![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#31621 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#31622 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is toch ernstiger dan ik een post geleden vermoedde..
Er is een gans stuk rijweg gewoon "verdwenen" volgens fotos die doorkomen. Die brug is op zeer snel tempo geplaatst,misschien was de bouwkwaliteit wat minder |
|
|
|
|
|
#31623 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Blijkbaar is het vuur bezig in een trein met petrol-wagons op het spoorweggedeelte....
Alle vormen van verkeer zijn dus voor nog onbepaalde tijd onmogelijk op de Krim Brug.Het zal vanaf nu uitsluitend met veerboten dienen te gebeuren.. Herstellingen kunnen natuurlijk altijd,maar het ziet ernaar uit dat de brug onder Oekrainse "fire control" ligt en "naar genoegen" kan kapotgemaakt worden.Dus is het maar de vraag of herstellingen wel zin hebben... Ik neem dus nog altijd aan dat het hier gaat om een UKR aanval,met die olietrein als "lucky extra".... Perfecte timing,het wordt al wat kouder en het "militair bastion",genaamd Krim,waar de UKR-army dit jaar verder niet bij kan,raakt geisoleerd en de kost ervan zo mogelijk nog zwaarder om dragen... Laatst gewijzigd door kelt : 8 oktober 2022 om 07:19. |
|
|
|
|
|
#31624 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die Himars zijn veel te interessant om precieze doelen te bestoken, dan wildweg in een dorp of stad te laten ploffen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#31625 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb er verdomme op zitten wachten !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#31626 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#31627 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#31628 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dit zal wel met opzet zo gedaan zijn: maximale schade aan infrastructuur én bevoorrading van de vijand.
|
|
|
|
|
#31629 | |
|
|
[quote=tomm;10046216]
Citaat:
Het probleem is dat het Russche leger niet capabel is om een grote oorlog te voeren. citaat de GR: Freedman was zowel gefascineerd door de start en het verloop van deze oorlog als door het patroon dat zich aan Vladimir Poetin openbaarde. De Russische president concludeerde namelijk – hij kon moeilijk anders – dat het gebruik van militaire macht vrijwel altijd goed voor hem uitpakte. Poetins weg naar de macht liep via de oorlog in Tsjetsjenië, ruim twintig jaar geleden. Hij strafte Georgië met een inval in 2008. Hij herstelde Ruslands machtspositie in het Midden-Oosten via de oorlog in Syrië. Hij annexeerde de Krim en destabiliseerde Oekraïne. Oorlog was Poetin – en Rusland – goedgezind. De Russische president ontwikkelde ook een bepaalde stijl, vertelt Freedman in een videogesprek. ‘Poetin beperkte altijd zijn verplichtingen en nam nooit overdreven risico’s’, zegt hij. ‘Maar er is iets geweest wat dit patroon doorbroken heeft. Misschien was het covid, waardoor hij weinig mensen meer zag. In ieder geval rees kennelijk het idee in zijn hoofd dat hij met één gedurfde zet het probleem dat Oekraïne voor hem vormde uit de weg kon ruimen. Misschien deed hij het omdat hij een transitie wilde voorbereiden en wilde opstappen. In ieder geval zou Oekraïne zijn grote erfstuk worden. Belarus en Moldavië zouden denk ik ook deel van die erfenis hebben moeten worden, Armenië zou dichterbij getrokken worden – een gedeeltelijke reconstructie van de Sovjet-Unie. In plaats daarvan wordt zijn erfenis een enorme mislukking.’ /////////// Aan Russische kant werd de bevelvoering juist slechter. ‘Het probleem begint al aan de top’, zegt Freedman, over minister van Defensie Sergej Sjojgoe en stafchef Gerasimov.