Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2022, 12:44   #32581
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Die verkrachtende soldaat (moest dit kloppen en geen Oekraiense propaganda betreft) weet dat zo goed als geen enkele Amerikaan of Brit veroordeeld werd voor de talloze misdaden (die voldoende in de Russische media kwamen ) die zij recent begingen in Afghanistan, Irak, etc..Dit zijn hedendaagse oorlogen en de daders leven meestal nog. Westerse oorlogsmisdaden van 60 jaar geleden kunnen met die van Stalin vergeleken worden. Ongeveer dezelfde periode.
Dat is volledig naast de kwestie geantwoord, straf Tomm, uw geest is volledig vertroebeld...

de verkrachtende soldaat begaat een oorlogsmisdaad, of die nu gestrafd wordt of niet is een andere zaak...

tweede of een amerikaan hetzelfde doet en zogenaamd vrijuit gaat is een ander paar mouwen. Een straf voor verkrachting is geen 30jaar siberie hé, dat is bvb 3 jaar gevangenis of voorwaardelijk (wil zeggen bij een volgend keer krijg je een zware straf)

derde: of er 60jaar geleden een misdaad gebeurd is, is niet relevant want elke soldaat die nu gaat strijden was toen nog niet geboren en weet dus helemaal niet wat er toen allemaal gebeurd is laat staan kan geen wrokgevoelens koesteren om daar nog iets over te voelen of om daarvoor te strijde te trekken
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2022, 12:53   #32582
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ah ja de Russen hebben hun eigen vliegtuig neergeschoten die Oekraieners zouden zoiets niet durven.
Het doet mij plezier dat ge de Oekraïense army in bekwaam acht om bommenwerpers boven Rusland neer te halen, en de Russen om niet te eskaleren daar een andere uitleg aan geven.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2022, 13:23   #32583
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dat kan toch niet verbazen als ge al 50 keer hetzelfde hebt gezegd. Trollen denken vaak dat er dan wel iets van blijft hangen, maar op den duur lezen we zelfs niet meer heel het bericht.

Nogmaals, Rusland is onze grootste vijand. Alles wat die doet is slecht en misdadig. De enige goede Rus is een dode Rus. Hoe meer Russen er nu sterven in de oorlog hoe beter, want dat zijn allemaal vijanden.

Dat kan niet genoeg herhaald worden.
't is raar dat dat niet doordringt he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2022, 16:04   #32584
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Elon dat proper uit de doeken gedaan heeft hoe we dat moeten be-eindigen. Maar dat is voor later. Eerst dit conflict zolang mogelijk rekken en zo veel mogelijk russen afmaken.

Met wat chance veroorzaken we nog een brain drain omdat de slimme Russen naar hier komen uit schrik opgeroepen te worden.
Ik vind dat ge toch een gespleten persoonlijkheid moet hebben om diegenen die ons opgesolferd hebben met de huisarresten, de mond-pampers en de gechanteerde injecties met chemische soep wél vertrouwt als het gaat over anderen afmaken met atoombommen en andere munitie, omdat die ons spel ni meer willen spelen.

Bovendien, de "wij" in "Wij moeten winnen" dat zijt gij en ik niet hé. Dat zijn "onze oligarchen" waarvoor wij ook kanonnenvlees zijn.

Ik begrijp niet dat ge die verdedigt.
Oud 19 oktober 2022, 03:21   #32585
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Er is recent veel te doen over de zogenaamde "Iraanse drones", waarvan men niet weet of ze al dan van Iraanse makelij zijn. Vreemd verhaal.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 19 oktober 2022 om 03:21.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2022, 07:31   #32586
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik vind dat ge toch een gespleten persoonlijkheid moet hebben om diegenen die ons opgesolferd hebben met de huisarresten, de mond-pampers en de gechanteerde injecties met chemische soep wél vertrouwt als het gaat over anderen afmaken met atoombommen en andere munitie, omdat die ons spel ni meer willen spelen.

Bovendien, de "wij" in "Wij moeten winnen" dat zijt gij en ik niet hé. Dat zijn "onze oligarchen" waarvoor wij ook kanonnenvlees zijn.

t'is toch niet omdat je tegen bepaalde facetten van e maatschappij bent dat gans die maatschappij slecht is ? help eens even
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2022, 08:14   #32587
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat niet om die mensen te "vertrouwen". Maar dat is INTERNE keuken. We hadden die aan lantaarnpalen moeten hangen, maar we hebben dat als volk NIET gedaan. Spijtig, maar we hebben dus niet te jammeren over die interne keuken die we zelf niet schoon houden.

Alleen is het nu wel zo dat wat er op ons af komt, de Russen, STUKKEN EN STUKKEN ERGER IS op dat vlak. Die moeten eraan, want die gaan anders ons eraan helpen he. DAT is het punt.

Het idee dat je vijanden zou toejuichen, omdat je je eigen interne keuken niet wil of durft opkuisen, en dan maar hoopt dat die vijanden dat hier gaan doen, is altijd een verkeerd gedacht. Dat loopt altijd verkeerd af. Dat is wat de Vlamingen ook dachten toen ze de nazi's steunden, omdat ze zelf niet wisten hoe in Belgie het Belgische regime aan te pakken. Verkeerd idee.
Oud 19 oktober 2022, 09:14   #32588
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Er is recent veel te doen over de zogenaamde "Iraanse drones", waarvan men niet weet of ze al dan van Iraanse makelij zijn. Vreemd verhaal.
Men weet het wel. Ze zijn van Iraanse makelij.

