Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2022, 13:08   #261
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Sommige mensen krijgen overal problemen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2022, 14:09   #262
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En voor anderen gaat alles zogezegd als een fluitje van een cent.

Behalve als ik daar toevallig bij ben....dan is het opeens heel uitzonderlijk eens niet zo.

Sommigen die worden zelfs persoonlijk te woord gestaan door de Koning als ik ze mag geloven

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 oktober 2022 om 14:12.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2022, 16:42   #263
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En altijd hebben enkel de anderen schuld daaraan.

Zelf verantwoordelijkheid nemen, watisda?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2022, 19:49   #264
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij gaat het hier over een keuring van wagens.
Geen keuring van de eigenaars.
Of hoe zie jij dat?

Nu, een 'papier-ridder' zal altijd wel tevreden zijn zeker?
Een onwetende staat even ver als een andere onwetende.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 29 oktober 2022 om 19:52.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 08:34   #265
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Volgens mij gaat het hier over een keuring van wagens.
Geen keuring van de eigenaars.
Of hoe zie jij dat?

Nu, een 'papier-ridder' zal altijd wel tevreden zijn zeker?
Een onwetende staat even ver als een andere onwetende.
Inderdaad: sommige wagens zijn niet in orde. En sommige eigenaren ook niet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 30 oktober 2022, 08:50   #266
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Inderdaad: sommige wagens zijn niet in orde. En sommige eigenaren ook niet.
En belangrijk keuringstationsmedewerkers zijn dan ook niet "kosher".

Mijn problemen met keuringsstation zaten in het feit dat die mensen hun werk doen zoals een slechte leraar. Puur vanbuitenblokken en regeltjes gebruiken als dikke stok om altijd gelijk te hebben.

Als er maar iets buiten hun interpretatie van de regels kwam, was dat slecht, vies, niet toegelaten.
Oud 30 oktober 2022, 23:53   #267
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
...En sommige eigenaren ook niet.
Op welk vlak?
Oud 30 oktober 2022, 23:56   #268
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
...
Als er maar iets buiten hun interpretatie van de regels kwam, was dat slecht, vies, niet toegelaten.
En om die 'interpretatie' , hoe absurd ook, veilig te stellen dien je je wagen voor een herschouwing bij dezelfde kwibus aan te bieden. Belgische wet ....
Oud 14 november 2022, 12:39   #269
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lekker sjoemelen met de teller?
Makkelijk: telkens net voor een garagebezoekje er 10.000 van af pitsen via makkelijk te verkrijgen software.
Kijk eens op je keuringsbewijs....zie je daar de kilometerstand van de vorige keuring niet op staan?
Sjoemelen met de teller kan dus helemaal niet meer, zelfs niet met makkelijk te verkrijgen software.

De keuringen zijn enkel een melkkoe/verdienmodel voor de staat met een obsessie van controle regelneverij en dat heeft weer helemaal niks te maken met verkeersveiligheid.
Elke normaal begaafde mens met gezond verstand zorgt er zelf voor dat zijn voertuig in orde is om zich veilig te kunnen verplaatsen..eigen verantwoordelijkheid, en heel zeker ingeval van de kwetsbare motorrijders die liever niet met hun leven spelen en vanzelf wel zorgen dat hun tweewielers in orde blijven.

Laatst gewijzigd door Oma : 14 november 2022 om 12:48.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2022, 12:46   #270
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Kijk eens op je keuringsbewijs....zie je daar de kilometerstand van de vorige keuring niet op staan?
Sjoemelen met de teller kan dus helemaal niet meer, zelfs niet met makkelijk te verkrijgen software.
Normaal reageer ik niet meer op jou.
Maar hier maak ik een uitzondering.

Iemand stelt voor om voortaan de technische controle slechts te verrichten om de xduizend kms die een auto aflegt ...
dus zou sjoemelen dan toch kunnen,
maar jij zegt dat het niet kan wegens .... de "oude" technische controle.

Dat is hetzelfde als:
blijf uit de zon, dan moet je geen zonnebrandolie smeren,
reactie: zonnebrandolie is belangrijk tegen zonnebrand hoor !!!

Amai mijn kloten. (Vlaamse volkse uitdrukking, leg ik maar even uit, kwestie van het nieuwe forumreglement na te leven).

Oud 14 november 2022, 13:12   #271
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Normaal reageer ik niet meer op jou.
Maar hier maak ik een uitzondering.

Iemand stelt voor om voortaan de technische controle slechts te verrichten om de xduizend kms die een auto aflegt ...
dus zou sjoemelen dan toch kunnen,
maar jij zegt dat het niet kan wegens .... de "oude" technische controle.

Dat is hetzelfde als:
blijf uit de zon, dan moet je geen zonnebrandolie smeren,
reactie: zonnebrandolie is belangrijk tegen zonnebrand hoor !!!

Amai mijn kloten. (Vlaamse volkse uitdrukking, leg ik maar even uit, kwestie van het nieuwe forumreglement na te leven).
Nou, dat is dan ook een redenering van mn kloten, als ik die zou hebben...

Kunnen sjoemelen door een voorstel, je moet er maar opkomen...
Vooralsnog is de werkelijkheid dat bij elke keuring de kilometerstand netjes staat genoteerd en dan kun je bij de volgende keuring dus niet sjoemelen met de teller...hoe je het ook draait of keert of een kromme vergelijking met de zon maakt.....

Natuurlijk kun je mogelijk wel sjoemelen met de teller als je de eerste keer na vier jaar naar de keuring moet gaan maar of dat de moeite loont om dan elk jaar te moeten of kunnen blijven sjoemelen is maar de vraag.
Oud 16 november 2022, 15:16   #272
Johan Daelemans

Standaard

Vandaag naar de keuring met de autotrailer.
Voor de gelegenheid, de Alfa 159 voorgespannen.
Gisteren de trailer nog aan de Mercedes Vito gekoppeld alles in orde - let's go.

Bij nazicht op de keuring bleek het mistlicht niet te werken. Raar gezien op die trailer zomaar eventjes 4 gloeilampen gemonteerd zijn die als mistlamp fungeren.

Met een rode kaart terug naar huis. Mercedes Vito aangekoppeld en alles bleek te werken, terug naar de keuring met als resultaat een groene kaart.

Bij navraag blijkt het koppelstuk dat wordt verkocht om de oude stekker aansluiting met nieuwe trailers te verbinden een probleem met het mistlicht oplevert.

Dat neemt niet weg dat men perfect werkende aanhangwagens onterecht afkeurt.
Nog even bijvertellen dat aanhangwagens zonder oplooprem zelfs niet naar de keuring hoeven te gaan (-750 kg). Er is dus niks mis
mee om de verantwoordelijkheid van de verlichting bij de gebruiker van de aanhangwagen te leggen - het is tenslotte hij die eventuele boetes dient te betalen.
Oud 18 november 2022, 08:58   #273
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(...)
Elke normaal begaafde mens met gezond verstand zorgt er zelf voor dat zijn voertuig in orde is om zich veilig te kunnen verplaatsen..eigen verantwoordelijkheid, en heel zeker ingeval van de kwetsbare motorrijders die liever niet met hun leven spelen en vanzelf wel zorgen dat hun tweewielers in orde blijven.
Zoals je zegt, elk normaal begaafd mens. Laten we vooral niet dromen. Binnen de kortst mogelijke tijd rijden er onveilige karren op de baan omdat ze het onderhoud beperken tot olie en water.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2022, 23:15   #274
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En belangrijk keuringstationsmedewerkers zijn dan ook niet "kosher".

Mijn problemen met keuringsstation zaten in het feit dat die mensen hun werk doen zoals een slechte leraar. Puur vanbuitenblokken en regeltjes gebruiken als dikke stok om altijd gelijk te hebben.

Och ,ik heb het met mijn vorige auto meegemaakt ,toen ze de ruitensproeier testen werkte het sproeisysteem van de koplampen niet mee ,op een gegeven moment stonden ze met zijn vieren voor de wagen te kijken ...

Het resultaat was een rode kaart ,ik dus naar de stationschef om mijn beklag te doen omdat het systeem wel degelijk werkte...

Die met mij mee naar mijn auto ,en wat bleek , meneer maakte dezelfde fout als zijn ondergeschikten ,het sproeisysteem voor de koplampen word enkel geactiveerd als de koplampen branden....

Hij gebruikte de ruitensproeier dus eerst ,en inderdaad alleen de voorruit kreeg het water ,en vervolgens zei ik tegen hem "en zet nu de lichten eens op en sproei nog een keer" ,en o wonder de sproeisysteem van de koplampen trad uiteraard in werking ....

"Tjiens zei hij ,nu werkt dat wel" waarop ik tegen hem zei "dat heeft altijd al gewerkt ,maar je moet eerst wel de koplampen inschakelen" ...

Tot zover de technische kennis van het volkje dat er daar rondloopt....

Laatst gewijzigd door Svennies : 18 november 2022 om 23:19.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2022, 02:27   #275
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Vandaag naar de keuring met de autotrailer.
Voor de gelegenheid, de Alfa 159 voorgespannen.
Gisteren de trailer nog aan de Mercedes Vito gekoppeld alles in orde - let's go.

Bij nazicht op de keuring bleek het mistlicht niet te werken. Raar gezien op die trailer zomaar eventjes 4 gloeilampen gemonteerd zijn die als mistlamp fungeren.

Met een rode kaart terug naar huis. Mercedes Vito aangekoppeld en alles bleek te werken, terug naar de keuring met als resultaat een groene kaart.

Bij navraag blijkt het koppelstuk dat wordt verkocht om de oude stekker aansluiting met nieuwe trailers te verbinden een probleem met het mistlicht oplevert.

Dat neemt niet weg dat men perfect werkende aanhangwagens onterecht afkeurt.
Nog even bijvertellen dat aanhangwagens zonder oplooprem zelfs niet naar de keuring hoeven te gaan (-750 kg). Er is dus niks mis
mee om de verantwoordelijkheid van de verlichting bij de gebruiker van de aanhangwagen te leggen - het is tenslotte hij die eventuele boetes dient te betalen.
Ja en gij hebt intussen 2 keer kunnen betalen en daar draait het dus ook om.
Oud 19 november 2022, 02:30   #276
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zoals je zegt, elk normaal begaafd mens. Laten we vooral niet dromen. Binnen de kortst mogelijke tijd rijden er onveilige karren op de baan omdat ze het onderhoud beperken tot olie en water.
Die rijden er nu ook al rond, zelfs wrakken die niet door de keuring zouden geraken maar die hebben allemaal buitenlandse eigenaren of nummerplaten en daar wordt niet naar gekeken.
Oud 19 november 2022, 02:31   #277
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Och ,ik heb het met mijn vorige auto meegemaakt ,toen ze de ruitensproeier testen werkte het sproeisysteem van de koplampen niet mee ,op een gegeven moment stonden ze met zijn vieren voor de wagen te kijken ...

Het resultaat was een rode kaart ,ik dus naar de stationschef om mijn beklag te doen omdat het systeem wel degelijk werkte...

Die met mij mee naar mijn auto ,en wat bleek , meneer maakte dezelfde fout als zijn ondergeschikten ,het sproeisysteem voor de koplampen word enkel geactiveerd als de koplampen branden....

Hij gebruikte de ruitensproeier dus eerst ,en inderdaad alleen de voorruit kreeg het water ,en vervolgens zei ik tegen hem "en zet nu de lichten eens op en sproei nog een keer" ,en o wonder de sproeisysteem van de koplampen trad uiteraard in werking ....

"Tjiens zei hij ,nu werkt dat wel" waarop ik tegen hem zei "dat heeft altijd al gewerkt ,maar je moet eerst wel de koplampen inschakelen" ...

Tot zover de technische kennis van het volkje dat er daar rondloopt....
Oud 19 november 2022, 06:14   #278
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk kun je mogelijk wel sjoemelen met de teller als je de eerste keer na vier jaar naar de keuring moet gaan maar of dat de moeite loont om dan elk jaar te moeten of kunnen blijven sjoemelen is maar de vraag.
Maar neen tegenwoordig is sjoemelen voor kenners zeer simpel. Ze installeren een software zodat de km teller maar iedere 2 km of 3 km maar 1 km bij telt. Dus als die auto op 30.000 staat heeft hij in werkelijkheid er 90.000. Als ze hem verkopen resetten ze de boel.
Zelf mogen aanschouwen.

Als hackers een ganse bank kunnen plunderen is zo een km teller hacken een koud kunstje voor ze. Sjoemelen met de km-stand is nog meer simpel als vroeger.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 november 2022 om 06:19.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2022, 08:30   #279
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net zoals sommigen mensen overal problemen zien waar er geen zijn hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2022, 09:16   #280
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Maar neen tegenwoordig is sjoemelen voor kenners zeer simpel. Ze installeren een software zodat de km teller maar iedere 2 km of 3 km maar 1 km bij telt. Dus als die auto op 30.000 staat heeft hij in werkelijkheid er 90.000. Als ze hem verkopen resetten ze de boel.
Zelf mogen aanschouwen.

Als hackers een ganse bank kunnen plunderen is zo een km teller hacken een koud kunstje voor ze. Sjoemelen met de km-stand is nog meer simpel als vroeger.
Het is vandaag niet enkel uw kilometerteller die vastlegt waar, wanneer en hoeveel je rijdt.
Bij twijfel of ongeval haal je de nummerplaat even door het systeem van nummerplaat herkennende camera's. Met een simpele optelsom weet je wie sjoemelt of niet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be