Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2022, 10:44   #32221
Glennos1
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Velen gaan niet stemmen. Van degene die wel stemmen in en Moldavie wonen stemt de meerderheid op pro-Russische partijen.
Daarom dat de president van Moldavië pro Europees is en ze een aanvraag tot EU lid dit jaar heeft ingediend
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 10:50   #32222
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Daarom dat de president van Moldavië pro Europees is en ze een aanvraag tot EU lid dit jaar heeft ingediend
Je weet toch waarom gans het ex-Oostblok dat wil?
Om uit de door het Westen gesponsorde EU ruif te kunnen graaien, niets meer, maar zeker niets minder.
Oud 12 oktober 2022, 10:52   #32223
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Om uit de door het Westen gesponsorde EU ruif te kunnen graaien, niets meer, maar zeker niets minder.
Rusland heeft inderdaad geen ruif om de bevolking in de gebieden die ze claimt iets terug te geven. Dat is inderdaad zo.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 10:57   #32224
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus je ontkent dat er oorlog is in Donbas sinds 2014 met dagelijkse beschietingen?
ik ontken jouw zelfverzonnen genocide
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 10:58   #32225
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
En wie de hypocrisie van “het westen” aanhaalt is een putin-lover.
men haalt de hypocrisie, die ik onderschrijf, wel enkel aan om verkrachting, folter ed goed te praten.

jantje doet het dus mag ik het ook
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 11:02   #32226
Glennos1
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Ex soviet Landen waar er geen sprake is van de EU, nemen toch ook meer en meer afstand van Rusland.

Kazachstan, Uzbekistan, Kirgizië,... allemaal de nep referenda van de Russen niet ge accepteerd. En halen haastig de banden aan met China, India en het Westen.

Zelfs in Armenië heeft de VS een kans geroken nu Rusland zodanig zwak is gebleken, dat Azerbeidzjan geen schrik meer heeft van Russische bemiddeling bij een conflict. Het bezoek van Pelosi in Armenië was niet toevallig.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 11:15   #32227
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Akkoord maar waarom herhalen waar men reeds tot over de oren dagelijks in gedompeld wordt in de westerse media? Degenen die het over die (vrij mateloze) hypocrisie willen hebben voelen zich nu reeds geïntimideerd door de oorlogshorde die geen nuancering kan verdragen en vermelden er bijna systematisch bij "dat het niet goedpraat wat Rusland doet maar..." Als een soort van prelude om iets te mogen zeggen.

Het is niet omdat sommigen zich focussen op die hypocrisie dat ze noodzakelijkerwijze op een of andere wijze partij kiezen. Zich focussen op die hypocrisie is in grote mate een beetje zoals roepen in de woestijn sowieso. Whataboutism is meer dan eens essentieel om tot vrede te komen want de warmongers stapelen zich op aangedreven door een eenzijdige media die de ander ontmenselijkt zodat moord gedoogd of gepromoot wordt. In die zin is de focus op hypocrisie een noodzakelijke en zelfs moedige want tegen de oorlogsstroom ingaande daar. Zelfs al is het enkel westerse hypocrisie waar men het over heeft. We leven nu eenmaal in dat westen. Het is hier dat mensen opgejut worden tot moord of aangezet worden te denken dat zij op een of andere wijze moreel superieur zijn.

Diegenen die bijvoorbeeld argumenteren dat deze oorlog niet begon in februari worden gemakkelijk beschuldigd om Ruslands invasie te vergoelijken. Is het dan zoveel nuttiger en realistischer de ander enige menselijkheid te ontzeggen? Want dat is wat men zo doet uiteindelijk. Maar verklaren is niet vergoelijken. De voorgeschiedenis aanhalen dient men niet te reduceren tot een vorm van van de essentie afleidend Whataboutism. Nee, het kan juist de essentie zijn verklaringen te zoeken die verder gaan dan zotheid of kwaadaardigheid. Voor dat soort van simplismen wordt voornamelijk geapplaudisseerd door degenen die het slagveld op willen (of eerder: anderen ernaar toe willen zien gaan) en daarom logica vermijden omdat het toont dat de gemoederen bedarende waarheid ergens in het midden ligt.

Het middenveld verdwijnt in een oorlog. Wie ook maar iets 'goeds' van de vermeende 'vijand' durft te zeggen wordt verdacht gemaakt. Wie tegen die stroom invaart krijgt bagger over zich heen. Zich in dat middenveld bevinden is als zich vast houden aan een strohalm met wind langs alle kanten. In Rusland zal dat niet anders zijn. Daar zal het moedig zijn te argumenteren dat niet alle Oekraïners nazi's zijn. Hier dien je van orks te spreken om je veilig tot de goeden te mogen rekenen. Wel beste djimi. Ik zie dat opbod in ontmenselijking als morele lafheid.
U brengt zo véél punten aan dat ik niet goed weet waarmee eerst te beginnen.

