Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2022, 22:06   #101
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Die republiek, komt die voor of na confederaal Belgie?

En, hoe ga je daar de toestemming van de Walen voor krijgen?
Ik denk na een confederaal belziek.
Ik denk na een financieel probleem en grote interne ruzie, zoals nu met Vivaldi al begonnen is, ... met de vaststelling dat er geen federale regering gevormd kan worden (vrij naar de woorden van Eyskens).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2022, 22:08   #102
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Is dat royaal meervoud, of gewoon het gedacht dat de hoofdmoot van de mensen zoals uw zelfverklaarde proper zijn?
Mijn voorstel, doe zoals mijn echtgenote, en ga als straatvrijwilliger de bermen opruimen. Ikzelf beperk me tot het gesorteerd wegwerpen van restafval.

Als een miljoen mensen in een kleine rivier zeiken en schijten.... hoe proper kan je dat houden. Als datzelfde miljoen mensen eten en drinken willen hebben, en alle comfort van de 21ste eeuw, hoeveel energie is daar voor nodig?
En dan spreek ik alleen maar over Brussel.

Niet met 6 miljoen mensen, en al zeker niet met nog een paar miljoen die in de "toevoerende" rivieren zeiken en schijten. (vergeet die Fransen niet, de de bovenloop van de Schelde, Leie, Maas en de vele kleintjes zoals De Ijzer komen wel uit Frankrijk)
Hoe de mensen en vooral de kiezers daarover denken, komen we te weten bij elke verkiezing.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 25 november 2022, 22:13   #103
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Globale plaatje: 100 procent groene energie bruikbaar produceren is niet eenvoudig, en daar kan niet bij "getoverd" worden;
maar het managen van groene energie (via opslag, verkoop aan variabele prijzen, terugkoop idem ...) , aan de hand van informatica, daar zit nog vooruitgang te boeken.

Oud 25 november 2022, 22:19   #104
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe de mensen en vooral de kiezers daarover denken, komen we te weten bij elke verkiezing.
Er is een reden waarom ik de hoofdmoot van mensen kiesvee noem, sheeple die alleen maar goed zijn om van eten stront te maken.
Oud 25 november 2022, 23:38   #105
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De meest gebruikte hebben om en bij de 10 kWh, dat is ruim voldoende om 2 dagen te overbruggen en om zowat alle pieken (behalve grootverbruikers zoals snelladen van auto’s) op te vangen.
5kWh per dag? Niet zwanzen hé. Dat verbruikt de pomp van mijn zwembad alleen al.
Oud 25 november 2022, 23:48   #106
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
5kWh per dag? Niet zwanzen hé. Dat verbruikt de pomp van mijn zwembad alleen al.
Piekverbruik Skobe.

Ik heb mijn piekverbruik op Fluvius eens nagegaan. Meestal onder de 5 kW. En dat was in de periode dat ik er niet op gelet heb.
Oud 25 november 2022, 23:54   #107
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Piekverbruik Skobe.

Ik heb mijn piekverbruik op Fluvius eens nagegaan. Meestal onder de 5 kW. En dat was in de periode dat ik er niet op gelet heb.
In uw bericht ging het over een batterij van 10kWh die twee dagen kon overbruggen.
Oud 25 november 2022, 23:55   #108
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In uw bericht ging het over een batterij van 10kWh die twee dagen kon overbruggen.
Ja, en?

Edit: het gaat over overbruggen als je zonnepanelen hebt uiteraard.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 26 november 2022 om 00:03.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 00:20   #109
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en?

Edit: het gaat over overbruggen als je zonnepanelen hebt uiteraard.
Er is maar 1 conclusie te trekken. Ze zijn ons voor de zoveelste keer aan ‘t rollen.
Oud 26 november 2022, 00:25   #110
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is maar 1 conclusie te trekken. Ze zijn ons voor de zoveelste keer aan ‘t rollen.
Neen het is een gevolg van politici die geen benul hebben van technologie.

Edit: en uiteindelijk is het de Vreg die dan maar een (betwistbare) beslissing neemt. Bij gebrek aan politiek initiatief.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 26 november 2022 om 00:30.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 00:28   #111
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Piekverbruik Skobe.

Mijn piekverbruik komt nooit over de 5 kw. Kan gewoon niet.

Maar het gemiddelde verbruik is hier 300W/h. 7.2 Kw per dag.
(10 als we thuis zijn)

Maar dan nog. 2 dagen overbruggen is dan 15 kw extra in de thuisbatterij, die dan op 4 uur volgeladen moet kunnen worden als het winterweer ok is.
Oud 26 november 2022, 00:29   #112
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat, gecombineerd met een ongebreidelde zucht naar zakkenvullen.

Dus ja, ze zijn ons aan't rollen. Dat ze geen kloten kennen van technologie maakt geen zak verschil uit.
Ze kennen hun eigen groepje, en als concullega's weten ze perfect de weg te vinden naar de zakjes geld.

Laatst gewijzigd door maddox : 26 november 2022 om 00:31.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 00:32   #113
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Globale plaatje: 100 procent groene energie bruikbaar produceren is niet eenvoudig, en daar kan niet bij "getoverd" worden;
maar het managen van groene energie (via opslag, verkoop aan variabele prijzen, terugkoop idem ...) , aan de hand van informatica, daar zit nog vooruitgang te boeken.
1000 computers tesamen maken geen miliwatt vermogen bij op het moment die nodig is.
Oud 26 november 2022, 00:36   #114
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mijn piekverbruik komt nooit over de 5 kw. Kan gewoon niet.

Maar het gemiddelde verbruik is hier 300W/h. 7.2 Kw per dag.
(10 als we thuis zijn)

Maar dan nog. 2 dagen overbruggen is dan 15 kw extra in de thuisbatterij, die dan op 4 uur volgeladen moet kunnen worden als het winterweer ok is.
Dat is hier ook ook ongeveer hetzelfde. Met een batterij van 10 kWh en voldoende zonnepanelen zou je in de meeste gevallen wel 2 dagen kunnen overbruggen.
En voor wat betreft piekverbruik kan je de batterij opladen vanuit het net als je weinig verbruikt.
Met intelligente software uiteraard.
Oud 26 november 2022, 00:40   #115
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is hier ook ook ongeveer hetzelfde. Met een batterij van 10 kWh en voldoende zonnepanelen zou je in de meeste gevallen wel 2 dagen kunnen overbruggen.
En voor wat betreft piekverbruik kan je de batterij opladen vanuit het net als je weinig verbruikt.
Met intelligente software uiteraard.
Met voldoende zonnepanelen, ja, dan is een 10kwu thuisaccu goed voor 2 of meer dagen, zelfs in putteke winter. Maar dan mogen die zonnepanelen niet allemaal op uw dak liggen.
Gaat u de kabel leggen tussen uw hacienda in Malaga en thuisistan? of moeten PVE en ik daarvoor bijleggen?

