Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 oktober 2022, 12:46   #61
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Ik ben geen woordenboek, maar de heilige geest van de moraal.
In dat geval zal ik u niet tegenspreken of antwoorden.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 08:50   #62
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
In dat geval zal ik u niet tegenspreken of antwoorden.
Wie zwijgt stemt toe.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 10:29   #63
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Wie zwijgt stemt toe.
Het lijkt erop dat Hegel en zijn eniggeboren Zoon uitgesproken zijn.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2022, 11:13   #64
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het lijkt erop dat Hegel en zijn eniggeboren Zoon uitgesproken zijn.
Het blijkt eerder dat jij zelfs niks te vertellen hebt.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2022, 15:59   #65
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.024
Standaard

vandaag is mijn vader 34 jaar dood , hij was een sobere hypokriet
__________________
was getekend : profeet Filippus
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2022, 10:17   #66
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.765
Standaard

Mijn vader is 22 jaar dood, ik was niet welkom bij hem met mijn atoomtheorie.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2022, 22:53   #67
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nochtans, in de aloude (lees: zeer oude) culturen was het de moederfiguur die dikwijls primeerde. De zogenaamde ‘Almoeder’. Niet de vaderfiguur.

”Voor de meesten van ons lijkt het vanzelfsprekend om het opperwezen ‘God de Vader’ te noemen. Beschouwt men echter de ‘grote geschiedenis der mensheid’, dan blijkt het opperwezen ook vaak ‘God de Moeder’ te zijn, of 'Moeder van God', of ‘de Moedergodin’. Er zijn heel wat sporen en restanten van deze cultus, vooral uit het Neolithicum tot 7.000 jaar geleden, wijzend op een matriarchale samenleving, waar het hoogste principe, opperste symbool van vruchtbaarheid of scheppingskracht, als vrouwelijk werd gezien. Ook bepaalde mysteriecultussen zouden teruggrijpen op deze traditie.”
De Noren hebben de herinnering aan godinnen bewaard in sagen over Freya en de Walkuren. Het waren godinnen van de vruchtbaarheid, wellustuge minneressen, moeders en vervaarlijke strijders met speren, zwaarden en schilden. Ik weet niet of ze een rol spelen in de Noorse geschiedenis. Het is een ander type god als Jaweh van de Joden en Christenen.

Voor de Grieken in de tijd van Jezus moet de Joodse godenwereld heel vreemd zijn geweest. Want hun oppergod Zeus had een vrouw, namelijk zijn zuster Hera, godin van de vruchtbaarheid. Daarvoor waren er nog Rhea, de moedergodin en Gaya, de godin van de aarde, met een zoon Uranus als god van het luchtruim (sky).

Wikipedia: Hera is een godin uit de Griekse mythologie. Zij is de dochter van de titanen Kronos en Rhea, en daarmee de zuster van Zeus, de koning van hemel en aarde, en is tevens diens echtgenote. Hera was de godin van het huwelijk en van de vruchtbaarheid. Ze wordt ook wel de 'koe-ogige' genoemd en de pauw is haar symbool.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 09:09   #68
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
In 'de boeken van Mozes, de Pentateuch, maakt JHWH, de God die van eeuwigheid tot eeuwigheid is, zich aan de "nakomelingen van Jakob (Israël)" bekend als een jaloerse God die afgoderij met de dood bestraft aan de dader en diens kinderen tot aan het vierde geslacht. (...)
https://biblehub.com/sep/exodus/20.htm
De idee dat een jaloers manspersoon zijn vrouw en kinderen op de proef stelt om zeker te weten dat zij hem trouw zijn ligt voor de hand. Dat de kinderen daar last van hebben, en dat dit psychische problemen bij hen kan veroorzaken lijkt mij waarscgijnlijk. Jezus bracht het ter sprake in het gebed dat hij zijn discipelen leerde; het Onze Vader. Hij zegt tot God: ... en breng ons niet in verzoeking (of beproeving).

De moderne christen vindt die bede ongeloofwaardig. Want zo is God helemaal niet. Dat moet een foute vertaling zijn. Bijvoorbeeld; De vertalers van de NBG willen die tekst wijzigen:
"Recentelijk blies de paus een bestaande kwestie nieuw leven in, door de weergave ‘breng ons niet in beproeving’ foutief en misleidend te noemen. In dit artikel worden alle relevante kwesties in Matteüs 6:9-13 besproken, met bijzondere aandacht voor de bede over de beproeving. ...

