![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een particulier die nu een ev koopt is economisch dom
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 12 oktober 2022 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U mag zoveel zeveren als u wil. Ik heb wel de laadprijzen aangetoond. Citaat:
Het gemiddelde van 90 EV-rijders via: Citaat:
https://e-tron.charging-service.audi...udi-be/tariffs Ik betaal thuis in oktober 2022 nog altijd 0,2490 €/kWh bij ecopower. Vanaf november 2022 zal dat mogelijk 0,7 worden. Laatst gewijzigd door Micele : 12 oktober 2022 om 20:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U mag trouwens ook denken dat Audi die tarieven gaat blijven houden naar volgend jaar toe. Kortom, je mag jezelf gerust blaasjes blijven wijsmaken. Ik heb daar geen probleem mee. Het probleem is dat de overheid mensen probeert te bedriegen
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De tarieven kunnen evenzo dalen, je mag gerust blijven beweren dat het glas half leeg is. De overheid? Er is serieuze concurrentie qua (snel)laadpaalprijzen. En steeds meer EV-rijders gaan enkele dagen per week gratis laden waar ze kunnen. De laadmix telt. Bij een ICE is er geen laadmix. Laatst gewijzigd door Micele : 12 oktober 2022 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou nu ook gene kopen, maar evenzo ook geen ICE.
Moest het niet anders gaan (stel ik heb een auto-ongeval en per totale) zou ik wel een BEV kopen als gepensioneerde die maar 10.000 km/jaar doet. Ik heb namelijk tijd zat om gratis te laden. Dat compenseert dan het "duurdere thuisladen". En ooit dalen de stroomprijzen terug naar 0,3 - 0,4 €/kWh, in elk geval is die kans veel groter dan dat de brandstofprijzen terug naar 1,3 €/liter gaan. Laatst gewijzigd door Micele : 12 oktober 2022 om 21:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet de gratis (traag)laders niet. Als ik dat 3 keer doe, rij ik de helft van de week gratis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als gepensioneerde...?
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb daar ook al eens naar gekeken kwestie van restricties in steden en zo.
Een electrische bestelwagentje. Maar ja. Praktische Actieradius tussen 70 - 155 km Stad - Winter 105 km Snelweg - Winter 70 km Gecombineerd - Winter 85 km Stad - Zomer 155 km Snelweg - Zomer 90 km Gecombineerd - Zomer 115 km Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. Voor 'Snelweg' wordt een continue snelheid van 110 km/u aangenomen. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. ----- Als ik eens naar Oostende moet geraak ik niet meer thuis. En dat voor 37000€ zonder opties.
![]() |
#30 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ook het waardeverlies na 10 jaar/120.000 km meerekenen, verkoop uw 10-11 jarige naft of diesel euro 6 maar eens in 2033. Met de diesel mag je nergens meer in een stad ofzo. Veel geluk gewenst! Laatst gewijzigd door Micele : 12 oktober 2022 om 22:09. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou je als gepensioneerde een dure EV kopen als een kleine corsa of zo volstaat?
Een degelijk wagentje, niet te duur. 100€ benzine in de maand en al je boodschappen zonder problemen. Waarom zo ingewikkeld maken?
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu, eerlijk gezegd, je gelooft toch ook niet dat men elektriciteit aan laadpalen GOEDKOPER zal blijven verkopen dan thuis ? Want anders ga je ritjes maken van die laadpaal naar bij U thuis om uw thuisbatterij op te laden he ![]() Het is een beetje als denken dat rij-diesel 2 keer zo goedkoop zou zijn als stookolie. Natuurlijk zijn er nu, omdat het piepklein is, allerlei promotie stunts, maar dat is uiteraard niet duurzaam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(of dat de algemene inflatie maakt dat een KWHr dan kost in "nieuwe Euro's" wat vandaag 0.3 Euro is). Maar gezien wij in onze Groene Zottigheid de stroom hebben laten afhangen van fossiel (gas) is er geen reden om te denken dat die prijs niet de prijs van fossiel zal blijven volgen he. Zolang een flink deel van onze stroom van gas komt, is er uiteraard een prijskoppeling tussen fossiel en gas, en bovendien, heeft het CO2-uitstootgewijs geen echte zin om elektrisch gaan te rijden, omdat de extra capaciteit voor dat rijden grotendeels van nieuwe gascentrales zal moeten komen. Elektrisch rijden heeft zin als men overvloedig, goeiekoop en fossiel-vrij stroom maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die hun huis is al lang afbetaald en hebben veel minder kosten, dus veel meer geld om te spenderen, dan toen ze nog werkten. Citaat:
Citaat:
Als we naar 1 wagen overstappen zal dat zeker een degelijke BEV zijn. En dus alvast geen kleine wagen. BEVs zuipen niet hé, en kunnen dikwijls gratis laden, waarom zo dom zijn en nog een ICE kopen? Heb je aandelen in de petrochemie? ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 13 oktober 2022 om 09:09. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft ICE rijden nog zin?
Laatst gewijzigd door Micele : 13 oktober 2022 om 09:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja hoe zielig.
![]() |
![]() |
#38 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of moet ik een link van de BMW i4 prijzen posten? Die nemen maar al te graag mijn BMW Z1 in ruil. Citaat:
Ook 1000 km afgelegd in 9u 20 inclusief snelladen: (moest ik ermee naar Oostenrijk rijden) https://insideevs.com/news/600117/bm...0km-challenge/ En gratis urenlang laden hé. Ik verveel me niet in de stad, morgennamiddag weer 4 uurtjes stamronde. De EV zou dan 4 uur gratis kunnen bijladen, dat maakt ook de koffie en pintjes wat goedkoper. ![]() Helaas ben ik nog altijd tankslaaf, morgen weer voltanken, deze keer op de heenweg want op de terugweg is het weer aanschuiven in de kamelenfile. Alle 14 laadpunten momenteel vrij: https://nl.chargemap.com/genk-shopping-center-.html Citaat:
In Frankrijk zal er veel vraag komen naar BEV. Want daar is het momenteel stilstandparty voor de plofwagens: https://forum.politics.be/showthread.php?t=266605 Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 13 oktober 2022 om 10:14. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zal de restwaarde krijgen en niks anders. Tussen de 1 en 15% van de aankoopprijs destijds.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn offerte was 50K + 9K opties exclusief BTW. Daar kreeg ik een korting op van 1500 euro en ze wilden geen euro meer verder gaan. Op de 4 reeks coupé kreeg ik zonder morren 15% korting en denk dat ze nog wel verder wilden gaan ook. Maar goed, de I4 is veruit de zaligste EV waar ik ooit mee gereden heb. Blij zijn als ik mijn huidige kwijt ben.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 13 oktober 2022 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |