Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2022, 12:01   #141
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Nijd?
Hehe. Ja, ik weet dat 1 succesvol zakenimperium een regio enorm kan boosten.
Wat ik zeg is dat de vorming van modelburgers aan educatie en ordediensten is. Als zakenlieden zich daar mee bemoeien komen al snel puntensystemen, camera's, geen enkele vorm van privacy op een werkvloer. Gewoon tikken. In en uit. Zombie-mode. Uurtjes kloppen. Meer doe je daar niet.
De bewoording "Nijd" is in deze veel te vrijblijvend, vind ik.
Ik noemde het chagrijnige jaloezie.

Je persiste et je signe.
Oud 3 december 2022, 12:07   #142
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Hoe Chinese trollenlegers honderdduizenden foto's van schaars geklede vrouwen posten om straatprotesten te verdoezelen
"Ik ben single, kan ik hier een echtgenoot vinden?" De voorbije dagen verschenen op sociale media honderdduizenden tweets met die boodschap, telkens met een foto van een schaars geklede Aziatische vrouw bij en verstuurd vanuit een Chinees account. "Geen toeval", zegt onderzoeksjournalist Robert van der Noordaa in het Radio1-programma "Het uur van de waarheid". "Het gaat om zogeheten Chinese trollenlegers die de online aandacht voor de straatprotesten in China willen maskeren.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/12...inese-trollen/
Zou dit nu echt functioneren ? Zo lomp zijn die Chinezen toch niet.
Het is natuurlijk een hoogst attractief lokaas zo'n 'vrouwelijke single beauty'.
Door de gevoerde éénkindpolitiek, waarbij meisjes geaborteerd of vermoord werden, is er een onbalans tussen de de geslachten van circa 50 miljoen. Een reuze tekort aan vrouwen. En dan worden er op internet plots enkele duizenden bloedmooie geile wijfjes aangeboden. Dat zal wel enig effect gesorteerd hebben.
Oud 3 december 2022, 13:09   #143
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De huidige rellen en opstanden bevestigen dat Chinezen niet zo volgzaam zijn. Bovendien heb ik een goede verstandhouding met Chinezen in het algemeen. Met normale Chinezen bedoel ik, geen ambtenaren of overheid individus. Maar daar heb ik in het Westen ook geen contact mee, dat is een andere wereld.
De doorsnee Chinezen zijn een beetje zoals joden ze werken hard en hebben een hoge werk ethiek. Voor de rest zijn ze wel aangenaam in omgang.
Als men de Chinezen als "spleetogen" bestempeld ,zoals ge hier doet, en wat feitelijk een achterlijk westers zeer blijft is het zeer moeilijk een discussie te voeren.
Dat zou dan stilaan tijd worden na eeuwen van onderdrukking door een wurgende dictatuur.
De doorsnee chinezen zijn zodanig gehersenspoeld door eenzijdige propaganda dat de bedrijfscultuur, die jij hoge werk ethiek noemt, de levenswijze geworden is waarbij werkelijk alles moet wijken om te werken, zelfs hun kinderen en hun eigen (privé)leven.
Dat is geen werk ethiek of hard werken, dat is slavernij en waanzin.
Je moet werken om vrij te kunnen leven zoals je wil, niet enkel maar leven om te werken zoals het bedrijf/de dictatuur voorschrijft.
Als de lokale bevolking van een gastland door chinese gastarbeiders de "buitenlanders" in eigen land worden genoemd, dan verdienen ze dat achterlijke etiket van spleetogen.

Ze zouden beter werken voor een vrij leven voor zichzelf en hun kinderen in plaats van zich slaafs en op afstand als trojanen te laten sturen en ge(mis)bruiken door dat rode partijtje machtwellustigen in hun moederland voor politiek machtsovername wereldwijd.
Natuurlijk zijn ze aangenaam in de omgang....als een gesloten oester.
Chinezen worden al eeuwen geconditioneerd door dictatuur om kritiekloos de schone schijn op te houden en vooral geen emoties te tonen om gezichtsverlies te vermijden.
Wij noemen dat hypocrisie.
Oud 3 december 2022, 14:48   #144
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
De bewoording "Nijd" is in deze veel te vrijblijvend, vind ik.
Ik noemde het chagrijnige jaloezie.

Je persiste et je signe.
Net zoals de Romeinen zeer chagrijnig jaloers waren op Carthago en hun handelsimperium.

Toen hebben de Romeinen dat rijk met de grond gelijk gemaakt en alle velden daar omgeploegd en zout in gestrooid zodat er nooit meer iets kon groeien.

Neen, zo ben ik niet. Is het oorlog ofzo?

Misschien dat de Amerikanen wel zeer jaloers zijn op de Chinezen, dat kan. Maar ik zit niet aan de knoppen op het wereldtoneel.

Wat stelt Europa in deze nog voor, dan. Vervlogen tijden.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2022, 15:06   #145
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat was de bijdrage van de VS op het wereldtoneel voor Europa dan?

Getto scenes.
Ketens zoals McDo en Coca-Cola.
Alles bigger en better.
Melting pot.

We zullen ze missen...
Oud 3 december 2022, 15:13   #146
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ah ja juist het is nog de enige "democratische" speler van alle grootmachen. Klein detail. "The home of the brave and the land of the free folk...."

https://www.youtube.com/watch?v=eX_k...usherOwnsAllxX

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 3 december 2022 om 15:17.
Oud 3 december 2022, 17:25   #147
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Twee soorten protesten. Ten eerste, legitieme protesten tegen strenge Covid maatregelen, meestal spontaan. Ten tweede zich hierop entende goed georganiseerde regime change activisten met buitenlandse connectie. Onder deze groep vallen de witte A4 tjes. In Hong Kong werden straffen tussen 6 maanden en 3 jaar (Josh Wong) uitgesproken voor gelijkaardig geïnspireerde vandalen.

Niks nieuws onder de zon. Wel nogal ambitieus te denken China te kunnen regime changen.
In Elke Opstand Heeft The Evil Empire (USA) Een Hand.

Of het nu gaat over China, Iran, Oekraïne,... Altijd hetzelfde

Dat burgerprotest zou kunnen ontstaan vanuit een legitieme ontevredenheid over onderdrukking door een autoritaire staat, dat zou te vergezocht zijn natuurlijk.
Oud 3 december 2022, 17:53   #148
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ja, je bent een groots zakenman dat weten we onderhand wel. Het voordeel daarvan is dat je persoonlijk kan worden zonder aan emoties te doen. Dat is business. En dan vlug beweren dat de professionelen dat altijd gescheiden houden.

"Een vertraagde film met slechte afwerking en groot ziekteverzuim." Dus het Belgische zootje is niet gedisciplineerd meer.

Moet de staat of het educatief systeem voor u model burgers afleveren van een lopende band. Geef dan de helft van je kapitaal maar af aan dat.

Mensen vormen is niet jouw core business, gewoon gaan waar het geld is...waar meer kansen liggen....
Persoonlijk ben ik nooit van mezelf tevreden, ik verwijt me continu dat ik het beter had gekund. Wat mensen vormen betreft heb ik mijn volledige know how doorgegeven aan Aziaten. Dat was op zich geen aangenaam gevoel maar er was geen andere keuze.

Het bedrijf in België ging gewoon failliet gaan en ik wou niet eindigen zoals die bedrijfsleidster die ik gekend heb en die met haar 2 kleine kinderen in de schelde is gestapt om er een eind aan te maken.

België was gewoon te duur geworden voor producten met een hoge loonlast en al die mensen die ik toen ontslaan heb gaf me alles behalve een prettig gevoel. Daarentegen had ik ineens van bijna faillissement woekerwinsten. En Aziaten die gelukkig waren dat ze werk hadden en stilaan de zware armoede konden achter zich laten.

En natuurlijk denk ik steeds een oorlog vooruit. China wordt ook te duur en het grappige is dat de prijzenslag onder de druk komt van distributieketens die op hun beurt onder druk worden gezet van koopjesjagers die internet en de folders afschuimen om uit te vissen waar ze de beste koopjes kunnen doen. En toevallig zijn het dezelfden die de witte ridder spelen van mensenrechten en goede verloning maar als ze daarvoor een cent meer moeten betalen schreeuwen ze moord en brand.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2022, 19:00   #149
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Persoonlijk ben ik nooit van mezelf tevreden, ik verwijt me continu dat ik het beter had gekund. Wat mensen vormen betreft heb ik mijn volledige know how doorgegeven aan Aziaten. Dat was op zich geen aangenaam gevoel maar er was geen andere keuze.

Het bedrijf in België ging gewoon failliet gaan en ik wou niet eindigen zoals die bedrijfsleidster die ik gekend heb en die met haar 2 kleine kinderen in de schelde is gestapt om er een eind aan te maken.

België was gewoon te duur geworden voor producten met een hoge loonlast en al die mensen die ik toen ontslaan heb gaf me alles behalve een prettig gevoel. Daarentegen had ik ineens van bijna faillissement woekerwinsten. En Aziaten die gelukkig waren dat ze werk hadden en stilaan de zware armoede konden achter zich laten.

En natuurlijk denk ik steeds een oorlog vooruit. China wordt ook te duur en het grappige is dat de prijzenslag onder de druk komt van distributieketens die op hun beurt onder druk worden gezet van koopjesjagers die internet en de folders afschuimen om uit te vissen waar ze de beste koopjes kunnen doen. En toevallig zijn het dezelfden die de witte ridder spelen van mensenrechten en goede verloning maar als ze daarvoor een cent meer moeten betalen schreeuwen ze moord en brand.
Lijkt me allemaal een logische uiteenzetting. Het is niets zoals in het voetbal of andere uithoudingssporten hoeveel mijlen of kilometers je op je teller hebt. Of hoe lang je het ergens hebt uitgehouden en hoeveel kruizen je daar wel niet hebt gedragen.

Je gaat waar de kansen liggen. En als je dan als enige partner in het wereldje Chinezen hebt, dan moet dat maar.

Het is nu niet dat je "scheef" vliegt in het wereldje denk ik. Precies meer 1 van de rechte lijn. Ja, dan krijg je veelal ook het meeste gedaan zeker. Niet teveel mensen met machinegeweren die achter je zitten.

Als dat jouw wereldje is. Het is zeker niet mijn wereldje.
Oud 3 december 2022, 20:28   #150
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gewoon een domme soldaat. Laat de constructies, doorgeefluiken, belastingparadijzen, magie met cijfers, contracten, vreemde connecties aan de organisatie.

Ach zo...

Ken je plaats.

Je moet je meer inlezen.
Oud 4 december 2022, 06:32   #151
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
In Elke Opstand Heeft The Evil Empire (USA) Een Hand.

Of het nu gaat over China, Iran, Oekraïne,... Altijd hetzelfde

Dat burgerprotest zou kunnen ontstaan vanuit een legitieme ontevredenheid over onderdrukking door een autoritaire staat, dat zou te vergezocht zijn natuurlijk.
Volgens mijn unfo zijn er twee soorten protesten in China. Dar is wat ik schreef.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2022, 07:25   #152
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Twee soorten protesten. Ten eerste, legitieme protesten tegen strenge Covid maatregelen, meestal spontaan. Ten tweede zich hierop entende goed georganiseerde regime change activisten met buitenlandse connectie.
Want je beseft niet dat die twee intiem met elkaar verbonden zijn, de waanzin van hier de Covid maatregelen, of de waanzin van de islam dictatuur in Iran, of elke andere waanzin die ALTIJD de hoeksteen vormt van een totalitair regime en het feit dat de mensen hierdoor zware problemen in hun dagelijks leven ondervinden ?

Het is bij U, na al uw propaganda voor totalitaire regimes overal in de wereld, nog niet doorgedrongen dat er een intiem verband bestaat tussen waanzin die de mensen op den duur het leven onleefbaar maakt en totalitaire regimes ?

Het is om een of andere reden altijd de schuld van de Joden en de VS dat mensen waanzinnige totalitaire regimes niet leuk vinden ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2022, 07:27   #153
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

De draad is mijns inziens een voorbeeld van hoe door desinformatie men van China een vijand probeert te maken in het westen. De westerse 'democratie' tegenover 'autoritaire regimes' propaganda dient ook dit doel. Wat is de prijs die de westerse bevolking zal dienen te betalen voor de weg van confrontatie met China die hun leiders gekozen hebben?
Oud 4 december 2022, 08:35   #154
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mijn unfo zijn er twee soorten protesten in China. Dar is wat ik schreef.
Er is een groeiende opstand tegen de onmenselijke covidregels. Opstand die meer en meer gericht wordt naar de overheid, Xi Jinping in het bijzonder. De Amerikanen hebben daar geen bal met te zien. Dat is een interne ontwikkeling in China.

Amerika heeft 2 bekommernissen, Taiwan en de de US-China handel die door de Chinezen niet altijd volgens de regels wordt gevolgd. Het is meer en meer verleden tijd dat de Chinezen op dat gebied eender wat konden doen. Maar nogmaals daar hebben de huidige protesten niets met te zien.

Maar met een ideologisch verblinde daar over discuteren is verloren tijd.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2022, 09:19   #155
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Ik ben geen voorstander van strenge Covid maatregelen. Velen wel. Vaak dezelfden die er nu tegen zijn in China.

Naam: IMG_20221204_084645.jpg
Bekeken: 333
Grootte: 117,4 KB

Laatst gewijzigd door Bach : 4 december 2022 om 09:21.
Oud 4 december 2022, 09:22   #156
cato

Standaard

Citaat:
Ik ben geen voorstander van strenge Covid maatregelen. Velen wel. Vaak dezelfden die er nu tegen zijn in China.
Feiten en vaccins spreken voor zich en ieder heeft een voorkeur voor eigen feiten en eigen staat.

citaat NRC:
Ons eigen perspectief mag gewijzigd zijn, dat neemt niet weg dat China wel degelijk met een probleem zit. De bevolking is de isolatiemaatregelen zat. Tezelfdertijd groeien de spanningen tussen werknemers en werkgevers die de lonen soms niet meer uitbetalen. Het land kijkt aan tegen een jongerenwerkloosheid van liefst 20 procent. De isolatiemaatregelen zouden dus zo snel mogelijk moeten worden opgeheven. Het Chinese Sinovac-vaccin is echter niet zo doeltreffend en vereist minstens drie prikken. Ongeveer een vierde van de bevolking heeft die derde prik nog niet gehad.

Als de beperkende maatregelen nu zouden verdwijnen, betekent dat volgens een studie van de Fudan Universiteit minstens 1,5 miljoen doden en 5 miljoen ziekenhuisopnames. China heeft thans ongeveer 7 miljoen ziekenhuisbedden en ongeveer 50.000 bedden voor intensieve zorg. Beijing kan zich dat niet veroorloven. De druk is groot. Het aantal besmettingen stijgt nu heel snel. Maar de crisis is niet onoverkomelijk. De overheid heeft deze week een plan uitgerold om de ongeveer 250 miljoen 60-plussers in te enten. In principe zouden zo 3 tot 5 miljoen mensen per dag bereikt moeten kunnen worden. Binnen twee maanden, rond het Chinese nieuwjaar, zou die klus dus geklaard kunnen zijn.

China moet dus nog minstens twee maanden op slot. Tot dan wachten het land lange, donkere dagen. Wellicht kunnen de strenge maatregelen pas helemaal afgebouwd worden tegen de zomer. Als China de stabiliteit tot dan kan bewaren, gaat het hek van de dam. Ondanks Covid is China enorm blijven investeren in exportgerichte fabrieken. Investeringen in staal, chemie en elektronica bijvoorbeeld zijn het voorbije jaar met 15 tot 20 procent toegenomen. Er zijn bij de Chinese scheepswerven nog nooit zoveel orders geplaatst voor grote containerschepen. Tegen volgend jaar gaan de fabrieken wellicht opnieuw op volle toeren draaien en kunnen de producten goedkoop worden uitgevoerd.

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/12/02...022/12/03/#101

Laatst gewijzigd door cato : 4 december 2022 om 09:23.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2022, 10:06   #157
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Feiten en vaccins spreken voor zich en ieder heeft een voorkeur voor eigen feiten en eigen staat.

citaat NRC:
Ons eigen perspectief mag gewijzigd zijn, dat neemt niet weg dat China wel degelijk met een probleem zit. De bevolking is de isolatiemaatregelen zat. Tezelfdertijd groeien de spanningen tussen werknemers en werkgevers die de lonen soms niet meer uitbetalen. Het land kijkt aan tegen een jongerenwerkloosheid van liefst 20 procent. De isolatiemaatregelen zouden dus zo snel mogelijk moeten worden opgeheven. Het Chinese Sinovac-vaccin is echter niet zo doeltreffend en vereist minstens drie prikken. Ongeveer een vierde van de bevolking heeft die derde prik nog niet gehad.

Als de beperkende maatregelen nu zouden verdwijnen, betekent dat volgens een studie van de Fudan Universiteit minstens 1,5 miljoen doden en 5 miljoen ziekenhuisopnames. China heeft thans ongeveer 7 miljoen ziekenhuisbedden en ongeveer 50.000 bedden voor intensieve zorg. Beijing kan zich dat niet veroorloven. De druk is groot. Het aantal besmettingen stijgt nu heel snel. Maar de crisis is niet onoverkomelijk. De overheid heeft deze week een plan uitgerold om de ongeveer 250 miljoen 60-plussers in te enten. In principe zouden zo 3 tot 5 miljoen mensen per dag bereikt moeten kunnen worden. Binnen twee maanden, rond het Chinese nieuwjaar, zou die klus dus geklaard kunnen zijn.

China moet dus nog minstens twee maanden op slot. Tot dan wachten het land lange, donkere dagen. Wellicht kunnen de strenge maatregelen pas helemaal afgebouwd worden tegen de zomer. Als China de stabiliteit tot dan kan bewaren, gaat het hek van de dam. Ondanks Covid is China enorm blijven investeren in exportgerichte fabrieken. Investeringen in staal, chemie en elektronica bijvoorbeeld zijn het voorbije jaar met 15 tot 20 procent toegenomen. Er zijn bij de Chinese scheepswerven nog nooit zoveel orders geplaatst voor grote containerschepen. Tegen volgend jaar gaan de fabrieken wellicht opnieuw op volle toeren draaien en kunnen de producten goedkoop worden uitgevoerd.

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/12/02...022/12/03/#101
Investeringen in elektronika: t.o.v. TMSC op Taiwan is het broodnodig.
Op Taiwan staat DE wereldspeler v.d. microchips. Taiwan dreigt de speelbal te worden tussen China & de VS.
De ingenieurs van TMSC aanzien die van Peking als amateurs.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2022, 22:48   #158
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Bijlage 117195
Zie ik het goed ?

29 procent van de Dems vindt dat kinderen uit huis moeten worden geplaatst bij Covid ongevaxineerden.

Ziek ! En vooral doodeng dat er zoveel griezels rondropen met dergelijke levensopvattingen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 4 december 2022 om 23:13.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2022, 23:00   #159
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De draad is mijns inziens een voorbeeld van hoe door desinformatie men van China een vijand probeert te maken in het westen. De westerse 'democratie' tegenover 'autoritaire regimes' propaganda dient ook dit doel. Wat is de prijs die de westerse bevolking zal dienen te betalen voor de weg van confrontatie met China die hun leiders gekozen hebben?

Zo zie ik het niet. China is een wereldmacht en dus een gidsland geworden. Om deze reden hebben wij de lockdowns overgenomen. Onze echte machthebbers, dwz Bill Gates, Klaus Schwab en nog een paar anderen hebben de media en politieke acteurs hun werk laten doen en hebben zo onze gevangenis gecreëerd a la China gedrurende bijna 2 a 3 jaar. Nu men in China protesteert wordt China weer afgeschilderd als totalitaire staat terwijl het nog niet zolang geleden nog het gidsland was hoe in crisis situaties te handelen.

Om een lang verhaal kort te maken snap ik het niet meer en ga ik vooral geen conclusies trekken. Edoch zover ik het nog kan begrijpen neemt het Westen een Pilatus houding aan en wast het zijn handen in onschuld en wijst naar China hoe het niet moet. Dit terwijl ze niet zolang geleden zelf stasi achtige praktijken erop nahielden om het virus eronder te krijgen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 4 december 2022 om 23:14.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2022, 05:10   #160
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een groeiende opstand tegen de onmenselijke covidregels. Opstand die meer en meer gericht wordt naar de overheid, Xi Jinping in het bijzonder. De Amerikanen hebben daar geen bal met te zien. Dat is een interne ontwikkeling in China.

Amerika heeft 2 bekommernissen, Taiwan en de de US-China handel die door de Chinezen niet altijd volgens de regels wordt gevolgd. Het is meer en meer verleden tijd dat de Chinezen op dat gebied eender wat konden doen. Maar nogmaals daar hebben de huidige protesten niets met te zien.

Maar met een ideologisch verblinde daar over discuteren is verloren tijd.
Onder druk van rechtstreeks protest vanuit de bevolking doet de beleidsklasse zwichten betreffende HUN politieke ideologisch versteende houding (of Xi's). Ik dacht (maar wie ben ik) dat dit nooit eerder gebeurde.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be