Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2022, 20:36   #181
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
Zie mijn eerdere bijdrage voor een antwoord op uw vraag:

"Ik heb het hier niet over Frankrijk, maar slechts over de Zuiderlijke-Nederlanden. En ja, de Romeinen lieten een vacuum waar de Franken gebruik van maakten. De Germaans/Keltische Belgae werden weggejaagd, vermoord of d.m.v. taal- en cultuurassimilatie tot 'Germanen' omgevormd. Conclusie: niet de Belgae, maar de Franken zijn onze voorvaderen.
Het zal wel 95% dat laatste geweest zijn he. Het gros van het volk waren dus geen Germanen "vanover de Rijn en hun nageslacht", maar wel vroegere Kelten die een cultuur assimilatie van Romeinse en Germaanse invloeden hebben ondergaan. Maar *genetisch* waren die "van hier", niet "van over de Rijn". Ja, er zal wel wat genetisch gemixed zijn ook, maar 't is niet dat hier originele trans-Rijn Germanen het LEGE gebied hebben ingenomen, zoals het Europeanen zijn die Noord-Amerika ingenomen hebben en de roodhuiden grotendeels geextermineerd (tenzij ik mij hier vergis, en niet op de hoogte ben van deze potentieel fantastische historische genocide...).

Kortom, mochten Germanen negers geweest zijn, en Kelten blanken, dan waren de Franken geen donkerkleurigen geweest. Ze zouden misschien iets minder bleek geweest zijn. Onze voorvaderen zouden dan nog altijd geen negers geweest zijn, ook al zouden wij cultureel totaal de negermanieren van doen hebben overgenomen.

Het is niet omdat ik bijvoorbeeld Japanse culturele invloeden onderga dat ik van Japanse afkomst zou zijn he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 november 2022 om 20:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2022, 07:38   #182
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

DeZeeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het zal wel 95% dat laatste geweest zijn he. Het gros van het volk waren dus geen Germanen "vanover de Rijn en hun nageslacht", maar wel vroegere Kelten die een cultuur assimilatie van Romeinse en Germaanse invloeden hebben ondergaan. Maar *genetisch* waren die "van hier", niet "van over de Rijn". Ja, er zal wel wat genetisch gemixed zijn ook, maar 't is niet dat hier originele trans-Rijn Germanen het LEGE gebied hebben ingenomen, zoals het Europeanen zijn die Noord-Amerika ingenomen hebben en de roodhuiden grotendeels geextermineerd (tenzij ik mij hier vergis, en niet op de hoogte ben van deze potentieel fantastische historische genocide...).

Kortom, mochten Germanen negers geweest zijn, en Kelten blanken, dan waren de Franken geen donkerkleurigen geweest. Ze zouden misschien iets minder bleek geweest zijn. Onze voorvaderen zouden dan nog altijd geen negers geweest zijn, ook al zouden wij cultureel totaal de negermanieren van doen hebben overgenomen.

Het is niet omdat ik bijvoorbeeld Japanse culturele invloeden onderga dat ik van Japanse afkomst zou zijn he.
U moet weten dat de Belgae sowieso al grotendeels uit Germaanse stammen bestonden. De Belgae ten noorden van de Ardennen waren zelfs 'in hoofdzaak' van Germaanse afkomst.

Dus toen de Romeinen onze contreien verlieten, en de Franken in grote getale de Rijn overstaken om zich hier definitief te vestigen, kwam die 'germanisering' (die allang gaande was) in een enorme stroomversnelling. Tegelijkertijd vond er, onder invloed van die toestroom van moordende en plunderende Franken, een Keltische migratiegolf richting Engeland plaats. Dus ja, dat Keltische gehalte slonk aanzienlijk.

Maar kijk eens om u heen, m'n beste. Kijk hoe de gemiddelde Vlaming, Brabander of Zeeuw eruit ziet. Blond haar, blauwe ogen, gemiddeld langer dan Europeanen uit Zuid-Europa. Allemaal Germaanse kenmerken, en allemaal dominant aanwezig.
DeZeeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2022, 08:14   #183
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
U moet weten dat de Belgae sowieso al grotendeels uit Germaanse stammen bestonden. De Belgae ten noorden van de Ardennen waren zelfs 'in hoofdzaak' van Germaanse afkomst.

Dus toen de Romeinen onze contreien verlieten, en de Franken in grote getale de Rijn overstaken om zich hier definitief te vestigen, kwam die 'germanisering' (die allang gaande was) in een enorme stroomversnelling. Tegelijkertijd vond er, onder invloed van die toestroom van moordende en plunderende Franken, een Keltische migratiegolf richting Engeland plaats. Dus ja, dat Keltische gehalte slonk aanzienlijk.

Maar kijk eens om u heen, m'n beste. Kijk hoe de gemiddelde Vlaming, Brabander of Zeeuw eruit ziet. Blond haar, blauwe ogen, gemiddeld langer dan Europeanen uit Zuid-Europa. Allemaal Germaanse kenmerken, en allemaal dominant aanwezig.
Hier hebt ge een paar specimen van Vlaamse Ariërs. Aanschouw die blonde lokken, die blauwe kijkers en die machtige rijzige gestalten!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be