Paus Franciscus (...): "Het is immers niet God die ons in verleiding brengt, maar Satan. Hij is de verleider. Daarom zou de recent aangepaste Franse vertaling navolging verdienen: ‘Ne nous laisse pas entrer en tentation’ (‘Laat ons niet ingaan op de beproeving’ of: ‘Sta niet toe dat wij in beproeving komen.’)".

... Het oudere ‘leid ons niet in bekoring’ werd veranderd in ‘breng ons niet in beproeving’. Het leidde tot kritiek van onder meer Huub Oosterhuis: ‘God brengt helemaal niemand in beproeving. Dat komt niet van Hem'.

Waar de ene dus een nauwkeurige en letterlijke vertaling van de bijbel eist gaat de ander er zijn visie op God en Jezus in uitwerken. De mens schept God naar zijn eigen beeld en gelijkenis in overeenstemming met de tijdsgeest.

https://debijbel.nl/bericht/het-onzevader-in-revisie
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 09:21   #69
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De idee dat een jaloers manspersoon zijn vrouw en kinderen op de proef stelt om zeker te weten dat zij hem trouw zijn ligt voor de hand. Dat de kinderen daar last van hebben, en dat dit psychische problemen bij hen kan veroorzaken lijkt mij waarscgijnlijk. Jezus bracht het ter sprake in het gebed dat hij zijn discipelen leerde; het Onze Vader. Hij zegt tot God: ... en breng ons niet in verzoeking (of beproeving).

De moderne christen vindt die bede ongeloofwaardig. Want zo is God helemaal niet. Dat moet een foute vertaling zijn. Bijvoorbeeld; De vertalers van de NBG willen die tekst wijzigen:
"Recentelijk blies de paus een bestaande kwestie nieuw leven in, door de weergave ‘breng ons niet in beproeving’ foutief en misleidend te noemen. In dit artikel worden alle relevante kwesties in Matteüs 6:9-13 besproken, met bijzondere aandacht voor de bede over de beproeving. ...

Paus Franciscus (...): "Het is immers niet God die ons in verleiding brengt, maar Satan. Hij is de verleider. Daarom zou de recent aangepaste Franse vertaling navolging verdienen: ‘Ne nous laisse pas entrer en tentation’ (‘Laat ons niet ingaan op de beproeving’ of: ‘Sta niet toe dat wij in beproeving komen.’)".

... Het oudere ‘leid ons niet in bekoring’ werd veranderd in ‘breng ons niet in beproeving’. Het leidde tot kritiek van onder meer Huub Oosterhuis: ‘God brengt helemaal niemand in beproeving. Dat komt niet van Hem'.

Waar de ene dus een nauwkeurige en letterlijke vertaling van de bijbel eist gaat de ander er zijn visie op God en Jezus in uitwerken. De mens schept God naar zijn eigen beeld en gelijkenis in overeenstemming met de tijdsgeest.

https://debijbel.nl/bericht/het-onzevader-in-revisie
Wat is een moderne christen? Nooit van gehoord.

Wij geloven ook dat God een jaloerse God is en Zijn volk noch creatie met een ander zal delen.

Interlineaire kunt ge lezen dat God een consumerend vuur is. El Kanna.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 10:41   #70
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.765
Standaard

Onze Vader....die niet bestaat.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2022, 16:56   #71
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.523
Standaard De jatten van God

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wat is een moderne christen? Nooit van gehoord.

Wij geloven ook dat God een jaloerse God is en Zijn volk noch creatie met een ander zal delen.

Interlineaire kunt ge lezen dat God een consumerend vuur is. El Kanna.
Ja, ja, God is liefde ... ?
En ook dat nog ...

Hebreeën 10: 29 Hoeveel te zwaarder straf, meent gij, zal hij waardig geacht worden, die den Zoon van God vertreden heeft, en het bloed des testaments onrein geacht heeft, waardoor hij geheiligd was, en den Geest der genade smaadheid heeft aangedaan?

