![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#30681 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Het woordje 'plots' verzin je er helemaal zelf bij. Het gaat om tendensen. Het ziet er niet goed uit voor Israël. Maar voordat de banden met bijvoorbeeld de VS minder zullen worden, zal het land eerst grote problemen krijgen met de rechts-extremisten daar. En dat is volkomen hun eigen schuld. Sinds de moord op Rabin hebben ze nauwelijks iets tegen dat tuig gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30682 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Guess what; that party is over.
![]() |
![]() |
#30683 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Punt 2. ging over het feit dat Israël in het verleden geen steun van Westerse landen nodig had omdat ze zelf hun plan trokken. Volgens u was dat vanwege ongemotiveerde legers van de buurlanden, maar op dat vlak is er helemaal niets veranderd. Neem Egypte bijvoorbeeld: de nationale orde garanderen is daar een veel grotere zorg dan Israël. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30684 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op het moment dat Jan Modaal met de auto begon rond te rijden en onze industrie naar gas overschakelde (in plaats van steenkool), controleerden we een veel kleiner deel van de wereld dan de eeuw voordien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30685 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Hezbollah, Iran. Als in een hypothetische situatie 'het westen' echt zou stoppen met steun aan Israël, dan heeft dat land een zwaar probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30686 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het al gezegd. Het gaat daar over moslims, dat telt niet mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30687 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30688 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is geen plunderen. De sterkste eigent zich toe wat hij denkt kunnen te gebruiken. Het westen is hier trouwens veel te flauw geweest. Men had de lokale bevolkingen die storend waren moeten extermineren en men is daar handel mee gaan drijven. Totaal van de pot gerukt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30689 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat lijkt mij nogal voor de hand liggend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30690 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30691 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht Oekraine niet "onze kant op" liggen, dan mocht Putin daar gaan extermineren zoveel hij wilde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30692 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Westen zou nooit zulke sancties hebben ingevoerd voor wat Rusland in Tsjetsjenië doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30693 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn er soms geen andere dingen waar u op zou kunnen hopen? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30694 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou zelfs denken dat we niet eens heel hard zouden gereageerd hebben mocht Putin zijn interventie beperkt hebben tot die omstreden provincies. Zoals met de Krim destijds. We zouden dan ook wat lippendienst hebben gedaan, en verboden hebben om nog dobbel floppen naar Moskou te sturen of zo. En dat was het. De regelrechte poging tot Bielorussificatie van Oekraine aan een NATO grens en de souvenir van een andere kwiebus die gelijkaardige fratsen heeft uitgehaald midden de 20ste eeuw, en die we laten doen hebben, maakten dat we dit als een potentiele inval bij ons zagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30695 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
- naar Oekraïene gevlucht is? - daar nog woont - of iemand komt opdagen bij die stembureaus - of iemand gestorven is - of die naar Rusland gevlucht is (dit is nog het meest haalbare) Dat gaat gewoonweg niet. Daar zou je in die omstandigheden een administratie voor nodig hebben, die groter is dan het daar aanwezige aantal Russische troepen. Wat Rusland hier doet is gewoon schijnreferenda organiseren. Men moet een kat een kat leren noemen. Citaat:
Soms leidt dat inderdaad tot de neergang van de staat en dan voornamelijk in totalitaire regimes. Als men een klimaat schept waar men geen vrije mening kan uiten, en waar de vrije gedachte dus niet mogelijk is (vb bij een communistisch beleid), wil dat zeggen dat men een bepaald resultaat wil als gedachte. Als dat resultaat dan bij elkaar gelogen moet worden omdat de werkelijkheid nu eenmaal anders is, leidt dat soms tot desastreus beleid met desastreuze gevolgen: de kernramp bij Chernobyl was daar een heel mooi voorbeeldje van. Zowel in Rusland, als in de V.S. en Europa is men op dat gebied zeker niet op de goede weg. Citaat:
Wat armoured vehicles betreft hebben ze er ongeveer 30.000. (Het laatste cijfer was 30.122, maar daar zullen nu wel zeker een goede tweeduizend van gesneuveld zijn). Dat op zich is eigenlijk al voldoende om al die troepen dicht bij het frontgebied, nadat ze daar per trein aangekomen zijn van vervoer te voorzien. En dan hebben we het inderdaad nog niet over het aantal beschikbare tanks, het aantal manschappen dat verantwoordelijk zal zijn voor de logistiek, enz... Uw ruw cijferwerk trekt dus zoals gewoonlijk op niks en hebt ge weer uit uw duim gezogen. Het enige wat min of meer wel klopt is dat het een uitdaging zal zijn om al die voertuigen van brandstof en munitie te voorzien: er zullen dus inderdaad veel tankwagens op en af moeten rijden en die brandstof zal voorradig dienen te zijn over de gehele frontlijn. Die maaltijden per dag zullen in de eerste instantie aan de frontlijn bestaan uit MRE's: hoe koks hier bij te pas zullen komen is mij een raadsel. Verder weten soldaten min of meer zelf wel hoe ze hun potje moeten koken mochten die op zijn: het zijn geen kleuters. De rest is gewoon organisatie. Men zit nu ongeveer al een goede drie maanden met een stabiel front (op at Kharkivdebacle na), dus zal de structuur er grotendeels al zijn. Citaat:
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools. Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ” Laatst gewijzigd door R. Kipling : 27 september 2022 om 15:37. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30696 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die gebeurtenissen zijn intussen al wel te lang geleden. Het bestaan van de staat Israël is nu een fait accompli. Ook al kan men goede bedenkingen hebben bij hoe Israël is ontstaan, men kan nu niet meer op redelijke wijze het bestaansrecht van de staat ontkennen of voor een volledige opheffing van de staat pleiten. Dat betekent natuurlijk niet dat men de acties die Israël vandaag de dag uitvoert, zomaar moet goedkeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30697 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30698 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het verschil tussen 3.6 en 1.4 is inderdaad niet groot ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30699 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men dient zich trouwens de vraag te stellen hoe intelligent die enthousiastelingen eigenlijk zijn, en wie die gaat moeten trainen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30700 | |
|
![]() Citaat:
Ongeveer tot op gezinsniveau. Er kan samengewerkt worden tussen verschillende gezinnen, tot op clan-niveau. Maar daar houdt het op. Dus als de Taiwanezen willen afscheiden van een imperiale macht, dan is dat goed. Of anders gezegd, de Taiwanezen hebben het recht zich af te scheiden tot op het niveau van hun eigenste persoon. Taiwan kan hen dus ook niet verplichten Taiwanees te zijn. Zoals dat Vlaanderen wil afscheiden van België, de Catalanen van Spanje, de Schotten van het Verenigd Koninkrijk, etc. Niemand kan mij verplichten Westers of Europeaan of Belg of Vlaming of Zichem-Zussen-boldenaar te zijn. Ik ben mij.
![]() |