Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 oktober 2022, 20:28   #21
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Aha je zoekt equivalentie. Maar dat hoeft niet aangezien het laden van een EV gemiddeld minstens 50% goedkoper is.

Bij mijn snelle berekening met vergelijkbare wagens van Audi (nieuwe SUV-middenklasse) is een diesel zelfs 62% duurder voor een veelrijder die 25.000 km/jaar aflegt.
Wat u zegt klopt niet. Ik heb u al gezegd dat u bij een nieuw energiecontract 0.6 euro per kwh betaalt. U mag zeveren zoveel u wil, maar u 0.3 euro per kwh is een fabeltje anno oktober 2022. Uw 17 kwh/100 evenzeer. Ik zit aan 20

Een particulier die nu een ev koopt is economisch dom
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 12 oktober 2022 om 20:29.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 20:34   #22
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat u zegt klopt niet. Ik heb u al gezegd dat u bij een nieuw energiecontract 0.6 euro per kwh betaalt. U mag zeveren zoveel u wil, maar u 0.3 euro per kwh is een fabeltje anno oktober 2022. Uw 17 kwh/100 evenzeer. Ik zit aan 20

Een particulier die nu een ev koopt is economisch dom
Het klopt nochtans, zie berekening.

U mag zoveel zeveren als u wil. Ik heb wel de laadprijzen aangetoond.

Citaat:
Ik zit aan 20
20 kWh mooi. Daarvoor is 17 kWh dus zeker geen fabel.

Het gemiddelde van 90 EV-rijders via:
Citaat:
https://www.spritmonitor.de/de/ueber...R+&powerunit=2
Tesla Motors
Model 3 SR+
Elektrizität, 231 PS

Anzahl Kraftstoff Ø
90 Elektrizität 17,40
Reken eens uit:
https://e-tron.charging-service.audi...udi-be/tariffs

Ik betaal thuis in oktober 2022 nog altijd 0,2490 €/kWh bij ecopower.
Vanaf november 2022 zal dat mogelijk 0,7 worden.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 oktober 2022 om 20:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 20:42   #23
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het klopt nochtans, zie berekening.

U mag zoveel zeveren als u wil. Ik heb wel de laadprijzen aangetoond.


20 kWh mooi.

Reken eens uit:
https://e-tron.charging-service.audi...udi-be/tariffs

Ik betaal thuis in oktober nog altijd 0,2490 €/kWh.
Uw contract loopt binnenkort af en dan gaat dat meer dan verdubbelen. U mag die realiteit blijven ontkennen hoor, voor mij geen probleem.

U mag trouwens ook denken dat Audi die tarieven gaat blijven houden naar volgend jaar toe. Kortom, je mag jezelf gerust blaasjes blijven wijsmaken. Ik heb daar geen probleem mee. Het probleem is dat de overheid mensen probeert te bedriegen
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 20:49   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uw contract loopt binnenkort af en dan gaat dat meer dan verdubbelen. U mag die realiteit blijven ontkennen hoor, voor mij geen probleem.

U mag trouwens ook denken dat Audi die tarieven gaat blijven houden naar volgend jaar toe. Kortom, je mag jezelf gerust blaasjes blijven wijsmaken. Ik heb daar geen probleem mee. Het probleem is dat de overheid mensen probeert te bedriegen
Dat zijn eigenlijk de tarieven van Ionity. Die hebben akkoorden met 5 autogroepen.

De tarieven kunnen evenzo dalen, je mag gerust blijven beweren dat het glas half leeg is.

De overheid?

Er is serieuze concurrentie qua (snel)laadpaalprijzen.

En steeds meer EV-rijders gaan enkele dagen per week gratis laden waar ze kunnen.
De laadmix telt. Bij een ICE is er geen laadmix.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 oktober 2022 om 20:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 21:17   #25
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat zijn eigenlijk de tarieven van Ionity. Die hebben akkoorden met 5 autogroepen.

De tarieven kunnen evenzo dalen, je mag gerust blijven beweren dat het glas half leeg is.

De overheid?

Er is serieuze concurrentie qua (snel)laadpaalprijzen.

En steeds meer EV-rijders gaan enkele dagen per week gratis laden waar ze kunnen.
De laadmix telt. Bij een ICE is er geen laadmix.
U mag blijven geloven dat snelladers goedkoper gaan zijn dan thuisladen, maar dan bedrieg je jezelf. Maar nogmaals je mag dat.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 21:21   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Een particulier die nu een ev koopt is economisch dom
Ik zou nu ook gene kopen, maar evenzo ook geen ICE.

Moest het niet anders gaan (stel ik heb een auto-ongeval en per totale) zou ik wel een BEV kopen als gepensioneerde die maar 10.000 km/jaar doet.

Ik heb namelijk tijd zat om gratis te laden. Dat compenseert dan het "duurdere thuisladen".

En ooit dalen de stroomprijzen terug naar 0,3 - 0,4 €/kWh, in elk geval is die kans veel groter dan dat de brandstofprijzen terug naar 1,3 €/liter gaan.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 oktober 2022 om 21:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 21:26   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U mag blijven geloven dat snelladers goedkoper gaan zijn dan thuisladen, maar dan bedrieg je jezelf. Maar nogmaals je mag dat.
En U mag het omgekeerde blijven geloven, ik weet wel beter.

Vergeet de gratis (traag)laders niet.

Als ik dat 3 keer doe, rij ik de helft van de week gratis.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 21:47   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik zou nu ook gene kopen, maar evenzo ook geen ICE.

Moest het niet anders gaan (stel ik heb een auto-ongeval en per totale) zou ik wel een BEV kopen als gepensioneerde die maar 10.000 km/jaar doet.

Ik heb namelijk tijd zat om gratis te laden. Dat compenseert dan het "duurdere thuisladen".

En ooit dalen de stroomprijzen terug naar 0,3 - 0,4 €/kWh, in elk geval is die kans veel groter dan dat de brandstofprijzen terug naar 1,3 €/liter gaan.
Dan nog moet je uw auto meerprijs er uit zien te halen.
Als gepensioneerde...?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 21:55   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik heb daar ook al eens naar gekeken kwestie van restricties in steden en zo.
Een electrische bestelwagentje.

Maar ja.
Praktische Actieradius
tussen 70 - 155 km
Stad - Winter 105 km
Snelweg - Winter 70 km
Gecombineerd - Winter 85 km

Stad - Zomer 155 km
Snelweg - Zomer 90 km
Gecombineerd - Zomer 115 km
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route.

-----
Als ik eens naar Oostende moet geraak ik niet meer thuis.

En dat voor 37000€ zonder opties.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 21:58   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dan nog moet je uw auto meerprijs er uit zien te halen.
Als gepensioneerde...?
Welke meerprijs? Is er die wel in het middenklasse segment?

Citaat:
Audi Q4 e-tron (2023)
PRIJS ELEKTRISCH 47950 - 63150€
BEV = geen BIV, geen jaarlijkse wegentaks, goedkopere verzekering.

Citaat:
Audi Q5 (2023)
PRIJS
DIESEL 46160 - 67710 €
BENZINE 49110 - 59340 €
HYBRIDE BENZINE PLUG-IN 61260 - 74360€
+ BIV + Wegentaks + duurdere verzekering.

En ook het waardeverlies na 10 jaar/120.000 km meerekenen, verkoop uw 10-11 jarige naft of diesel euro 6 maar eens in 2033. Met de diesel mag je nergens meer in een stad ofzo. Veel geluk gewenst!

Laatst gewijzigd door Micele : 12 oktober 2022 om 22:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2022, 22:44   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Waarom zou je als gepensioneerde een dure EV kopen als een kleine corsa of zo volstaat?

Een degelijk wagentje, niet te duur. 100€ benzine in de maand en al je boodschappen zonder problemen.

Waarom zo ingewikkeld maken?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 05:12   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 114.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Aha je zoekt equivalentie. Maar dat hoeft niet aangezien het laden van een EV gemiddeld minstens 50% goedkoper is.
Wel, dan nog heb je equivalentie, want wanneer die halve prijs aan die laadpalen dan ook gelijk wordt aan 0.6 tot 0.8 Euro per KWHr, ben je daar he

Nu, eerlijk gezegd, je gelooft toch ook niet dat men elektriciteit aan laadpalen GOEDKOPER zal blijven verkopen dan thuis ? Want anders ga je ritjes maken van die laadpaal naar bij U thuis om uw thuisbatterij op te laden he

Het is een beetje als denken dat rij-diesel 2 keer zo goedkoop zou zijn als stookolie.

