Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2022, 08:58   #34181
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Welja, fundamenteel wil de VS gewoon dat Rusland geen bedreiging vormt voor hun nationale veiligheid en geopolitieke belangen. Zij willen zich volledig kunnen concentreren op een andere regio en niet in een situatie komen waarbij ze op 2 fronten moeten acteren. Dat lijkt me toch wel een beetje een open deur, verwacht iemand iets anders van een natiestaat?

Ik zie niet echt het probleem met dit debat. Met Casey Michel (Auteur van American Kleptocracy kan ik moeilijk geloven dat dit een extreem pro-Amerikaans propaganda feestje was.

Ik denk wel degelijk dat het een hypothesis die verder onderzocht mag worden. Is het feit dat Rusland zo moeilijk samenwerkt een gevolg van hun imperialistisch verleden dat ze niet kunnen loslaten? Zou een opsplitsing dingen beter kunnen maken? Ik zou het zelf niet weten, maar een debat hierover lijkt me best wel interessant.

Uiteindelijk is hun kernboodschap wel degelijk positief:

Hun doel is juist op zoek te gaan naar een oplossing om Rusland deelgenoot te maken van een veilig en stabiel Europa, niet om Rusland uit te schakelen.

Persoonlijk denk ik dat dit ook voor Rusland positief is, althans voor de Russische bevolking.
Rusland opdelen en er een westerse lage loon kolonie van maken is alvast niet positief voor de Russische bevolking. Wedden dat het Westen dan in de energierijke stukken marionetten zal installeren net als gebeurde in het Midden-Oosten.

Wat zou de VS ervan vinden moest er in Rusland of China een conferentie plaats vinden over de opdeling van de VS, omdat ze hun imperialistisch verleden niet kunnen loslaten?

Welja, fundamenteel wil Rusland gewoon dat de VS en NAVO geen bedreiging vormen voor hun nationale veiligheid en geopolitieke belangen.

De opdeling van de SU was al traumatisch genoeg en zorgde bijna overal voor een lagere levensstandaard, voor families die van elkaar scheiden werden. Voor Russisch sprekenden die plots hun taal niet meer mochten spreken. En voor tal van oorlogen niet te vergeten. De huidige is er maar een cvan.

Laatst gewijzigd door tomm : 10 november 2022 om 09:01.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2022, 09:08   #34182
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat durf ik toch ook wel tegenspreken, ze verplichten om productiepatenten vrij te geven en nationaliseren bedrijven. Het is geen directe diefstal zoals wij doen maar het zijn eveneens geen lievelingen.
Dat klopt, maar was steeds de bedoeling van de opening naar westerse landen, een injectie van kapitaal en technologie. In ruil mochten westerse bedrijven er mooie winsten maken. Gewoon het gebruikelijke neo-koloniale model, dus uitbuiting van lage lonen zonder meerwaarde te brengen, dat zagen de Chinezen nooit zitten.
Aandeelhouders die genationaliseerd worden krijgen daar een compensatie voor. Wij zouden daar uit kunnen leren en bvb. de banken en nutsbedrijven nationaliseren. Sinds Belfius genationaliseerd werd (puur uit noodzaak om de economie te redden) is het een belangrijke cashcow voor de overheid. Sinds de privatisering van nutsbedrijven betalen consumenten gemiddeld een pak meer.
Oud 10 november 2022, 09:10   #34183
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Chinese en westerse economieën zijn veel te verweven geworden. Ik daag U uit om een toestel te vinden in uw huis waar niet minstens een component in zit dat in China geproduceerd werd.
Arm Rusland, niet?
Oud 10 november 2022, 09:15   #34184
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zegt hij zo speciaal?
Hetgeen hij in die video zegt is een logische evaluatie, al denk ik wel dat hij verkeerd zit als hij beweert dat Rusland Oekraïne zal innemen, al zegt hij dat niet letterlijk.
Op een gegeven moment zegt-ie dat Oekraine minstens 6000 doden heeft moeten tellen voor het Kharkov-offensief in september, terwijl de Russen al terugtrekkend minder dan 100 dodelijke slachtoffers hadden.

De video is 2w oud en zit ook met voorspellingen ivm Kherson die nu, 2w later, compleet ernaast zitten.

Dus ja, wat is nu de relevantie van iemand die zo'n onnozele dingen zegt. Waarom nog luisteren naar die man zijn mening?
Oud 10 november 2022, 09:24   #34185
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Ja geweldig die Chinese connectie.
Ook Servië heeft het land aan China verpand.

Citaat de groene:

De roest van een stalen vriendschap

Eco-terrorisme en mensenhandel; Chinese bedrijven in Servië gaan nietsontziend te werk. Dat mag, want Xi Jinping is een vriend van het Servische volk, aldus president Aleksandar Vucic. ‘Ze trekken alles uit de grond en onze overheid staat alles toe.’

Die formule volgt het Chinese bedrijf Zijin Mining in alle dorpen bij de mijnwerkersstad Bor, sinds het van de Servische overheid de rechten tot mijnbouw heeft gekocht. De bodem is rijk aan edele metalen die zonder enig oog voor de omgeving uit de grond worden gehaald. Met grondverzakkingen, ingestorte gebouwen en vernieling van de natuur tot gevolg. ‘Ze trekken alles uit de grond en onze overheid staat alles toe’, zucht Vojinovi?. ‘China komt hier als bezetter.’

Arseen, kobalt en andere zware metalen dwarrelen neer op omliggende dorpen
Ingenieur Lazar wil absoluut niet werken bij Zijin en is nu fulltime activist. Samen met Zivkovi? en andere actievoerders bezetten ze eerder dit jaar 48 uur lang het bureau van de milieu-inspecteur in het centrum van de stad. ‘Maar die kwam niet opdagen’, zegt Zivkovi?, en zucht. ‘We hebben tal van rechtszaken ingediend tegen Zijin, maar die liggen al jaren te verstoffen bij de openbaar aanklager. Ook hebben we tevergeefs verzoeken ingediend om het volledige contract tussen Zijin en de overheid in te zien. Slechts een deel van de overeenkomst is openbaar. We weten dat China hier de komende honderd jaar mag graven, maar nergens is opgegeven waar dat territorium ophoudt. Dat weten alleen de regering en onze nieuwe kolonisatoren. Voor hetzelfde geld graven ze heel Oost-Servië leeg.’

Dat Xi Jinping een vriend is van het Servische volk herhaalt president Aleksandar Vu?i? maar al te graag. Sinds zijn populistische en door corruptieschandalen omstreden Servische Progressieve Partij (SNS) aan de macht kwam in 2012 zetten Belgrado en Beijing handtekeningen onder tientallen deals. Zo bouwen Chinese bedrijven in Servië, niet alleen fabrieken, maar ook infrastructurele projecten als wegen, spoorwegen en rioleringsnetwerken.

‘Chinese bedrijven in Servië vormen een staat binnen een staat.’ Dat zei Ranka Savi?, directeur van de Vereniging voor Vrije en Zelfstandige Vakbonden tijdens een paneldiscussie op de nieuwszender N1-tv afgelopen maand. ‘Wij, de vakbonden, krijgen geen inkijk in de deals tussen de landen. Het lijkt erop dat China beloofd is dat hun bedrijven de wet kunnen overtreden zonder dat ze vervolgd worden. We nemen Chinese leningen, Chinese aannemers worden ingehuurd en het werk wordt gedaan door Chinese arbeiders. Wat hebben wij hieraan?’

https://www.groene.nl/artikel/de-roe...62911-70886673
Ten eerste zijn de Serviers lang niet vergeten hoe NAVO een illegale agressie pleegde tegen hun land en er de luchtmacht van separatistische terroristen speelde, en ook tal van burgerdoelen viseerde, zoals onder meer de Chinese ambassade. Met als bedoeling een stuk van Servie af te pakken. Daar wordt in het Westen niet meer over gesproken maar Serviers en Chinezen zijn dit niet vergeten.

