Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 september 2022, 19:56   #41
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hij stond op een 'zijspoor' en zou eindigen in zijn rang van majoor.
In die kazerne zaten alleen officieren die op een zijspoor waren gezet, de helft was alcoholicus, de andere helft zat bij de AA.
En als barman ondersteunde u volop het geestrijke gehalte van dit krijgshaftige gezelschap. Wat vaderlandsliefde toch vermag. Het zou me niet verwonderen dat u ook geregeld de echtelijke plichten vervulde van uw door alcohol impotent geworden klandizie.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2022, 07:08   #42
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hij stond op een 'zijspoor' en zou eindigen in zijn rang van majoor.
In die kazerne zaten alleen officieren die op een zijspoor waren gezet, de helft was alcoholicus, de andere helft zat bij de AA.
mja...je had natuurlijk officieren in verschillende soorten.
Diegenen die via de Koninklijke Militaire School gingen waren diegenen waarvan mocht verwacht worden dat een merendeel van hen ,ten eerste heel lang in de organisatie zouden blijven en ten tweede waaruit uiteindelijk "generale/vlag officieren" zouden komen.

Diegegen die buiten de KMS om binnenkwamen bleven veelal niet zo heel lang in de organisatie,en diegenen die dat wel deden eindigden inderdaad als Kapitein-commandant of Majoor.Diegenen die dan in de Reserve blijven en af en toe eens opgeroepen worden (medici bvb ) kunnen zelfs toch nog een Luitenant-Kolonelsrang verwerven aldus.


Het Kolonel-schap was al heel ver gegrepen en zelfs maar de mogelijkheid om Staf-Brevet-Houder te worden (een noodzakelijke opstap naar nog hogerop) bijna ondenkbaar....

Drank was er vroeger wel voor iedereen....maar dat is ook al bijna 30 jaar afgelopen ondertussen...zuipen tijdens de werkuren nav de "break"

Het moet vooral eind jaren negentig tot in de 2000's erg geweest zijn met een overschot aan mensen met een of andere NCO en CO-rang maar die,door de snelle ineenkrimping van de strijdkrachten eigenlijk geen werk hadden en dan maar ergens in de overblijvende depotjes (in Ieper of zo) iets "manageden" waar men vroeger een Korporaal-Chef voor zou gebruiken...Een triestig einde voor mensen die te lang in het leger bleven omdat ze BANG waren van "de burgerij"...

Laatst gewijzigd door kelt : 24 september 2022 om 07:15.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2022, 08:26   #43
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De noemer "model soldaat" zou op weinig bijval kunnen rekenen van de mensen die me daar gekend hebben.

Er was een zekere peloton-commandant die het zo uitdrukte:

Xenophon, in oorlogstijd zou hij een goeie zijn, in vredestijd kan je er niet veel mee uitrichten.
Dat bleek ook uit de zes maand die ik 'na mijn klas' heb gedaan.
ehm... hoe lang heb jij dan wel niet in het cachot gezeten, als je zolang moest overdoen?
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2022, 09:48   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ehm... hoe lang heb jij dan wel niet in het cachot gezeten, als je zolang moest overdoen?
Het cachot zelf een week of drie, in periodes van één a twee dagen.

Maar het zijn niet die dagen die je na je klas doet, want het cachot is voor 's avonds, het zijn de dagen dat je onwettig afwezig was waar het om gaat.

Bijvoorbeeld, in weekeind gaan naar Belgie zonder dat dit goedgekeurd was. Als je dan vrijdag na de dienst vertrok, en je kwam zondag avond terug binnen, dan rekenden ze drie dagen die je betaald werd maar niet of ten dele gewerkt had, lees aanwezig was.

Die dagen moest je na je klas opnieuw doen, zonder dat je betaald werd, want de redenering was dat je al betaald was.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2022, 10:09   #45
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.680
Standaard

Bij ons in de eenheid was er een Waal die het heel moeilijk had. Die ging regelmatig lopen en z'n moeder bracht hem dan terug. Hij is ook de enigste die na z'n klas heeft moeten doen.
Wel sneu, was eigenlijk geen slechte gast, maar ja het leger was niks voor hem.

Qua alkoholgebruik viel het bij ons nogal mee, de meeste piloten en leerlingpiloten waren gedisciplineerd. In de bar miliciens konden we geen alkohol krijgen. Je moest naar een café gaan, het dichtst bijzijnde was 20 minuten stappen.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2022, 16:47   #46
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.680
Standaard

Edegems burgemeester Koen Metsu kijkt als reservist met belangstelling naar Russische mobilisatie: “Sta klaar voor België wanneer het nodig is”

Burgemeester van Edegem Koen Metsu (N-VA) kijkt met nog iets meer belangstelling naar de oorlog in Oekraïne nu Russisch president Vladimir Poetin ook reservisten naar het front stuurt. Sergeant Metsu is sinds dit jaar reservist in het Belgische leger. Ook hij is bereid om zijn land te dienen als dat moet. “Ik sta klaar. Dat heb ik ook mijn kinderen gezegd.”



https://www.gva.be/cnt/dmf20220923_96290536

Ook een manier om als politieker in de gazet te komen.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2022, 17:18   #47
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Edegems burgemeester Koen Metsu kijkt als reservist met belangstelling naar Russische mobilisatie: “Sta klaar voor België wanneer het nodig is”

Burgemeester van Edegem Koen Metsu (N-VA) kijkt met nog iets meer belangstelling naar de oorlog in Oekraïne nu Russisch president Vladimir Poetin ook reservisten naar het front stuurt. Sergeant Metsu is sinds dit jaar reservist in het Belgische leger. Ook hij is bereid om zijn land te dienen als dat moet. “Ik sta klaar. Dat heb ik ook mijn kinderen gezegd.”



https://www.gva.be/cnt/dmf20220923_96290536

Ook een manier om als politieker in de gazet te komen.
Een echte Belgische fighter.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be