Natuurlijk zijn er nu, omdat het piepklein is, allerlei promotie stunts, maar dat is uiteraard niet duurzaam.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 05:22   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 114.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En ooit dalen de stroomprijzen terug naar 0,3 - 0,4 €/kWh, in elk geval is die kans veel groter dan dat de brandstofprijzen terug naar 1,3 €/liter gaan.
Het is uiteraard te hopen dat de stroomprijs ooit terug zal dalen, want zoniet is gans het economische weefsel eraan.

(of dat de algemene inflatie maakt dat een KWHr dan kost in "nieuwe Euro's" wat vandaag 0.3 Euro is). Maar gezien wij in onze Groene Zottigheid de stroom hebben laten afhangen van fossiel (gas) is er geen reden om te denken dat die prijs niet de prijs van fossiel zal blijven volgen he. Zolang een flink deel van onze stroom van gas komt, is er uiteraard een prijskoppeling tussen fossiel en gas, en bovendien, heeft het CO2-uitstootgewijs geen echte zin om elektrisch gaan te rijden, omdat de extra capaciteit voor dat rijden grotendeels van nieuwe gascentrales zal moeten komen.

Elektrisch rijden heeft zin als men overvloedig, goeiekoop en fossiel-vrij stroom maakt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 08:55   #34
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Waarom zou je als gepensioneerde een dure EV kopen als een kleine corsa of zo volstaat?

Een degelijk wagentje, niet te duur. 100€ benzine in de maand en al je boodschappen zonder problemen.

Waarom zo ingewikkeld maken?
Denk je nu echt dat de meeste gepensioneerden arm en dom zijn?

Die hun huis is al lang afbetaald en hebben veel minder kosten, dus veel meer geld om te spenderen, dan toen ze nog werkten.

Citaat:
Een degelijk wagentje, niet te duur. 100€ benzine in de maand en al je boodschappen zonder problemen.
Als ik de BMW eenmaal voltank zit ik al aan 110 €, niet zwanzen hé.

Citaat:
Waarom zo ingewikkeld maken?
Waarom uw bekommernis?

Als we naar 1 wagen overstappen zal dat zeker een degelijke BEV zijn.
En dus alvast geen kleine wagen. BEVs zuipen niet hé, en kunnen dikwijls gratis laden, waarom zo dom zijn en nog een ICE kopen?

Heb je aandelen in de petrochemie?

Laatst gewijzigd door Micele : 13 oktober 2022 om 09:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 09:10   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, dan nog heb je equivalentie, want wanneer die halve prijs aan die laadpalen dan ook gelijk wordt aan 0.6 tot 0.8 Euro per KWHr, ben je daar he

Nu, eerlijk gezegd, je gelooft toch ook niet dat men elektriciteit aan laadpalen GOEDKOPER zal blijven verkopen dan thuis ? Want anders ga je ritjes maken van die laadpaal naar bij U thuis om uw thuisbatterij op te laden he

Het is een beetje als denken dat rij-diesel 2 keer zo goedkoop zou zijn als stookolie.

Natuurlijk zijn er nu, omdat het piepklein is, allerlei promotie stunts, maar dat is uiteraard niet duurzaam.
Ben je tegen de spiegel bezig? Ik zou toch maar een post lezen waarover het gaat.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 09:12   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Elektrisch rijden heeft zin als men overvloedig, goeiekoop en fossiel-vrij stroom maakt.
Heeft ICE rijden nog zin?

Laatst gewijzigd door Micele : 13 oktober 2022 om 09:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 09:32   #37
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Denk je nu echt dat de meeste gepensioneerden arm en dom zijn?

Die hun huis is al lang afbetaald en hebben veel minder kosten, dus veel meer geld om te spenderen, dan toen ze nog werkten.


Als ik de BMW eenmaal voltank zit ik al aan 110 €, niet zwanzen hé.


Waarom uw bekommernis?

Als we naar 1 wagen overstappen zal dat zeker een degelijke BEV zijn.
En dus alvast geen kleine wagen. BEVs zuipen niet hé, en kunnen dikwijls gratis laden, waarom zo dom zijn en nog een ICE kopen?

Heb je aandelen in de petrochemie?
Dus je geeft liever een flink pak geld meer uit om verder als een vos op zoek te gaan naar een vrije gratis laadpaal om daar stroomdiefje te spelen en u uren staan te vervelen?