Toch al dit:

- op dit forum kan iedereen zich achter een pseudoniem verschuilen, en niemand is verplicht zijn/haar privé-gegevens openbaar te maken.
Wij bepalen dus zelf hoe intimideerbaar wij ons maken.

- ik heb het hier nog niet over 'orks' gehad, en ben voorlopig niet van plan dat te gaan doen.

Zelf word ik niet graag als pakweg 'gedegenereerd' (want lid van De Bende van LGBTQIA+) of 'satanist' (want anti-ideologisch) geklasseerd, maar omdat ik denk dat een scheldwoord altijd méér zegt over diegene die het uit dan over diegene die geviseerd wordt, slaag ik er wel in dat aan mij voorbij te laten gaan.

- ik ben het ermee eens dat in een oorlog het middenveld verdwijnt. Waarschijnlijk is dat te wijten aan het feit dat oorlog zo'n extreme situatie is, die onontkoombaar hevige emoties losweekt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 12 oktober 2022 om 11:20.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 11:18   #32228
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Velen gaan niet stemmen. Van degene die wel stemmen in en Moldavie wonen stemt de meerderheid op pro-Russische partijen.
Moet dat niet eerder als volgt luiden?

< Velen gingen niet stemmen. Van degenen die wel stemden en in Moldavië woonden stemde de meerderheid op pro-Russische partijen. >

Laatst gewijzigd door djimi : 12 oktober 2022 om 11:20.
Oud 12 oktober 2022, 11:48   #32229
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou mij verbazen, gezien de grote meerderheid vd Moldaviers een soort van Roemeens spreken, mss communistisch gezinde partijen dat bedoeld wordt.
In Transnistrië zou een meerderheid vd bevolking idd Russisch klappen.
Oud 12 oktober 2022, 11:54   #32230
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
U brengt zo véél punten aan dat ik niet goed weet waarmee eerst te beginnen.

Toch al dit:

- op dit forum kan iedereen zich achter een pseudoniem verschuilen, en niemand is verplicht zijn/haar privé-gegevens openbaar te maken.
Wij bepalen dus zelf hoe intimideerbaar wij ons maken.

- ik heb het hier nog niet over 'orks' gehad, en ben voorlopig niet van plan dat te gaan doen.

Zelf word ik niet graag als pakweg 'gedegenereerd' (want lid van De Bende van LGBTQIA+) of 'satanist' (want anti-ideologisch) geklasseerd, maar omdat ik denk dat een scheldwoord altijd méér zegt over diegene die het uit dan over diegene die geviseerd wordt, slaag ik er wel in dat aan mij voorbij te laten gaan.

- ik ben het ermee eens dat in een oorlog het middenveld verdwijnt. Waarschijnlijk is dat te wijten aan het feit dat oorlog zo'n extreme situatie is, die onontkoombaar hevige emoties losweekt.
Neem mijn woorden niet persoonlijk aub. Zo is het niet bedoeld. Ik ben meer geïnteresseerd in analyses van het menselijk gedrag in het algemeen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 12:04   #32231
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neem mijn woorden niet persoonlijk aub. Zo is het niet bedoeld. Ik ben meer geïnteresseerd in analyses van het menselijk gedrag in het algemeen.
Wat concreet de oorlog in Oekraïne betreft ben ik alleszins ook geïnteresseerd in de propaganda van beide zijden, maar toch het meest in de 'pro-Russische'.

Oud 12 oktober 2022, 12:09   #32232
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat is voldoende he. Uiteindelijk is DAT ook het westen: materiele welvaart.

Dat spijtig genoeg in het gedrang komt door Groene Zotten, maar we gaan wakker worden...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 12:23   #32233
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dat is voldoende he. Uiteindelijk is DAT ook het westen: materiele welvaart.
Het is inderdaad gek dat de wens om het goed te hebben als een probleem wordt gezien. Ik vind dat in ieder geval een legitiemere drijfveer dan nationalisme of religie.

De Oekraïeners hebben hun ogen niet in hun zak zitten en weten ook dat de welvaart in landen als Tsjechië, Polen en Roemenië er sterk is op vooruitgegaan. Dus is het heel rationeel om eerder bij die club te willen zijn dan bij de Russische club die op dat vlak veel minder te bieden heeft.

Rusland is een soort Kongo met kernwapens: ze hebben hopen grondstoffen maar daarnaast stelt de economie weinig voor.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 12 oktober 2022 om 12:26.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 12:29   #32234
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Dat spijtig genoeg in het gedrang komt door Groene Zotten, maar we gaan wakker worden...
Ja toch zijn er nog altijd idioten die nu weer gerust gesteld zijn door de overwinst tax die Tinneke uit de brand heeft gesleept, ...

Allee ja dat is een dooi mus natuurlijk maar een hoop nuttige idioten lijken dat nog niet te beseffen. Bovendien is dat niet de oorzaak van het probleem aanpakken maar de oplossing weggooien.

Die overwinst verplicht investeren in een fonds voor de bouw van kerncentrales.

3 of 4 bijkomende dus. Uitgebaat door de staat en de producenten kunnen er een deel in kopen met hun overwinst. Daarna kunnen ze dus mee de stroom verkopen die het opbrengt.

Win Win situatie, maar ja dat vraagt natuurlijk enig nadenken en dat moeten we van een Belgische politieker niet verwachten .
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 12:34   #32235
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wat concreet de oorlog in Oekraïne betreft ben ik alleszins ook geïnteresseerd in de propaganda van beide zijden, maar toch het meest in de 'pro-Russische'.
Zoals deze bijvoorbeeld?

Citaat:

Fake news:
Russian troops shelled civilian objects - one of the strikes hit Shevchenko Park in Kyiv near a playground. This was reported by Ukrainian sources.

The fact:
The large-scale high-precision missile strike was carried out exclusively against military targets and energy facilities. The strike on the park was the result of the malfunctioning of the Ukrainian air defense system, which, in fact, damaged civilian objects in Kyiv. A Ukrainian S-300 air defense/antimissile rocket landed near the playground.

We have analyzed in detail what kind of damage the air defense system has brought to Ukrainian cities. The poor performance of the systems has already been criticized by journalists, who suspected Valery Zaluzhny, the head of the Ukrainian Armed Forces, of exaggerating the effectiveness of Ukrainian air defense systems.
Voor de links in de tekst gegeven zal je dienen te gaan naar het War On Fakes kanaal op Telegram. Dagelijks verschillende al dan niet echte fakes die al dan niet echt ontmaskerd worden.

Ik bekijk het sporadisch. Het is te veel om op in te gaan of hier verder te posten. En andere dingen interesseren me meer dan een 'who donnit' vanuit de luie zetel ver weg.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 12:44   #32236
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard is hun beweegreden de centen. Maar de EU krijgt in de plaats terug dat er een westerse mentaliteit in kruipt. Das win-win dus.
Oud 12 oktober 2022, 12:47   #32237
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord maar waarom herhalen waar men reeds tot over de oren dagelijks in gedompeld wordt in de westerse media? Degenen die het over die (vrij mateloze) hypocresie willen hebben voelen zich nu reeds geïntimideerd door de oorlogshorde die geen nuancering kan verdragen en vermeld er bijna systematisch bij "dat het niet goedprast wat Rusland doet maar..." Als een soort van prelude om iets te mogen zeggen.

Het is niet omdat sommigen zich focussen op die hypocresie dat ze noodzakelijkerwijze op een of andere wijze partij kiezen. Zich focussen op die hypocresie is in grote mate een beetje zoals roepen in de woestijn zowiezo. Whatanoutism is meer dan eens essentieel om tot vrede te komen want de warmongers stapelen zich op aangedreven door een eenzijdige media die de ander ontmenselijkt zodat moord gedoogd of gepromoot wordt. In die zin is de focus op hypocresie een noodzakelijke en zelfs moedige want tegen de oorlogsstroom ingaande daar. Zelfs al is het enkel westerse hypocresie waar men het over heeft. We leven nu eenmaal in dat westen. Het is hier dat mensen opgejut worden tot moord of aangezet worden te denken dat zij op een of andere wijze moreel superieur zijn.

Diegenen die bijvoorbeeld argumenteren dat deze oorlog niet begon in februari worden gemakkelijk beschuldigd om Ruslands invasie te vergoeilijken. Is het dan zoveel nuttiger en realistischer de ander enige menselijkheid te ontzeggen? Want dat is wat men zo doet uiteindelijk. Maar verklaren is niet vergoeilijken. De voorgeschiedenis aanhalen dient men niet te reduceren tot een vorm van van de essentie afleidend Whatanoutism.Nee het kan juist de essentie zijn verklaringen te zoeken die verder gaan dat zotheid of kwaadaardigheid. Voor dat soort van simplismen worden voornamelijk geaplaudiseerd voor degenen die het slagveld op willen (of eerder: anderen ernaar toe willen zien gaan) en daarom logica vermeiden omdat het toont dat de gemoederen bedarende waarheid ergens in het midden ligt.

