![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#29421 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Well done Georgians,
gooi die fascisten maar van jullie bus. https://twitter.com/nexta_tv/status/...ETCZEgjPpjvy2Q |
![]() |
![]() |
![]() |
#29422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de ontwikkelingen van de afgelopen week zijn uiteraard zeer goed nieuws. Het is nog niet bepalend voor de afloop van de oorlog, maar al wel een mooie stap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29423 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ongeneeslijk m.i. ! ![]()
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 Laatst gewijzigd door Anselmo : 13 september 2022 om 14:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29424 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast, ik loop onder geen enkele vlag. Ik wil niet door de ene noch de andere gekoloniseerd zijn. In die zin heb je gelijk dat ieder land in alle vrijheid zou moeten kunnen kiezen. Zoals de Nederlanders tegen de Europese grondwet (de verenigde staten van europa!) kozen in het referendum van 2005. We weten wat daar de uitkomst van is geworden. Nu, als libertarier voel ik me vaak zelfs gekoloniseerd in m'n eigen land. Dus ik erken dat ik daar veelal alleen mee sta, maar ik ben dan ook geen politieker die moet herkozen geraken. Het toont wel vaak de hypocrisie van het tegenovergestelde standpunt aan.
![]() |
![]() |
#29425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken je libertarische standpunten, dus in discussies als deze is het altijd wat lastig communiceren. We hebben het hier namelijk vaak over standpunten van regeringen / landen (en het is dan ook vaak in die zin dat ik over "we" spreek), terwijl jij zulke concepten sowieso niet echt relevant (of eerder: hinderlijk) vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29426 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Georgie heeft geen sancties ingesteld tegen Rusland. De Georgische vrijwilligers zullen bij thuiskomst vervolgd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29427 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29428 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29429 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29430 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 13 september 2022 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29433 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mearsheimer heeft over die gehele geschiedenis daarvan een heel mooie lezing gegeven, gedateerd in de tijd. Als je eens uit je bubbel wenst te komen en de volledige geschiedenis en escalatie van dit conflict wil weten kan je dat beluisteren. En anders houd je maar een gekleurde bril op, mij niet gelaten. https://www.youtube.com/watch?v=qciVozNtCDM We zijn nu ongeveer 15 jaar verder en men is dat pad blijven bewandelen zonder Rusland gerust te stellen of er zelf maar naar te luisteren. Men heeft een coup georganiseerd, men heeft acht jaar een oorlog in de Donbasregio, waar veel etnische Russen wonen amper in het nieuws gebracht, men heeft westerse wapens aan Oekraïene verkocht, de Minsk akkoorden niet uitgevoerd, en dat pad keer op keer blijven bewandelen... Awel, het resultaat mag er zijn: een oorlog in Oekraïene. Ene waar men in het westen nu een surprised Pikachugezichtje opzet en men zich afvraagt hoe het toch zo ver is kunnen komen. "Mijn naam is Haas, ik weet van niets" . Rusland heeft dat natuurlijk wel altijd blijven herhalen en heeft er alles aan gedaan om dat te verhinderen omdat dit voor hen erg belangrijk was: "van existentieel belang". Zelf Merkel en Sarkozy vonden het geen verstandig idee om een NAVO-pad voor Oekraïene te effenen. Sinds februari 2022 kan je dus zien waarom. Het is als men zich in hun positie verplaatst, zelf een klein wonder dat ze daar zo lang mee gewacht hebben. Sinds gisteren kan men ook zien dat n.a.v. dat Kharkivoffensief er opnieuw geëscaleerd werd... en dat gaan de Russen dus blijven doen totdat ze er zeker van zijn dat Oekraïene (of wat er intussen van overblijft) neutraal wordt. En net daarom zijn onderhandelingen de enige uitweg uit dit conflict. Ik pleit al van bij het begin voor een deëscalatie en voor het respecteren van wat elke bevolkingsgroep binnen Oekraïene wil. Dat wil zeggen Krim naar Rusland, Donbass en Luhansk onafhankelijk, de rest van Oekraïene mag pro-Europees zijn en dat houden we als neutraal gebied (dus geen NAVO) en Putin terug in zijn kot. Helaas zijn al die opvattingen voer voor onderhandelingen. Onderhandelingen die niet gevoerd worden omdat Zelenski zich onredelijk opstelde in opdracht van de V.S. dat geen deal wil en omdat hij dacht dat hij kon winnen en die nadat Johnson er op bezoek ging, al helemaal niet meer gevoerd werden. Het vervolg was een verharding van de oorlog en het zal er niet op beteren. Men kan nu in het westen en in Oekraïene steen en been klagen, maar als men niet bereid is te praten, te onderhandelen en daarbij ook tegemoet komt aan de zorgen van Rusland zal dat daar oorlog blijven: een oorlog die voor iedereen vervelend is incluis Europa en de V.S., die in een niet zo ver verleden net dezelfde bezwaren hadden toen Rusland kernraketten op Cuba wilde plaatsen. Om op je vragen te antwoorden: in het begin werd een blitzkrieg gevoerd waarin Rusland faalde. Het had zijn eigen waanideeën dat elke Oekraïener bevrijd wilde worden van de nazi's. Het overkomt elk regime wel eens. De V.S. had in het verleden ook het idee dat het in Oekraïene wel geen probleem ging geven om er in 2014 een coup te organiseren en het pad te effenen voor de NAVO of dat de situatie in Afghanistan houdbaar was... Nu dat begint binnen te komen denk ik dat hun doel zal blijven bij de oostelijke provincies en de kuststreek. Die kuststreek is op strategisch gebied vrij belangrijk om de Krim veilig te stellen op gebied van water- en energievoorzieningen... Het is dus eerder een strategische bezetting. Maar krijg hem daar nu maar eens weg hé, want economisch gezien is dat ook bijzonder aantrekkelijk gebied ![]() Als je dat zo allemaal leest is een neutraal Oekraïene toch beter hé ... en wordt het zo stilaan tijd om terug te onderhandelen.
![]() |
![]() |
#29434 | |
|
![]() Citaat:
Laat ons hopen dat er niet meer te veel mensen moeten sterven voor men tot dat besef komt, want het is toch de enige oplossing. En dat bedoel ik dan helemaal met het feit dat Europa gekoloniseerd is door het westen. Wij "mogen" die houding niet aannemen van onze kolonisator. Wij "kunnen" die wapens die "defensief" op rusland gericht zijn niet verwijderen, om zo tot dé-escalatie te komen.
![]() |
![]() |
#29435 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29436 | |
|
![]() Citaat:
Echter, we zitten in de situatie waarin we zitten. We moeten daar uit geraken. Zo pragmatisch ben ik ook wel.
![]() |
![]() |
#29437 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
LINO, Liberatier In Name Only ![]() Ik denk niet dat hij Mises, Hayek of Rothbard tegoei gelezen heeft.
![]() |
![]() |
#29438 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hadden mogelijk een staatsgreep geirganiseerd, zoals ze deden in Griekenland en Turkije, en massaal in Latijns-Amerika (Bolton schepte er vorige week nog over op). Of terroristische aanslagen, om de regering te doen vallen, zoals in Italie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29439 |
|
![]() Pas op, Mr. Kipling. De russen moeten zéér goed oppassen, en mijns inziens dringend dé-escaleren. En dat laatste initiatief ligt bij de russen.
Wie weet hebben ze zich wel teruggetrokken tot achter de Oskil, om een louter defensieve positie aan te nemen, en wordt er, tegen alle verwachtingen in, ge-dé-escaleerd binnenkort.
![]() |
#29440 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |