Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2022, 08:46   #101
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat ik tegenwoordig vooral vaststel is dat niemand nog geïnteresseerd is of je wel of niet bent gevaccineerd.
Klopt. De hype is voorbij.

En vooral opvallend: mensen durfen nu meer en meer luidop zeggen dat ze niet van plan meer zijn zich te laten vaccineren. Dat was een jaar geleden toch heel wat anders.

MVR zal alle aandacht wel missen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 28 oktober 2022 om 08:47.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2022, 08:53   #102
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, het merkwaardige effect is dat mensen die het gewone vaccinatie schema genomen hebben vorig jaar, 4 keer MEER KANS hebben om in het ziekenhuis terecht te komen, dan niet-gevaccineerden in dezelfde leeftijdsgroep.

En 16 keer meer kans om op IZ te komen.

...
Dat staat helemaal niet in die studie.
Cfr. Figuren op blz 23, 24 en 25 die de effektiviteit van de vaccinaties weergeven.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2022, 09:03   #103
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat staat helemaal niet in die studie.
Cfr. Figuren op blz 23, 24 en 25 die de effektiviteit van de vaccinaties weergeven.
Merk op dat in dat plotje, er in de 65+ groep op p 24, de puntjes van het primair vaccinatie schema niet aangegeven zijn he De normaal groene puntjes staan daar niet he. Enkel de donkergroene (1 booster) en de lichtgroene (2 boosters).

Merk ook op dat je moet kijken naar vaccinatie alleen (de bollekes), want de anderen geven het effect aan van natuurlijke immuniteit (de driehoekjes).

De effectiviteit van het primaire vaccinatie schema is enkel tot aan 44 jaar gegeven, en zoals we kunnen zien is de effectiviteit daarvan bij jongeren NUL, en bij 18-44 jaar: bijna nul. In die laatste groep is de effectiviteit van de booster zelfs lager dan die van het primaire schema.

Merk inderdaad op dat beneden de 45 jaar, de booster zo goed als geen positief effect had (wat hier destijds ook gezegd werd...).

En merk op dat bij bejaarden, de TWEEDE booster geen nut heeft boven de eerste.

Boven de 45 jaar wordt niet meer aangegeven welke de "effectiviteit" is van het primaire schema, maar het gaat HEEL MOEILIJK zijn om een SLECHTE FACTOR 4 weg te toveren hoor.

Maar bon, we hebben het hier over de besmettingen.

Bij de ziekenhuis opnames zijn er gewoon geen cijfers voor het primair vaccinatie schema.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  vaceff.png‎
Bekeken: 944
Grootte:  74,0 KB
ID: 117009  

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 oktober 2022 om 09:08.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2022, 09:17   #104
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Merk op dat in dat plotje, er in de 65+ groep op p 24, de puntjes van het primair vaccinatie schema niet aangegeven zijn he De normaal groene puntjes staan daar niet he. Enkel de donkergroene (1 booster) en de lichtgroene (2 boosters).

Merk ook op dat je moet kijken naar vaccinatie alleen (de bollekes), want de anderen geven het effect aan van natuurlijke immuniteit (de driehoekjes).

De effectiviteit van het primaire vaccinatie schema is enkel tot aan 44 jaar gegeven, en zoals we kunnen zien is de effectiviteit daarvan bij jongeren NUL, en bij 18-44 jaar: bijna nul. In die laatste groep is de effectiviteit van de booster zelfs lager dan die van het primaire schema.

Merk inderdaad op dat beneden de 45 jaar, de booster zo goed als geen positief effect had (wat hier destijds ook gezegd werd...).

En merk op dat bij bejaarden, de TWEEDE booster geen nut heeft boven de eerste.

Boven de 45 jaar wordt niet meer aangegeven welke de "effectiviteit" is van het primaire schema, maar het gaat HEEL MOEILIJK zijn om een SLECHTE FACTOR 4 weg te toveren hoor.

Maar bon, we hebben het hier over de besmettingen.

