![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#30001 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als ik morgen een random foto van een diefstal post, en ik zeg, kijk dit is het bewijs dat tomm een dief is, dan is dat ook zonder enig bewijs uiteraard ook totaal ongeloofwaardig. Als jij mij daar dan terecht op wijst en ik antwoord, "jamaar diefstal mag niet", "diefstal gebeurt vaak", ik blijf het punt negeren en zeg dingen zoals "vele diefstallen staan opgelijst in een rapport", dan bewijst dat uiteraard nog altijd niet dat jij er iets mee te maken hebt. Laatst gewijzigd door Tommeke : 20 september 2022 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30002 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30003 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 20 september 2022 om 22:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30004 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lugansk & Donetsk: https://t.me/inessaschannel/2270 Kherson: https://t.me/inessaschannel/2271 Zaporizja: https://t.me/inessaschannel/2272
![]() |
![]() |
#30005 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30006 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opletten voor de Angelsaksen. Als de ene wint gaat ze heimelijk met de andere doen en als vervolgens de andere gaan ze opnieuw met de ene doen. Dat zit ingebakken in hun instituten. Het zijn meesters in dit soort spelletjes.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 20 september 2022 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30007 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het feit dat Rusland 'referenda' houdt betekent vooral dat ze vertrouwen hebben dat ze gaan winnen. Volgens mij gaat dat legitiem zijn op de plaatsen waar dat kan, en met manipulatie indien er hun gedacht niet krijgen. In Luhansk en Donetsk denk ik dat dat vrij legitiem gaat zijn. De bevolking daar zal na een oorlog van 8 jaar, tegen hen gevoerd door Oekraïene de Russische bescherming verkiezen en men zal willen verhinderen dat Oekraïene terug petalmijnen afschiet op het stadscentrum. Eenmaal men dat soort smerigheden uithaalt, doet het vlagje er niet meer toe. De bevolking zal je dan gewoon diep haten (cfr dat is hetzelfde in Bucha/ Kiev met de Russen). Het feit dat ze dat hier nog altijd ontkennen en men wat gaat zeveren over de legitimiteit van die referanda is dan ook vrij hypocriet. Als ze hier in het westen serieus zijn, dan gaan ze op z'n minst vragen om waarnemers te sturen naar de Donetsk en het Luhansk oblast (maar dat zullen ze niet doen omdat de uitslag daar wel eens zou kunnen tegenvallen en hun volledige narratief dan in duigen ligt). Wat mij wel opvalt is dat Putin dit ook van plan zou zijn in Zaporizhzhia en Kherson... Wat Zaporizhzhia betreft, acht ik dat een volwaardig schijnreferendum gezien de volledige provincie niet bezet/veroverd/beschermd (hoe je het ook wil noemen) is en de helft van de volledige oblast alleen al in de niet bezette stad Zaporizhzhia woont. Ook is daar nogal wat activiteit van Partisanen, hetgeen toch aantoont dat ze daar een stuk minder populair zijn dan in Donetsk of Luhansk. Wat Kherson betreft hebben ze wel zo goed als de volledige Oblast onder controle, maar ook daar houd ik reserve met betrekking van 'de uitslag'.
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools. Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ” Laatst gewijzigd door R. Kipling : 21 september 2022 om 00:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30008 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Door die Oblasten te beschouwen als Rusland - in de veronderstelling dat de resultaten van die referenda positief zullen zijn - kan Putin zijn speciale militaire operatie opzij zetten voor die gebieden en stipuleren dat het in dat geval gaat om het verdedigen van 'Russisch' grondgebied. Dat betekent dat hij dan niet meer geblokkeerd zit tot enkel het inzetten van paramilitaire organisaties/ vrijwilligers/ gecontracteerde soldaten, maar dat hij bijvoorbeeld martial law kan afkondigen en het hele Russische leger voor dat gebied kan mobiliseren. Voor dat laatste moet hij dan wel eindelijk de oorlog afkondigen. Er zijn enkele zaken die in deze richting wijzen: De Doema heeft naar het schijnt een aantal amendementen in hun strafrecht gewijzigd. De belangrijkste daarvan zijn op dit moment: 1. Martial law: zou mogelijk worden in dit conflict, hetgeen mij ten zeerste doet vermoeden dat Rusland bij hoofde van Putin morgen waarschijnlijk de SMO gaat escaleren tot een anti-terroristische operatie. Hij kan ook 'de oorlog afkondigen', maar dat kan meer nefaste gevolgen met zich meebrengen. 2. Mobilisatie: Blijkbaar zijn de straffen verhoogd voor soldaten die niet opdagen bij verplichte mobilisatie, het interfereren of tegenwerken van die mobilisatie. Het komieke is dus dat die mobilisatie op dit moment niet is uitgeroepen oftewel m.a.w. ze zijn hun positie aan het veiligstellen vooraleer ze daartoe overgaan (het lijkt mij bijzonder twijfelachtig dat ze dit zouden doen, mochten ze in de volgende dagen hier niet toe oproepen). Wat zou dit concreet betekenen? - RIP-scenario voor Oekraïene: naast de 200.000-250.000 paramilitaire, huurlingen, soldaten onder contract,... zou nu ook het volledige Russische leger gemobiliseerd kunnen worden. Om u een gedacht te geven: dat zijn er 800.000 extra. Oftewel X 4, met het verschil dat degene die er in gesmeten worden voornamelijk goed getraind militair personeel zal zijn. - Geen beperkingen meer qua te gebruiken wapens: het was al smerig, maar het zal er niet op beteren. - NATO zal verplicht worden om kleur te bekennen: ofwel blijven ze Oekraïene 'steunen' ofwel moeten ze mobiliseren en wordt het WW III. Laten we hopen dat het bij het eerste blijft. - Een vredesdeal is nu verder dan ooit weg: nu moet de oorlog gewonnen worden door één van de partijen. Afspraak morgen om 08.00u: dan gaat Putin zijn natie toespreken.
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools. Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ” Laatst gewijzigd door R. Kipling : 21 september 2022 om 00:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30009 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Dead_Hand
![]() |
![]() |
#30010 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Poetin: “We zullen niet van onze soevereine koers afwijken”
Tjah, wat had je gedacht. ![]() Soeverein? Hij ziet zichzelf als opperheer of zou het megalomanie zijn? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 21 september 2022 om 00:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30011 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://t.me/Icametoyou3/977 Al een meer genuanceerd beeld met die context erbij. OK.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 21 september 2022 om 02:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30012 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Evenveel als het referendum in Kosovo, dat nochtans door de meeste westerse landen erkend wordt als onafhankelijk land. Uiteindelijk doet het er niet zozeer toe wat het Westen of Rusland of de VN denkt, als de lokale meerderheid ermee instemt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30013 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat NRC De Russische president Vladimir Poetin doet een vlucht naar voren. Terwijl Oekraïense troepen steeds meer terrein heroveren, kiest Moskou voor verdere escalatie van de oorlog – door het annexeren van de gebieden die het nog wél in handen heeft. Dinsdag maakten de autoriteiten van de zelfverklaarde Volksrepublieken Loehansk en Donetsk bekend dat er van 23 tot 27 september een referendum zal worden gehouden over de vraag of het gebied moet opgaan in de Russische Federatie. Ook in bezet Zaporizja zal er dan worden gestemd, zo maakte een lokale bestuurder bekend. In de regio Cherson zal eveneens op zeer korte termijn een referendum worden georganiseerd. Over de uitslag van deze nepreferenda hoeft geen twijfel te bestaan. Het feit dat er meerdere dagen – onder meer online – kan worden gestemd, is een aanwijzing dat er op grote schaal zal worden gefraudeerd. Denis Poesjilin, het ‘hoofd’ van de Volksrepubliek Donetsk, liep dinsdag alvast op de uitslag vooruit en richtte zich direct tot de Russische president Poetin met een verzoek tot aansluiting, mocht de bevolking daarmee instemmen. „Wij twijfelen daar niet aan”, schreef Poesjilin op zijn Telegramkanaal https://www.nrc.nl/nieuws/2022/09/20...ieden-a4142574 Laatst gewijzigd door cato : 21 september 2022 om 07:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30014 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik steun de Sovjet-Unie, die illegaal uiteen is gevallen, en nu langzaamaan terug in ere wordt hersteld. Jammer genoeg heeft idioot Gorbatsjov de Oekraïense en andere nationalisten toen niet op een Spaanse furie getrakteerd. Hij had ze allemaal tegen de muur moeten zetten en fusilleren, dan was er nu geen bloedvergieten van onschuldige mensen. Omdat hij een lafaard was kreeg hij als een van de weinige Russische leiders geen staatsbegrafenis. Net als de leider die Catalonië zou laten gaan in Spanje de geschiedenis zou ingaan als verrader. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30015 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is niet alleen sprake van referenda in Donbass maar ook in Zaporozhe en Kherson. Voorlopig lijkt Rusland het plan opgegeven te hebben om ook Odessa in te lijven.
