Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2022, 17:19   #35701
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat denken gewapende bankrovers ook he

Het rare is dat uw janettenleger een vreedzame oplossing had. De grenzen met Oekraine niet overschrijden. Dan was er vrede, niewaar. Het is een beetje raar om de vrede te verbreken, en dan te jammeren over mensen die die vrede niet herstellen, nadat ge "vorderingen op uw verlangenlijstje" zou hebben gemaakt.

Kijk, de Russen hebben zich hier zwaar misrekend. Ze dachten als een bankrover van snel een kraak te doen, en 't is vechten geworden. Maar meer nog, hierdoor hebben ze het westen op een blaadje aangeboden wat het westen zelf nooit had durven doen: Rusland naar de vaantjes helpen door het opofferen van Oekraine als munitie.

Vanuit het westen gaat het eigenlijk heel goed, de Russen zijn zich aan 't vernietigen (en daarmee vernietigen ze ook Oekraine, maar, en dat is de mop, Oekraine kan ons natuurlijk geen ballen schelen he ). En nu zouden die Russen vrede willen, hahaha
Wie zegt dat ze dat dachten? Westerse propaganda.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2022, 17:20   #35702
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Amerikanen steunen Oekraïne om doelen in Rusland onder vuur te nemen.

https://businessam.be/groen-licht-am...terugschieten/
"Great Game" van de Angelsaksen: de inwoners van het EUR-Aziatische Supercontinent onderling in een staat van oorlog brengen d.m.v. decennialang tergend gedrag.
Oud 11 december 2022, 20:35   #35703
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik zei dan ook "gemiddeld".

Ik dramatiseer even om mn punt te maken.

Weet u, met al dat 'dramatiseren' van u heb ik er ondertussen geen flauw idee meer van wat uw punt nu eigenlijk is.

"Het Westen heeft allerlei misdaden gepleegd, daarom mag Rusland nu niet op de vingers worden gekeken en alleszins geen strobreed in de weg worden gelegd", zoiets?

Zijn de misdaden nu plots geen misdaden meer?

"Rusland is een heel groot en machtig land, maar het is nooit zoals 'het verderfelijke Westen' een 'imperialistische koloniale macht' geweest", zoiets?

Hoe is Rusland dan zo heel groot en machtig geworden?

Citaat:
Het is oorlog, is nooit leuk, voor niemand.

Nochtans maakte u hier al meermaals melding van uw hoop op een uitbreiding van de oorlog naar 'het westen'.

U bent ook een zelfverklaard supporter van Putins geopolitieke beleid, dat op een regelrechte oorlog is uitgedraaid.

Is dat ook 'dramatiseren' om uw punt te maken?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2022, 20:45   #35704
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fake news. In Mariupol waren meer dan 20 % van de appartementen verlaten in 2014 door mensen die de kant van de separatisten gekozen hadden. Deze werden gegeven aan Azov strijders uit andere delen van Oekraine en hun familie. Deze Azov strijders noch hun familie hebben wat mij betreft recht op stemrecht. (de meeste zijn dood maar niet hun familie die zijn weggevlucht).

Ook degene die na de Russische verovering appartementen gratis zouden gehad hebben hebben geen stemrecht, enkel legitieme bewoners die er al jaren wonen. (dus van voor 2014). Trouwens veel nieuwe bewoners zijn er niet sinds februari 2022. Wie wil er nu verhuizen naar oorlogsgebied?

Ik denk dat Rusland gerust akkoord kan gaan met die voorwaarden.

Nu vraag ik aan U specifiek, hebben de familie van Azov leden, die appartementen gratis kregen die verlaten werden door bewoners die in 2014 de kant van de separatisten gekozen hadden en wegvluchtten, recht op stemrecht? Ik vind van niet.