Bij de ziekenhuis opnames zijn er gewoon geen cijfers voor het primair vaccinatie schema.
Maar enfin patrick, de effectiviteit is de verhouding van gevaccineerden tov niet gevaccineerden. Dus in de grafiek geeft de nullijn de niet-gevaccineerden weer.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 oktober 2022 om 09:17.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2022, 09:26   #105
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar enfin patrick, de effectiviteit is de verhouding van gevaccineerden tov niet gevaccineerden. Dus in de grafiek geeft de nullijn de niet-gevaccineerden weer.
Eh, ja, juist. Dat is toch wat ik doe ?

Waar het hier over gaat, is dat het PRIMAIR VACCINATIE SCHEMA, in de groepen boven de 65 jaar, EEN NEGATIEVE efficientie hebben, ttz, dat de kans om als primair gevaccineerde in het ziekenhuis terecht te komen, 4 keer GROTER is dan als niet-gevaccineerde.

Dat is gewoon een feit, dat zie je in de cijfers van de ziekenhuis opnames op het einde van het rapport. Dat is wat ik aanhaalde. Het is juist dat hierbij geen rekening gehouden wordt met de specifieke gezondheidstoestanden van die twee groepen: het kan zijn dat het gros van de primair gevaccineerden boven de 65 jaar allemaal heel slechte gezondheid hebben, en alle ongevaccineerden bijzonder gezond zijn.

De efficientie van het vaccin in procent, wordt uitgedrukt als:

100% - (incidentie ziekte van gevaccineerden) / (incidentie ziekte van ongevaccineerden).

Als die incidenties gelijk zijn, dan is het vaccin 0% effectief. Als er geen zieke gevaccineerden zijn, dan is uw vaccin 100% effectief.

Maar hier hebben we, voor de efficientie van het primaire vaccinatie tegen ziekenhuis opname bij de 65-84 jarigen:

100% - 137 / 34 = -302%.

Het primaire vaccinatie schema heeft een efficientie van -302% voor ziekenhuis opname in die leeftijdsgroep.

Daarom dat ze die bollekes niet op het plotje gezet hebben.

Let op, het schema MET BOOSTER heeft een waargenomen efficientie van:

100% - 25 / 34 = 26%.

Piepklein, maar positief.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 oktober 2022 om 09:28.
Oud 28 oktober 2022, 09:57   #106
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Klopt. De hype is voorbij.

En vooral opvallend: mensen durfen nu meer en meer luidop zeggen dat ze niet van plan meer zijn zich te laten vaccineren. Dat was een jaar geleden toch heel wat anders.

MVR zal alle aandacht wel missen.
Ik overdrijf niet als ik zeg dat de meesten die ik ken, en jonger zijn dan ik, hun prik niet laten zetten. En ze hebben geen ongelijk.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2022, 10:38   #107
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik overdrijf niet als ik zeg dat de meesten die ik ken, en jonger zijn dan ik, hun prik niet laten zetten. En ze hebben geen ongelijk.
Ik ben zelf 30.

De meest personen die ik ken van mijn generatie laat inderdaad geen nieuwe prik zetten. En ik leef echt niet in een 'anti-vaxxer' milieu. Ik ken maar 1 persoon uit mijn dichte kennissenkring die zich totaal niet heeft laten vaccineren.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 28 oktober 2022 om 10:39.
Oud 28 oktober 2022, 12:49   #108
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben zelf 30.

De meest personen die ik ken van mijn generatie laat inderdaad geen nieuwe prik zetten. En ik leef echt niet in een 'anti-vaxxer' milieu. Ik ken maar 1 persoon uit mijn dichte kennissenkring die zich totaal niet heeft laten vaccineren.
Het werd hoog tijd dat jouw generatie terug bij zinnen komt en het gezond verstand gaat gebruiken...het heeft effe geduurd voor de 2 jaar durende prik-hysterie/hoax doordrong.
Overigens liep die leeftijdscategorie ook niet echt gevaar bij dat banale griepvirus maar wat er nu nog zal volgen voor hun gezondheid door het onnodige prikgoedje dat ze al binnen hebben, dat is koffiedik kijken....maar ze beseffen toch wel dat ze dat dan enkel aan zichzelf te wijten hebben door zich vrijwillig te laten prikken voor gelijk welke reden?
Oud 28 oktober 2022, 12:49   #109
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben zelf 30.