Tja hoe zielig.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 09:46   #38
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dus je geeft liever een flink pak geld meer uit om verder als een vos op zoek te gaan naar een vrije gratis laadpaal om daar stroomdiefje te spelen en u uren staan te vervelen?
Hoe kom je nu plots daaraan? Heb je geen bril ofzo?
Of moet ik een link van de BMW i4 prijzen posten? Die nemen maar al te graag mijn BMW Z1 in ruil.
Citaat:
BMW i4 (2023)
PRIJS CO2
ELEKTRISCH 58700 - 77400€ 0 - 0 g/km (WLTP)
BMW heeft van zijn 4-Reeks Gran Coupé ook een EV afgeleid, een variant die het onderbracht bij zijn i-lijn.

BMW 4 Reeks Gran Coupé (2023)
PRIJS
DIESEL 51650 - 61400€ 126 - 160 g/km (WLTP)
BENZINE 48550 - 71150€ 150 - 194 g/km (WLTP)

BMW 4 REEKS GRAN COUPÉ
In de loop van 2021 kwam BMW ook weer voor de pinnen met een vijfdeursversie van de 4-Reeks.
Het basismodel van de i4 heeft electrische bijna instant 340 PK en achtertractie. Tja dan stellen die plofmodellen niet meer veel voor.

Ook 1000 km afgelegd in 9u 20 inclusief snelladen: (moest ik ermee naar Oostenrijk rijden)
https://insideevs.com/news/600117/bm...0km-challenge/


En gratis urenlang laden hé.

Ik verveel me niet in de stad, morgennamiddag weer 4 uurtjes stamronde.
De EV zou dan 4 uur gratis kunnen bijladen, dat maakt ook de koffie en pintjes wat goedkoper.

Helaas ben ik nog altijd tankslaaf, morgen weer voltanken, deze keer op de heenweg want op de terugweg is het weer aanschuiven in de kamelenfile.

Alle 14 laadpunten momenteel vrij:
https://nl.chargemap.com/genk-shopping-center-.html

Citaat:
Tja hoe zielig.
Tank jij maar verder aan €2 de liter, doet geen pijn tankslaafje te zijn van kamelendrijvers.

In Frankrijk zal er veel vraag komen naar BEV.

Want daar is het momenteel stilstandparty voor de plofwagens:

https://forum.politics.be/showthread.php?t=266605

Citaat:
Limburgers over brandstoftekorten in Frankrijk: “Aanschuiven tot op de pechstrook, levensgevaarlijk”

Parijs/Tours/Fontcouverte - Steeds meer tankstations in Frankrijk vallen zonder brandstof door stakingen in raffinaderijen en depots van TotalEnergies en Esso-ExxonMobil. De acties houden nu al twee weken aan. “Zomaar even de kleinkinderen bezoeken, gaat niet”, zegt Zonhovenaar Paul Lodewyckx (63) in Tours.

Sanne Deferme, Vandaag om 03:00

Door stakingen bij verschillende grote raffinaderijen en brandstofdepots zit al een derde van de tankstations in Frankrijk zonder benzine en diesel. De werknemers staken voor een hoger loon. “Het is dikke miserie”, zegt Zonhovenaar Paul Lodewyckx vanuit Joué-lès-Tours, op vijf minuutjes van Tours in Midden-Frankrijk. “Hier in de onmiddellijke omgeving zitten alle tankstations zonder voorraad. Nu en dan gaat er weer een station open, maar binnen enkele minuten vormen zich daar wachtrijen tot anderhalf uur of langer. Langs de snelwegen zijn ze wel allemaal bevoorraad, maar daar staan wachtrijen tot op de pechstrook. Levensgevaarlijk.”

En dus is het voor Paul en zijn vrouw Evelyne vooral behelpen. “Gelukkig zijn wij met pensioen en hebben we de wagen niet meer nodig voor het werk. Mijn vrouw was zelfstandig verpleegster, dat zou niet evident geweest zijn”, zegt Paul. “Maar onze kinderen wonen allemaal op meer dan 100 kilometer van hier. Even naar daar gaan om te helpen met de kleinkinderen, dat gaat niet. Eerst gebruikten we nog de motor en de camper en reden we langzaam om brandstof te besparen. Ik heb nu nog brandstof voor ongeveer 120 kilometer. Vorige week heb ik drie kwartier aangeschoven om te tanken. Dat viel op zich nog mee. Er waren toen ook limieten van 30 liter brandstof per klant.”

Carpoolen

Premier Elisabeth Borne kondigde dinsdag aan dat personeel van Esso-Exxonmobil opgevorderd zal worden om de depots te deblokkeren. “Maar dan wordt er in de raffinaderijen nog altijd verder gestaakt”, zegt Paul. “De vakbonden daar zeggen dat ze twee weken nodig hebben om opnieuw op te starten. Als dat waar is, zullen de problemen dus nog niet meteen voorbij zijn.”

