Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2022, 12:23   #61
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Levensverzekeringsmaatschappij One America: oversterfte van 100.000 doden per maand en stijgend!
Door DissidentNL -2022-06-112283

trend komt overeen met de cijfers van alle aanbieders van levensverzekeringen en lijfrentes in de VS, aldus de CEO van One America, Scott Davison! De doden zijn mensen uit de beroepsbevolking, 18-64-jarigen, d.w.z. geen gepensioneerden. Volgens de ingewijde in de industrie is een dergelijke dramatische ontwikkeling nog nooit eerder in de geschiedenis voorgekomen, meldt Unser Mittel Europa.
Scott Davison heeft de Kamer van Koophandel van de staat Indiana in januari 2022 al verteld wat de gevolgen zullen zijn van deze toename van het aantal sterfgevallen met 40%. Een artikel over dit onderwerp is in Europa geblokkeerd [Link], maar er is een YouTube-video [Link].
De levensverwachting in de USA is voor het tweede jaar op rij gedaald. Dat is aberant voor een ‘beschaafd’ Westers land.

Oorzaak is gekend: hart en vaatziekten tengevolge van obesitas.
Oud 3 september 2022, 12:40   #62
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De levensverwachting in de USA is voor het tweede jaar op rij gedaald. Dat is aberant voor een ‘beschaafd’ Westers land.

Dat is al langer dan 2 jaar aan de gang, ook in de UK zien ze dit jaar een duidelijke oversterfte die niet het gevolg is van covid.

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=569
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 12:47   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar het plotse effect komt wel van het stuk maken van de maatschappij he.

Er zijn 3 mogelijke oorzaken van die plotse oversterfte:

1) corona zelf heeft veel mensen hun gezondheid eigenlijk serieus beschadigd zonder dat we dat weten

2) de vaccins hebben de mensen hun gezondheid serieus beschadigd zonder dat we dat weten

3) de maatregelen hebben de maatschappij serieus beschadigd, en de vermindering van levenskwaliteit hierdoor veroorzaakt, begint zijn tol te eisen.

Eerlijk gezegd, 3 lijkt het meest waarschijnlijke. De maatregelen hebben de maatschappij zulke enorme schade toebedeeld, dat de levenskwaliteit en de levensstandaard voor het gros van de bevolking zijn achteruit gegaan, en hierdoor stijgt natuurlijk de mortaliteit.

Dat was van in het begin aangekondigd toen de kwakzalvers die zotte maatregelen namen he. De remedie was 100 keer erger dan de kwaal.

In elk van de 3 gevallen is wat men gedaan heeft, dus oftewel nutteloos schadelijk geweest, oftewel actief schadelijk geweest.

Uiteindelijk heeft bijna iedereen corona opgedaan. Als corona op lange termijn mensen meer laat sterven, is alle gemaatregel en gevaccineer dus voor de vaak geweest, want iedereen heeft het TOCH vlaggen.

Als het de vaccins zijn, heeft men veel te veel mensen gevaccineerd die het niet nodig hadden en daar nu schade door hebben.

En als het de maatregelen zelf waren (wat ik denk), wel dan is men nu dus verantwoordelijk voor de aangerichte directe schade he.

In geen enkel geval heeft men dus "goed" gedaan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 september 2022 om 12:50.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 13:06   #64
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, 3 lijkt het meest waarschijnlijke. De maatregelen hebben de maatschappij zulke enorme schade toebedeeld, dat de levenskwaliteit en de levensstandaard voor het gros van de bevolking zijn achteruit gegaan, en hierdoor stijgt natuurlijk de mortaliteit.
Kijk naar mij, van bruin brood kaas en en appels en rauwe wortels naar chips e, appels die ik langs de baan gratis vind, recent zelfs een vrachtje gekapt aan de rand van een maisveld, door het duurder worden.
Ik ben wèl nog altijd uit mijn kot blijven komen voor de beweging.
Die Blijf In Je Kot propaganda, daar spuugde ik op.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 14:26   #65
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er is sedert 2020 een historische sprong gemaakt naar het aantal overleden mensen aldaar.

In de link meer inzicht en uitleg met wat cijfers.
https://www.hln.be/buitenland/2020-d...jaar~a69f0fd7/