Er is ook geen verontwaardiging meer als mensen van uw generatie zich niet meer laten vaccineren. En dat is maar goed ook.
Waar is de tijd dat mensen van mijn generatie het best ok vonden dat schoolkinderen werden gevaccineerd.
Oud 28 oktober 2022, 12:52   #110
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Het werd hoog tijd dat jouw generatie terug bij zinnen komt en het gezond verstand gaat gebruiken...het heeft effe geduurd voor de 2 jaar durende prik-hysterie/hoax doordrong.
Overigens liep die leeftijdscategorie ook niet echt gevaar bij dat banale griepvirus maar wat er nu nog zal volgen voor hun gezondheid door het onnodige prikgoedje dat ze al binnen hebben, dat is koffiedik kijken....maar ze beseffen toch wel dat ze dat dan enkel aan zichzelf te wijten hebben door zich vrijwillig te laten prikken voor gelijk welke reden?
Een beetje nuanceren. De jongere generatie liet zich vaccineren om bepaalde vrijheden te verwerven. Niet meer dan dat. Ik denk niet dat ze overtuigd waren dat voor hen vaccinatie zinvol was. Terecht.
Oud 28 oktober 2022, 13:11   #111
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een beetje nuanceren. De jongere generatie liet zich vaccineren om bepaalde vrijheden te verwerven. Niet meer dan dat. Ik denk niet dat ze overtuigd waren dat voor hen vaccinatie zinvol was. Terecht.
Inderdaad.

Ik liet me vaccineren om sociale activiteiten te kunnen doen. Niet omdat ik geloofde dat een vaccinatie mij een groot gezondheidsvoordeel zou opleveren.

Nu, moest ik een 70+-er zijn, had ik me ongetwijfeld wel laten vaccineren. Daar waren de voordelen veel groter dan de nadelen.
Oud 28 oktober 2022, 13:11   #112
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb me na mijn 2de spuit zieker gevoeld dan dat ik de afgelopen 5 jaar ben geweest.
Oud 28 oktober 2022, 13:24   #113
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je laten chanteren tot een onnodige, experimentele prik met mogelijk schadelijke en onbekende bijwerkingen om bepaalde vrijheden opnieuw te "verwerven", afgepakt door nepmaatregelen, en waar ze recht op hebben zoals vrij een pint mogen gaan drinken....gatachterlijke idioten die hun rechten niet kennen, domme onverschilligheid, gemakzucht, onnadenkend?
Geen enkele bezorgdheid voor hun eigen gezondheid? Een pint gaan drinken is belangrijker?
Nochtans de internet generatie die gemakkelijk toegang heeft tot álle informatie om de staatspropaganda te toetsen aan de werkelijkheid en zich te informeren over volledige informatie van de verkondigde, halve waarheden met ook kritische vraagstellingen en wetenschappelijk bewezen feiten ipv klakkeloos alle waarzeggerij van tv-kwakzalvers maar te slikken.
Dat was blijkbaar teveel moeite om zich voor hun gezondheid degelijk te informeren voor de beslissing tot vaccinatie te nemen of niet.

Maar wie zn gat verbrandt, zal op de blaren moeten zitten.
Oud 28 oktober 2022, 13:32   #114
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar wie zn gat verbrandt, zal op de blaren moeten zitten.
Noch vaccinatie, noch niet-vaccinatie omvat een groot gevaar voor de gezondheid van jongeren. Op dat vlak is de keuze dus neutraal.

Je blijft het wel beweren, maar uit niets blijkt dat vaccinatie een groot gezondheidsrisico vormt voor jongeren.

De enige vraag die dan open blijft is of je uit principe jezelf voor lange tijd (en men wist niet hoe lang die CST zever ging blijven) sociale activiteiten gaat ontzeggen.