30 Want wij kennen Hem, Die gezegd heeft: Mijn is de wraak, Ik zal het vergelden, spreekt de Heere. En wederom: De Heere zal Zijn volk oordelen.
31 Vreselijk is het, te vallen in de handen van de levende God! --------

Citaat "De toekomstige straf is vreselijk - Levenslicht
We weten dat het vreselijk moet zijn om voor de zonde gestraft te worden als we ons de verzoening herinneren. Wij, Christenen, zijn er van overtuigd dat God zelf vlees moest worden om de menselijke zonde te vergeven. Dat de Zoon van Go *helse pijnen moest lijden waar de waardigheid van Zijn persoon oneindige gewicht aan gaf.

De handen van God | Meer dan ik zelf
Gods hand geeft leven. bemoedigt, is liefdevol, - teder en stevig - is geopend om te geven. Onze handen zijn klauwen, erop uit om binnen te halen, onszelf gewicht te geven, ons te beschermen tegen dood en niet-zijn. 'Jatten' komt van het Hebreeuwse woord 'jat', dat 'hand' betekent. Jatten is zelf al een ui het Hebreeuws gestolen woord."
Einde citaten.

Voor normale mensen is jat een leenwoord. Voor hysterische mensen is het woord "jat" gejat uit het hebreeuws (Jiddisj).

Laatst gewijzigd door Piero : 2 november 2022 om 16:59.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2022, 17:37   #72
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ja, ja, God is liefde ... ?
En ook dat nog ...

Hebreeën 10: 29 Hoeveel te zwaarder straf, meent gij, zal hij waardig geacht worden, die den Zoon van God vertreden heeft, en het bloed des testaments onrein geacht heeft, waardoor hij geheiligd was, en den Geest der genade smaadheid heeft aangedaan?

30 Want wij kennen Hem, Die gezegd heeft: Mijn is de wraak, Ik zal het vergelden, spreekt de Heere. En wederom: De Heere zal Zijn volk oordelen.
31 Vreselijk is het, te vallen in de handen van de levende God! --------

Citaat "De toekomstige straf is vreselijk - Levenslicht
We weten dat het vreselijk moet zijn om voor de zonde gestraft te worden als we ons de verzoening herinneren. Wij, Christenen, zijn er van overtuigd dat God zelf vlees moest worden om de menselijke zonde te vergeven. Dat de Zoon van Go *helse pijnen moest lijden waar de waardigheid van Zijn persoon oneindige gewicht aan gaf.

De handen van God | Meer dan ik zelf
Gods hand geeft leven. bemoedigt, is liefdevol, - teder en stevig - is geopend om te geven. Onze handen zijn klauwen, erop uit om binnen te halen, onszelf gewicht te geven, ons te beschermen tegen dood en niet-zijn. 'Jatten' komt van het Hebreeuwse woord 'jat', dat 'hand' betekent. Jatten is zelf al een ui het Hebreeuws gestolen woord."
Einde citaten.

Voor normale mensen is jat een leenwoord. Voor hysterische mensen is het woord "jat" gejat uit het hebreeuws (Jiddisj).
Je bent wijs genoeg om de ware betekenis van die passages te plaatsen. Lees jaloers niet te menselijk zoals wij dat vandaag kennen. Bovendien is Hebreeuws een rijkere taal dan Nederlands, dus hoef je een brede context te raadplegen als je zulke teksten gaat zwaaien.

Verstand is goed, maar vergeet het hart niet Piero.
Hoe mooi is het niet dat de wraak God toekomt en daarbij lijfstraffen verbannen werden vanuit de circulerende culturen die zich vestigden als christelijke rijken.
Waar is het hart...
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2022, 11:54   #73
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Je bent wijs genoeg om de ware betekenis van die passages te plaatsen. Lees jaloers niet te menselijk zoals wij dat vandaag kennen. Bovendien is Hebreeuws een rijkere taal dan Nederlands, dus hoef je een brede context te raadplegen als je zulke teksten gaat zwaaien.
"Paulus" is voldoende breedsprakig in Hebreeën om de context te verschaffen. Hij zette de Joden onder grote druk om Jezus als de Christus te aanvaarden als Messias en koning en de Wet van Mozes terzijde te leggen, voorgoed! Dit was nodig om hun nationalistische ambities te onderdrukken die geleid hadden tot de Joodse oorlog. De brief aan de Hebreeën kan daarom met zekerheid gedateerd worden na het jaar 70 G.T.. Als hij eerder zou zijn geschreven dan hadden de Joodse nationalisten de brief vernietigd en de bezorger gewurgd.

