Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2022, 09:10   #33521
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U wil dus alle Russen 2 meter onder de grond steken, U wil een genocide tegen het Russische volk?
Daar is Poetin wel voor aan 't zorgen.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 09:10   #33522
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hij is voorstander van vrije meningsuiting die overeenkomt met zijn mening.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 09:19   #33523
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Me and my family live in Odessa. We are Russians and we are waiting for liberation from the beginning. How long will it take? Why is the Russian army doing nothing to help?

It stems from the tactics being employed by the Russian Armed Forces. Allow me to explain. As a former US Air Force member, let me explain how Russia is conducting its operation. It is using a triple verification system that utilizes humint, special reconnaissance, and aerial reconnaissance to confirm military targets before using artillery and air power. Russia is determined to avoid civilian casualties at all costs. If you look at the charts of the first six months of the operation and compare everything with the heartless and sadistic way the United States wages war, it’s a stark contrast. As you can tell, the majority of civilian casualties in this theater of operations are in Donbass and they’re occurring due to shelling of civilian areas by the US-sponsored Ukrainian Armed Forces. The United States, not satisfied with having murdered one million innocent Iraqi civilians, is providing an advisory role to the Ukrainian Armed Force. The US is directing attacks against civilians. Russia is working around the clock to protect civilians from the aggressive and belligerent American war machine and its neo-Nazi puppets. Be patient. Russia will liberate you. It does not leave its own behind. As of today, we are seeing a massive change in strategy towards a more “shock and awe” style campaign. You should see how many targets got hit in Kiev this morning. I suspect that this will be followed up by a general offensive soon.
Haha. De betere comedy.

De Russen hebben 8 maanden wat warm gelopen, onderweg enkele tienduizenden manschappen en een hoop materiaal verloren, maar nu gaan ze er echt aan beginnen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 09:20   #33524
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Me and my family live in Odessa. We are Russians and we are waiting for liberation from the beginning. How long will it take? Why is the Russian army doing nothing to help?

It stems from the tactics being employed by the Russian Armed Forces. Allow me to explain. As a former US Air Force member, let me explain how Russia is conducting its operation. It is using a triple verification system that utilizes humint, special reconnaissance, and aerial reconnaissance to confirm military targets before using artillery and air power. Russia is determined to avoid civilian casualties at all costs. If you look at the charts of the first six months of the operation and compare everything with the heartless and sadistic way the United States wages war, it’s a stark contrast. As you can tell, the majority of civilian casualties in this theater of operations are in Donbass and they’re occurring due to shelling of civilian areas by the US-sponsored Ukrainian Armed Forces. The United States, not satisfied with having murdered one million innocent Iraqi civilians, is providing an advisory role to the Ukrainian Armed Force. The US is directing attacks against civilians. Russia is working around the clock to protect civilians from the aggressive and belligerent American war machine and its neo-Nazi puppets. Be patient. Russia will liberate you. It does not leave its own behind. As of today, we are seeing a massive change in strategy towards a more “shock and awe” style campaign. You should see how many targets got hit in Kiev this morning. I suspect that this will be followed up by a general offensive soon.
haha, een former US Air Force member in Olgino zeker. Dit is een trol post, zoals er wel meer zijn op Quora.
Oud 30 oktober 2022, 10:23   #33525
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mocht het in mijn macht liggen zou ik Maidan en de hele geweld-carroussel die daarop volgde terugdraaien en ongedaan maken.
Citaat:
Stel dat ik macht had, dan was Maidan nooit gebeurd, ik zou het schorriemorrie dat de democratisch verkozen president wilde afzetten alle hoeken van de kamer laten zien en stuk voor stuk vervolgen (net zoals de Amerikanen iedereen vervolgden die begin vorig jaar meedeed met het Amerikaanse Maidan). Ook zou ik de buitenlanders die de coup organiseerden en aanmoedigden laten oppakken en jarenlang in de gevangenis laten sudderen, om dan later te ruilen voor bvb. Assange.

Gevolg: misschien wat westerse sancties, maar geen burgeroorlog of oorlog.