Ik denk dat ik de Russische strategie begrijp. Rusland wil nu onderhandelen, ze weten nochtans duivels goed dat er niet te onderhandelen valt met dit regime. Maar elke dag sneuvelen er honderden verplicht naar het front gestuurde mannen, denk je dat dit geen impact heeft op de Oekraïense maatschappij? Als Rusland voorstelt om tot vrede te komen, maar het regime in Kiev weigert... wie is dan verantwoordelijk voor het verdere bloedvergieten en de destructie? Dan zijn Zelensky en zijn westerse broodheren verantwoordelijk voor elke Oekraïense jongen die aan het front aan stukken gereten wordt. Ik heb het nu niet over de opinie in het Westen, die kan Poetin gestolen worden, maar uiteraard over de publieke opinie in Oekraïne, daar draait het om, en meer specifiek in Oost- en Zuid-Oekraïne. Door de recente terugtrekking uit Kharkov worden veel lokale inwoners, waarvan de overgrote meerderheid de Russische nationaliteit heeft aangevraagd, bang. Je hoort verhalen van Russische paspoorten die met verroeste nagels in de voeten van mensen worden geklopt. De Oekraïense nationalisten kennende, onder andere van een zeer onaangename ervaring toen ik Oekraïne wilde verlaten vorige maand (waren gewoon douaniers maar je zag aan alles dat ook deze in een zeker milieu gerekruteerd werden... ) zijn deze verhalen zeer geloofwaardig. In de westerse media komen deze niet aan bod, dit zou de publieke opinie wel eens richting Rusland kunnen pushen, en heel het verhaal in de westerse media ondermijnen. Dus Rusland (ik herhaal nu de commentaar van de communistische oppositieleider) is dit avontuur begonnen en moet nu engagement tonen. Als Poetin dit nalaat, heeft zijn laatste uur als leider van Rusland geslagen. Uit mijn omgeving merk ik dat veel mannen zich kandidaat gesteld hebben om te gaan vechten. Laatst gewijzigd door tomm : 21 september 2022 om 07:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30016 | |
|
![]() Citaat:
Als Napoleon te groot wordt, spannen ze samen met de Pruisen, als Hitler een gevaar is, met de Fransen. Over de Italianen zullen we maar zwijgen. De begonnen beide wereldoorlogen aan de kant van de verliezers, en slaagden erin beide te winnen.
![]() |
![]() |
#30017 |
|
![]() Eerst valt te zien of de al dan niet gedeeltelijke mobilisatie iets gaat opbrengen. Ofwel moet men die gasten trainen, maar wie gaat dat doen? Ofwel gaan ze direct naar het front, maar wat kunnen noobs daar gaan doen?
![]() |
#30018 | |
|
![]() Citaat:
We hebben hier ook een referendum gehad, maar de uitkomst was niet naar de zin van de franstaligen, en dus ging het naar de vuilbak.
![]() |
![]() |
#30019 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#30020 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens wat Vlaamse onafhankelijkheid betreft, ben ik vrij gerust in de uitslag, laat dat referendum maar komen. |
|
![]() |
![]() |