![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Welke naam kiest prins Charles Philip Arthur George als hij koning wordt? | |||
Charles |
![]() ![]() ![]() |
7 | 63,64% |
Philip |
![]() ![]() ![]() |
1 | 9,09% |
Arthur |
![]() ![]() ![]() |
2 | 18,18% |
George |
![]() ![]() ![]() |
1 | 9,09% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de overgrote meerderheid van de Britten daar geen graten in zien, wie ben jij om daarover te zitten emmeren? En weet je wat, de Britten waren in de loop van de geschiedenis het eerste volk dat, in opeenvolgende fasen en zeer doeltreffend de macht van hun vorsten heeft ingeperkt. Het is begonnen met de Magna Charta in de 13e eeuw, de burgeroorlog tussen de Parlementairen (onder leiding van Oliver Cromwell) en de koningsgezinden in de jaren 1640 en netjes afgerond met The Glorious Revolution in 1688. Daardoor was de drang naar "absolutisme" van de regerende vorsten een typisch verschijnsel voor continentaal Europa in de 17e en 18e eeuw. Niet zo in de UK waar door die hoger genoemde historische ingrepen de macht van het Parlement drastisch versterkten ten nadele van die van de regerende vorst. Vandaar dat we, met reden, de UK de moeder van de parlementaire democratieën noemen.
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Ben ik de enige die vindt dat dit veel te veel media-aandacht krijgt?
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ge hebt gelijk Lizie is dood, ze heeft een schoon leven gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Principieel is dat inderdaad niet uitzonderlijk. Maar met het overlijden van Elisabeth II Windsor sterft niet alleen een fysiek persoon maar ook de belichaming van een “institution”. Veel Britten zijn daar veel meer gevoelig voor dan wij hier in la Belgique. Alhoewel… toen koning Boudewijn overleed was er toch ook een flink gedoe in dit land.
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Een beetje zoals spam en phishing. Ik denk vaak "Niemand is zo achterlijk daar in te trappen" maar moest het niet werken, zou het niet bestaan.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb net op Arthur gestemd. Wie weet komen er tijdslussen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k Vind die soort honden, King Charles, maar niets. Allé, misschien zijn dat wel vriendelijke beestjes maar toch maar een fauteuil-zittertje.
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zouden die er nu al niet zijn moest men ze ooit 'uitvinden'?
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo 'populair' was Bauduin. Binnenkort sterft Albert II, who cares? Alleen spijtig dat het niet om euthanasie per guillotine zal gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Laat dat vieze kreng maar in de grond rotten.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij als fan van de monarchie zou dat toch moeten begrijpen?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.bbc.com/news/live/uk-62902778
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.demorgen.be/nieuws/live-...idge~b4cea043/
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 15 september 2022 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zot zijn doet geen pijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wou net zeggen, aan zotten geen gebrek.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daaraan zie je hoe populair die eigenlijk wel was. Nu en dan wel eens onder vuur gelegen, maar als puntje bij paaltje komt bleven de britten wel zot van hun queen. Ik denk dat de populariteit van het koningshuis daar nu wel een serieuze deuk gaat krijgen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een klein beetje vergelijkbaar met België, toen Boudewijn dood was, stonden er ook tienduizenden in de rij (ik begrijp nog steeds niet waarom, maar soit. Ik herinner mij dat het Rode Kruis toen flesjes water uitdeelde aan de stilaan uitgedroogde massa, want het was toen warm zomerweer) om te gaan groeten. Als "straks" Albert zijn kaars uitblaast, zal het imo ook veel minder zijn.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 15 september 2022 om 16:13. |
![]() |
![]() |