaar maar € 200.000 inkomsten, gaat u dan ook spreken van een budgetair tekort van € 300.000?

Of kent u dan plots wel het concept investering?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2022, 14:40   #367
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als mijn vennootschap een pand koopt van € 500.000, maar ik heb dat jaar maar € 200.000 inkomsten, gaat u dan ook spreken van een budgetair tekort van € 300.000?

Of kent u dan plots wel het concept investering?
En u boekhouder houdt zulke investeringen dan uit uw boekhouding ?
Ook zijn nummer zou ik graag kennen

Trouwens dat is allemaal naast de pot gezeikt
Het gaat erom dat Vlaamse 4-5 miljard tekort komt op het voorziene investeringsbudget.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 12 september 2022 om 14:44.
Oud 12 september 2022, 15:56   #368
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Take an educated guess.
In MIJN ogen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2022, 16:28   #369
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In MIJN ogen ?
Uw ogen, mijn ogen, de ogen van een Tibetaanse yak. Er is keuze te over. Mocht je het hebben over de ogen in het eerder bericht van mij waarin ik antwoordde op Witte Kaproen dan moet je het zien in het licht van die korte uitwisseling van woorden met hem. Context, beste patrickve, context. De collectie van mijn berichten in deze draad zijn best wel duidelijk. Uw interpretatie is uiteraard geheel voor wu eigen rekening.
Oud 12 september 2022, 18:48   #370
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En u boekhouder houdt zulke investeringen dan uit uw boekhouding ?
Ook zijn nummer zou ik graag kennen

Trouwens dat is allemaal naast de pot gezeikt
Het gaat erom dat Vlaamse 4-5 miljard tekort komt op het voorziene investeringsbudget.
Ze worden niet uit de boekhouding gehaald maar wel uit het resultaat. Ze worden geactiveerd. Misschien moet u eens de concepten balans en resultatenrekening leren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2022, 19:14   #371
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw ogen, mijn ogen, de ogen van een Tibetaanse yak. Er is keuze te over. Mocht je het hebben over de ogen in het eerder bericht van mij waarin ik antwoordde op Witte Kaproen dan moet je het zien in het licht van die korte uitwisseling van woorden met hem. Context, beste patrickve, context. De collectie van mijn berichten in deze draad zijn best wel duidelijk. Uw interpretatie is uiteraard geheel voor wu eigen rekening.
Denk je dat het in Witte Kaproen zijn ogen ook "allemaal Belgen" zijn, Vlaams-nationalisten incluis ? Of behoort Witte Kaproen niet tot diegenen die zich tot gods ogen mogen rekenen ? En hoe weten we dan wie wel, en wie niet tot gods ogen behoort ?
Oud 12 september 2022, 19:28   #372
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Ze worden niet uit de boekhouding gehaald maar wel uit het resultaat. Ze worden geactiveerd. Misschien moet u eens de concepten balans en resultatenrekening leren.
Ik zal uw raad ter harte nemen en wat vragen stellen als ik de volgende vergadering met mijn boekhouder heb.
Maar
eigenlijk
doet dit niets ter zake in deze draad.
Naast het ecologisch - technische heeft de Vlaemsche rechtse ook van het financiële aspect van Oosterweel een zootje gemaakt.

Citaat:
De zoveelste opdoffer voor het historische Oosterweelakkoord. Zo kun je de doorlichting door het Rekenhof noemen. Raadsheer Jan Debucquoy van het Rekenhof bracht de ontnuchterende boodschap donderdag tijdens de jaarlijkse voortgangsrapportage in het parlement. “Als Vlaanderen de doelstellingen uit het Toekomstverbond voor Antwerpen wil halen, dan moet nog minstens 4 ?* 5 miljard euro worden gezocht tegen 2030. Zonder harde keuzes, zoals zwaar besparen, zal dit geld niet worden gevonden.”
https://www.demorgen.be/nieuws/keiha...euro~b4a34665/

Ook de gazet van de rechts economische N-VA rakkertjes ziet het somber in
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10376252.html

Citaat:
Als Vlaanderen de doelstellingen uit het Toekomstverbond voor Antwerpen wil halen, moet nog minstens 4 tot 5 miljard euro worden gezocht tegen 2030. Harde keuzes dringen zich op, waarschuwt het Rekenhof.
'Zonder harde keuzes, zoals zwaar besparen, zal het geld niet worden gevonden, gelet op de toestand van de Vlaamse financiën en de toekomstige uitgaven.'
De tijd is nog harder dan "de morgen" voor de rechtse knoeiers. Blijkbaar is de huidige toestand van de Vlaamse financiën niet van dien aard dat de extra kosten voor het A'pense prestigeproject zomaar kunnen gemaakt worden ?

Of het nu in de balans of in de resultatenrekening zou moeten komen is totaal naast de kwestie. De zaak is dat de rechtse Vlaamse niet alleen van de pfos een rotzooi heeft gemaakt...maar ook het financiële plaatje van oosterweel is een pareltje van rechts gerotzooi.

En ja hoor....harde bezuinigingen....man man man. Ik voel het aan mijn water. In balanszakjes of in resultaatrekeningspapiertje. De werkende Vlaming zal weer mogen betalen. 4-5 miljard extra. Straks mogen wij nog blij zijn dat Demir haar "de vervuiler betaalt via een derde betalersysteem" ons, werkenden, maar 100 miljoen euro gaat kosten.

