Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Baudet...
...is helemaal klaar voor de dwangbuis! 13 68,42%
...heeft het een beetje moeilijk met vreemde standpunten de laatste tijd 3 15,79%
...is wat we nodig hebben in een gezonde democratie 5 26,32%
...heeft gelijk over COVID maar als het op Rusland aankomt ben ik niet akkoord 1 5,26%
...is mijn held! 3 15,79%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2022, 08:41   #61
Voltian
Europees Commissaris

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ken Baudet niet genoeg om daar veel over te zeggen. Maar met het weinige dat ik ervan weet, en gezien die mij geen totale mafkees leek hiervoor, kan ik mij moeilijk indenken dat hij totaal kierewiet zou zijn, en zoek dus een rationelere uitleg. Zoals de Flat Earth society kan ik mij maar moeilijk indenken dat er - op een paar totaal gestoorden na - veel mensen zijn die ECHT denken dat er Reptilians rondlopen ; voor mij is dat eerder een soort van 'spel met de waanzin" als vermaak. Een beetje zoals doen alsof ge in spoken gelooft op Halloween. Maar 't kan echt zijn dat er meer totale zotten rondlopen dan ik denk. Tenslotte zijn er toch veel mensen die religieus zijn. Maar dat komt misschien omdat ze misvormd werden als kind.
I guess we'll never know of em het letterlijk meende of niet. Alleen hij weet het... of niet...
Oud 21 oktober 2022, 09:21   #62
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken Baudet niet genoeg om daar veel over te zeggen. Maar met het weinige dat ik ervan weet, en gezien die mij geen totale mafkees leek hiervoor, kan ik mij moeilijk indenken dat hij totaal kierewiet zou zijn, en zoek dus een rationelere uitleg. Zoals de Flat Earth society kan ik mij maar moeilijk indenken dat er - op een paar totaal gestoorden na - veel mensen zijn die ECHT denken dat er Reptilians rondlopen ; voor mij is dat eerder een soort van 'spel met de waanzin" als vermaak. Een beetje zoals doen alsof ge in spoken gelooft op Halloween. Maar 't kan echt zijn dat er meer totale zotten rondlopen dan ik denk. Tenslotte zijn er toch veel mensen die religieus zijn. Maar dat komt misschien omdat ze misvormd werden als kind.
Genoeg...
Oud 21 oktober 2022, 09:27   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Genoeg...
Is da gee schoon vlaams ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 10:06   #64
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is da gee schoon vlaams ?
Meer nog godverdomme, 't is ABN!
Oud 21 oktober 2022, 13:25   #65
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Bijgevoegde afbeelding(e)

Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 14:25   #66
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je tevreden met het geleverde bewijs in mijn post erna dat het filmpje authentiek is?...

Wel, euhm, is het niet ESSENTIEEL om te weten of het authentiek is of niet om er ook maar iets uit af te leiden?
Jawel. Maar niet om daar zelf veel tijd in te gaan steken.

Wat me meer interesseert in de staat van de Nederlandse 'democratie'. Erop vooruit gaat het niet precies. Baudet heeft in ieder geval deze primeur en gaat daarmee de geschiedenisboeken (voor zover die nog eerlijk zouden geschreven worden) en eerder dan door een opmerking over koudbloedigen.

"Een schorsing van een Kamerlid is niet eerder voorgekomen, mede omdat de Kamer dit instrument pas sinds kort kent. Baudet werd wel onlangs nog uitgesloten van een debat in de Tweede Kamer omdat hij insinueerde dat minister van Financiën Sigrid Kaag een spion was."

Die video zag ik toevallig. Ver gezocht om iemand uit te sluiten omdat mevrouw dat niet graag hoorde.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 oktober 2022 om 14:32.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 17:10   #67
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Jawel. Maar niet om daar zelf veel tijd in te gaan steken.

Wat me meer interesseert in de staat van de Nederlandse 'democratie'. Erop vooruit gaat het niet precies. Baudet heeft in ieder geval deze primeur en gaat daarmee de geschiedenisboeken (voor zover die nog eerlijk zouden geschreven worden) en eerder dan door een opmerking over koudbloedigen.

