Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Voorspelling verkiezingsreultaten midterms
Zowel het huis als de senaat komen in handen van de Republikeinen 7 36,84%
Zowel het huis als de senaat blijven in handen van de Democraten 0 0%
De senaat komt in handen van de Republikeinen, de Democraten behouden het huis 2 10,53%
De senaat blijft in handen van de Democraten, de Republikeinen grijpen de macht in het huis 6 31,58%
Burgeroorlog na de verkiezingen 4 21,05%
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2022, 16:23   #101
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Vrouwen doen met hun lichaam wat ze willen en daar wordt niet over onderhandeld. Ook niet met religiotische fundamentalisten.
Ik ben eigenaar van mijn lichaam, sinds de conceptie ervan. Als mijn moeder mij had vermoord, dan was het een moordenares. Daar onderhandel IK niet over.

En ik stel het dus NIET op prijs dat jij meent iets te zeggen te moeten hebben over MIJN lichaam.
Oud 10 november 2022, 16:24   #102
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat gezegd, dat zou een goed idee zijn. Onderwijs moet een prive product worden zoals brood en saucissen.
Inderdaad. Geen collectivistische indoctrinatie meer aub.

Hoewel, laat die extreem-linksen mekaar maar opeten. Doen ze toch altijd.

Ik zal mijn kinderen op tijd en stond (elke dag dus) wel dé-programmeren.
Oud 10 november 2022, 16:25   #103
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik ben eigenaar van mijn lichaam, sinds de conceptie ervan. Als mijn moeder mij had vermoord, dan was het een moordenares. Daar onderhandel IK niet over.
Maar er is niks mis aan moordenares zijn.
En trouwens, had uw moeder dat gedaan, je had nooit zulke bedenkingen gemaakt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2022, 16:26   #104
gunter5148

Standaard

Citaat:
Goede moeder hé.

Maar ze zou moordenares zijn. Da's een feitelijke vaststelling, geen waarde-oordeel.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 10 november 2022 om 16:27.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2022, 18:26   #105
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is op weg naar een regelrechte ramp....

Ja,inderdaad,er zal er wel een van de twee "winnen",maar de percentages liggen zo dicht op elkaar dat het perfect duidelijk is....Ondanks het gebral op de rechterkant ,of juist ondanks het bijna bespottelijke relativeren in het centrum of de azijnpisserij op links heeft het politieke systeem in de VS geen reele betekenis meer voor Joe Average...

Dat zien we in die percentages die kompleet irrealistisch zijn.....Een maatschappij KAN niet in twee zulke gelijke blokken verdeeld zijn.Diegenen die gaan stemmen kiezen niet voor de uitgebazuinde ideeen,niet voor de partij,ze kiezen hoogstens nog voor wat ietwat overeenkomt met hun gedacht,waarbij ze verder het grootste deel van de rest van het gezever maar negeren.....ze KIEZEN nog iets....

EXACT wat aan onze kant van de plas ook staat te gebeuren.....

Het is de opstap naar vernietiging.....Er zitten in beide kamers ongetwijfeld geweldige personen,sommigen zullen echt hun kiesdistrict op een serieuze manier proberen te vertegenwoordigen (iets wat bij ons zelfs niet nodig is,voor niks)maar die zijn irrelevant in het spel van de "machten en belangen"...."the Swamp"...

Particratie is dodelijk voor de democratie.....dat wordt al decennialang beweerd,maar de doodsstrijd is langzaam....

Laatst gewijzigd door kelt : 10 november 2022 om 18:29.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2022, 18:46   #106
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En ik stel het dus NIET op prijs dat jij meent iets te zeggen te moeten hebben over MIJN lichaam.
Als een vrouw ervoor kiest om dat vervelende ding dat tegen haar wens in via celdeling bezig is te groeien in haar lichaam wil verwijderen, dan is dat haar beslissing, haar keuze, en wat derden daarover denken is irrelevant. Pilletje, kleine medische prestatie, opgelost.

Niemand moet nergens over 'onderhandelen'. Zij beslist gewoon. Als enige trouwens.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 10 november 2022 om 18:46.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2022, 18:48   #107
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 10 november 2022, 18:52   #108
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goede moeder hé.