Citaat:
Verstand is goed, maar vergeet het hart niet Piero.
Hoe mooi is het niet dat de wraak God toekomt en daarbij lijfstraffen verbannen werden vanuit de circulerende culturen die zich vestigden als christelijke rijken.
Waar is het hart...
Men moet de feiten kennen om een afweging te kunnen maken. Heb je nooit gehoord van lijfstraffen, verminkingen en schandpalen in de middeleeuwen? Het christendom (bisschoppen) deed in wreedheid niet onder voor de rest van de mensheid.

Laatst gewijzigd door Piero : 3 november 2022 om 11:55.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2022, 15:32   #74
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
"Paulus" is voldoende breedsprakig in Hebreeën om de context te verschaffen. Hij zette de Joden onder grote druk om Jezus als de Christus te aanvaarden als Messias en koning en de Wet van Mozes terzijde te leggen, voorgoed! Dit was nodig om hun nationalistische ambities te onderdrukken die geleid hadden tot de Joodse oorlog. De brief aan de Hebreeën kan daarom met zekerheid gedateerd worden na het jaar 70 G.T.. Als hij eerder zou zijn geschreven dan hadden de Joodse nationalisten de brief vernietigd en de bezorger gewurgd.



Men moet de feiten kennen om een afweging te kunnen maken. Heb je nooit gehoord van lijfstraffen, verminkingen en schandpalen in de middeleeuwen? Het christendom (bisschoppen) deed in wreedheid niet onder voor de rest van de mensheid.
Ze hebben het christendom alleen kunnen misbruiken tot de mensen leerden lezen en doorhadden dat bevoegdheden religie misbruikte.
Je zal die lijfstraffen niet op Hem kunnen steken, wel op corruptie van de mens. Nu doen ze het in onze naam, van de democratie.

Je weegt niet goed af. Als ik iemand morgen stenig, mag ik mij dan christen noemen? Zo is dat ook met kerken die aan Maria aanbidding doen edm. Ze zijn niet gehoorzaam aan Zijn Woord maar gebruiken Zijn Woord om wereldse positie te winnen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2022, 10:14   #75
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.765
Standaard

Onze Vader die in de hemel en op aarde is.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2022, 11:42   #76
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ze hebben het christendom alleen kunnen misbruiken tot de mensen leerden lezen en doorhadden dat bevoegdheden religie misbruikte.
Je zal die lijfstraffen niet op Hem kunnen steken, wel op corruptie van de mens. Nu doen ze het in onze naam, van de democratie.

Je weegt niet goed af. Als ik iemand morgen stenig, mag ik mij dan christen noemen? Zo is dat ook met kerken die aan Maria aanbidding doen edm. Ze zijn niet gehoorzaam aan Zijn Woord maar gebruiken Zijn Woord om wereldse positie te winnen.


Heeft het ware christendom volgens u geen deel aan de wereld? Is het ware christendom onverschillig of anarchistisch? Laat de Vader zijn kinderen in de wereeld aan hun lot over? Is de chtistelijke gemeenschap het licht der wereld of was christus het licht der wereld? Waar schijnt zijn licht dan, als het bestaat?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2022, 12:41   #77
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.765
Standaard

De aarde zal sterven en uit de Hemel wedergeboren worden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2022, 14:41   #78
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.523
Standaard De bisschop en Jan van Leiden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ze hebben het christendom alleen kunnen misbruiken tot de mensen leerden lezen en doorhadden dat bevoegdheden religie misbruikte.
Je zal die lijfstraffen niet op Hem kunnen steken, wel op corruptie van de mens. Nu doen ze het in onze naam, van de democratie.

