![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#33381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let wel, bij ons vinden we zoiets wel belangrijk, maar natuurlijk niet elders he. Wat telt is eigen macht, eigen rijkdom en eigen voordeel, zoals dat altijd en overal al geweest is. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 oktober 2022 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33382 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33383 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar zijn we het over eens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33384 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33385 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, als de Vladimir binnenkort redelijk wordt, kan hij dat misschien nog vermijden. Misschien, want we hebben de smaak te pakken, maar als hij heel lief kijkt met van die trouwe hondsogen, gaan we misschien zwichten en toch nog ergens Groot-Moskou als een soort stadstaat laten bestaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33386 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Westen is niet bereid tot een nucleaire oorlog te komen, en evenmin bodybags te moeten zien thuiskomen. Maar voor de Russen is dit niet genoeg, ze willen de recent aangehechte regio's behouden. Of tenminste een nieuw referendum onder leiding van de VN. Oekraïne moet zich neerleggen bij de wil van de lokale bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niets mis met aldi-cola, is goedkoper, en smaakt beter als ik weet dat ik niet bij elke slok de coca-cola company, dus miljardairs op Wallstreet, nog een stukje rijker maak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De recent aangehechte regio's behouden is daarentegen totaal onhoudbaar. Daarvoor vindt Rusland trouwens ook geen internationale steun. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33390 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige dat me zeer moeilijk haalbaar lijkt, is de Krim. Hoe unfair ook in mijn ogen, ik vrees dat Oekraïne daar uiteindelijk wel zal moeten inbinden indien men op korte termijn tot een oplossing wil komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou denken dat de NAVO er best aan doet om de oorlog ginder zo lang mogelijk laten te duren, maar met een beetje geluk is die communicatie daar gewoon maar propaganda om verkeerdelijk laten te geloven dat de NAVO een oplossing zou willen in Oekraine. Dat zou in werkelijkheid dom zijn ; maar misschien rekent de NAVO erop dat ze best kunnen doen alsof ze een oplossing willen, omdat ze weten dat de zot in het Kremlin daar toch nooit mee zal instemmen. Want vrede in Oekraine zou een ramp zijn. Het zou willen zeggen dat we de opportuniteit missen om Rusland zichzelf totaal laten te desintegreren. Misschien weten ze bij de NAVO dat de Russen dat willens nillens toch zullen doen, en dan kunnen ze tevens doen alsof ze vrede willen - maar niettemin maken die uitspraken mij toch wat ongerust. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 oktober 2022 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me wel af hoe Rusland het intern gaat verkopen dat na de oorlog met Oekraïne, Rusland enkele duizenden kilometer extra NAVO grens heeft (Finland + Oekraïne), waarvan een deel op zeer korte afstand van Sint-Petersburg. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 28 oktober 2022 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kans dat westerse troepen Moskou innemen acht ik nihiel, dan is een wereldwijde kernoorlog veel waarschijnlijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33396 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reeds eeuwen lang is er voor de Russen slechts één regel die telt: gebiedsuitbreiding ten koste van andere landen. Die regel heeft er ook voor gezorgd dat hun meest oostelijke grensstad (Vladivostok) dichter bij Tokio ligt dan bij Moskau.
![]() |
![]() |
#33397 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33398 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33399 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook na WOI verloor Duitsland veel grondgebied + moest zij hoge herstelbetalingen doen en dat terwijl er quasi uitsluitend werd gevochten BUITEN de grenzen van Duitsland (en Duitsland dus niet werd ingenomen zoals bij WOII). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nu kunnen we Finland ook vol raketten en NAVO-soldaten plaatsen. Iets dat ervoor niet kon. |
|
![]() |
![]() |