Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 oktober 2022, 07:08   #81
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Inderdaad, en nog meer tussen gelijk willen hebben en gelijk hebben.
Dat zullen we dan wel zien.
Citaat:
Wie niet inziet in welke status het kolonialisme de Congo achterliet en hoe er vandaag weinig veranderd is, is gewoon stekeblind.
Er is veel veranderd, zowat alle infrastructuur die achtergelaten is, is of gewoon geplunderd en vernield, of gewoon kapotgebruikt.
Citaat:
Slavernij dmv kinderarbeid is nog steeds een thema, maar “dictators” vervangen en kinderen in oorlog duwen was decennia belangrijker in de verdienmodellen waarop het plebs selectief verontwaardigd reageerde.
Vertrouwen hebben in ongestuurd kiesvee, veel plezier.
Citaat:
Tijd korte metten te maken met uitbuiting, onderdrukking en fake news om toe wapenverkoop te komen.
"We" zouden meer wapens moeten kunnen verkopen in die regio. Maar wel met een slimmigheidje dat "wij" kunnen beslissen dat ze werken of niet.
Citaat:
Geld lost niets op
Da's uw mening.
Citaat:
zolang deze corrupten gezeteld blijven en onvervangbaar zijn bij verkiezingen.
Alsof corrupten vervangen met andere corrupten dmv van verziekingen, veel gaat helpen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 07:26   #82
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat zullen we dan wel zien.

Er is veel veranderd, zowat alle infrastructuur die achtergelaten is, is of gewoon geplunderd en vernield, of gewoon kapotgebruikt.

Vertrouwen hebben in ongestuurd kiesvee, veel plezier.

"We" zouden meer wapens moeten kunnen verkopen in die regio. Maar wel met een slimmigheidje dat "wij" kunnen beslissen dat ze werken of niet.

Da's uw mening.

Alsof corrupten vervangen met andere corrupten dmv van verziekingen, veel gaat helpen.
Sla de handen als bevolking met de Congolees in elkaar en verenig.
Een heilige oorlog met een Jihad van liefde waar de hele wereldbevolking ze tot rechtvaardigheid dwingt.

Ge moet zien hoe die mensen daar aan wegbewerking doen terwijl grootmachten wel tijd vonden primitieve luchthavens te bouwen om kobalt snel op te pikken.
Geef die mensen een eerlijke economie en smoor migratie alzo in de kiem. Dat bevordert zelfs dat mensen willen en kunnen terugkeren naar land van herkomst.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 08:09   #83
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Sla de handen als bevolking met de Congolees in elkaar en verenig.
U bedoeld, stuur nog een bak geld en een hoop NGO dogooders naar daar.
Citaat:
Een heilige oorlog met een Jihad van liefde waar de hele wereldbevolking ze tot rechtvaardigheid dwingt.
Geef mijn portie maar aan fikkie, uw afgedwongen rechtvaardigheid.
Citaat:
Geef die mensen een eerlijke economie en smoor migratie alzo in de kiem. Dat bevordert zelfs dat mensen willen en kunnen terugkeren naar land van herkomst.
Nope, die hier zitten hebben geproeft dan ve luxe van de 21ste eeuw. Die willen alleen terug om op vakantie te gaan en ginder de rijke tist uit te hangen.
Citaat:
Ge moet zien hoe die mensen daar aan wegbewerking doen terwijl grootmachten wel tijd vonden primitieve luchthavens te bouwen om kobalt snel op te pikken.
Als het niet opbrengt, gebeurt het niet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 08:13   #84
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U bedoeld, stuur nog een bak geld en een hoop NGO dogooders naar daar.

Geef mijn portie maar aan fikkie, uw afgedwongen rechtvaardigheid.

Nope, die hier zitten hebben geproeft dan ve luxe van de 21ste eeuw. Die willen alleen terug om op vakantie te gaan en ginder de rijke tist uit te hangen.