Je weegt niet goed af. Als ik iemand morgen stenig, mag ik mij dan christen noemen? Zo is dat ook met kerken die aan Maria aanbidding doen edm. Ze zijn niet gehoorzaam aan Zijn Woord maar gebruiken Zijn Woord om wereldse positie te winnen.
Ze passen zich aan aan de tijdsgeest. Wat moet je anders? Wie voorop wil lopen moet de klappen opvangen. Nogmaals het lot van de wederdopers en Jan van Leiden in Münster:

Citaat
Drie gevangenen worden levend gevild

22 januari 1536 Na een half jaar van verhoren en martelingen worden Jan van Leiden en twee van zijn handlangers naar het schavot geleid.

Bisschop Van Waldeck en een grote menigte kijken zwijgend toe terwijl de beulen de drie terdoodveroordeelden voor het stadhuis aan palen binden.
Ze bewerken de mannen met gloeiende ijzeren staven, en de stank van verschroeid vlees verspreidt zich door de wraaklustige mensenmassa.
De gewezen koning draagt de pijn waardig; Knipperdolling en Krechting schreeuwen het uit.
Vader, in uw handen beveel ik mijn geest,’ prevelt Jan van Leiden tijdens de marteling.

Met gloeiend hete tangen schroeien de beulen het vlees van de botten van de mannen, en als ze na een paar uur meer dood dan levend zijn, wordt hun tong uitgetrokken.
Dan steken de beulen een dolk door hun hart.
Vervolgens worden de drie lijken naar de Sint-Lambertuskerk gebracht en in ijzeren kooien gezet.
Die zijn een kleine twee meter hoog en wegen ruim 200 kilo. Met een touw hijsen de mannen van de bisschop de kooien de toren op ... Einde citaat.

https://historianet.nl/maatschappij/...ijpen-de-macht

Na een halfjaar van verhoren en martelingen ... eindelijk doodgemarteld door de mannen van de bisschop.

Laatst gewijzigd door Piero : 4 november 2022 om 14:54.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2022, 06:03   #79
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
[/b]

Heeft het ware christendom volgens u geen deel aan de wereld? Is het ware christendom onverschillig of anarchistisch? Laat de Vader zijn kinderen in de wereeld aan hun lot over? Is de chtistelijke gemeenschap het licht der wereld of was christus het licht der wereld? Waar schijnt zijn licht dan, als het bestaat?
Het is geen en en verhaal neen.
Je kiest voor Christus of de wereld, niet Christus en de wereld.

Wij werden niet aan ons lot overgelaten. De beste handleiding is Zijn Woord beginnen en eindigen bij Christus. Het licht is in en rondom u, maar zo ook de duisternis. Zijn Woord is als een lamp op uw voet.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2022, 06:07   #80
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ze passen zich aan aan de tijdsgeest. Wat moet je anders? Wie voorop wil lopen moet de klappen opvangen. Nogmaals het lot van de wederdopers en Jan van Leiden in Münster:

Citaat
Drie gevangenen worden levend gevild

22 januari 1536 Na een half jaar van verhoren en martelingen worden Jan van Leiden en twee van zijn handlangers naar het schavot geleid.

Bisschop Van Waldeck en een grote menigte kijken zwijgend toe terwijl de beulen de drie terdoodveroordeelden voor het stadhuis aan palen binden.
Ze bewerken de mannen met gloeiende ijzeren staven, en de stank van verschroeid vlees verspreidt zich door de wraaklustige mensenmassa.
De gewezen koning draagt de pijn waardig; Knipperdolling en Krechting schreeuwen het uit.
Vader, in uw handen beveel ik mijn geest,’ prevelt Jan van Leiden tijdens de marteling.

Met gloeiend hete tangen schroeien de beulen het vlees van de botten van de mannen, en als ze na een paar uur meer dood dan levend zijn, wordt hun tong uitgetrokken.
Dan steken de beulen een dolk door hun hart.
Vervolgens worden de drie lijken naar de Sint-Lambertuskerk gebracht en in ijzeren kooien gezet.
Die zijn een kleine twee meter hoog en wegen ruim 200 kilo. Met een touw hijsen de mannen van de bisschop de kooien de toren op ... Einde citaat.

https://historianet.nl/maatschappij/...ijpen-de-macht

Na een halfjaar van verhoren en martelingen ... eindelijk doodgemarteld door de mannen van de bisschop.
Wat vele kerken doen is niet op God van de Bijbel geïnspireerd.
Hitler die over inferieure rassen sprak is wél op Darwin gebaseerd.
Mijn punt.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be