Laatst gewijzigd door maddox : 26 november 2022 om 00:41.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 08:24   #116
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Edit: en uiteindelijk is het de Vreg die dan maar een (betwistbare) beslissing neemt. Bij gebrek aan politiek initiatief.
Ik heb begrepen dat Zuhal dat gaat oplossen omdat ze uit heel ander hout gesneden is.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 08:57   #117
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik heb begrepen dat Zuhal dat gaat oplossen omdat ze uit heel ander hout gesneden is.
Die is gesneden uit hetzelfde doorrotte, corrupte hout als alle andere Belgische politici.
Eigenlijk, door neen te zeggen tegen vanalles en nog wat, doet ze exact hetzelfde als de rest, maar op een andere manier die haar in de schijnwerpers zet.
Oud 26 november 2022, 13:19   #118
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meest gebruikte hebben om en bij de 10 kWh, dat is ruim voldoende om 2 dagen te overbruggen en om zowat alle pieken (behalve grootverbruikers zoals snelladen van auto’s) op te vangen.
Gij vindt dus als betalende klant dat jij de piekmomenten moet overbruggen door de opslag in batterijen om het capaciteitstekort voor de netbeheerder op te lossen?
De netbeheerder zou ook voor het capaciteitsprobleem het net kunnen uitbreiden of voor overbelasting door piekmomenten het teveel aan elektriciteit dan kunnen laten wegvloeien of zoveel mogelijk openbare verlichting aansteken en elektriciteit verstoken?
Het omgekeerde zoals indertijd bij tekort aan elektriciteit, toen werd om te bezuinigen alle openbare verlichting van bijv de snelwegen uitgezet?

Maar geen nood, je hebt als klant helemaal geen batterijen nodig om je piekmomenten zelf op te vangen, vanaf januari mag je daarvoor al dubbel nettarief betalen dat ze dan capaciteitstarief noemen en wordt je factuur nog eens duurder dankzij de vreg en de vlaamse regering.....of dat het capaciteitsprobleem van overbelasting bij piekmomenten voor de netbeheerder door te weinig capaciteit van het elektriciteitsnet zal oplossen is maar de vraag.
Misschien moet de capaciteit van het elektriciteitsnet eens uitgebreid worden of moet de netbeheerder eens beginnen om bij piekmomenten het teveel aan elektriciteit opvangen in batterijen?
Tenslotte betalen de klanten de netbeheerder toch voor het beheer?

Laatst gewijzigd door Oma : 26 november 2022 om 13:20.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 15:44   #119
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom zien we nu in 1 keer (eigenlijk zagen enkele slimme koppen het al een tijd langer aankomen) zo'n heisa rond "netcapaciteit"?

Iemand zijn cent is gevallen, het is een leuke bangmaker, en bange mensen betalen graag. BOE, en nu zit ge in't donker, eng he.

Nu, er is een probleem. Onze politici kloten firma's die elektriciteit maken op een technische manier die onze politici niet kunnen of willen begrijpen. Zonnepaneeltjes op bomma's dak krijgen voorrang, die moeten stroom leveren als ze het kunnen. Dat er een gascentrale ferm op de rem moet trappen, en dus de infrastructuur die bedoeld is om 300-500 megawatt efficient te leveren, maar 100 megawatt meer moet "pruttelen", daar liggen de neuspeuterende zetelzitters niet wakker van.
Dat de vele kleine "private leveranciers" maar een druppel op de gloeiende plaat zijn maakt ze niet minder irritant voor een grootschalig en gecentraliseerd net.
Want dan komen er nog eens de windmolenparken bij. En die zijn irritant, voldoende groot om echte invloed te hebben, maar wel onstuurbaar, en ze krijgen nog eens -bureaucratese voorrang... Want hernieuwbaar moet leveren, wat de rest ook doet.

En dat is wat het net zo kloot, en de netbeheerder in het haar laat krabben.

Ja, een paar 1000 gigawattuur opslaan in snel regelbare opties ( gepompte waterkracht, accu's of zelfs het inefficiente waterstof) zou dit euvel kunnen opvangen, maar net zoals met kerncentrales, we hadden die capaciteit 20 jaar geleden al moeten opbouwen. Dat nu even schijten word wel moeilijk.

En daar komen de politiek/bureaucratie/ambetantenaren weer om de hoek kijken.
Probeer maar eens een bouwvergunning te krijgen voor iets groter dan een rijhuis... (kuch, gascentrales, kuch, hoogspanningsleidingen, kuch voetbalstadium, kuch, nieuwe verbrandingsinstallatie enzoverder....)
Oud 26 november 2022, 17:25   #120
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan gaat gij betalen hé.
Voor jou wordt het pompen of verzuipen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be