![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#32841 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 22 oktober 2022 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32842 |
Minister-President
|
![]() Lol, nee. Gewoon niet doen alsof, niet hypocriet doen en neutraliteit claimen. Ge zijt toch ne sjarel zenne
![]()
![]() |
#32843 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb ooit een blogger aangehaald, die zijn inzicht mij "eerlijk" leek. Ik ben nog nooit in de buurt geweest van de conflictzone, dus ik moet voortgaan op hetgene ik op het net vind. Zoals gij dat "osint" noemt. Op het net info vinden dus. Maar de info die GIJ vindt is "waar" en de info die ik vind is "onwaar." Dus ik ben DAARDOOR niet neutraal. Whatever floats your boat, makker.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 22 oktober 2022 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32844 |
|
![]() Kunt gij ons 'ns verklaren waarom dat gij zo een , ik zou zeggen, een psychotische afkeer hebt tegenover Israël, en dat ondanks (of mss net door ) uw half joodse afkomst (hetgeen gij ooit hier zelf op p.be hebt meegedeeld , tn haakjes) ?
![]() |
#32845 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Poetin kwam aan de macht toen hij aangewezen werd als opvolger van de pro-westerse dictator Jeltsin. (Jeltsin was GEEN democraat, in tegenstelling tot wat het Westen leugenachtig beweert hij liet zelfs het parlement bestormen en in brand schieten door tanks) Poetin erfde dus een regime, dat hij gewoon voortzette, een regime dat trouwens door het Westen aan de macht werd gebracht. Hij erfde ook een ultra-corrupt land waar de oligarchen en de maffia het voor het zeggen hadden. Dus die elementen van dat regime bestonden reeds voor Poetin. Hij erfde echter ook een land waar de bevolking honger leed, waar soldaten hun wapens verkochten aan Tsjetsjeense terroristen (die door het Westen gesteund werden) omdat ze honger hadden. Net voor hij aan de macht kwam had het Westen schaamteloos de territoriale integriteit van Russische bondgenoot Servië geschonden. (vandaar zijn "gebrek aan respect voor het Westen" of voor "territoriale integriteit"). De tactiek om pro-Russische gebieden te bewapenen en steunen erfde hij ook gewoon van Yeltsin. (Transdnistrië, Zuid-Ossetië, Abchazië, etc. ) NAVO was volop aan het oprukken. Rusland was uit elkaar aan het vallen, westerse bedrijven hadden via de oligarchen een greep op de bodemrijkdommen van Rusland. En daartegen bestond heel veel bitterheid en woede in Rusland. En ontzettend veel Sovjet-nostalgie, de communistische partij had tijdens alle laatste verkiezingen massaal gewonnen zonder massale fraude. Ook dat wist Poetin. In zijn afscheidsspeech zei Jeltsin dat hij de Russen ontgoocheld waren en dat zijn opvolger van koers zou veranderen. En zo gebeurde. Poetin ontdeed zich van de ergste uitwassen van het Yeltsin regime, en de meest crapuleuze oligarchen, de rest werden omgeschoold tot zakenlui en moesten zowaar belastingen beginnen betalen. Hij omarmde het Russisch nationalisme, en later ook de Sovjet-nostalgie. Dit maakte hem immens populair bij de Russen, en tezelfdertijd wist hij op die manier de pijlers van het Yeltsin regime te vrijwaren tegen een revolutie. Na de Jeltsin jaren, het oprukken van NAVO, westerse steun voor Tsjetsjeense terroristen, de oorlog tegen Servië, etc. was de sfeer in Rusland ronduit anti-westers. Toch probeerde Poetin in de beginjaren nog een gematigde koers te varen. Het Westen werd al misnoegd toen hij de greep van westerse bedrijven op Rusland verzwakte, en de meest pro-westerse oligarchen liet pluimen. Maar er was nog ruimte voor compromis. Het Westen bleef echter anti-Russische "kleurenrevoluties" organiseren in de ex-Sovjet-Unie, was nog niet klaar met de ex-Sovjet-Unie. Het Westen bleef Russische bondgenoten als Irak, Libië en Syrië aanvallen. Dus, logischerwijze, verkilde de situatie. Maidan, met westerse leiders die openlijk opriepen in Kiev tot de val van de democratisch verkozen president, was de "top of the bill". Vanaf dan was er geen "reset" meer mogelijk. Putinisme is gewoon een combinatie van elementen die door de omstandigheden zo gelopen zijn. Restanten van het Jeltsin regime, plus hevig Russisch nationalisme en Sovjet-nostalgie. (om de 2 voornaamste oppositiepartijen, de LDPR en de KPRF, voor te zijn) Het anti-westers element was oorspronkelijk niet aanwezig maar groeide naarmate de confrontaties met het Westen zich opstapelden. Het Westen dacht dat "het in de shakos was", dat Russische een westerse kolonie was geworden, en die rotte Poetin dwarsboomde dat, dit verklaart de haat tegen Poetin in het Westen. Wat betreft het "ethisch conservatieve" aspect, dat heeft Rusland gemeen met de Balkan landen en zelfs Turkije, Polen en Hongarije. Die landen hebben nooit een "mei 68" gekend, ook geen industrialisatie voor de komst van het communisme, veel minder Amerikaanse invloed, en volgens sommigen ook geen westerse "verlichting". Het Russische platteland begin 20ste eeuw: ![]() Tot slot nog behoort Poetin tot de Russische inlichtingendiensten, en had hij een zeer goede band met het leger, een wereld op zich. "Putinisme" op zich bestaat niet, het is een combinatie van elementen die Rusland hebben gemaakt tot wat het vandaag is. Laatst gewijzigd door tomm : 22 oktober 2022 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32846 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ik denk dat we er zijn...
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 22 oktober 2022 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32847 |
|
![]() ik zou vandaag niet meer met de auto rijden, als ik jou was.
![]() |
#32848 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
nevermind
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 22 oktober 2022 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32849 | |
|
![]() Citaat:
Alles wat gecentraliseerde macht kan bestrijden is goed, en putin heeft daarbij NIET geholpen.
![]() |
![]() |
#32850 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens geen "psychotische afkeer" van Israël, de anti-Russische haat op dit forum en het Westen in het algemeen is veel groter dan mijn afkeer van Israël. Ik ben ook niet tegen Israël, op voorwaarde dat ze de bezette gebieden verlaten. Anders dan in Zuid-Oekraïne hebben de lokale inwoners geen enkel recht en worden ze ook niet als Israëlisch staatsburger beschouwd. Israël wil gewoon de grond, maar niet het volk die daar woont. De Russen willen beide. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32851 |
|
![]() Nirvana?
Ik dacht dat jij fan was van henry rollins.
![]() |
#32852 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32853 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waar komt anders die schrik vandaan voor NAVO-uitbreiding? Er is letterlijk niemand binnen de NAVO die het in zijn hoofd zou halen om -ik zeg maar wat- Kaliningrad binnen te vallen. Toch heeft Rusland daar een heilige schrik voor, met als gevolg de behoefte voor "bufferstaten". Ik denk niet dat iemand binnen NAVO Roemenië, Polen (of Oekraine) als "bufferstaat" beschouwt. Het is jammer; die afkeer in Rusland voor Het Westen is nergens voor nodig.
![]() |
![]() |
#32854 | |
|
![]() Citaat:
Touwtjestrekkers trekken aan touwtjes, mocht je het niet begrepen hebben. En putin is wat dat betreft even ziek dan alle andere touwtjestrekkers. Een andere oplossing voor het feit dat de neo-nazi's in Kiev hun eigen burgers kapot-bombardeerden, was de oost-oekraïners uit te nodigen om in rusland te komen wonen. Plaats genoeg, zou ik zeggen. Maar nee, Putin vond het nodig, net zoals "het westen" om door het rood te rijden, en een ander land binnen te vallen. Dat is ZOOOO 20ste eeuw, man.
![]() |
![]() |
#32855 | |
|
![]() Citaat:
Regime-change is our game.
![]() |
![]() |
#32856 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Westen bemoeit zich al decennia met de binnenlandse Russische politiek. Steunde zelfs Tsjetsjeense terroristen. En dan vraag je je af, "waarom die haat tegen het Westen"? (sommigen vragen zich dat ook af waarom er zo'n haat bestaat in Afrika, de Arabische wereld, etc. net alsof kolonialisme, israël, westerse oorlogen, etc. niet bestaan) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32857 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32858 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dag tommeke
Ik wil eens weten met welke onzin je de massale aanval op oekraiense energievoorzieningen nu uitlegt elke raket is een oorlogsmisdaad noem het eens zelfverdediging? zeg eens dat onder de miljoenen okraieners zonder stroom militairen zitten zodat die aanval legitiem is begin eens over Israel begin eens over Bush ... Laatst gewijzigd door 1207 : 22 oktober 2022 om 16:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32859 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik anticipeer misschien alvast op je reactie. Wsk vind je dat niet ok omdat Het Westen (zogezegd) een ander regime wilt installeren, dus centraal gezag voor centraal gezag. Kan je een voorbeeld geven waar dat -in jouw ogen- succesvol is gebeurd? Een volksopstand die een centraal regime heeft verzwakt, waarbij het volk de macht neemt. Een goed voorbeeld van revolutie waar Het Westen niet aan de knoppen zat. Ken je zo'n voorbeeld? Of zijn ze allemaal gestuurd door Het Evil Westen?...
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 22 oktober 2022 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32860 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |