![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Werking van de lichten kan wagen afhankelijk zijn. Dit moeten ze dus zelf in de hand nemen. Nog eens, wat kan een stekker met voeding kosten om deze test zelf uit te voeren? 100€? Neen, liever een rode kaart en de mensen centen uit hun zakken roven. Citaat:
Ik mag vandaag mijn lege autotrailer trekken met mijn Renault 5. (de trailer is een nieuwe aluminium Ansems met een leeggewicht van 400 kg) Informeer u even zou ik zeggen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 november 2022 om 10:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
|
![]() Citaat:
Dat je als keurder dit aangrijpt om een perfect werkende aanhangwagen af te keuren, wel ... daar kan je je vragen bij stellen. Dat je als controlerend orgaan niet het materiaal ter beschikking hebt om een correcte keuring uit te voeren is niet de fout van de burger.
![]() |
![]() |
#303 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
|
![]() Citaat:
Is het zijn taak om op te treden als agent en een 'boete' uit te schrijven voor een 'vermeende' verkeersovertreding?
![]() |
![]() |
#305 |
|
![]() Een gekend gezicht wordt anders beoordeeld.
![]() |
#306 |
|
![]() Andere merkwaardige vaststelling.
Wel al een tijdje geleden maar het blijft belachelijk. Met de pas uit Nederland ingevoerde Mercedes Vito naar de Belgische keuring. Gezien deze nog APK goedgekeurd was konden we in Nederland voor een klein bedrag een verzekering afsluiten en met Nederlandse nummerplaten huiswaarts. Deze nummerplaten en verzekering zijn 3 weken geldig en daarmee kan je ook naar de Belgische keuring. Het bezoek aan de Belgische keuring leverde een rode kaart op die maar liefst 2 pagina's bedroeg. Eén item ging over de ontbrekende spiegel tussen de twee zonnekleppen. Dit probleem kon op twee manieren worden opgelost. Ofwel de spiegel monteren .... ofwel raampje in het tussenschot vervangen door een ondoorzichtig paneeltje. Een probleem dat een rode kaart oplevert blijkt een onnodig item te zijn.
![]() |
#307 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb al wat kilometers op de teller, en wat auto's versleten (dus meer dan vier jaar mee gereden bla bla ...), maar .... nog nooit een rode kaart gekregen. Wel meegemaakt (30 jaar geleden): ik vond zelf dat de lichten van de aanhangwagen beetje bleek waren, maar soit ... op de keuring gingen ze toch wel een soort draagbaar kanonbuis halen, een lichtsterkte-meter dus bla bla ... en 't was toch in orde.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al 18 keer met dezelfde wagen (BMW oldie 33 j) probleemloos door de jaarlijkse keuring.
Heb wel af en toe opmerkingen op mijn fiche gekregen, maar die zijn ondertussen allemaal weggewerkt. Met de Skoda nog nooit enige opmerking gekregen, na 5 keer. (auto is 10 jaar)
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat weet hij inderdaad niet, vandaar dat ik schrijf datt hij er van uit moet gaan. Laatst gewijzigd door reservespeler : 20 november 2022 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij treedt niet op als agent, maar als keurden van een combinatie. Als die combinatie niet voldoet aan de wettelijke voorschriften, is het zijn taak en plicht om daar de nodige gevolgen aan te geven. Momenteel is dat een rode kaart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kreeg ook nog nooit een rode kaart, niet met mijn auto's en niet met mijn combinatie Ranger - aanhangwagen.
Ik moet wel zeggen dat ik de remmen van mijn aanhangwagen 1 x per jaar laat nakijken. De verlichting kijk ik zelf na zoals het hoort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat in het verkeersregelement staat dat je, vooraleer je vertrekt met je wagen, moet controleren of alle lichten werken.
Zelf doe ik dat regelmatig, ik zet de wagen dan voor de schuifraam, in het venster zie ik de lichten. Kleine moeite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Haar antwoord: " Ja ... neen ... ja ... neen ..."
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb de tijd nog mee gemaakt dat men de CO2 uitstoot bij benzine wagens begon te controleren. Een klant kreeg 2 keer een rode kaart omdat zijn uitstoot te hoog was bij zijn VW Kever. Nochtans was hij op de meter in onze garage niet te hoog. Mijn werkgever reed zelf met de klant zijn auto naar de keuring en daar zag hij hoe het kwam dat de uitstoot te hoog was. De keurder stak de meetslang in 1 pijp van de uitlaat en nadien in de tweede pijp en telde die samen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
|
![]() Citaat:
Hij zou dus ALLE aanhangwagens moeten afkeuren. Ondanks al het gespartel is het nog steeds zo dat er met het huidig systeem aanhangwagens die perfect in orde zijn toch worden afgekeurd. Bewijs is voorhanden.
![]() |
![]() |
#317 | |
|
![]() Citaat:
En,'regelmatig' is voor het verkeersreglement niet voldoende. Je moet het ALTIJD doen voor je vertrekt.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 november 2022 om 23:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
|
![]() dubbel
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 november 2022 om 23:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
|
![]() Citaat:
Op de groene (of rode) kaart van een aanhangwagen is nergens 'een combinatie' vermeld. Ik vraag me af waarom er zo hard gesparteld wordt als er duidelijk wat schort aan een wijze van keuren. Met het keuren van voorruiten zat het een tijdje geleden ook goed fout. Ontelbare onterecht afgekeurde wagens waar de eigenaars de gedane kosten voor een nieuwe voorruit hebben terugbetaald gekregen. Er zal in de aanloop naar die correctie ook deftig tegengesparteld zijn.
![]() |
![]() |
#320 | |
|
![]() Citaat:
Ik raad het ook iedereen aan. Laat uw wagen eerst nakijken in een keurstation. Een herkeuring kost een hoop minder dan een nazicht in een garage. Er is ook geen enkele garagehouder die jou de garantie geeft dat na 'zijn' nazicht uw wagen een groene kaart krijgt.
![]() |