Ten tweede zijn die Chinese investeringen goed voor de economie en de werkgelegenheid. Er zal altijd verzet zijn of mensen die niet graag mijnen of fabrieken in hun buurt zien, dat is bij ons niet anders. (Bvb. heel dat gedoe rond Doel) Dit wordt door het Westen echter opgeklopt die zien niet graag veel Chinese invloed zien in hun achtertuin. (terwijl het Westen denkt dat het wel in de Chinese of Russische achtertuin mag zitten)
Vergelijk Servie met landen als Bulgarije en het land doet het vrij goed. Bulgarije wordt gekoloniseerd door westerse bedrijven die daar vooral voor de lage lonen komen en voor de rest geen meerwaarde bieden. Ik was in de grensstreek en de meeste vertelden me dat Servie het beter deed dan Bulgarije. Serviers kunnen tenminste een goede job vinden in eigen land terwijl EU lid Bulgarije leegloopt. Het enthousiasme voor EU lidmaatschap is in deze streken ferm verminderd.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List...elopment_Index

Laatst gewijzigd door tomm : 10 november 2022 om 09:27.
Oud 10 november 2022, 09:30   #34186
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten eerste zijn de Serviers lang niet vergeten hoe NAVO een illegale agressie pleegde tegen hun land en er de luchtmacht van separatistische terroristen speelde, en ook tal van burgerdoelen viseerde, zoals onder meer de Chinese ambassade. Met als bedoeling een stuk van Servie af te pakken. Daar wordt in het Westen niet meer over gesproken maar Serviers en Chinezen zijn dit niet vergeten.

Ten tweede zijn die Chinese investeringen goed voor de economie en de werkgelegenheid. Er zal altijd verzet zijn of mensen die niet graag mijnen of fabrieken in hun buurt zien, dat is bij ons niet anders. (Bvb. heel dat gedoe rond Doel) Dit wordt door het Westen echter opgeklopt die zien niet graag veel Chinese invloed zien in hun achtertuin. (terwijl het Westen denkt dat het wel in de Chinese of Russische achtertuin mag zitten)
Vergelijk Servie met landen als Bulgarije en het land doet het vrij goed. Bulgarije wordt gekoloniseerd door westerse bedrijven die daar vooral voor de lage lonen komen en voor de rest geen meerwaarde bieden. Ik was in de grensstreek en de meeste vertelden me dat Servie het beter deed dan Bulgarije. Serviers kunnen tenminste een goede job vinden in eigen land terwijl EU lud Bulgarije leegloopt. Het enthousiasme voor EU lidmaatschap is in deze streken ferm verminderd.
Het doet plezier dat door het voortgezet Russisch geklungel en hun afgang, gij nu meer en meer op de Chinese "Slijmen-galore-toer"gaat. Niet dat het verwondering wekt.
Oud 10 november 2022, 09:39   #34187
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Arm Rusland, niet?
We gebruiken nog steeds Russische olie, en zonder Russisch gas gaan tal van bedrijven hier over de kop en kunnen mensen hun rekeningen niet meer betalen, dus Rusland zit OOK overal in West-Europa. Omgekeerd niet meer. Een gemiddeld Russisch gezin gebruikt niets in hun huis dat uit het Westen komt sinds 2014, tenzij misschien hun auto. (als je Japan en Korea tot het Westen rekent.) Maar ook dat vermindert sterk. De Russen kiezen meer patriottisch voor een Russische auto, de Chinezen zijn ook aan een sterke opmars bezig. Ook hier zijn de westerse sancties het kantelpunt.
Tot 2014 handelden Russen en Chinezen nog in dollars met elkaar, en zelfs Rusland en Iran. Dat kun je je nu niet meer voorstellen. Het Westen met al die sancties slaan hun eigen ruitrn in.
Oud 10 november 2022, 09:42   #34188
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Het doet plezier dat door het voortgezet Russisch geklungel en hun afgang, gij nu meer en meer op de Chinese "Slijmen-galore-toer"gaat. Niet dat het verwondering wekt.
Ik ben altijd een grotere voorstander geweest van het Chinese politieke en economische model dan het Russische. Ik hoop zelfs dat de Russen het Chinese midel zullen overnemen. Dat hadden ze beter al sinds de jaren 80 gedaan.

Ik ben het niet eens met de Chinese covid aanpak (maar wel begrijpelijk wat gebeurde in Wuhan is daar een trauma) maar voor de rest 100 % akkoord met president Xi en de Chinese Communistische Partij.

De Russen gaan zo n 3 % van het gebied dat ze in handen hebben opgeven om zich over de rivier in te graven. Wie er klungelde zullen we pas over een paar jaar weten. Als het Oekraiense en westerse doel van "Rusland uit Oekraine verdrijven" al dan niet gelukt zou blijken. Dan zullen we weten wie die oorlog won en wie verloor.

Laatst gewijzigd door tomm : 10 november 2022 om 09:46.
Oud 10 november 2022, 09:43   #34189
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

De Russische ratten worden overal verdelgd: inmiddels zijn er bijna 80 k over de kling gejaagd en er volgen er meer. Het Russische Reich met een megalomane haatdwerg aan het roer krijgt dezelfde afstraffing als Hitler-Duitsland.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2022, 09:48   #34190
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Op een gegeven moment zegt-ie dat Oekraine minstens 6000 doden heeft moeten tellen voor het Kharkov-offensief in september, terwijl de Russen al terugtrekkend minder dan 100 dodelijke slachtoffers hadden.

De video is 2w oud en zit ook met voorspellingen ivm Kherson die nu, 2w later, compleet ernaast zitten.

Dus ja, wat is nu de relevantie van iemand die zo'n onnozele dingen zegt. Waarom nog luisteren naar die man zijn mening?
Dan moet je naar niemand meer luisteren, zeker niet TV-experts en politiekers.

Ik heb een video van een maand geleden gevonden en daar beweert hij inderdaad wel domme dingen samen met erg logische zaken, een mixed bag zoals ze zeggen.

https://youtu.be/vav_pvzaEaY?t=398
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2022, 09:49   #34191
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De Russische ratten worden overal verdelgd: inmiddels zijn er bijna 80 k over de kling gejaagd en er volgen er meer. Het Russische Reich met een megalomane haatdwerg aan het roer krijgt dezelfde afstraffing als Hitler-Duitsland.
Ik herhaal:

"De Russen gaan zo n 3 % van het gebied dat ze in handen hebben opgeven om zich over de rivier in te graven. Wie er klungelde zullen we pas over een paar jaar weten. Als het Oekraiense en westerse doel van "Rusland uit Oekraine verdrijven" al dan niet gelukt zou blijken. Dan zullen we weten wie die oorlog won en wie verloor."

Die 80000 komt van de Oekrairnse propaganda machine, die zelfs westerse journalisten met meer dan een korreltje zout nemen. Het wemelt op youtube van begrafenissen in zowat elk dorp in West-Oekraine (ik heb er hier enkele gedeeld) daar spreekt de propaganda nooit over.

Volgens de BBC sneuvelden er tot 4 november 8429 Russische soldaten.
Oekraine geeft zelf toe dat er al meer dan 10000 van hun eigen strijdkrachten gesneuveld zijn, volgens de Russen meer dan 64000. Heel opmerkelijk is dat het Westen geen cijfers vrijgeeft over gesneuvelde Oekraiense soldaten.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Casu...0killed%20(est.)

Laatst gewijzigd door tomm : 10 november 2022 om 09:58.
Oud 10 november 2022, 10:01   #34192
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben altijd een grotere voorstander geweest van het Chinese politieke en economische model dan het Russische. Ik hoop zelfs dat de Russen het Chinese midel zullen overnemen. Dat hadden ze beter al sinds de jaren 80 gedaan.

Ik ben het niet eens met de Chinese covid aanpak (maar wel begrijpelijk wat gebeurde in Wuhan is daar een trauma) maar voor de rest 100 % akkoord met president Xi en de Chinese Communistische Partij.

De Russen gaan zo n 3 % van het gebied dat ze in handen hebben opgeven om zich over de rivier in te graven. Wie er klungelde zullen we pas over een paar jaar weten. Als het Oekraiense en westerse doel van "Rusland uit Oekraine verdrijven" al dan niet gelukt zou blijken. Dan zullen we weten wie die oorlog won en wie verloor.
Het wordt hoog tijd dat de imperialistische communistische entiteit fiks wordt aangepakt. Het bewapenen van de Oeigoeren, Taiwan erkennen als land en Hongkong steunen in hun strijd tegen de rode honden uit Peking zijn logische stappen.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2022, 10:08   #34193
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet je naar niemand meer luisteren, zeker niet TV-experts en politiekers.
Da's niet waar. De goede experts zijn terughoudend en doen alleen maar voorzichtige voorspellingen. Zo zijn er nog genoeg.

Citaat:
Ik heb een video van een maand geleden gevonden en daar beweert hij inderdaad wel domme dingen samen met erg logische zaken, een mixed bag zoals ze zeggen.

https://youtu.be/vav_pvzaEaY?t=398
Maja, het ding is, als ge onnozele dingen zegt en voorspellingen maakt die achteraf niet uitkomen, dan tast dat geloofwaardigheid aan van alles wat je zegt.

Er waren ook vele experts die voorspelde dat Kiev na 4d veroverd zou zijn. De goede expert erkent achteraf dat-ie mis was. De heel goede expert had een andere voorspelling.

De oorlog is nu 8 maanden bezig; er zijn door vele "experten" tal van voorspellingen gemaakt die al dan niet zijn uitgekomen. Dat laat toe om als non-expert het kaf van het koren te scheiden. Deze man zit duidelijk bij het kaf. Ik zou niet weten waarom iemand zijn voorspellingen nog enige waarde geeft.
Oud 10 november 2022, 10:12   #34194
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Ik heb gelezen dat Poetin weerstand krijgt van eigen volk in eigen land. Blijkt dat er door die groep al verschillende succesvolle aanslagen geweest zijn op militaire doelen In eigen land. Ik las enerzijds dat er nog niet veel te zien is van een terugtrekking uit Gershon en anderzijds dat er een trein met brandstof opgeblazen is. Zijn de troepen die willen terugtrekken dan zonder diesel gevallen? Ook de eigenaar van Wagner heeft al een opmerking gemaakt over de bescherming van de zonen van rijke Russen die blijkbaar niet naar het front moesten terwijl zijn mannen sneuvelden.
Het beste dat kan gebeuren is dat het einde uit eigen land komt. Zelfs de slaafse Russen gaan niet blijven accepteren dat hun zonen sneuvelen voor de hoogmoed van Poetin.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2022, 10:15   #34195
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De Kruistochten zijn waarschijnlijk mede een gevolg van het schisma van 1054, uitgeroepen door Rome zelf.

Er zijn stemmen die vandaag de dag stilstaan bij dat schisma van 1054, en een vergelijking maken met de huidige situatie, bijna duizend jaar later.
Er zijn gelijkenissen tussen de huidige NAVO-agressie en de kruistochten, vooral de vierde, die in Constantinopel strandde en zelfs tijdelijk het Byzantijnse rijk overnam (er was een regering in ballingschap in Thessaloniki/Saloniki, dat tijdens de derde kruistocht was verwoest).

Thans vecht een allesbehalve democratisch bondgenootschap van westerse schijndemocratieën zogenaamd voor democratie en vrijheid tegen een niet minder vrij en democratisch Rusland. Toen vochten "christenen" tegen andere christenen, ontheiligden hun kerken, verbrandden hun ikonen, plunderden hun kloosters en verkrachtten hun vrouwen, zogenaamd om het christendom, en met name Jeruzalem tegen de Saracenen te verdedigen.

In beide gevallen, en recent weer in Joegoslavië, was er sprake van westers verraad, maar er is hier ook nog een rubriek geschiedenis, dus hier ga ik daarover niet in detail.
Oud 10 november 2022, 10:19   #34196
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We gebruiken nog steeds Russische olie, en zonder Russisch gas gaan tal van bedrijven hier over de kop en kunnen mensen hun rekeningen niet meer betalen, dus Rusland zit OOK overal in West-Europa. Omgekeerd niet meer. Een gemiddeld Russisch gezin gebruikt niets in hun huis dat uit het Westen komt sinds 2014, tenzij misschien hun auto. (als je Japan en Korea tot het Westen rekent.) Maar ook dat vermindert sterk. De Russen kiezen meer patriottisch voor een Russische auto, de Chinezen zijn ook aan een sterke opmars bezig. Ook hier zijn de westerse sancties het kantelpunt.
Tot 2014 handelden Russen en Chinezen nog in dollars met elkaar, en zelfs Rusland en Iran. Dat kun je je nu niet meer voorstellen. Het Westen met al die sancties slaan hun eigen ruitrn in.
Nog even bij opmerken dat ook in Rusland zo goed als niemand nog kan zeggen dat hun huis of appartement geen in China gemaakte onderdelen bevat. De olie, gas, hout, diamant, etc.invoer van Rusland naar China wordt zo gigantisch dat ook het omgekeerde binnen enkele jaren waar zal zijn.

Rusland heeft natuurlijk een bevolking die 10 keer kleiner is dan die van China, en ook veel kleiner dan die van de EU. Ze zijn geen wereldmacht meer sinds het opbreken van de SU en zelfs daarvoor al niet echt.

Wat je de laatste jaren ziet is niet enkel dat China een wereldmacht is geworden maar ook nauw samenwerkt met rrgionale grootmachten als Rusland. Beide landen hebben ook Indie,Iran, etc. zelfs Turkije betrokken in hun samenwerkingsinitiatieven. Het Westen is de controle over het grootste deel van de wereld kwijt, en dat is voor het eerst in vele honderden jaren. Zelfs westerse bondgenoten als Saudi-Arabie luisteren niet meer. Het Westen kan deze landen niets meer opleggen.

Laatst gewijzigd door tomm : 10 november 2022 om 10:20.
Oud 10 november 2022, 10:20   #34197
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Da's niet waar. De goede experts zijn terughoudend en doen alleen maar voorzichtige voorspellingen. Zo zijn er nog genoeg.

Maja, het ding is, als ge onnozele dingen zegt en voorspellingen maakt die achteraf niet uitkomen, dan tast dat geloofwaardigheid aan van alles wat je zegt.

Er waren ook vele experts die voorspelde dat Kiev na 4d veroverd zou zijn. De goede expert erkent achteraf dat-ie mis was. De heel goede expert had een andere voorspelling.

De oorlog is nu 8 maanden bezig; er zijn door vele "experten" tal van voorspellingen gemaakt die al dan niet zijn uitgekomen. Dat laat toe om als non-expert het kaf van het koren te scheiden. Deze man zit duidelijk bij het kaf. Ik zou niet weten waarom iemand zijn voorspellingen nog enige waarde geeft.
Voorspellingen zijn altijd moeilijk, het kon zijn dat Kiev zich overgaf na 4 dagen, dat is nog gebeurd.

Hij zegt veel zaken die ook gewoon waar zijn, het is zoeken naar experts die niet in het propaganda apparaat zitten en die zijn maar beperkt voorradig.

Ik moet nog altijd lachen met die man van onze geheime dienst op de radio, ze vroegen hem wie er achter de Nord Stream sabotage kon zitten, z'n telefoon viel direct uit en we hebben er nooit meer van gehoord. OK, tot dan klonk hij geloofwaardig maar uiteindelijk ben je er ook niets mee als die niets mag/durft zeggen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2022, 10:20   #34198
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
I de hoogmoed van Poetin.
Voorkomen dat er raketten met kernkoppen worden geïnstalleerd op een steenworp van Moskou en Sint-Petersburg is geen hoogmoed, maar een plicht, en de Russische regering heeft alles geprobeerd om haar bevolking zonder inval in Oekraïne te beschermen, wat keer op keer door de VS en het VK is getorpedeerd.

Er is een verschil tussen hoogmoed en moed, desnoods de moed der wanhoop, maar toch nog moed.
Oud 10 november 2022, 10:21   #34199
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het wordt hoog tijd dat de imperialistische communistische entiteit fiks wordt aangepakt. Het bewapenen van de Oeigoeren, Taiwan erkennen als land en Hongkong steunen in hun strijd tegen de rode honden uit Peking zijn logische stappen.
Ik wou dat de realiteit zo eenvoudig was als die simplistische alternatieve waarheden en Gedanken, lib'NL.
Oud 10 november 2022, 10:25   #34200
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U wil dus zeggen dat het Westen separatistische rebellen moet erkennen, steunen en bewapenen, net wat het Westen Rusland verwijt te doen?
Dat gebeurde al in het geval Hong Kong (mislukte kleurenrevolutie) en de Oeigoeren (mislukte islamistisch-terroristische opstand).
Behalve China nog meer anti-westers maken en het bondgenootschap tussen Rusland en China versterken hebben ze daar niets mee bereikt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be