Ik had daar geen goesting in (ik heb me dus laten 'chanteren'), maar ik kan mensen die zich principieel niet wilden laten vaccineren ook zeker begrijpen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 28 oktober 2022 om 13:32.
Oud 28 oktober 2022, 13:36   #115
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Noch vaccinatie, noch niet-vaccinatie omvat een groot gevaar voor de gezondheid van jongeren. Op dat vlak is de keuze dus neutraal.

Je blijft het wel beweren, maar uit niets blijkt dat vaccinatie een groot gezondheidsrisico vormt voor jongeren.
Inderdaad.
Oud 28 oktober 2022, 13:38   #116
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Ik liet me vaccineren om sociale activiteiten te kunnen doen. Niet omdat ik geloofde dat een vaccinatie mij een groot gezondheidsvoordeel zou opleveren.
.......
Je wist als advocaat dus niet dat het je recht was en is om vrij een pint te gaan drinken of om aan sociale activiteiten te kunnen doen?
En dat dit récht je ontnomen werd door onwettige maatregelen die niet hadden mogen genomen worden omdat een vereiste, medische noodtoestand daarvoor nooit met wetenschappelijke feiten werd aangetoond?
En om dat "ontnomen recht" opnieuw te kunnen verwerven, je dus indirect gedwongen werd tot vaccinatie door afpersing van de overheid?
Oud 28 oktober 2022, 13:44   #117
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je wist als advocaat dus niet dat het je recht was en is om vrij een pint te gaan drinken of om aan sociale activiteiten te kunnen doen?
Jaja, Lodewijk XVI vond ook dat het zijn recht was als koning om zijn kop op zijn lijf te houden, he...
Oud 28 oktober 2022, 13:44   #118
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat dit récht je ontnomen werd door onwettige maatregelen die niet hadden mogen genomen worden omdat een vereiste, medische noodtoestand daarvoor nooit met wetenschappelijke feiten werd aangetoond?
En om dat "ontnomen recht" opnieuw te kunnen verwerven, je dus indirect gedwongen werd tot vaccinatie door afpersing van de overheid?
Je bent natuurlijk weinig met grondrechten als de politie met knuppels klaarstaat om je op andere gedachten te brengen.
Oud 28 oktober 2022, 13:46   #119
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De enige vraag die dan open blijft is of je uit principe jezelf voor lange tijd (en men wist niet hoe lang die CST zever ging blijven) sociale activiteiten gaat ontzeggen.

Ik had daar geen goesting in (ik heb me dus laten 'chanteren'), maar ik kan mensen die zich principieel niet wilden laten vaccineren ook zeker begrijpen.
Het vaccin is sowieso een extra gezondheidsrisico voor jongeren voor erg weinig voordeel.

Vind je dat kinderen vanaf 6 maanden het vaccin moeten nemen? Zo niet, waarom dan wel jongeren?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2022, 13:50   #120
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe kun je dat nu nog zeggen in Godsnaam???
Met zoveel jonge, gevaccineerde mensen die plots en onverwacht zomaar doodvallen?
Met zoveel jongeren met myocarditits?
Met het BEWIJS door de farmaceut ZELF over oa myocarditits als schadelijke bijwerking van hun covid-vaccin??
Over interne dokumenten van pfizer met ellenlange blz VOL met schadelijke bijwerkingen van hun covid-vaccins?!
Met de oversterfte overal waar gevaccineerd werd?!
Met de verklaringen van zelfs de tv-kwakzalvers dat jongeren en kinderen géén enkel risico lopen bij dat banale griep/corona virus (en dus niet hoeven gevaccineerd te worden!!) - dat de leugenaars en bedriegers naderhand tegenspreken om te dwingen tot vaccineren, zelfs van KLEUTERS?!!
Gevaccineerde kleuters waarvan reeds de eerste gevallen van overlijden door.....myocarditis werden geregistreerd?!

Zijn jullie geestelijk onvermogend of blind of zo?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be