T'is niet van dik zijn alleen.
Ze zijn daar al veel te lang dik.
Oud 3 september 2022, 15:04   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Heel theoretisch is er nog altijd een uiterst kleine kans dat er een variant van corona ontstaat die zou maken dat de ganse mensheid uitsterft.
De natuur zal dan gewoon verder draaien, en misschien komt er dan binnen 50.000 jaar EINDELIJK intelligent leven op aarde.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 15:32   #67
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heel theoretisch is er nog altijd een uiterst kleine kans dat er een variant van corona ontstaat die zou maken dat de ganse mensheid uitsterft.
De natuur zal dan gewoon verder draaien, en misschien komt er dan binnen 50.000 jaar EINDELIJK intelligent leven op aarde.
Voila. Het enige dat ik in uw betoog zou veranderen is dat het helemaal geen corona virus moet zijn die dat zou doen. Dat kan evengoed gelijk welk ander virus zijn, of gelijk welke andere bacterie waar we al eeuwen mee leven, die plots verandert. Het kan zelfs een van die bacterien in uw dikke darm zijn die muteert en zoiets doet.
Oud 3 september 2022, 17:59   #68
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila. Het enige dat ik in uw betoog zou veranderen is dat het helemaal geen corona virus moet zijn die dat zou doen. Dat kan evengoed gelijk welk ander virus zijn, of gelijk welke andere bacterie waar we al eeuwen mee leven, die plots verandert. Het kan zelfs een van die bacterien in uw dikke darm zijn die muteert en zoiets doet.
Die ziektes bestaan al maar als die een grote groep binnenkomen evolueren die naar een mildere variant, als een ziekte evolueert naar iets erg dodelijk zal die niet stoppen met evolueren.
Oud 3 september 2022, 18:05   #69
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Kijk naar mij, van bruin brood kaas en en appels en rauwe wortels naar chips e, appels die ik langs de baan gratis vind, recent zelfs een vrachtje gekapt aan de rand van een maisveld, door het duurder worden.
Ik ben wèl nog altijd uit mijn kot blijven komen voor de beweging.
Die Blijf In Je Kot propaganda, daar spuugde ik op.
Raar verhaal... Klinkt zo een beetje zoals onze vroegere makker op zijn kille winderige berg in El Hierro die voedsel ging fourageren in de verwilderde tuin van zijn huisbazin.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 23:36   #70
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Raar verhaal... Klinkt zo een beetje zoals onze vroegere makker op zijn kille winderige berg in El Hierro die voedsel ging fourageren in de verwilderde tuin van zijn huisbazin.
Ik was niet op "fourage", ik zie opportuniteiten. Ik passeer ergens, zie iets staan met een papier "gratis", stop en keer terug om te kijken. Die hoop appels aan de rand van de weg aan het begin van een maisveld, was ook zoiets. Ik stopte, keerde terug, haalde er deze uit die goed leken, waarmee ik 10 dagen lang elke dag een appeltje voor niks heb.
Vandaag bvb, zag ik tegen een poort van een gesloten winkel wat spullen staan. Deel afval, deel bruikbaar, bvb 2 gordijnen, 3 paar schoenen en een zakje met wat klein gereedschap (oa inbussleutelkes zoals ze vaak bij zelfmontagespullen steken).
Is dat "raar"?
Als ik niet had gestopt, ging het morgen ook weg geweest zijn, door andere opportunisten. Dat is niet "raar", dat is net als het laagst hangend fruit kunnen plukken.
Ik pak ook kapotte zaken mee, die ik dan sloop voor onderdelen om dan weer andere zaken mee in orde te krijgen.
Gisteren een paar schoenen, prijscategorie enkele honderden euro. Raar om zo "goedkoop" te vinden dus er moest iets aan schorten, en inderdaad, in de hakken zaten schroeven bijgedraaid die ze stevig vastmaakten, maar de koppen van de schroeven zaten niet diep genoeg en konden niet dieper gedraaid worden, dus een paar mm uitstekend, en dat stekt in de hiel. Ik heb stukken hieloppervlak en vorm paar mm dik leer geknipt, en die ertussen gekit. De kit is taai elastisch, absorbeert energie door vervorming, en dito het dik leer, en de schroefkoppen heb ik rondgevijld om ze niet meer te doen snijden. Een halfuur werk het waard door de prijsklasse. Zulke zaken.
Deed ik in 2020 ook. Tijdens de perioden dat de Nazi's winkels sloten en "Blijf in je Kot" propagandeerden en ik gewoon bleef uit mijn kot komen, vond ik veel meer, allicht omdat mensen die spullen niet zolang wilden blijven houden. Mijn todo lijst van toen is nog steeds weinig korter.
Zo zie je, de Nazi's geven ook opportuniteiten, maar je moet doen wat ze niet willen dat je doet.
Oud 5 september 2022, 21:41   #71
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Onze politici zijn daar veel te laf voor.

Er is niet gestemd om de plicht in te voeren, ja of neen.
Er is gewoon niet gestemd.

Ze hebben het zo lang laten rekken, dat het niet meer zo actueel was en ... daarna zwijgen ze er maar over.

Of je nu van mijn gedacht zijt (pro verplichting) of helemaal niet (absoluut vrije individuele keuze), je zou nooit akkoord mogen zijn met hoe het nu gegaan is.

Vuile lafaards zijn het.
Ik zou ze eerder geschrokken noemen van hun innerlijke hitler.

Gij houdt precies wel van die obsessief dwangmatige kant van uw karakter.
Oud 6 september 2022, 11:38   #72
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

https://www.hln.be/binnenland/overzi...alen~ac984bb7/

Het gaat beginnen.

Citaat:
De coronacijfers blijven nog wel dalen ten opzichte van een week eerder, maar er liggen nu meer coronapatiënten in het ziekenhuis dan vrijdag. Ook de reproductiewaarde is gestegen. Dat blijkt uit het online dashboard van gezondheidsinstituut Sciensano.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2022, 11:52   #73
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Er wordt bijna niet meer getest, logisch. Corona heeft heel de zomer de ronde gedaan.
Oud 13 september 2022, 07:54   #74
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

In de uitnodiging voor de vierde vaccinatie wordt gevraagd om iets te laten weten als je de booster niet wil zodat die naar iemand anders kan gaan. Als je dan naar de site gaat is de enige manier om dat te doen op klikken op "ik wil nooit een covid-19 vaccin krijgen". Ik wil nu geen booster maar ik wil misschien wel een booster binnen twintig jaar wanneer ik ouder ben. Ik heb de pagina dan maar terug gesloten. Smijt mijn booster maar in de vuilbak, smijt het belastinggeld maar door de ramen. Alles kaat koet.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2022, 08:13   #75
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Er wordt bijna niet meer getest, logisch. Corona heeft heel de zomer de ronde gedaan.
Als je niet test kan je geen corona krijgen. Zo simple is dat.

Als ik ne snotneus heb, dan snuit ik mijn neus. Geen haar in mijn hoofd dat eraan denkt om een staaf in mijn neus te (laten) rammen.
Oud 13 september 2022, 08:22   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Als je niet test kan je geen corona krijgen. Zo simple is dat.

Als ik ne snotneus heb, dan snuit ik mijn neus. Geen haar in mijn hoofd dat eraan denkt om een staaf in mijn neus te (laten) rammen.
Hier heeft dat wel het voordeel dat je een week ziekteverlof krijgt
Je moet zogezegd wel in quarantaine maar daar is geen controle op.
Oud 13 september 2022, 08:25   #77
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier heeft dat wel het voordeel dat je een week ziekteverlof krijgt
Je moet zogezegd wel in quarantaine maar daar is geen controle op.
Jaja, voor ne zelfstandige is dat gene cadeau he... Nee, ik zal wel wat interne mensen besmetten die dan op hun beurt ziekteverlof kunnen nemen
Oud 14 september 2022, 20:00   #78
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Eerder dit jaar was er iemand van het personeel positief getest.
Instant soep, allez, service: je kon je laten testen als je wilde.
Positief = naar huis.
Er waren blije gezichten.
Er waren teleurgestelde gezichten.
Raad nu eens welke van de 2 de positief getesten waren?

Laatst gewijzigd door Erw : 14 september 2022 om 20:02.
Oud 15 september 2022, 09:05   #79
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In de uitnodiging voor de vierde vaccinatie wordt gevraagd om iets te laten weten als je de booster niet wil zodat die naar iemand anders kan gaan. Als je dan naar de site gaat is de enige manier om dat te doen op klikken op "ik wil nooit een covid-19 vaccin krijgen". Ik wil nu geen booster maar ik wil misschien wel een booster binnen twintig jaar wanneer ik ouder ben. Ik heb de pagina dan maar terug gesloten. Smijt mijn booster maar in de vuilbak, smijt het belastinggeld maar door de ramen. Alles kaat koet.
Inderdaad, zelfde probleem hier. Ik kon het een weekje verplaatsen maar dat is het, de enige andere keuze was om nooit meer een vaccin te krijgen. Ik heb dan maar niets gedaan zodat de afspraak bleef staan en ze gewoon niet gaan.

De spuiten zijn weeral de oude stock, die gaan toch de vuilbak in. Als er ooit echte vaccins komen dan mogen ze van mij terug een spuitje krijgen, als covid tegen dan nog een ding is.
Oud 15 september 2022, 10:42   #80
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Inderdaad, zelfde probleem hier. Ik kon het een weekje verplaatsen maar dat is het, de enige andere keuze was om nooit meer een vaccin te krijgen. Ik heb dan maar niets gedaan zodat de afspraak bleef staan en ze gewoon niet gaan.

De spuiten zijn weeral de oude stock, die gaan toch de vuilbak in. Als er ooit echte vaccins komen dan mogen ze van mij terug een spuitje krijgen, als covid tegen dan nog een ding is.
covid gaat net zoals griep blijven denk ik. Het zou handig zijn moesten ze er ooit 1 spuit van maken. Of zouden er dan weer van die onnozele achterlijke strontmongolen zijn die daar iets tegen zouden hebben om welke reden dan ook?
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be