Zou het kunnen dat de rechtse asociale rotregering de burger en de bedrijven niet kan helpen door de prijzencrisis te komen omdat de fluiter vn A'pen zijn hand overspeelt heeft en er harde bezuinigingen moeten volgen om zijn prestigeproject niet te doen verzanden tot atavistisch ruines van rechts megalomaan wanbestuur en oeverloos gepruts ?

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 12 september 2022 om 19:31.
Oud 12 september 2022, 20:26   #373
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Denk je dat het in Witte Kaproen zijn ogen ook "allemaal Belgen" zijn, Vlaams-nationalisten incluis ?
De jeremiades(Bijbelboek Jeremia: de profeet Jeremia die voortdurend klaagt en jammert) van Witte Kaproen over zijn Vlaams-nationalisme is een beker die ik aan mij voorbij laat gaan(Mattheüs 26:39 - ‘En een weinig voortgegaan zijnde, viel Hij op Zijn aangezicht, biddende en zeggende: Mijn Vader, indien het mogelijk is, laat dezen drinkbeker van Mij voorbijgaan!’).

Citaat:
Of behoort Witte Kaproen niet tot diegenen die zich tot gods ogen mogen rekenen ?
Deze beker ook.

Citaat:
En hoe weten we dan wie wel, en wie niet tot gods ogen behoort ?
En natuurlijk zal ook deze beker mij worst wezen.
Oud 13 september 2022, 05:33   #374
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De jeremiades(Bijbelboek Jeremia: de profeet Jeremia die voortdurend klaagt en jammert) van Witte Kaproen over zijn Vlaams-nationalisme is een beker die ik aan mij voorbij laat gaan(Mattheüs 26:39 - ‘En een weinig voortgegaan zijnde, viel Hij op Zijn aangezicht, biddende en zeggende: Mijn Vader, indien het mogelijk is, laat dezen drinkbeker van Mij voorbijgaan!’).

Deze beker ook.

En natuurlijk zal ook deze beker mij worst wezen.
Maar met al die bekers, jeremiades en worsten, weten we dus nog altijd niet wie of wat gods ogen zijn he.
Oud 13 september 2022, 06:04   #375
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Kijk nu, het is niet enkel BDW die het zegt:

https://www.hln.be/economie/huisbank...n-op~a1b3c256/

Citaat:
Via zijn voorgangers Gemeentekrediet en Dexia geldt Belfius al ruim dertig jaar als huisbankier van het Waals Gewest. De kassierscontracten worden daarbij regelmatig voor meerdere jaren verlengd. Maar tijdens de huidige onderhandelingen met Waals minister-president Elio Di Rupo (PS) en minister van Begroting Adrien Dolimont (MR) stelt Belfius zich strenger op en overweegt de bank het volgende contract voor hooguit twee jaar te verlengen.

Net tot aan de volgende regionale verkiezingen van 2024, en dat is niet toevallig. "Dat laat de bank toe in te schatten hoe de volgende regering de oplopende schuldgraad in de regio kan wegwerken", zegt een bron dicht bij de onderhandelingen. "Het wapent Belfius ook tegen een eventuele deelname van de PTB aan die nieuwe regering."

Wallonië stevent tegen 2030 af op een overheidsschuld van 50 miljard euro. De staatsbank loopt een flink finan?*cieel risico omdat ze heel veel leningen aan het Waals Gewest heeft verstrekt, zegt een bron. Gevraagd naar een reactie zegt Belfius alleen dat wordt nagedacht over de voorwaarden die gekoppeld zijn aan een eventuele verlenging van de kassierscontracten.
Oud 13 september 2022, 06:38   #376
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Kijk nu, het is niet enkel BDW die het zegt:

https://www.hln.be/economie/huisbank...n-op~a1b3c256/
Alles kaat koet. Ik las ook dat Wallonië volgend jaar vermoedelijk de ambtenarij niet meer gaat kunnen betalen ...
Oud 13 september 2022, 07:52   #377
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2022, 07:53   #378
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Take an educated guess.
En in het Nederlands?
Oud 13 september 2022, 07:55   #379
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar met al die bekers, jeremiades en worsten, weten we dus nog altijd niet wie of wat gods ogen zijn he.
Bestaat ook niet als uitdrukking.
Oud 13 september 2022, 09:05   #380
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Alvast niets religieus. Dat heb ik al eerder duidelijk gemaakt. Ik had ook kunnen zeggen in de ogen van Manitou of eender welke god. De mens heeft reeds vroeg in zijn bestaan natuurkrachten vergoddelijkt. Een blikseminslag(god van de bliksem?) zal geen onderscheid maken tussen een Vlaming en een Waal. Alleen de hoogte van de Vlaming of de Waal kan eventueel het inslagpunt beïnvloeden. Een god staat dus als symbool voor de natuur en is niet meer dan een verzinsel. Voor iemand die hier haast over elk onderwerp met veel branie theorieën opwerpt, is het toch teleurstellend vast te moeten stellen dat u meer uitleg behoeft.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be