Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2022, 10:54   #1
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Femicide

Naam: femicide.jpg
Bekeken: 173
Grootte: 39,3 KB
Politie en parket gaan dodelijk geweld op vrouwen als een apart misdrijf in de strafwet registreren. Dat heeft de federale regering beslist op vraag van Staatssecretaris voor Gendergelijkheid Sarah Schlitz (Ecolo). Schlitz wil zo officiële cijfers over het fenomeen verzamelen.
Bron: VRT NWS

Femicide is een term voor het doden van een vrouw of meisje omdat die vrouw zijn, en is een haatmisdrijf tegen vrouwen.
  1. Ik stel mij de vraag waarom hiervoor een afzonderlijke registratie moet bestaan. Dan zou dat ook moeten bij moord op homo's, bijvoorbeeld.
  2. En, het artikel heeft het ook over partnergeweld. Dit heeft mijn inziens niet noodzakelijk met haat tegenover vrouwen te maken.

Kortom, de logica ontsnapt mij.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 11:21   #2
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Het gaat altijd over personen, tot er voorkeursbehandelingen gesteld worden; dan kunnen ze ze ineens terug vrouwen noemen.

De enigste die femicide pleegden zijn bevoegdheden die het onmogelijk maakten hun moederrol volwaardig te laten invullen.
De moderne man en de geëmancipeerde vrouw = failed.
Oud 30 oktober 2022, 11:40   #3
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Positieve discriminatie.

Buitenwippers/ uitsmijters.

Een veilige bubbel creëren.

Gratis drankjes.

R and B muziek waar je beestachtig danst.

Je kan een bepaalde plek echt volledig vervrouwelijken.

Maar dat zijn gewoon vrouwen events waar mannen niet meer welkom zijn.

Dus wat willen ze? Segregatie?

Of beiden moeten weer water bij de wijn doen.

Er zijn gewoon jagers, hé. Castreren?

Nu niet weer over de jungle beginnen, hé....
Oud 30 oktober 2022, 12:19   #4
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Denk jij nu echt dat veel vrouwen in een man "bescherming" zoeken of vinden? Dus ze zijn meer kwetsbaar op fysiek vlak.

Ga je ze geweren geven? Het is weer een dillema zeker. Want die Alpha mannetjes kunnen ook hun woede weer op die vrouw botvieren maar beschermt ze tegen andere meer creepy agressors.

De enige manier dat ze echt vrij kunnen zijn is dat ze geen man hebben. Denk jij dat nu echt?

2 gelukkige momenten in een relatie. Wanneer je trouwt en wanneer je haar adem afsnijdt.

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 30 oktober 2022 om 12:20.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 12:26   #5
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Het feit dat een overheid uit 50% vrouwen moet bestaan, laat al zien hoe antidemocratisch het feminisme werkelijk ingesteld is.

De vrouw is onze moeder, zus, dochter en kleinkind.
Ze verdient beter dan wat ze vandaag aangeboden krijgt om haar moederrol volwaardig in te vullen.

Voor het feminisme (politiek domineerde) kwamen mensen met 1 loon toe, hadden ze een goede wagen, konden ze jaarlijks op reis en lagen de winkelkarren vol.

En sorry, dat is nu niet meer omdat de geest van Jezebel lelijk huishouden houdt in ons patriarchaat.
Repent

Laatst gewijzigd door CUFI : 30 oktober 2022 om 12:29.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 12:58   #6
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Slachtoffers identificeren is een begin. Nu de daders nog, onder meer naar afkomst. Zo alleen krijgen we een objectief beeld van de situatie en kan er misschien iets aan gedaan worden. Ik ben in blijde verwachting voor Schlitz volgende stappen.

Gaza 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 13:28   #7
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Bijlage 117020
Politie en parket gaan dodelijk geweld op vrouwen als een apart misdrijf in de strafwet registreren. Dat heeft de federale regering beslist op vraag van Staatssecretaris voor Gendergelijkheid Sarah Schlitz (Ecolo). Schlitz wil zo officiële cijfers over het fenomeen verzamelen.
Bron: VRT NWS

Femicide is een term voor het doden van een vrouw of meisje omdat die vrouw zijn, en is een haatmisdrijf tegen vrouwen.
  1. Ik stel mij de vraag waarom hiervoor een afzonderlijke registratie moet bestaan. Dan zou dat ook moeten bij moord op homo's, bijvoorbeeld.
  2. En, het artikel heeft het ook over partnergeweld. Dit heeft mijn inziens niet noodzakelijk met haat tegenover vrouwen te maken.

Gij snapt 'm niet?
Femicide als tegenhanger van homohaat, misschien om niet het woord "transvrouw/genderhaat" te noemen?
Femicide maar dan niet voor lesbo's of biologische vrouwen maar speciaal voor omgebouwde, fake-trans/vrouwen omdat dat eigenlijk mannen zijn.
Ze sleuren er dan gauw partnergeweld ook nog bij om de indruk te wekken dat het ook over normale, hetero koppels zou kunnen gaan.