En waarom vreemd verhaal? Acht u het onwaarschijnlijk dat Rusland materiaal aankoopt bij Iran?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2022, 09:20   #32589
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

En waarom vreemd verhaal? Acht u het onwaarschijnlijk dat Rusland materiaal aankoopt bij Iran?
<< oeps cognitieve dissonantie >>
Oud 19 oktober 2022, 09:55   #32590
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Goh, ik vertrouw helemaal niemand. Feit is wel dat een noodzakelijke oorlog nu uitgevochten wordt tegen de vijand en dat het zelfs niet op ons grondgebied is en we zelf niet moeten vechten. Dat is toch zeer mooi geregeld van onze oligarchen lijkt me.
Oud 19 oktober 2022, 09:56   #32591
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
t'is toch niet omdat je tegen bepaalde facetten van e maatschappij bent dat gans die maatschappij slecht is ? help eens even
Zij die "de facetten van de maatschappij" bepalen zijn altijd dezelfde. DAAR gaat het over.
Voor mij is een moorddadig regime, ALTIJD een moorddadig regime.
Oud 19 oktober 2022, 09:56   #32592
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
t'is toch niet omdat je tegen bepaalde facetten van de maatschappij bent dat gans die maatschappij slecht is?
Inderdaad: hooguit de leden.
Oud 19 oktober 2022, 09:58   #32593
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Iran doet hetzelfde met de Russen als wij met Oekraïne doen. Een bondgenoot steunen die vecht tegen een gemeenschappelijke vijand. Allemaal heel logisch lijkt me. Maar ze gaan dat hier weer allemaal in twijfel trekken de trollen.
Oud 19 oktober 2022, 09:58   #32594
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zij die "de facetten van de maatschappij" bepalen zijn altijd dezelfde. DAAR gaat het over.
Voor mij is een moorddadig regime, ALTIJD een moorddadig regime.
Dat is uw probleem: alles zwart. Nergens wit. En je ziet dan het onderscheid niet tussen grijs en pikzwart.
Oud 19 oktober 2022, 09:59   #32595
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iran doet hetzelfde met de Russen als wij met Oekraïne doen. Een bondgenoot steunen die vecht tegen een gemeenschappelijke vijand. Allemaal heel logisch lijkt me. Maar ze gaan dat hier weer allemaal in twijfel trekken de trollen.
Het zou natuurlijk wel gieren zijn mochten wij wapens naar de Amerikanen sturen in hun oorlog tegen Mexico he
Oud 19 oktober 2022, 10:01   #32596
gunter5148

Standaard

Citaat:
Goh, ik vertrouw helemaal niemand. Feit is wel dat een noodzakelijke oorlog nu uitgevochten wordt tegen de vijand en dat het zelfs niet op ons grondgebied is en we zelf niet moeten vechten. Dat is toch zeer mooi geregeld van onze oligarchen lijkt me.
Jawel, gij vertrouwt zij die ons opsolferen met ons te laten injecteren met chemische troep wél als ze ons opsolferen met een nutteloze oorlog.
Ze konden u NIET wijsmaken dat "snotvalling 19" een vijand was die wij ten alle prijze moesten verslaan, maar ze kunnen U wél wijsmaken dat "de rus" een vijand is die wij ten alle prijze moeten verslaan.
Oud 19 oktober 2022, 10:03   #32597
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is uw probleem: alles zwart. Nergens wit. En je ziet dan het onderscheid niet tussen grijs en pikzwart.
Neenee, patrick. Alles wit. géén vijanden die we moeten verslaan.

niet de snotvalling 19
niet de rus
niet het klimaat
niet de overbevolking
niet de stikstof
niet de......
Oud 19 oktober 2022, 10:04   #32598
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neenee, patrick. Alles wit. géén vijanden die we moeten verslaan.
Pff. dan hebt ge de zin van het leven niet door. Leven is bepalen wie ander leven kan afmaken he.
Oud 19 oktober 2022, 10:04   #32599
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel, gij vertrouwt zij die ons opsolferen met ons te laten injecteren met chemische troep wél als ze ons opsolferen met een nutteloze oorlog.
Ze konden u NIET wijsmaken dat "snotvalling 19" een vijand was die wij ten alle prijze moesten verslaan, maar ze kunnen U wél wijsmaken dat "de rus" een vijand is die wij ten alle prijze moeten verslaan.
Het verschil is dat "snotvalling 19" een blijver is.
Terwijl Russisch ongedierte verdelgbaar. Moeilijk, maar verdelgbaar.
Oud 19 oktober 2022, 10:06   #32600
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ten eerste ik vertrouw ze niet en ten tweede ik acht deze oorlog nuttig.

Citaat:
Ja, dat is een kwestie van interpretatie he. Ik vind dat jij zo afkeurig bent tegenover ons regime dat je a priori alles afkeurt dat ze doen. Ik probeer met nuance te kijken en het geode van het slechte te scheiden.

Het is niet omdat ze het met die COVID zever volledig mis hadden dat ze het nu ook mis hebben.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be