Als het niet opbrengt, gebeurt het niet.
Spreek ik Chinees?
Mijn betoog zegt dat degene die zich verrijkten en verrijken op buitenlandse grondstoffen, 80% daarvan moeten terug geven aan de bevolking door een eerlijke economie te lanceren. Met betere arbeidsrechten en beveiligingsnormen en schoolplicht waar kinderarbeid verboden is.
Dat zou een verschil maken, gewoon geld geven aan corrupten is al hetzelfde als water naar zee dragen. Humanitaire ontwikkelingswerken in plaats van oorlogen en/of slavernij voor grondstoffen.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 08:15   #85
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Spreek ik Chinees?
Wat u spreekt weet ik niet. Maar wat u schrijft is aandoenlijk.
Citaat:
Mijn betoog zegt dat degene die zich verrijkten en verrijken op buitenlandse grondstoffen, 80% daarvan moeten terug geven aan de bevolking door een eerlijke economie te lanceren.
U mag dat willen. Ik niet.
Citaat:
Met betere arbeidsrechten en beveiligingsnormen en schoolplicht waar kinderarbeid verboden is.
Dat hebben we hier voor elkaar gekregen dankzij de grootschalige hulp van de Congolezen. Waarom zouden ze dat niet voor zichzelf kunnen?
Citaat:
Dat zou een verschil maken, gewoon geld geven aan corrupten is al hetzelfde als water naar zee dragen.
Geef geld aan locale niet corrupte, en die corrumpeer je.
Citaat:
Humanitaire ontwikkelingswerken in plaats van oorlogen en/of slavernij voor grondstoffen.
Hoeveel NGO's verkopen dat praatje niet, en krijgen in ruil daarvoor bakken geld- wat toch niets oplost-
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 21 oktober 2022 om 08:16.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 08:29   #86
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat u spreekt weet ik niet. Maar wat u schrijft is aandoenlijk.

U mag dat willen. Ik niet.

Dat hebben we hier voor elkaar gekregen dankzij de grootschalige hulp van de Congolezen. Waarom zouden ze dat niet voor zichzelf kunnen?

Geef geld aan locale niet corrupte, en die corrumpeer je.

Hoeveel NGO's verkopen dat praatje niet, en krijgen in ruil daarvoor bakken geld- wat toch niets oplost-
Het enigste wat deze generatie met de vorige onderscheidt is dat ze hun falen niet in afgehakt vlees moeten betalen. Wij zijn de barbaren. Het is onze schuld! Al eeuwen in en uit. Repent!

CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 10:48   #87
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het enigste wat deze generatie met de vorige onderscheidt is dat ze hun falen niet in afgehakt vlees moeten betalen.
Alsof ze niet op elkaar inhakten voor wij er eens kwamen piepen.
Citaat:
Wij zijn de barbaren
.
En dat zouden we moeten blijven. Topdog, apex predator, de leeuw op de berg van de voedselketen. De hardst meppende groep met de beste wapens en het meeste inzicht.

Niet dat LGBTQ++alfabetsoepwokeveganistischhalalregenboog gedoe.

Ik ben een barbaar, en hoef dat niet te verstoppen. Wat gaan die woke softies doen, een blik soep over mijn hoofd gieten? Nu bibber ik in mijn schoenen...

De enigen waar ik me zorgen over maak zijn de haatbaardbarbaren die momenteel met meer zijn.
Citaat:
Het is onze schuld! Al eeuwen in en uit. Repent!
Neen, het is niet "onze schuld".
Dat schuldgevoel is kunstmatig, opgejut door figuren zoals u.

Is dat u die onzin zelf gelooft, of omdat u een eigen agenda hebt, die even barbaars is als mijn insteek?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 11:44   #88
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Als neutrale observator kunnen jullie allen de kloten van de Schoof kussen of betalen.
Ik denk dat HIJ betalen wel beter 'aanvoelt'. Soit.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 11:54   #89
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Als neutrale observator kunnen jullie allen de kloten van de Schoof kussen of betalen.
Ik denk dat HIJ betalen wel beter 'aanvoelt'. Soit.
Ook gij zijt medeplichtig aan de slavernij vandaag in stand gebracht door het koloniale verleden.
Laten wij eindelijk het tij keren en eisen dat die darwinisten tot 80% van hun rijkdom moeten teruggeven. Ook winsten van het verleden indexeren op de waarde vandaag. 1 miljoen toen != een miljoen vandaag.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 12:03   #90
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ook gij zijt medeplichtig aan de slavernij vandaag in stand gebracht door het koloniale verleden.
Laten wij eindelijk het tij keren en eisen dat die darwinisten tot 80% van hun rijkdom moeten teruggeven. Ook winsten van het verleden indexeren op de waarde vandaag. 1 miljoen toen != een miljoen vandaag.
SPARTA!