Want dodelijk geweld tegen mensen staat immers al in de strafwet, dat wordt doorgaans MOORD genoemd...
Zover ik weet zijn vrouwen, mannen en zelfs omgebouwde genderfreaks allemaal "mensen" - voor geitenwollensokken, groene muts sarah schlitz blijkbaar niet.
Je kunt zulke onnozele bagger van propaganda en sensatiekrantjes best negeren, het wordt steeds lachwekkender en zieliger met de dag.
Oud 30 oktober 2022, 14:36   #8
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Nazi's zijn voorspelbaar, hun volgende classificatie zal zijn dodelijk geweld tegen dieren.
Dat doen bureaucratten graag: klassementen maken. Klassen in het sociaal veld, klassen in het misdaadveld, ga zo maar door. Verdeel en heers, das al wat ge er achter moet zoeken, zo ordinair is het echte motief. Zie dat vorige nieuwe gevaccineerden/niet gevaccineerden, tests, pasjes, de pasjesmaatschappij, van vergunden en onvergunden.
"misdaad" wordende een schimmig, vrij invulbaar kenmerk.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 17:28   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De moord op de normale blanke man moet minder erg worden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 19:56   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het feit dat een overheid uit 50% vrouwen moet bestaan, laat al zien hoe antidemocratisch het feminisme werkelijk ingesteld is.

De vrouw is onze moeder, zus, dochter en kleinkind.
Ze verdient beter dan wat ze vandaag aangeboden krijgt om haar moederrol volwaardig in te vullen.

Voor het feminisme (politiek domineerde) kwamen mensen met 1 loon toe, hadden ze een goede wagen, konden ze jaarlijks op reis en lagen de winkelkarren vol.

En sorry, dat is nu niet meer omdat de geest van Jezebel lelijk huishouden houdt in ons patriarchaat.
Repent
Volgens mij zie jij niet zo graag vrouwen. Of vergis ik mij ?
Oud 30 oktober 2022, 20:14   #11
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij zie jij niet zo graag vrouwen. Of vergis ik mij ?
Ik zie vrouwen liever dan politici die het onbetaalbaar maakte om als alleenstaande moeder rond te komen en een woningsnood veroorzaakte voor haar en haar kinderen.
Oud 30 oktober 2022, 20:20   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Gij snapt 'm niet?
Femicide als tegenhanger van homohaat, misschien om niet het woord "transvrouw/genderhaat" te noemen?
Femicide maar dan niet voor lesbo's of biologische vrouwen maar speciaal voor omgebouwde, fake-trans/vrouwen omdat dat eigenlijk mannen zijn.
Ze sleuren er dan gauw partnergeweld ook nog bij om de indruk te wekken dat het ook over normale, hetero koppels zou kunnen gaan.

Want dodelijk geweld tegen mensen staat immers al in de strafwet, dat wordt doorgaans MOORD genoemd...
Zover ik weet zijn vrouwen, mannen en zelfs omgebouwde genderfreaks allemaal "mensen" - voor geitenwollensokken, groene muts sarah schlitz blijkbaar niet.
Je kunt zulke onnozele bagger van propaganda en sensatiekrantjes best negeren, het wordt steeds lachwekkender en zieliger met de dag.
Over femicide hebben andere landen blijkbaar wel exacte cijfers, België tot op heden niet . Zie Wikipedia
Het gaat helemaal niet over transgenders of lesbo's.
Oud 30 oktober 2022, 20:42   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De moord op de normale blanke man moet minder erg worden.
Het is te zien hoe je het bekijkt. Het zou ook kunnen dat de moord op de normale blanke vrouw erger moet worden.
Oud 31 oktober 2022, 11:48   #14
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is te zien hoe je het bekijkt. Het zou ook kunnen dat de moord op de normale blanke vrouw erger moet worden.
Elke moord is erg, of het slachtoffer nu een vrouw, man, transgender of ongelovige is, die "mensen" zijn dan allemaal dood.
En waarom moet daar weer een nieuw graaipostje voor bijgemaakt worden?
Staatssecretaris voor Gendergelijkheid?
Enkel weer verspilling van belastinggeld...en volkomen overbodig vermits voor de wet elke Belg, en voor mensenrechten elk mens, al gelijk is.

En hoever staat het met de (on)gelijkheid tussen de 2 enige biologische verschillen van man en vrouw?!

En beschermt die genderteut (wilsonbekwame -12 jarige) kinderen dan ook tegen hersenspoeling om ondoordacht de mogelijk grootste en onomkeerbare vergissing van hun leven te maken?
Wat is het nut en de taakomschrijving van staatssecretaris voor gendergelijkheid als door en voor de grondwet al elke belg gelijk is?!
Oud 31 oktober 2022, 12:36   #15
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Elke moord is erg, of het slachtoffer nu een vrouw, man, transgender of ongelovige is, die "mensen" zijn dan allemaal dood.
En waarom moet daar weer een nieuw graaipostje voor bijgemaakt worden?
Staatssecretaris voor Gendergelijkheid?
Enkel weer verspilling van belastinggeld...en volkomen overbodig vermits voor de wet elke Belg, en voor mensenrechten elk mens, al gelijk is.

En hoever staat het met de (on)gelijkheid tussen de 2 enige biologische verschillen van man en vrouw?!

En beschermt die genderteut (wilsonbekwame -12 jarige) kinderen dan ook tegen hersenspoeling om ondoordacht de mogelijk grootste en onomkeerbare vergissing van hun leven te maken?
Wat is het nut en de taakomschrijving van staatssecretaris voor gendergelijkheid als door en voor de grondwet al elke belg gelijk is?!
Misdrijven (overtredingen, wanbedrijven en misdaden) krijgen bij registratie een bepaalde code. Kwestie van de aard van het misdrijf in kaart te brengen, om statische redenen, en om prioriteiten binnen een gerechtelijk arrondissement vast te leggen.
Uiteraard blijft elke moord op wie ook een moord. In bepaalde omstandigheden bestaan er verzwarende omstandigheden. Als ik mij niet vergis is oudermoord daar een voorbeeld van.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be