Voor het overige heb ik hier al keer op keer herhaald dat vluchtelingen uiteraard recht hebben om te stemmen. Die kunnen hun stem per post uitbrengen bvb. het is dan aan de VN om dit te organiseren. Gaat u er specifiek mee akkoord dat vluchtelingen uit die streek in het Westen maar uiteraard ook in Rusland mee mogen stemmen? Het regime zal beweren dat die laatste niet mee mogen stemmen "omdat het verraders zijn" en "omdat ze blootstaan aan Russische propaganda". (net alsof deze in het Westen niet blootstaan aan propaganda)

Nu vraag ik aan U, gaat U akkoord met de bezwaren van het regime tegen referenda georganiseerd door de VN, waarbij enkel volwassen bewoners die er al minstens 10 jaar wonen, alsook degene die die de afgelopen 10 jaar de streek ontvlucht zijn, mogen meestemmen?

Ik persoonlijk ben er van overtuigd dat de meerderheid voor Rusland zal stemmen. En dat dit de reden is dat het regime in Kiev zo verbeten tegen deze mogelijke compromis voorstellen gekant is. Of waarom anders, volgens U, zouden ze er zo tegen gekant zijn? Wat vindt u van referenda georganiseerd door de VN waarbij iedereen boven de 18 die al minstens 10 jaar in het gebied wonen en degene eie de afgelopen jaren het gebied ontvlucht zijn, mag meestemmen? Of vindt U net als het regime dat "verraders" niet mee mogen stemmen, en ook mensen die onder invloed staan van "Russische propaganda", en dat het zowiezo niet aan de lokale bewoners is om over het lot te stemmen van deze regio s "die Oekraiens zijn en altijd Oekraiens zullen blijven"? Vindt u ook dat degene die hun moedertaal willen gebruiken in media en onderwijs, een taal die de taal is van de meerderheid in deze regio s sinds eeuwen, dan maar naar Rusland moeten verhuizen?

Ongeacht uw antwoord of de weigering van Kiev, als er geen referenda komen onder leiding van de VN omdat Kiev weigert, dan niet. Dan zal de toekomst van deze regio s op het slagveld bepaald worden. Maar dan geen huilie huilie doen over verwoestingen, elektriciteit, etc.

Er kan pas aan referenda onder leiding van de VN worden gedacht als de oorlogvoerende partijen hun legers volledig terug hebben getrokken uit het gebied waarin ooit die referenda dienen te worden georganiseerd.

Dat gebied moet aan de VN-vredesmacht overgedragen zijn vooraleer er zelfs maar een begin van organisatie mogelijk is.

Oud 11 december 2022, 20:54   #35705
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voordelen: dat de inwoners van deze streken eindelijk weer hun taal mogen spreken en hun cultuur beleven. Dat Rusland groter wordt en het regime in Kiev geen bedreiging meer vormt.

Steden kunnen opnieuw hersteld worden, zoals volop gebeurt met Mariupol bvb. . Daarna kan iedereen die dat wil terug.

... maar de jonge en minder jonge Russen die voor de utopie gesneuveld zijn, komen hoe dan ook nooit meer terug.

Oud 11 december 2022, 20:55   #35706
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed, dan gaat Rusland Al-Qaida steunen om doelen in de VS aan te vallen.
Godsdienstwaanzin kent geen grenzen, inderdaad.

Oud 11 december 2022, 21:05   #35707
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Amerikanen steunen Oekraïne om doelen in Rusland onder vuur te nemen.

https://businessam.be/groen-licht-am...terugschieten/
Dit zou wel eens het startschot kunnen zijn voor Wereldoorlog III dit. Als Russische steden in de fik staan, zal Poetin moeten verder moeten escaleren. Als hij dat niet doet dan komt er een staatsgreep van mensen die niet zo gematigd zijn als Poetin.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2022, 22:02   #35708
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dit zou wel eens het startschot kunnen zijn voor Wereldoorlog III dit. Als Russische steden in de fik staan, zal Poetin moeten verder moeten escaleren. Als hij dat niet doet dan komt er een staatsgreep van mensen die niet zo gematigd zijn als Poetin.
Amerikanen voeren geen geen oorlog tegen Rusland. Oekraïne heeft het recht om met alle middelen de barbaarse oorlog van Rusland te weerstaan. Russen zijn onbeschaafd , ze drinken te veel alcohol en ze hebben te weinig tussen de oren.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2022, 22:44   #35709
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fake news. In Mariupol waren meer dan 20 % van de appartementen verlaten in 2014 door mensen die de kant van de separatisten gekozen hadden. Deze werden gegeven aan Azov strijders uit andere delen van Oekraine en hun familie. Deze Azov strijders noch hun familie hebben wat mij betreft recht op stemrecht. (de meeste zijn dood maar niet hun familie die zijn weggevlucht).

Ook degene die na de Russische verovering appartementen gratis zouden gehad hebben hebben geen stemrecht, enkel legitieme bewoners die er al jaren wonen. (dus van voor 2014). Trouwens veel nieuwe bewoners zijn er niet sinds februari 2022. Wie wil er nu verhuizen naar oorlogsgebied?

Ik denk dat Rusland gerust akkoord kan gaan met die voorwaarden.

Nu vraag ik aan U specifiek, hebben de familie van Azov leden, die appartementen gratis kregen die verlaten werden door bewoners die in 2014 de kant van de separatisten gekozen hadden en wegvluchtten, recht op stemrecht? Ik vind van niet.

Voor het overige heb ik hier al keer op keer herhaald dat vluchtelingen uiteraard recht hebben om te stemmen. Die kunnen hun stem per post uitbrengen bvb. het is dan aan de VN om dit te organiseren. Gaat u er specifiek mee akkoord dat vluchtelingen uit die streek in het Westen maar uiteraard ook in Rusland mee mogen stemmen? Het regime zal beweren dat die laatste niet mee mogen stemmen "omdat het verraders zijn" en "omdat ze blootstaan aan Russische propaganda". (net alsof deze in het Westen niet blootstaan aan propaganda)

Nu vraag ik aan U, gaat U akkoord met de bezwaren van het regime tegen referenda georganiseerd door de VN, waarbij enkel volwassen bewoners die er al minstens 10 jaar wonen, alsook degene die die de afgelopen 10 jaar de streek ontvlucht zijn, mogen meestemmen?

Ik persoonlijk ben er van overtuigd dat de meerderheid voor Rusland zal stemmen. En dat dit de reden is dat het regime in Kiev zo verbeten tegen deze mogelijke compromis voorstellen gekant is. Of waarom anders, volgens U, zouden ze er zo tegen gekant zijn? Wat vindt u van referenda georganiseerd door de VN waarbij iedereen boven de 18 die al minstens 10 jaar in het gebied wonen en degene eie de afgelopen jaren het gebied ontvlucht zijn, mag meestemmen? Of vindt U net als het regime dat "verraders" niet mee mogen stemmen, en ook mensen die onder invloed staan van "Russische propaganda", en dat het zowiezo niet aan de lokale bewoners is om over het lot te stemmen van deze regio s "die Oekraiens zijn en altijd Oekraiens zullen blijven"? Vindt u ook dat degene die hun moedertaal willen gebruiken in media en onderwijs, een taal die de taal is van de meerderheid in deze regio s sinds eeuwen, dan maar naar Rusland moeten verhuizen?

Ongeacht uw antwoord of de weigering van Kiev, als er geen referenda komen onder leiding van de VN omdat Kiev weigert, dan niet. Dan zal de toekomst van deze regio s op het slagveld bepaald worden. Maar dan geen huilie huilie doen over verwoestingen, elektriciteit, etc.
ik zou liever discuteren op basis van een onderzoek met een databank gebaseerd op kadastrale gegevens..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2022, 22:47   #35710
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed, dan gaat Rusland Al-Quaida steunen om doelen in de VS aan te vallen.
dat is al gebeurd, wat vertel je nu
Oud 12 december 2022, 03:55   #35711
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Godsdienstwaanzin kent geen grenzen, inderdaad.
Nee, de VS steunt een gek regime in Kiev gewoon omdat ze anti-Russisch zijn, en helpt hen met aanslagen plegen tegen burgerdoelwitten in Rusland. Allemaal leuk en wel maar dan mag Rusland hetzelfde doen..
Namelijk gekke anti-westerlingen helpen om aanslagen te plegen in het Westen, bvb. ik zeg maar iets de kerstmarkt van Brussel. Het ene plezier is het antdere waard niet? Nu stel je voor IS met Russische taktische kernwapens, wat vind je van het idee? Het Westen effent het pad voor een heel nieuwe soort wereld.

En laat er geen twijfel over bestaan Rusland ZAL hetzelfdedoen vanaf ze zeker weten dat NAVO landen Oekraine geholpen hebben om burgerdoelen in Rusland te raken.

Het Westen is dat niet gewend, gewoonlijk zijn zij het die andere landen terroriseren, en meestal zijn dit landen die geen wraak kunnen nemen. Maar ditmaal nemen ze het op tegen een grote jongen, die de mogelijkheid en de wil heeft het Westen een uppercut te geven waar ze even niet goed van zullen zijn.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 december 2022 om 04:01.
Oud 12 december 2022, 04:05   #35712
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dat is al gebeurd, wat vertel je nu
Dat is nog niet gebeurd. Maar dat ZAL gebeuren als het Westen zo voort doet. Bvb. Een bom in de Kennedy tunnel tijdens de spits. Als het Westen dat mag in Rusland mogen de Russen dat ook in het Westen, of vind je van niet?

Laatst gewijzigd door tomm : 12 december 2022 om 04:05.
Oud 12 december 2022, 04:23   #35713
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Hoe moeilijk kan dat zijn

RU bezet Krim
De helft van de ukr vluchten
RU heeft dus defacto gewoon de helft van de lege huizen verpatst aan zijn vriendjes
Een referendum houden met huidige bevolking is zwans, begin met de huizen terug te geven aan de oorspronkelijke eigenaar
Dan een referendum geven zou een mogelijke voor oorlogse referendum status kunnen weergeven

Nu is elk referendum een foute spiegel door de volksverhuizingen die gebeurd zijn
Op de Krim is slechts 5 % of zo gevlucht.
Een veel groter aandeel vluchtte voor de Oekrainers in 2014 in steden als Mariupol.
Ik heb hier al verschillende keren duidelijk gesteld dat vluchtelingen (die al langer dan 10 jaar in de regio wonen) moeten kunnen meestemmen. Volgens mij weet ook U heel goed dat de oorspronkelijke inwoners voor de Russen zullen stemmen, en voor het Westen zou dat een ongelooflijke vernedering zijn.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 december 2022 om 04:25.
Oud 12 december 2022, 04:27   #35714
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Zet maar weg als Westerse propaganda.

https://timesofindia.indiatimes.com/...w/96116383.cms
Hier wordt ingegaan op uw uitnodiging:
https://thealtworld.com/andrew_koryb...scow-this-year

Een harde landing wacht, vermoed ik, als het 'westen' niet in staat is zijn zelf gecreëerde propaganda bubbel te doorbreken. Een vertrouwenscrisis in leiderschap is slechts een onmiddelijk gevolg.

Laatst gewijzigd door Bach : 12 december 2022 om 04:28.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2022, 05:44   #35715
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Hoeveel verder kan poetin nog escaleren?
Chemische wapens en nucleair of ben ik nog iets vergeten?

