Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2022, 21:34   #32401
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Geopolitiek draait om het recht v.d. sterkste. Dat is NU het Westen.
Over +/- 9 jaar is dat China.
Ik denk aan onze (klein)kinderen.
China is met de steun aan Poetin de weg opgegaan van economische en technologische achteruitgang.
Daarom het Westen is nu verenigd en sterker dan de afgelopen jaren ,dankzij Poetin. Rusland en Afrika zijn de bondgenoten van China en de schurkenstaten Noord Korea , Syrië en Iran.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2022, 22:12   #32402
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is de reden natuurlijk waarom na Rusland, we China moeten vernietigen. China is ook goed op weg om zich met zijn corona lulkoek in de vernieling te rijden, hopelijk doen ze zo voort. Maar de Chinezen zijn veel gevaarlijker dan de Russen, omdat de Chinezen niet zoals een domme onnozelaar blijven op een mijnenveld lopen. China vernietigen zal een veel zwaarder noot zijn dan de Russen vernietigen, want die doen dat zelf.
China vernietigen, haha, droom verder. Meer dan 1 miljard inwoners en een technologisch hoogstaande economie...

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2022, 00:48   #32403
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Rusland moet gewoon oprotten uit Oekraïne. Omdat Oekraïne net wat meer 'westers' is dan Rusland. Als Rusland deze oorlog verloren heeft, geef ik weer geen ene fuck om dat corrupte klote landje..
Dat weet ik wel, en dat weten de Russen ook. De Russen gaan niet oprotten uit Oekraïne, ongeacht hoeveel wapens het Westen ook zullen leveren. Merk ik enige nervositeit? De Russen hebben meer uithoudingsvermogen dan het Westen. En Poetin wist dat van bij het begin.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2022, 00:50   #32404
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Nee tomm, JIJ bent hier op het forum de grote protagonist van het niet respecteren van territoriale integriteit van landen. Jij bent degene die hier heelder epistels schrijft over 'ze zijn al eeuwenlang deel van de russische cultuur & taal' en dat dit de russische invasie legitimiteit geeft...
Dus het Westen, dat Israël steunt en zelf Servië is binnengevallen om Kosovo onafhankelijkheid te laten worden, dat Irak is binnengevallen, is nu plots de grote beschermheer van territoriale integriteit? Deze haring braadt niet.
Oud 15 oktober 2022, 00:56   #32405
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dus als vlamingen tegen een waalse premier dirupo zijn bvb, en vinden dat hij een slecht beleid voert, moet NL die onderdrukte vlamingen komen bevrijden...

het is altijd verhelderend en vrij innovatief hoe mensen met democratie moeten omgaan en de politieke plot zoals die hier in belgie immobiliseert kunnen terg op gang krijgen.. Dus ipv te stemmen voor VB en NVA moeten we gewoon via NL bevrijd worden van het belgische juk...
In Oekraïne hadden mensen gestemd op een pro-Rus. Maar dat mocht niet van het Westen, deze president moest afgezet worden in een zogezegde "spontane volksrevolutie", georganiseerd door Amerikaanse NGO's en ultra-rechtse Oekraïense bendes. Dit nieuwe regime schafte binnen de kortste keren het recht om Russisch te spreken (40 % van de Oekraïense bevolking spreekt Russisch als moedertaal) in media en onderwijs af.

Als je met "slecht beleid" zou bedoelen dat Vlamingen geen Nederlands meer in het openbaar mogen spreken, en dat enkel Vlamingen die in het openbaar Frans zouden spreken nog aan bod mogen komen op professioneel vlak, dan zou ik gerust begrijpen dat ze naar de wapens zouden grijpen. Al ben ik zelf geen flamingant, in zo'n situatie zou ik hen steunen.
Oud 15 oktober 2022, 02:48   #32406
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Russen hebben meer uithoudingsvermogen dan het Westen. En Poetin wist dat van bij het begin.
Hierin kan ik je geen 100% ongelijk geven.

Het is een feitelijkheid dat ongedierte verdelgen niet eenvoudig is en tijd vraagt. Zie maar hoe lang het duurde voor de USSR als structuur werd verkruimeld. Niemand beweerde dat het eenvoudig zou zijn. Maar het lukte. (Merci aan Ronald, gedeeltelijk toch.)
../...
Tot dat frustraat genaamd Putin vanonder een resterend hoopje vuiligheid kroop. -> Stinkend onkruid & niet vergaan enzo, het blijft een hygiënisch probleem, alle DDT terzijde.

Langs de andere kant: Vlad heeft wel enorm geholpen om de Russische onbekwaamheid zeer duidelijk aan 't licht te brengen. Dat was pas volwaardige hulp aan 't Westen. Chapeau!
Dat laatste tot spijt van ons lokaal supporterend ongedierte uit Brussel & hun HQ te Ukkel.
Oud 15 oktober 2022, 03:11   #32407
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus het Westen, dat Israël steunt en zelf Servië is binnengevallen om Kosovo onafhankelijkheid te laten worden, dat Irak is binnengevallen, is nu plots de grote beschermheer van territoriale integriteit? Deze haring braadt niet.
Wat heb je niet begrepen van Panda's post?
Panda had het over jouw persoonlijke individuele verantwoordelijkheid als protaginist van Russisch ongedierte. Stoort het dat mentaal probleem met name te vernoemen?
Meer: gij vindt vaststaande zwart-op-wit feiten als antwoord uit jouw schrijfsels misschien een persoonlijke aanval, ofwa?
Oud 15 oktober 2022, 03:57   #32408
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

2X - zie hierboven voor 't origineel.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 15 oktober 2022 om 04:02.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2022, 05:38   #32409
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Straks ook bij ons dankzij de 'Green Deal' van de EU.
Inderdaad, ik dacht juist hetzelfde
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2022, 05:39   #32410
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Absoluut. Dat wil niet zeggen dat wij moeten overdrijven in onze liefde voor Oekraine.

Zoals ik al zei: na deze oorlog, moet het weer afgelopen zijn het geslijm met Oekraine.
Als alles volgens plan verloopt, is er "op het einde" geen Oekraine meer over he. Dat moet dan, helemaal stuk, de Russische economische kameel zijn rug breken.
Oud 15 oktober 2022, 05:41   #32411
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet ik wel, en dat weten de Russen ook. De Russen gaan niet oprotten uit Oekraïne, ongeacht hoeveel wapens het Westen ook zullen leveren. Merk ik enige nervositeit? De Russen hebben meer uithoudingsvermogen dan het Westen. En Poetin wist dat van bij het begin.
De Russen moeten helemaal niet oprotten uit Oekraine. Ze moeten meehelpen om het helemaal te vernietigen, en daarbij zelf enorm veel kosten maken en levens verliezen. Eens Oekraine een grote dode en misschien stralende schroothoop is, moet het naar Rusland, dat daar dan mee opgescheept zit. Na de enorme aderlating om het samen met het westen aan diggelen te schieten maar - dat is het verschil - ondertussen enorm veel eigen kanonnenvlees en militair materiaal te hebben vernietigd, en economisch alles opgeofferd te hebben aan die strijd, is de kost van het erven van zo een stuk miserie en de hovaardigheid om dat willen "op te bouwen" hopelijk de finale doodsteek aan de Russische overlevingseconomie, waardoor het centrale machtsysteem zijn greep verliest op allerlei facties in dat enorme Russische gebied en dus uiteenvalt in een soort van stammenoorlog.

Natuurlijk kan men zeggen, maar de Russen kunnen ook gewoon stellen dat ze er een stort bij hebben, en dat kan hen niet schelen. Nee, dat is politiek niet te verdedigen dat je zo enorm veel van je land hebt opgeofferd, zoveel Russische jongeren de dood hebt ingejaagd, om een stort erbij te hebben. Vandaar dat de laatste wens om dat "op te bouwen" de doodsteek zal zijn van de Russen die zichzelf zwaar overschatten in ongeveer alles.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 oktober 2022 om 05:45.
Oud 15 oktober 2022, 06:47   #32412
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nervositeit? ik leg je net uit dat ik een lichte voorkeur heb voor Oekraïne. Als Rusland niet oprot uit Oekraïne omdat ze sterk genoeg zijn om stand te houden. Goed voor hun.

Jij vindt als ideologische denker het lastig om te communiceren met iemand die er pragmatisch instaat he? ik geef geen fuck, tomm.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2022, 06:49   #32413
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als alles volgens plan verloopt, is er "op het einde" geen Oekraine meer over he. Dat moet dan, helemaal stuk, de Russische economische kameel zijn rug breken.
Neuh. Teveel moeite. Gewoon na de oorlog weer terug naar het oude. Als Putin weg is, kunnen we ook weer prima handel drijven met Rusland.

Sterker: zelfs als Putin gewoon nog aan het hoofd staat, kan dat prima.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 15 oktober 2022 om 06:49.
Oud 15 oktober 2022, 06:51   #32414
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Wie van ons stemde Michel in de EU? Wie van ons heeft de mogelijkheid deze weg te stemmen?
Kunnen wij federaal op Walen stemmen en Europees op andere Europese partijen?

Wat ik wil zeggen: Rusland heeft meer democratische bevoegdheid dan het westen. In Amerika frauderen ze al de verkiezingen en sleuren ze ons in een oorlog met China.

Erken het probleem: onverkozen fascisten van hier
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2022, 06:52   #32415
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wie van ons stemde Michel in de EU? Wie van ons heeft de mogelijkheid deze weg te stemmen?
Kunnen wij federaal op Walen stemmen en Europees op andere Europese partijen?

Wat ik wil zeggen: Rusland heeft meer democratische bevoegdheid dan het westen. In Amerika frauderen ze al de verkiezingen en sleuren ze ons in een oorlog met China.

Erken het probleem: onverkozen fascisten van hier
Waren het maar fascisten. Dan was er nog wat te beleven.

Het zijn oersaaie bureaucraten.
Oud 15 oktober 2022, 06:57   #32416
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waren het maar fascisten. Dan was er nog wat te beleven.

Het zijn oersaaie bureaucraten.
Het zijn de tecnocraten waarmee ze collaboreren wat onze westerse bevoegdheid naast de nazi plaatst als nieuw Europees/globaal gevaar na Hitler.
Oud 15 oktober 2022, 07:00   #32417
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn de tecnocraten waarmee ze collaboreren wat onze westerse bevoegdheid naast de nazi plaatst als nieuw Europees/globaal gevaar na Hitler.
Nice

https://www.youtube.com/watch?v=rcVb6l4TpHw
Oud 15 oktober 2022, 07:13   #32418
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De drie pilaren van hun technocratie: https://m.youtube.com/watch?v=huXUNnzPk9k

Niet Rusland is de vijand neen. Zij die superverspreidingen veroorzaakten om toe sociaal darwinisme te komen zijn gevaar voor alle vrijheden waarvoor de geallieerden stierven.
Tegen Hitler kwam ook te laat verzet, maar diens hoogmoed tegen Rusland werd ook diens ondergang.
It has begon https://m.youtube.com/watch?v=2eoS-ui4SRA
Oud 15 oktober 2022, 07:26   #32419
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De drie pilaren van hun technocratie: https://m.youtube.com/watch?v=huXUNnzPk9k

Niet Rusland is de vijand neen. Zij die superverspreidingen veroorzaakten om toe sociaal darwinisme te komen zijn gevaar voor alle vrijheden waarvoor de geallieerden stierven.
Tegen Hitler kwam ook te laat verzet, maar diens hoogmoed tegen Rusland werd ook diens ondergang.
It has begon https://m.youtube.com/watch?v=2eoS-ui4SRA
Gast.... boeien.
Oud 15 oktober 2022, 07:37   #32420
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gast.... boeien.
Euh ja?
Wat als wij gelijk Duitsers zijn die niet beter wisten omdat hun beleidmakers dmv propaganda decennia gelogen hebben ?

Is het dan verstandig deze bevoegd te maken over aankomende oorlogen?
Over eenders wat?

Laatst gewijzigd door CUFI : 15 oktober 2022 om 07:38.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be