Als u dan toch de macht hebt om de tijd terug te draaien en ergens in het verleden de wereld te verbeteren, waarom gaat u dan niet ineens wat verder om pakweg 'Vadertje Stalin' blij te maken met het verjaardagsgeschenk van z'n leven: de USA volledig vernietigd en de rest van de wereld onderdeel van de Sovjetunie?

Zouden de voor hem gunstige opinie-peilingen en de hem bewierokende krantenartikels dan niet helemaal vanzelf gevolgd zijn?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 30 oktober 2022 om 10:36.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 10:58   #33526
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Interessante fotomontage !!
Was de echte Herr Flick in de buurt ???
Of is Medvedev de echte verzamelaar van Van Clomp (1453-1507) ?

Laatst gewijzigd door Anselmo : 30 oktober 2022 om 11:07.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 11:04   #33527
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik weet hoe mobilisatue er aan toegaat in Oekraine. Als het in Rusland nog maar een tiende zo brutaal is, is het inderdaad een nachtmerrie.
Heb je daar satellietbeelden van?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 30 oktober 2022, 11:09   #33528
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Omdat ge weeral niet antwoordt op de vraag, zal ik concluderen dat je eigenlijk geen voorstander bent van vrije meningsuiting.
Ik ben voorstander van vrije meningsuiting, zeker op een politiek forum.

In veel andere omstandigheden is vrije meningsuiting helaas een utopie. Ik kan niet letterlijk aan mijn baas zeggen wat ik van hemzelf en z'n projecten denk. Oekraïne is een keiharde dictatuur, en het Westen is Rusland zeer vijandig gezind. In zo'n omstandigheden is een vijfde colonne in Rusland, zelfs al is die niet groot, niet handig. Als je grootste vijand dagelijks het woord "Navalny" uitspreekt weet je genoeg. Trouwens Navalny twittert nog wekelijks vanuit de gevangenis, hij is het zwijgen niet volledig opgelegd.

Vrije meningsuiting bestaat hier, op een anoniem forum, waarvoor ik het forum dankbaar ben. Maar zelfs op facebook moet ik 2 keer nadenken voor ik iets schrijf, en onze voornaamste media is gecontroleerd door een heel kleine financiële en politieke elite. Dus bestaat vrije meningsuiting niet echt.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 11:13   #33529
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In veel andere omstandigheden is vrije meningsuiting helaas een utopie. Ik kan niet letterlijk aan mijn baas zeggen wat ik van hemzelf en z'n projecten denk. Oekraïne is een keiharde dictatuur, en het Westen is Rusland zeer vijandig gezind. In zo'n omstandigheden is een vijfde colonne in Rusland, zelfs al is die niet groot, niet handig. Als je grootste vijand dagelijks het woord "Navalny" uitspreekt weet je genoeg. Trouwens Navalny twittert nog wekelijks vanuit de gevangenis, hij is het zwijgen niet volledig opgelegd.

Vrije meningsuiting bestaat hier, op een anoniem forum, waarvoor ik het forum dankbaar ben. Maar zelfs op facebook moet ik 2 keer nadenken voor ik iets schrijf, en onze voornaamste media is gecontroleerd door een heel kleine financiële en politieke elite. Dus bestaat vrije meningsuiting niet echt.
Je verwijst om de haverklap naar assange.

In Rusland heb je tientallen anonieme Assanges. Wie open en bloot kritiek levert op het regime riskeert vervolging of zelfs zijn leven.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 30 oktober 2022, 11:25   #33530
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als u dan toch de macht hebt om de tijd terug te draaien en ergens in het verleden de wereld te verbeteren, waarom gaat u dan niet ineens wat verder om pakweg 'Vadertje Stalin' blij te maken met het verjaardagsgeschenk van z'n leven: de USA volledig vernietigd en de rest van de wereld onderdeel van de Sovjetunie?

Zouden de voor hem gunstige opinie-peilingen en de hem bewierokende krantenartikels dan niet helemaal vanzelf gevolgd zijn?

