Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2005, 19:18   #21
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ik heb geen CIA rapporten nodig om te weten dat Europa, en zeer specifiek West-Europa over 20 jaar, een Mad Max toestand geworden is, met torenhoge werkloosheid, schaarste in zelfs de meest fundamentale basismiddelen(zoals water), en raciale spanningen ten top gedreven zijn, waarin moslims overigens in een meerderheid zijn. Intussen is de immigratiegolf naar Europa weliswaar gestopt en gericht richting de enige supermacht China, die echter een ECHT Ford China model hanteerd en illegale vreemdelingen executeerd op het rode plein.
Waar kan ik zo'n glazen bol kopen?
Oud 27 maart 2005, 20:43   #22
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Waar kan ik zo'n glazen bol kopen?
Je hebt daar geen glazen bol voor nodig. De exponentiele groei van China, hun nieuwe industriële revolutie, hun dorst naar olie, uranium, metalen, en hun kunnen daar veer meer voor te betalen dan wij geeft voldoende vooruitzichten
Oud 27 maart 2005, 21:08   #23
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Dan bent u wel even vergeten dat de Eurozone veel kleiner is dan de huidige Europese Unie en slechts iets meer dan 300 miljoen inwoners telt en een economie heeft die kleiner is dan die van de VS.
En dan bent ú vergeten dat ik spreek over de toekomstige Eurozone, de huidige Europese Unie, die gelijk gaat zijn aan de economische macht van de USA. Die landen zijn nu al toegelaten. Zodra we Turkije erbij pakken, zijn we economisch onverslaanbaar (Een weefgetouw, mèt personeel, in Turkije blijft goedkoop!)

De problemen die we dienen te overkomen: de macht van de USA over Kosovo & Co. Een soort van herhaling van de 'bevrijding' door de USA van de USSR (overheersing door de USA).

DIT IS WAT IK ZOEK

Onafhankelijkheid van EUROPA
(ps. Vlaams Behang: hiermee speel ik u allen in de kaart; réken maar dat dat een begaanbare weg is op Europees nivo). Maar goed.

De Europese Onafhankelijkheid beijveren is een noodzaak binnen de VN. De Vlaamse Onafhankelijkheid is minor; is via het Vlaams Parlement al bewerkstelligd. Europese Onafhankelijkheid, tussen de grootmachten Rusland en USA in, is belangrijk. Zéér belangrijk.
Gokje; dat komt pas, wanneer we China hebben zien 'grootworden'?
Oud 27 maart 2005, 21:18   #24
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan bent ú vergeten dat ik spreek over de toekomstige Eurozone, de huidige Europese Unie, die gelijk gaat zijn aan de economische macht van de USA. Die landen zijn nu al toegelaten. Zodra we Turkije erbij pakken, zijn we economisch onverslaanbaar (Een weefgetouw, mèt personeel, in Turkije blijft goedkoop!)
Maar neen, met een beetje meeval valt Europa zelfs compleet uit elkaar voor het echt europa is geworden. Als de Fransen de Europese grondwet de dieperik in stemmen, is het meteen gedaan.

Economische groei in Europa bedraagt momenteel maar een derde van die in de States, nog een pak minder dan in India,China.

Europa wordt met het jaar minder en minder dynamisch, logisch want de bevolking veroudert zienderogen. Economische groei die minder dan twee percent bedraagt, werkloosheid die niet daalt daardoor. Een sociaal stelsel dat gelijkstaat met economische zelfmoord.

Europa de sterkste regio ter wereld binnen afzienbare tijd ? LOL !

Laatst gewijzigd door /\|cazar : 27 maart 2005 om 21:19.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 21:22   #25
/\|cazar
Banneling

Standaard

Wat China betreft, als deze draak groot is, en dat moet ze, anders verliezen de commu fascistoide leiders van dat land hun macht, ze moeten ieder jaar een vijftig miljoen mensen aan een job helpen om de reserve van zeshonderd miljoen werklozen weg te werken, als deze draak groot is ... zal hij zich laten gelden door een gigantische druk op de grondstoffenmarkt ...

Pudding plopfff ...

Napoleon zeide het al: Voor 1 ding later oppassen: de grote Chinese draak die wakker zal worden.
Oud 27 maart 2005, 21:22   #26
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto

De problemen die we dienen te overkomen: de macht van de USA over Kosovo & Co. Een soort van herhaling van de 'bevrijding' door de USA van de USSR (overheersing door de USA).

DIT IS WAT IK ZOEK

(ps. Vlaams Behang: hiermee speel ik u allen in de kaart; réken maar dat dat een begaanbare weg is op Europees nivo). Maar goed.