Gij mist ze in alle gaten, niet?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 12:23   #91
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.405
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Als neutrale observator kunnen jullie allen de kloten van de Schoof kussen of betalen.
Ik denk dat HIJ betalen wel beter 'aanvoelt'. Soit.
Die moeten ondertussen nogal blinken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 14:45   #92
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
SPARTA!

Gij mist ze in alle gaten, niet?
De Congo ligt me nauw aan het hart. Ge kunt op die landrassen van daar het zweet van de overleden boeren nog echt rieken.

Laatst gewijzigd door CUFI : 21 oktober 2022 om 14:45.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 21:04   #93
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De Congo ligt me nauw aan het hart. Ge kunt op die landrassen van daar het zweet van de overleden boeren nog echt rieken.
En dan? Uw gevoelig reukorgaan is niet bepaald een goeie leidraad voor wat ik in gedachte heb.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 21:12   #94
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En dan? Uw gevoelig reukorgaan is niet bepaald een goeie leidraad voor wat ik in gedachte heb.
Laat u niet bij de neus nemen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 21:16   #95
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De Congo ligt me nauw aan het hart. Ge kunt op die landrassen van daar het zweet van de overleden boeren nog echt rieken.
Worden die niet in de grond begraven ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 22:51   #96
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
dat het koningshuis (Leopold II) en de bedrijven die hebben geprofiteerd van Leopold II deze betalen, maar niet de gewone burger
Alsof dit niet zou worden afgewenteld op de 'gewone burger'.... Daarbij schep geen precedent, straks krijgen ze in Indonesië ook nog ideeën...
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 23:21   #97
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Zuid-Afrika: Racistische onderdrukking van de blanken spitst zich verder toe

Uit de tekst

Citaat:
Het leven van de oorspronkelijk uit Europa afkomstige bevolking van Zuid-Afrika zou met “gelijkend op een nachtmerrie” nog mild omschreven zijn.
Citaat:
De blanke bevolking verlaat massaal het land; reeds in de eerste tien jaar na het einde van de apartheid vluchtten meer dan een miljoen mensen overzee om te ontsnappen aan het geweld en de dreiging van genocide.

In Europa is er echter nauwelijks gevoeligheid voor het onderwerp, waar in plaats daarvan - vooral sinds "Black Lives Matter" - het sprookje van uitsluitend blank racisme hoogtij viert.
En dan zou je naar dat land nog 'herstelbetalingen' gaan sturen?

Er vloeide al geld genoeg die richting uit.

Moeten onze mensen gestraft worden voor iets wat er in een ver verleden gebeurd is?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 oktober 2022 om 23:24.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2022, 05:27   #98
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zuid-Afrika: Racistische onderdrukking van de blanken spitst zich verder toe

Uit de tekst





En dan zou je naar dat land nog 'herstelbetalingen' gaan sturen?

Er vloeide al geld genoeg die richting uit.

Moeten onze mensen gestraft worden voor iets wat er in een ver verleden gebeurd is?
De essentie is dat die mensen daar nog steeds gestraft worden voor grondstoffen die andermans welvaart garanderen.

Niet “wij” worden gestraft, maar laat de grootmachten die zich verrijkten op de rug van mensen in de Congo tot 80% van hun welvaart delen. Om scholen en wegen te bouwen en veiligheidsmateriaal edm te voorzien. Er moet betere zorg komen. Die zal er nooit komen zolang wij corrupten tolereren die met elkaar lobbyen om tot een handel te komen die de onderste ladder van de piramide alle gewicht/lasten oplegt.

1 human race vs de shapeshifting reptillians

Laatst gewijzigd door CUFI : 23 oktober 2022 om 05:43.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2022, 09:55   #99
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

Binnen twee weken vertrekken er twaalf (12! en dan blijft Demir nog thuis) Belgische ministers naar COP27 in Sharm El Sheik in Egypte om er geld te gaan uitdelen, herstelbetalingen voor de in Afrika brokken makende klimaatverandering die het westen veroorzaakt heeft (door massaal Afrikanen binnen te laten ? ). België hoort bij de landen met de hoogste schuldenlasten en budgettaire ontsporingen van het westen en zelfs ter wereld. Wallonië dat zelf geen geld heeft om de slachtoffers van de overstromingen te helpen en ontzaglijke schuld torst heeft eerder met Schotland en Denemarken al geld gegeven voor 'loss and damages'. Bron.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2022, 10:02   #100
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Laat u niet bij de neus nemen.
proboscis
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be