Dat niet escaleren argument is volgens mij al lang versleten
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2022, 05:46   #35716
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
. Volgens mij weet ook U heel goed dat de oorspronkelijke inwoners voor de Russen zullen stemmen, en voor het Westen zou dat een ongelooflijke vernedering zijn.
Yep
En volgens mij gaan alle vlaams belangstemmers vamaf nu pvda stemmen?
Ze spreken tenslotte dezelfde taal
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2022, 08:10   #35717
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nog niet gebeurd. Maar dat ZAL gebeuren als het Westen zo voort doet. Bvb. Een bom in de Kennedy tunnel tijdens de spits. Als het Westen dat mag in Rusland mogen de Russen dat ook in het Westen, of vind je van niet?
maar we zijn niet meer bang daarvoor, we hebben dat gehad, #snapje
Oud 12 december 2022, 09:19   #35718
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Nee, de VS steunt een gek regime in Kiev gewoon omdat ze anti-Russisch zijn, en helpt hen met aanslagen plegen tegen burgerdoelwitten in Rusland.

2) Allemaal leuk en wel maar dan mag Rusland hetzelfde doen..

Namelijk gekke anti-westerlingen helpen om aanslagen te plegen in het Westen, bvb. ik zeg maar iets de kerstmarkt van Brussel.

3) Het ene plezier is het andere waard niet?

4) Nu stel je voor IS met Russische tactische kernwapens, wat vind je van het idee? Het Westen effent het pad voor een heel nieuwe soort wereld.

5) En laat er geen twijfel over bestaan Rusland ZAL hetzelfde doen vanaf ze zeker weten dat NAVO-landen Oekraïne geholpen hebben om burgerdoelen in Rusland te raken.

6) Het Westen is dat niet gewend, gewoonlijk zijn zij het die andere landen terroriseren, en meestal zijn dit landen die geen wraak kunnen nemen. Maar ditmaal nemen ze het op tegen een grote jongen, die de mogelijkheid en de wil heeft het Westen een uppercut te geven waar ze even niet goed van zullen zijn.
1) Mag ik u even herinneren aan wat 'chronologie'?

Het is het Russische leger dat Oekraïne is binnengevallen en het is het Russische leger dat als eerste op grote schaal Oekraïense burgerdoelwitten heeft vernietigd.

Als reactie op die actie wordt nu Oekraïense 'wraak' uitgeoefend.
Omdat Oekraïne een 'kleine jongen' is, heeft het in 'het Westen' hulp gevraagd en gekregen.
De anti-Russische krachten hadden zich geen beter cadeau kunnen wensen.

2) In heel die affaire valt er tot nu toe eigenlijk niks 'leuk en wel' te bespeuren.
Daarvoor zijn er al tevéél onschuldige doden gevallen.

Wat betreft de rest van uw 'argumentatie':

https://en.wikipedia.org/wiki/Two_wr...t_make_a_right

3) Ik slaag er niet in uit zo'n dingen plezier te halen.

4) Ik herhaal mezelf: godsdienstwaanzin kent blijkbaar geen grenzen.

5) Tja.

6) Mijn indruk is toch eerder dat die 'grote jongen' zodanig aan het blunderen en stuntelen was & is dat hijzelf z'n 'uppercut' mag incasseren.

Laatst gewijzigd door djimi : 12 december 2022 om 09:20.
Oud 12 december 2022, 09:45   #35719
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Author Owen Matthews tells CNN's Fareed Zakaria what he noticed about the Russian people after a recent trip to the country's capital:

"he noticed something 'bizarre' about Russian people during recent trip."

https://www.youtube.com/watch?v=udGL_5GaxWY

Interessant is ondermeer te vernemen dat er blijkbaar al wordt gespeculeerd over het stopzetten van de Westerse hulp aan Oekraïne als het zich niet zou neerleggen bij het verlies van de Krim.

Oud 12 december 2022, 09:52   #35720
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

'I have no pity for them': Russian describes fighting against his own

https://www.youtube.com/watch?v=05_FkfpFLWU

Interessant is ondermeer te vernemen dat er Russen zijn die de kant van Oekraïne kozen, en bijvoorbeeld in Bakhmut de wapens opnamen om tégen ondermeer de Wagner-groep te vechten.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be