De Europese Onafhankelijkheid beijveren is een noodzaak binnen de VN. De Vlaamse Onafhankelijkheid is minor; is via het Vlaams Parlement al bewerkstelligd. Europese Onafhankelijkheid, tussen de grootmachten Rusland en USA in, is belangrijk. Zéér belangrijk.
En een Poolse poetsvrouw gaat goedkoop blijven.... Enz. enz...
Ik hoop enkel dat dit niet onze toekomst en die van onze kinderen zal worden...
Natuurlijk rekenen de pamperdragers er op dat de pampers gratis blijven, wat natuurlijk enkel kan als de kwaliteit van de pamper drastisch naar beneden gaat.
Ongelooflijk... onvoorstelbaar... die slinkies...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 21:30   #27
/\|cazar
Banneling

Standaard

Eerlijk gezegd zie ik de massale verpauperde buurten van het vroegere oostblok niet opbloeien.

Integendeel, het enige wat ik zie is ravage money making en de mensen nog meer de dieperik in te sturen, enkele uitzonderingen rond enkele leuke steden daar gelaten natuurlijk. Maar die worden vooral overeind gehouden door prostitutie en ander fraais.

Saillant detail: Slowaakse grens : "Brave" huisvaders uit de lage en middenhoge landen laten zich verwennen door jongetjes van 9 .. De nieuwe economie heeft zich er geïntroduceerd: diensteneconomie verdorie !

Laatst gewijzigd door /\|cazar : 27 maart 2005 om 21:31.
Oud 27 maart 2005, 21:33   #28
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Ongelooflijk... onvoorstelbaar... die slinkies...
en blijven ze het normaal vinden dat hun vzw's massaal betaald worden door vadertje staat ...

Realisme is bij velen een ernstig gebrek ...
Oud 27 maart 2005, 22:35   #29
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto

DIT IS WAT IK ZOEK

U droomt waandenkbeelden.

1. Het is zeer onwaarschijnlijk dat alle EU-lidstaten zullen willen toetreden tot de Euro (al zou ik dat persoonlijk wel willen).

2. Eens we Turkije erbij zouden nemen gaat de EU regelrecht de dieperik in. Niet alleen zal de samenhang dan volledig verdwijnen. Turkije is ook politiek en economisch zo wankel dat dit de EU-economie zwaar zou bedreigen.

Laatst gewijzigd door Jozef Ostyn : 27 maart 2005 om 22:36.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 22:40   #30
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij overdrijven beide kanten in deze discussie.

De waarheid zal waarschijnlijk weer ergens in het midden liggen: ik zie Europa in de nabije toekomst geen grootmacht worden, en ten onder gaan zal het al zeker niet.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 27 maart 2005 om 22:40.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 22:43   #31
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Volgens mij overdrijven beide kanten in deze discussie.

De waarheid zal waarschijnlijk weer ergens in het midden liggen: ik zie Europa in de nabije toekomst geen grootmacht worden, en ten onder gaan zal het al zeker niet.
Ik beweer ook niet dat de EU per se ten onder zal gaan. Maar we zitten wel in serieuze moeilijkheden. Hopelijk kunnen we die overwinnen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 22:54   #32
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Ik had het ook niet echt over jou.

Ik heb al voorgesteld om maatregelen te nemen om het bevolkingscijfer wat op te krikken (wat trouwens indruist tegen mijn normale standpunt tegen staatsinmenging in privé-zaken, doch dit draait om onze toekomst). Ik weet wel dat voorstellen zoals deze dan ook taboe zijn...maar ergens vind ik het logisch dat iemand die kinderen heeft gehad meer recht op een groter pensioen dan iemand die zijn hele leven zo maar een beetje zijn zin heeft gedaan.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 23:24   #33
Willem
Provinciaal Statenlid

Willem's schermafbeelding

Standaard

De CIA voorspelde nog niet het einde van de Sovjetunie in 1990.
Oud 28 maart 2005, 13:19   #34
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

OK, ok, ik overdreef een beetje. Maar goed, dat is als tegenwicht van dat CIA-rapport nog niet eens zo erg, denk ik dan. Dat is zwaar overtrokken, mijn reactie slechts lichtelijk.