Al ziet Paul ook de positieve puntjes van de crisis. “Veel meer mensen carpoolen nu, en dat is zeker een goede zaak. Zelf gaan we komend weekend met de trein naar de kinderen.”

Ook de regio rond Parijs wordt hard getroffen door de stakingen. “Maar voor de Parijzenaren zelf valt die impact wel mee”, zegt de Herkse Karin Laenen (52), die in de Franse hoofdstad woont. “We hebben wel een auto, maar we verplaatsen ons vooral te voet, per fiets of met het openbaar vervoer. Voor mensen in de banlieues die in Parijs moeten komen werken en voor vrachtwagens wordt het wel voelbaar. Hier in Montmarte, waar ik woon, is één klein tankstation. Dat is gewoon dicht.”

Laatst gewijzigd door Micele : 13 oktober 2022 om 10:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 10:53   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hoe kom je nu plots daaraan? Heb je geen bril ofzo?
Of moet ik een link van de BMW i4 prijzen posten? Die nemen maar al te graag mijn BMW Z1 in ruil.

Het basismodel van de i4 heeft electrische bijna instant 340 PK en achtertractie. Tja dan stellen die plofmodellen niet meer veel voor.

Ook 1000 km afgelegd in 9u 20 inclusief snelladen: (moest ik ermee naar Oostenrijk rijden)
https://insideevs.com/news/600117/bm...0km-challenge/


En gratis urenlang laden hé.

Ik verveel me niet in de stad, morgennamiddag weer 4 uurtjes stamronde.
De EV zou dan 4 uur gratis kunnen bijladen, dat maakt ook de koffie en pintjes wat goedkoper.

Helaas ben ik nog altijd tankslaaf, morgen weer voltanken, deze keer op de heenweg want op de terugweg is het weer aanschuiven in de kamelenfile.

Alle 14 laadpunten momenteel vrij:
https://nl.chargemap.com/genk-shopping-center-.html


Tank jij maar verder aan €2 de liter, doet geen pijn tankslaafje te zijn van kamelendrijvers.

In Frankrijk zal er veel vraag komen naar BEV.

Want daar is het momenteel stilstandparty voor de plofwagens:

https://forum.politics.be/showthread.php?t=266605
Lol overname Z1.

Je zal de restwaarde krijgen en niks anders.

Tussen de 1 en 15% van de aankoopprijs destijds.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 12:52   #40
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hoe kom je nu plots daaraan? Heb je geen bril ofzo?
Of moet ik een link van de BMW i4 prijzen posten? Die nemen maar al te graag mijn BMW Z1 in ruil.

Het basismodel van de i4 heeft electrische bijna instant 340 PK en achtertractie. Tja dan stellen die plofmodellen niet meer veel voor.

Ook 1000 km afgelegd in 9u 20 inclusief snelladen: (moest ik ermee naar Oostenrijk rijden)
https://insideevs.com/news/600117/bm...0km-challenge/


En gratis urenlang laden hé.

Ik verveel me niet in de stad, morgennamiddag weer 4 uurtjes stamronde.
De EV zou dan 4 uur gratis kunnen bijladen, dat maakt ook de koffie en pintjes wat goedkoper.

Helaas ben ik nog altijd tankslaaf, morgen weer voltanken, deze keer op de heenweg want op de terugweg is het weer aanschuiven in de kamelenfile.

Alle 14 laadpunten momenteel vrij:
https://nl.chargemap.com/genk-shopping-center-.html


Tank jij maar verder aan €2 de liter, doet geen pijn tankslaafje te zijn van kamelendrijvers.

In Frankrijk zal er veel vraag komen naar BEV.

Want daar is het momenteel stilstandparty voor de plofwagens:

https://forum.politics.be/showthread.php?t=266605
Je kijkt hier nu naar catalogusprijzen maar je moet natuurlijk verder kijken.

Mijn offerte was 50K + 9K opties exclusief BTW. Daar kreeg ik een korting op van 1500 euro en ze wilden geen euro meer verder gaan. Op de 4 reeks coupé kreeg ik zonder morren 15% korting en denk dat ze nog wel verder wilden gaan ook.

Maar goed, de I4 is veruit de zaligste EV waar ik ooit mee gereden heb. Blij zijn als ik mijn huidige kwijt ben.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 13 oktober 2022 om 12:53.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be