Het zal U verrassen, maar Stalin bewonderde de VS. De zogenaamde "stalinistische architectuur" is gebaseerd op de Amerikaanse, en Amerikaanse ingenieurs en architecten werden naar de SU geïnviteerd. In de jaren 20 was de Sovjet-Unie een miserabel derde wereld land, en Stalin wilde het land een grote technologische sprong laten maken.
Technologie en techniek kopiëren, wil niet zeggen dat Stalin ook het maatschappelijke, economische en politieke model van de VS verheerlijkte. Volgens dat model zouden arme landen slechts zeer uitzonderlijk de transitie van arm, uitgebuit land naar rijk, ontwikkeld land maken. De voorbeelden zijn dun bezaaid, en zonder uitzondering kleine landjes die in het kader van de koude oorlog vele miljarden dollars kregen, zoals Zuid-Korea en Taiwan. Trouwens Zuid-Korea gebruikte ook een strak door de overheid gedirigeerd meerjarenplan om het land te transformeren. ("chaebols")

De SU en China deden het op eigen kracht. Men kopieerde wel veel van het Westen, wat ontwikkeling en wetenschap betreft, maar niet het westerse maatschappijmodel.

De VS verslaan, dat was niet de prioriteit van Stalin, hij wilde vooral zijn eigen land transformeren. En op 30 jaar, weliswaar door ongekende terreur, slaagde hij er in, ondanks een alles verwoestende oorlog, van een arm agrarisch land een industriële supermacht te maken. De vruchten daarvan konden de Sovjet-burgers in de jaren 50, 60 en 70 plukken, toen ze een relatief hoge levensstandaard hadden, onvergelijkbaar met hun grootouders die meestal lijfeigenen waren.

Vanaf de jaren 80 was duidelijk dat het Stalinistische model op zijn limieten was gestoten, en hervormingen nodig waren. De rivaliteit en vijandschap met China hadden het wereldwijde communisme geen goed gedaan, en in Centraal-Europa wilde men bij het Westen behoren. Ook als gevolg van heel veel westerse propaganda, waarin het Westen veel beter was dan de Sovjets.

Jammer genoeg kregen de Sovjets in plaats van een genius als Deng Xiao Ping totale idioot Gorbatsjev, en nadien Yeltsin. Het Westen maakte gretig gebruik van zwak leiderschap om de Sovjet-Unie uit elkaar te laten vallen, een neoliberaal beleid op te dringen, en enorm te verzwakken.

Stel dat ik terug in de tijd zou kunnen gaan en iets te zeggen zou hebben, zou ik van Gorbatsjev hoogstens een directeur van een koekjesfabriek maken, en op zoek gaan naar de Russische versie van Deng Xiao Ping. Haatzaaiende nationalisten allerhande en ander uitschot zou ik naar de Gulag sturen voor enkele decennia.Of nog beter naar heropvoedingskampen zoals in China. De geschiedenis zou er totaal anders uitgezien hebben, Oekraïne zou deel uitmaken van de Sovjet-Unie, en veel welvarender zijn dan nu, Oekraïners en Russen zouden broeder volkeren zijn zoals ze dat waren in de Sovjet-tijd.

Kharkov in de jaren 70:

https://www.youtube.com/watch?v=YC-lHytT4zc

Laatst gewijzigd door tomm : 30 oktober 2022 om 11:41.
Oud 30 oktober 2022, 11:28   #33531
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Je verwijst om de haverklap naar assange.

In Rusland heb je tientallen anonieme Assanges. Wie open en bloot kritiek levert op het regime riskeert vervolging of zelfs zijn leven.
En een "Russische" Snowden zou ook al is hij naar het Westen gevlucht al lang met een polonium 210 vergiftiging onder de zoden liggen.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 11:28   #33532
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom vond ge het dan tijd dat Jay-P gedeporteerd moest worden?

Walk the talk tomm.
Oud 30 oktober 2022, 11:32   #33533
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag hij dan niet vrij zijn mening zeggen daar?

Hmmm, vreemd. Ik dacht dat je dat een goed principe vond…
Vinden dat iemand gedeporteerd moet worden is toch eveneens een mening?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 11:40   #33534
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het schijnt dat ge moet oppassen met berenvellen te vroeg te verkopen.

Amai, moesten we de voorspelling maken dat Rusland verpletterd wordt heb je een spreuk die kan kloppen

Maar hier in casu gaat het over RU terug in zijn kot duwen.
Lijkt mij een eenvoudig doel
De NAVO een keer chargeren en de zaak is beklonken
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 11:44   #33535
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom vond ge het dan tijd dat Jay-P gedeporteerd moest worden?

Walk the talk tomm.
Omdat hij Russen ongedierte noemt. Dat is racistisch en abusief, gaat veel verder dan vrije meningsuiting. Hong Kong heeft nog maar net een mislukte kleurenrevolutie achter de rug, grotendeels aangewakkerd door het Westen en westerlingen.
Het deporteren van ongewenste buitenlanders gebeurt in België toch ook? En is een erg populaire maatregel bij rechtse zakken heb ik mij laten vertellen, die het niet zo hebben voor onze bruine en zwarte medemens.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 oktober 2022 om 11:47.
Oud 30 oktober 2022, 11:45   #33536
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Amai, moesten we de voorspelling maken dat Rusland verpletterd wordt heb je een spreuk die kan kloppen

Maar hier in casu gaat het over RU terug in zijn kot duwen.
Lijkt mij een eenvoudig doel
De NAVO een keer chargeren en de zaak is beklonken
Zal niet lukken.
Oud 30 oktober 2022, 11:49   #33537
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
En een "Russische" Snowden zou ook al is hij naar het Westen gevlucht al lang met een polonium 210 vergiftiging onder de zoden liggen.
Denk je dat de CIA niet geprobeerd heeft Snowden te vergiftigen? Hij leeft op een onbekende plek, en heeft constant bewaking.
Oud 30 oktober 2022, 12:07   #33538
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

Stel dat ik terug in de tijd zou kunnen gaan en iets te zeggen zou hebben, zou ik van Gorbatsjev hoogstens een directeur van een koekjesfabriek maken, en op zoek gaan naar de Russische versie van Deng Xiao Ping. Haatzaaiende nationalisten allerhande en ander uitschot zou ik naar de Gulag sturen voor enkele decennia.Of nog beter naar heropvoedingskampen zoals in China. De geschiedenis zou er totaal anders uitgezien hebben, ...
Ja, daar gaat het net om.

Waarom zou u dan niet zélf voor "Russische versie van Deng Xiao Ping" spelen?

Of voor "Russische versie van Dzjengis Khan"?

Ik begrijp niet goed waarom u zich in uw verbeeldingswereld zo'n beperkingen oplegt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 12:23   #33539
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er zullen in 1944-1945 ook wel heel wat droevige Vlamingen geweest zijn die wachtten op Duitse 'redding'.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 12:24   #33540
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat hij Russen ongedierte noemt. Dat is racistisch en abusief, gaat veel verder dan vrije meningsuiting. Hong Kong heeft nog maar net een mislukte kleurenrevolutie achter de rug, grotendeels aangewakkerd door het Westen en westerlingen.
Het deporteren van ongewenste buitenlanders gebeurt in België toch ook? En is een erg populaire maatregel bij rechtse zakken heb ik mij laten vertellen, die het niet zo hebben voor onze bruine en zwarte medemens.
Begrijp je nu nog niet dat NIEMAND ook maar enig geloof hecht aan dat ongeloofwaardig slachtoffergedoe?

Het is RUSLAND dat OEKRAINE bestaansrecht ontzegt, niet andersom.

Het is RUSLAND dat gedurende de hele 20ste eeuw niet-Russen heeft zitten ambteren, niet andersom.

En nu wat gaan doen alsof Russen het slachtoffer zijn...

Russen zijn dader, agressor, imperialist. De 'bufferzone' rond Rusland, zijn slachtoffer.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be