En toetreding van Turkije?
Geen idee wat we ermee gaan doen. Kan goed gaan, kan fout gaan.
We zien wel als het zover is (als ze al toetreden).
Oud 28 maart 2005, 13:21   #35
sinan123
Banneling

Standaard

Waarom zegt de CIA nooit iets over de kunsmatige intilligenten die de macht van ons mensen gaan overnemen??
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 14:39   #36
spaz322
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Deze theorie van de Amerikaanse geheime diensten verklaart waarom de VS zo'n fervente voorstander is van de toetreding van Turkije tot de EU. Onder de druk van een overhaaste uitbreiding zou ze uit elkaar kunnen spatten wanneer haar grenzen verder dan de Eufraat komen te liggen. En dat zou Washington goed uitkomen.
Dit wordt eens te meer duidelijk wanneer je de PNAC documenten leest. Het zou
washington perfect uitkomen dat Turkije de EU zou destabiliseren. Sinds WOII is de EU een tooltje dat de VS gebruiken indien ze nog eens internationale steun nodig hebben om hun plannetjes uit te werken. De EU zorgt voor een soort legitimatie en steun, de Coalition of the Willing is daar een mooi voorbeeld van. De VS hebben er geen baat bij dat er een sterk verenigd europa opstaat als antwoord op de amerikaanse hegemonie op alle vlakken.

Meer info over hoe de PNAC onderschrijvers denken en waar hun belangen liggen worden op deze PNAC-watch site gegeven. http://www.pnac.info/ Veel wordt duidelijk als je met dit gegeven naar de huidige internationale politiek kijkt. We kunnen er niet om heen, de VS hebben de totale hegemonie over deze planeet en de middelen om dit te handhaven. Nu het een algemeen aanvaard beleid is geworden mits de puppet in het witte huis, is het dan geen tijd dat er is meer weerstand komt tegen deze imperialistische wereldvisie waar alles wat niet amerikaans is slecht is?

THINK! RESIST!

"Others are engaging even in an eco type of terrorism, whereby they can alter the climate, set off earthquakes or volcanos remotely, through the use of electromagnetic waves." American Secretary of Defense William S. Cohen, April 1997.

Laatst gewijzigd door spaz322 : 28 maart 2005 om 14:40.
spaz322 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 15:15   #37
Chipie
Banneling

Standaard

Als de VS Turkije tot de EU willen laten toetreden om de EU te verzwakken, dan zullen de believers zich zeker en vast met hand en tand tegen deze toetreding verzetten... De believers gaan er dus ook van uit dat Turkije een gevaar is voor de EU....
Waarschijnlijk zullen de believers zoals steeds gelijk krijgen van Sinan123, Turk4Ever, ElTurco, Ke Nan...

Een hegemonie zal er altijd zijn (zelfs de EU 'streeft' ernaar)... Voorlopig leef ik echter liever onder de hegemonie van de VS als onder die van China (eventueel versterkt met Noord-Korea) of de ex-USSR...

Ik neem wel aan dat onze PVDA'ers en andere extreme luiaards het wel graag anders zien

Laatst gewijzigd door Chipie : 28 maart 2005 om 15:16.
Oud 28 maart 2005, 15:29   #38
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk zullen de believers zoals steeds gelijk krijgen van Sinan123,
Wanneer hebben de believers van mij gelijk gekregen?? Ik stemde alleen voor die optie in de pol als een gokje, net als u. Lees mijn post maar eens.
http://forum.politics.be/showthread....0&page=2&pp=20

Wat ik er persoonlijk over denk: Er is waarschijnlijk wel wat mis daar in Washington, ik zie ze niet als engeltjes die nooit iets fout hebben gedaan.
Ik geloof er niet in dat het een ''Inside job'' was.
Wel is het duidelijk dat Alqeida is gesticht met het geld van de CIA. Nu worden ze gefinacieerd met ander geld.
Oud 28 maart 2005, 15:38   #39
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Wanneer hebben de believers van mij gelijk gekregen?? Ik stemde alleen voor die optie in de pol als een gokje, net als u. Lees mijn post maar eens.
http://forum.politics.be/showthread....0&page=2&pp=20

Wat ik er persoonlijk over denk: Er is waarschijnlijk wel wat mis daar in Washington, ik zie ze niet als engeltjes die nooit iets fout hebben gedaan.
Ik geloof er niet in dat het een ''Inside job'' was.
Wel is het duidelijk dat Alqeida is gesticht met het geld van de CIA. Nu worden ze gefinacieerd met ander geld.
Hi Sinan,
Maar gelooft U dat Turkije een gevaar betekent voor de EU en moeten we ons dan tegen deze toetreding verzetten?
Oud 28 maart 2005, 15:49   #40
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar gelooft U dat Turkije een gevaar betekent voor de EU en moeten we ons dan tegen deze toetreding verzetten?
Hoi,
Nee uiteraard.
Ik zie er geen gevaar in. Meer een verrijking.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be