Het middenveld verdwijnt in een oorlog. Wie ook maar iets 'goeds' van de vermeende 'vijand' durft te zeggen wordt verdacht gemaakt. Wie tegen die stroom invaart krijgt bagger over zich heen. Zich in dat middenveld bevindend is als zich vast houden aan een strohalm met wind langs alle kanten. In Rusland zal dat niet anders zijn. Daar zal het moedig zijn te argumenteren dat niet alle Oekraïners nazies zijn. Hier dien je van orks te spreken om je veilig tot de goeden te mogen rekenen. Wel beste Djimi. Ik zie dat opbod in ontmenselijking als morele lafheid.
Je lovenswaardige ambitie om dat "middenveld" te willen zijn, zou geloofwaardig zijn, ware het niet dat je met de regelmaat van de klok slaafs pro-Russische verklaringen volgt en overneemt.

Of het negeren van de vlakaf ontmenselijking van Oekraieners door de Russen (Solovyov om maar één voorbeeld te noemen). Als je whataboutism dan toch een nuttige techniek vindt, dan moet je die ook op jezelf toepassen. Kan je die hypocresie bij jezelf verklaren?

Daardoor lijk je op een "Putin-apologist" en helemaal niet op een vredesduif
Oud 12 oktober 2022, 13:03   #32238
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals deze bijvoorbeeld?

Voor de links in de tekst gegeven zal je dienen te gaan naar het War On Fakes kanaal op Telegram. Dagelijks verschillende al dan niet echte fakes die al dan niet echt ontmaskerd worden.

Ik bekijk het sporadisch. Het is te veel om op in te gaan of hier verder te posten. En andere dingen interesseren me meer dan een 'who donnit' vanuit de luie zetel ver weg.
Dit is een perfect voorbeeld van wat ik bedoel met dat je met de regelmaat van de klok slaafs pro-Russische verklaringen volgt en overneemt.

Waarom neem je die Russische claim voor waar aan? (i.e. de aanval op de speeltuin was het gevolg van een mislukte Oekraiense luchtafweerraket)

Ge moet die "fact check" van war on fakes nu eens bekijken. Dat is dit:
https://waronfakes.com/mo-rf/fake-ru...-park-in-kyiv/

met als onderliggend bewijs dit:
https://t.me/warfakes/7835

That's it. At best is het resultaat van de "fact check": inconclusive. Maar nee, de conclusie is "fake". En jij neemt dat losjes over, zonder enige kritische reflectie, zo lijkt het wel.

Dit is gewoon het zoveelste bewijs dat je niet dezelfde standaard voor het aannemen van een Russische dan wel "Westerse" claim hanteert. Dat maakt u dus ongeloofwaardig in uw ambitie om dat "neutrale" middenveld te willen zijn.
Oud 12 oktober 2022, 13:08   #32239
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Bijna permanent wordt er uitgedaagd / geprovoceerd / uitgelokt. Een beperkte greep, de lijst is veel langer:
De terroristische moordaanslag op Daria Dugin
De aanvallen op de nucleaire centrale van Zaporidzje = vitale infrastructuur + potentieel een ramp
De levering van wapensystemen voor de lange afstand
De aanvallen op Belgorod
Het routinematig executeren van Russische soldaten
De terreuraanslagen op NS 1 + NS 2 = vitale infrastructuur
De terreuraanslag op de Kerch-brug = vitale infrastructuur
Allemaal fait divers zou een ex-Brusselse burgemeester zeggen.
Niet in het minst in vergelijking met de daden van de agressor.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 13:18   #32240
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Uiteraard is hun beweegreden de centen. Maar de EU krijgt in de plaats terug dat er een westerse mentaliteit in kruipt. Das win-win dus.
Voila. En het is omdat DAT niet lukt aan de andere kant, dat ze nijdig zijn. Het is ook dat "verleiden" dat sommigen hier "vazal van de USA" noemen. "vazal" omdat het westerse denken, dat de USA trouwens van EUROPA heeft "meegenomen" destijds, juist aanleiding geeft tot materiele bevrediging in het gevoel (de illusie) van persoonlijke individuele realisatie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be