‘Zij zijn al heel lang deel van de beleidselite en zijn ook heel nauw aan Poetin verbonden. Ik acht ze niet in staat om echt onafhankelijk advies te geven, en Sjojgoe, ondanks zijn uniform, weet ook niet echt veel van militaire zaken. Zij delegeren vooral de bevelen die Poetin geeft, terwijl de commandostructuur onder hen chaotisch is, en vaak verandert. Er zijn onder hogere officieren en ambtenaren al een paar zuiveringsrondes geweest. Dat is een probleem omdat het de doorgave van informatie verstoort. Militaire informatie vanuit Oekraïne en Rusland moet via een bepaalde weg Poetin bereiken, en als je dat verstoort heb je steeds minder greep op welke informatie bij de leider terechtkomt en hoe. In het veld is er het probleem dat er ondertussen veel lagere Russische officieren zijn gedood. Dat is heel schadelijk voor een leger. De besluitvorming wordt daar snel slechter van. Je krijgt onervaren mensen op verantwoordelijke posities, die nog weinig autoriteit hebben. Ik denk dat de Russische commandostructuur vanaf het begin slecht was en steeds slechter wordt.’ De instroom van honderdduizenden rekruten zal dat probleem niet verminderen, maar eerder vergroten, denkt Freedman. Er zijn voorbeelden, zoals tijdens de oorlog tussen Irak en Iran, waarbij het ‘overstromen’ van stellingen met mankracht de slagkracht van een leger omlaag brengt in plaats van omhoog. https://www.groene.nl/artikel/poetin...9b17a-70886673 Laatst gewijzigd door cato : 8 oktober 2022 om 08:05. |
|
|
|
|
|
|
#31630 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
een bronnetje om deze onzin te staven? waarschijnlijk zul je nu toeteren dat e dit 500 pagina's geleden al bewezen hebt ) Citaat:
1 van ej vele gegronde redenen waarom we oekraine opofferen voor Poetin? |
||
|
|
|
|
|
#31631 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#31632 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een stuk wegdek is weggeslagen wat auto en vrachtverkeer onmogelijk maakt. Maar militair bekeken is het veel belangrijker dat die trein met brandstof in brand is geschoten. De hitte doet de rest. Metaal gaat doorbuigen, draagkracht valt weg, en de beton verliest al zijn kracht door de hitte. Dat hele stuk gaat moeten vervangen worden. |
|
|
|
|
|
|
#31633 | |
|
|
Citaat:
De top rond Poetin is totaal verziekt en niet capabel om een grote federatie te besturen en om een grote oorlog te voeren. Rusland leeft nog in de vorige eeuw en deze achterlijke situatie vormt nu het grootste probleem. |
|
|
|
|
|
|
#31634 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bangelijk.
|
|
|
|
#31635 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#31636 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Pffft... altijd problemen.
|
|
|
|
#31637 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uit The Guardian :
Citaat:
Terwijl Poetin zichzelf wat wijs maakt met ongetrainde haastig gemobiliseerde mannen naar het front te dwingen, is de UA bezig met de aanvoerlijnen van de russen kapot te maken. Een oorlog win of verlies je via logistiek. |
|
|
|
|
|
|
#31638 | |
|
|
Niet alleen een militaire, maar ook een zeer zware symbolische maagstoot, hoe gaat het Kremlin DIT aan de Russische bevolking uitleggen?
|
|
|
|
|
#31639 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De prijs voor tickets op de Ferry van Kerch naar Krasnodar gaat nu wellicht exploderen.
|
|
|
|
|
|
#31640 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De REDEN dat Rusland (en vroeger Turkije en nog ervoor iedere denkbare militaire macht van het Zwarte Zee gebied) zoveel moeite doen is omdat de Krim doorheen de geschiedenis een vrijwel perfecte machtsbasis was voor beheersing van de ZZ.
Vanaf gisteren is de Krim nu officieel een KOST-factor erbij voor Rusland.... Alles dat naar daar aan- en afgevoerd moet worden ,wordt steeds duurder... |
|
|
|