"Een schorsing van een Kamerlid is niet eerder voorgekomen, mede omdat de Kamer dit instrument pas sinds kort kent. Baudet werd wel onlangs nog uitgesloten van een debat in de Tweede Kamer omdat hij insinueerde dat minister van Financiën Sigrid Kaag een spion was."

Die video zag ik toevallig. Ver gezocht om iemand uit te sluiten omdat mevrouw dat niet graag hoorde.
Ah wat random innuendo dus. Ok
Oud 21 oktober 2022, 19:14   #68
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah wat random innuendo dus. Ok
Zo random is de schorsing van Baudet niet. Het is zelfs een primeur voor Nederland, een draad waardig. Men viseert Baudet.

Moest men Biden viseren zou het hier vol draden over pedofilie, Oekrainse maffia, dementie, crackhead kroost en dergelijke staan. Maar de wacko Biden performances die nog steeds legio zijn komen niet terug in de main stream pers. Hij krijgt niet dezelfde behandeling als Trump. Men wil hem presidential doen over komen. Jammer dat het grote publiek die hilarische performances moet missen.

Baudet maakt het zich wel niet gemakkelijk om over 'reptielen' te beginnen, maar moest men hem niet zoeken zou er hier nu geen draad over staan.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 oktober 2022 om 19:18.
Oud 21 oktober 2022, 19:59   #69
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zo random is de schorsing van Baudet niet. Het is zelfs een primeur voor Nederland, een draad waardig. Men viseert Baudet.

Moest men Biden viseren zou het hier vol draden over pedofilie, Oekrainse maffia, dementie, crackhead kroost en dergelijke staan. Maar de wacko Biden performances die nog steeds legio zijn komen niet terug in de main stream pers. Hij krijgt niet dezelfde behandeling als Trump. Men wil hem presidential doen over komen. Jammer dat het grote publiek die hilarische performances moet missen.

Baudet maakt het zich wel niet gemakkelijk om over 'reptielen' te beginnen, maar moest men hem niet zoeken zou er hier nu geen draad over staan.
Ok, niet random dan, maar wel innuendo.
Oud 22 oktober 2022, 06:50   #70
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
I guess we'll never know of em het letterlijk meende of niet. Alleen hij weet het... of niet...
Er zijn eigenlijk maar twee groepen die het hebben over reptilians die de wereld regeren: de mensen die het echt geloven, en de mensen die het gebruiken als een codewoord voor "joden". Incidenteel is dat ook hoe het verhaal in de eerste plaats ontstaan is, er had niemand serieus in reptielen geloofd als die term niet gebruikt was om beschuldigingen van antisemitisme te ontlopen.

Baudet heeft verklaard dat hij dat met die reptielen niet letterlijk bedoeld, wat mij betreft is het dus duidelijk in welke van de twee kampen hij hoort.

Dus nee, hij is niet gek omdat hij aliens ziet, want hij ziet geen aliens. Maar hij lijkt ook oprecht genoeg dat hij zelf echt in de complotonzin gelooft (maar dus met joden, niet aliens) en niet zoals de echte leiders in het veld er vooral misbruik van maakt dat andere mensen het geloven. Tot zover de man die zichzelf als de belangrijkste intellectueel van onze tijd beschreef.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 22 oktober 2022 om 06:54.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2022, 10:13   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Er zijn eigenlijk maar twee groepen die het hebben over reptilians die de wereld regeren: de mensen die het echt geloven, en de mensen die het gebruiken als een codewoord voor "joden".
Voila. En die eersten hadden gewoon niet begrepen waar die tweeden het over hadden. Dat waren een beetje de lullen van dienst die niet mee waren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2022, 10:35   #72
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Voila. En die eersten hadden gewoon niet begrepen waar die tweeden het over hadden. Dat waren een beetje de lullen van dienst die niet mee waren.
Ah gij zijt zeker dat hij het louter metaforisch bedoelde dan?
Oud 22 oktober 2022, 11:04   #73
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, niet random dan, maar wel innuendo.
Feiten eerder. De schorsing is een feit. Reptielen niet. Of Baudet er echt in gelooft is onduidelijk. Is dat echter geen fait divers in vergelijking tot de eerste schorsing van een kamerlid ooit in Nederland?
Oud 22 oktober 2022, 11:33   #74
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Feiten eerder. De schorsing is een feit. Reptielen niet. Of Baudet er echt in gelooft is onduidelijk. Is dat echter geen fait divers in vergelijking tot de eerste schorsing van een kamerlid ooit in Nederland?
De innuendo betreft je suggestie van onzichtbare evil krachten die daar actief naartoe zouden werkten en waar het filmpje of de (mis?)interpretatie van zijn woorden in passen.

Je zegt het niet met zoveel woorden, maar je biedt wel die “mogelijkheid” aan aan de interpretator. Innuendo dus. Beetje moeilijk om daarop te reageren, want je kan altijd ontkennen dat je dit of dat ermee bedoelde. Dus ja, dan haak ik af. Liever duidelijkheid
Oud 22 oktober 2022, 13:40   #75
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij David Icke en zo zit daar wel degelijk een hele 'mythologie' achter.
Oud 22 oktober 2022, 15:01   #76
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Bij David Icke en zo zit daar wel degelijk een hele 'mythologie' achter.
Indeed. Mijn hypothese is dat Baudet het electoraal potentieel ziet van zich te associëren met die waanzinnige occulte. Ik twijfel of hij het echt meent, maar zeker ben ik niet. Het nu brengen als zou het metaforisch zijn, is flauwekul, maar komt hem ook weer goed uit, want hij laat de twijfel waardoor hij de eerder "serieuze" FvD-stemmer niet wegjaagt.

De vraag waar ik mee zit is of het een bewuste strategie is, of dat het een "spur of the moment" ding is. Ik vermoed eigenlijk het laatste. Baudet voelt intuïtief goed aan wat-ie moet zeggen.

denk ik

Laatst gewijzigd door Voltian : 22 oktober 2022 om 15:01.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2022, 18:50   #77
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De innuendo betreft je suggestie van onzichtbare evil krachten die daar actief naartoe zouden werkten en waar het filmpje of de (mis?)interpretatie van zijn woorden in passen.

Je zegt het niet met zoveel woorden, maar je biedt wel die “mogelijkheid” aan aan de interpretator. Innuendo dus. Beetje moeilijk om daarop te reageren, want je kan altijd ontkennen dat je dit of dat ermee bedoelde. Dus ja, dan haak ik af. Liever duidelijkheid
Is niet heel uw betoog in deze draad innuendo? Of mag het als we het 'hypothese' noemen? Of twijfel uitten. Of spreken over 'blijkbaar'. Twee maten twee gewichten.
Oud 22 oktober 2022, 19:00   #78
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Is niet heel uw betoog in deze draad innuendo? Of mag het als we het 'hypothese' noemen? Of twijfel uitten. Of spreken over 'blijkbaar'. Twee maten twee gewichten.
Goh, ik ben vrij expliciet over mijn twijfel. Da’s iets anders dan jouw suggestie. Maak het expliciet dan? Denk je dat er meer aan de hand is? If so, wat precies? Maak het concreet.
Oud 22 oktober 2022, 19:07   #79
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goh, ik ben vrij expliciet over mijn twijfel. Da’s iets anders dan jouw suggestie. Maak het expliciet dan? Denk je dat er meer aan de hand is? If so, wat precies? Maak het concreet.
Dat staat hier boven. Mijn hypothese is dat er een connectie bestaat tussen hoe de media Baudet pogen af te schilderen en zijn schorsing in het parlement.

Dat u daarvan maakt dat ik geloof in onzichtbare evil krachten dat is innuendo.

Van wanneer is dat filmpje trouwens? Lijkt me een relevante vraag.
Oud 22 oktober 2022, 20:08   #80
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat staat hier boven. Mijn hypothese is dat er een connectie bestaat tussen hoe de media Baudet pogen af te schilderen en zijn schorsing in het parlement.

Dat u daarvan maakt dat ik geloof in onzichtbare evil krachten dat is innuendo.

Van wanneer is dat filmpje trouwens? Lijkt me een relevante vraag.
Dat blijft toch vaag hoor “een connectie”. Hoezo? Heeft de media Baudet in de val gelokt om zo’n dingen te zeggen?

Ik vermoed dat je wil zeggen dat dat filmpje een voorwendsel is om Baudet te kunnen schorsen, wat het uiteindelijke doel zou zijn. Is het dat?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be