Maar ze zou moordenares zijn. Da's een feitelijke vaststelling, geen waarde-oordeel.
In Iran gaan ze haar ongetwijfeld zo noemen. Maar niet in België, omdat wij in een rechtstaat leven en we niet gratuit met strafrechtelijke termen zwieren die niet van toepassing zijn.

Het blijkt moeilijk te zijn om te begrijpen, in de conservatieve hoek van de maatschappij... Maar moord is niet mogelijk op een mens die nog niet bestaat.
Oud 10 november 2022, 20:47   #109
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is op weg naar een regelrechte ramp....

Ja,inderdaad,er zal er wel een van de twee "winnen",maar de percentages liggen zo dicht op elkaar dat het perfect duidelijk is....Ondanks het gebral op de rechterkant ,of juist ondanks het bijna bespottelijke relativeren in het centrum of de azijnpisserij op links heeft het politieke systeem in de VS geen reele betekenis meer voor Joe Average...

Dat zien we in die percentages die kompleet irrealistisch zijn.....Een maatschappij KAN niet in twee zulke gelijke blokken verdeeld zijn.Diegenen die gaan stemmen kiezen niet voor de uitgebazuinde ideeen,niet voor de partij,ze kiezen hoogstens nog voor wat ietwat overeenkomt met hun gedacht,waarbij ze verder het grootste deel van de rest van het gezever maar negeren.....ze KIEZEN nog iets....

EXACT wat aan onze kant van de plas ook staat te gebeuren.....

Het is de opstap naar vernietiging.....Er zitten in beide kamers ongetwijfeld geweldige personen,sommigen zullen echt hun kiesdistrict op een serieuze manier proberen te vertegenwoordigen (iets wat bij ons zelfs niet nodig is,voor niks)maar die zijn irrelevant in het spel van de "machten en belangen"...."the Swamp"...

Particratie is dodelijk voor de democratie.....dat wordt al decennialang beweerd,maar de doodsstrijd is langzaam....
ge vergeet gerrymandering, en de impact die het had op de resultaten, cfr Ohio en Florida
ge vergeet dat binnen de DEMs er een extreem linkse factie is, moderate liberals, centrummensen, onafhankelijken en iemand als manchin en sinema, die vroeger eerder zou thuishoren binnen de GOP. Dat maakt dat binnen de DEMs redelijk wat interne kritiek is, en er geen consistent DEMblok bestaat. De GOP had dat vroeger, pretrump, ook facties: fiscaal conservatieven, kleine-staatconservatieven, libertairen, religieuzen... Trump heeft de partij gezuiverd van de kritische elementen binnen zijn partij (de “RINOs” genre Liz Cheney), waardoor de GOP 1 min of meer consistent blok is

het valt af te wachten wat die GOP nu gaat doen: gaat het zich losweken van trump, en gaat trump dat zo maar laten passeren?

ik las in een tweet vandaag dat, op basis van de uitslagen van al de statelijke propositions/regerenda, genre cannabislegalisatie, abortusrechten etc, de VS vnl centrum-links heeft gestemd, maar wel geregeerd wordt door rechts, met een extreem-religieus conservatieve SCOTUS als bewaker van de grondwet

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 10 november 2022 om 20:48.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2022, 21:05   #110
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goede moeder hé.
Eh, ik zou eerder zeggen, geen moeder.

Citaat:
So ?

Als gij als moordenaar(es) iemand definieert die menselijk leven doodt, ja, waarom niet ? Dat is een beetje als mensen die personen die dieren doden, moordenaars noemen. Dan is een visser een moordenaar. So ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2022, 22:16   #111
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ge vergeet gerrymandering, en de impact die het had op de resultaten, cfr Ohio en Florida
ge vergeet dat binnen de DEMs er een extreem linkse factie is, moderate liberals, centrummensen, onafhankelijken en iemand als manchin en sinema, die vroeger eerder zou thuishoren binnen de GOP. Dat maakt dat binnen de DEMs redelijk wat interne kritiek is, en er geen consistent DEMblok bestaat. De GOP had dat vroeger, pretrump, ook facties: fiscaal conservatieven, kleine-staatconservatieven, libertairen, religieuzen... Trump heeft de partij gezuiverd van de kritische elementen binnen zijn partij (de “RINOs” genre Liz Cheney), waardoor de GOP 1 min of meer consistent blok is

het valt af te wachten wat die GOP nu gaat doen: gaat het zich losweken van trump, en gaat trump dat zo maar laten passeren?

ik las in een tweet vandaag dat, op basis van de uitslagen van al de statelijke propositions/regerenda, genre cannabislegalisatie, abortusrechten etc, de VS vnl centrum-links heeft gestemd, maar wel geregeerd wordt door rechts, met een extreem-religieus conservatieve SCOTUS als bewaker van de grondwet
En de Millenials en vooral Gen Z hebben massaal Democraat (of anti-MAGA) gestemd. Dat gaat knetteren als de MAGA-theocraten met hun vrijheden gaan knoeien.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2022, 09:46   #112
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit artikel geeft goed weer in welke staten er nog grote aantallen ongetelde stemmen zijn. De data worden regelmatig geupdate.

https://edition.cnn.com/interactive/...-ballot-count/
Oud 11 november 2022, 10:25   #113
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dit artikel geeft goed weer in welke staten er nog grote aantallen ongetelde stemmen zijn. De data worden regelmatig geupdate.

https://edition.cnn.com/interactive/...-ballot-count/
Dat ziet er goed uit voor de Republikeinen.

De media zullen weer grommelen .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2022, 10:45   #114
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dat ziet er goed uit voor de Republikeinen.

De media zullen weer grommelen .
De GOP beseft maar al te goed dat de 'Red Wave' die ze verwacht hadden er niet is gekomen. Meer nog, ze zijn al gestart met de 'blame game' waarom er zoveel van hun kandidaten het ronduit slecht deden of onder de verwachtingen bleven. Orange man zit te roepen en te tieren, leidinggevende GOP figuren roepen openlijk op dat Trump géén aankondiging zou doen voor2024 vooraleer de runoff in Georgia heeft plaatsgevonden. Anderen zeggen open en bloot dat het een vergissing was om zoveel MAGA figuren op de ballot te zetten.
Oud 11 november 2022, 12:04   #115
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Wel, wel, wel.............................Republikeinse winst in een Dem's-bolwerk als New-York. Reden zou de Republikeinse focus op veiligheid zijn......Tja, t'is ginds blijkbaar niet anders dan "hier"

https://www.demorgen.be/politiek/huh...oven~be32e8bf/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 11 november 2022 om 12:05.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2022, 15:28   #116
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De GOP beseft maar al te goed dat de 'Red Wave' die ze verwacht hadden er niet is gekomen. Meer nog, ze zijn al gestart met de 'blame game' waarom er zoveel van hun kandidaten het ronduit slecht deden of onder de verwachtingen bleven. Orange man zit te roepen en te tieren, leidinggevende GOP figuren roepen openlijk op dat Trump géén aankondiging zou doen voor2024 vooraleer de runoff in Georgia heeft plaatsgevonden. Anderen zeggen open en bloot dat het een vergissing was om zoveel MAGA figuren op de ballot te zetten.
De Democraten zullen waarschijnlijk de controle over het Huis van Afgevaardigden verliezen aan de Republikeinen.

Dat is wat telt .Als de rest is "windowdressing" van de politiek correcte media.
Oud 11 november 2022, 20:24   #117
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De Democraten zullen waarschijnlijk de controle over het Huis van Afgevaardigden verliezen aan de Republikeinen.

Dat is wat telt .Als de rest is "windowdressing" van de politiek correcte media.
Ik had wel op een rode tsunami gehoopt gezien de huidige situatie.

Het is meer een rode rimpeling geworden.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2022, 20:38   #118
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wijzigt niet zoveel, alles werd toch in de senaat geblokkeerd door Mancin en Sinema.
Hun systeem van aparte verkiezingen van de President sux.
Oud 11 november 2022, 21:44   #119
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wijzigt niet zoveel, alles werd toch in de senaat geblokkeerd door Mancin en Sinema.
Hun systeem van aparte verkiezingen van de President sux.
Voor deze "midterms "waren de Democraten baas in het Huis en de Senaat .

Nu waarschijnlijk nog enkel in de Senaat en mogelijk zelfs dat niet meer.

Een wereld van verschil.
Oud 11 november 2022, 21:54   #120
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor deze "midterms "waren de Democraten baas in het Huis en de Senaat .

Nu waarschijnlijk nog enkel in de Senaat en mogelijk zelfs dat niet meer.

Een wereld van verschil.
Neen ze waren geen baas in de Senaat. Mancin en Sinema stemden voortdurend tégen Biden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be