![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom excuseer je je tgo een fan van het Blok ? Het is toch zo ? Of ga je nu beweren dat een Turks-Belgische politica zoals Zulma Demir of Meyrem Almaci niet tolerant zijn ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het prikt. Zoveel is duidelijk. Al die reacties. Is het omdat ik racisten lafaards noem of omdat ik een bepaald deel van onze bevolking simpelweg als racisten benoem? En waarom voelen zovelen zich aangesproken met wat ik schrijf? Pandareus stelt terecht de vraag waarom een racist niet fier zou zijn op zijn ideologie. Inderdaad waarom staan racisten niet publiekelijk achter hun ideologie?
Gaston Méry lanceerde de term le Racisme als een theorie in zijn boek Jean Révolte in 1892. Opvallend en enige gelijkenis met ons land is de superioriteit die de Germanen of de Noorderlingen(Vlamingen?) wordt toegedicht en hun vijanden de Zuiderlingen oftwel de Romanen(Walen?). 'Révolte hated southerners, and felt that only in the north was the Gallic blood pure.' 'In his racial theory, although the French nobility was German and the bourgeoisie was Latin, the common people of northern France were purely Celtic. Mery wrote: Our forebears destroyed the Bastille, which was then the symbol of oppression; we will bring down the Bourse, which symbolises oppression today. They drove out the aristocrats and priests; we will chase away the shady dealers of finance and politics. We will show the people that the Revolution profited only the Midi, where it started; that only the Latins and the Jews gain any benefit from it, and that it must be fought again because it did nothing to give us our freedom, but only replaced our masters. The ousted nobles were succeeded by the Jacobins, the Church by Freemasonry. Who would dare maintain that we have gained by the change?
![]() |
#243 |
Minister
|
![]() Opnieuw!!!
Blijkbaar niet meer mogelijk: is om tot een >>>>opbouwede dialoog<<< te komen in deze maatschappij om dit land vooruit te helpen, in deze wereld. En niet te kelderen!!! Het is altijd en steeds weer >> discussie<< en discussie dat is = preken tegen en ander van uit de ik of mijn partij, mijn ploeg, mijn geloof, mijn bende of het politiek of de Hells Angels zijn de agressiviteit is gelijk in het streven naar macht .... standpunt en daar zeker nooit te willen van afwijken ondaks de mogelijke gevolgen. Integendeel de andere de eigen visie opdringen al of niet met repressie. >> discussie<< Dit zie en hoor je constant op TV, dit zie en hoor je overal, tot binnen de gezinnen wat steeds weer tot scheidingen lijd, enz. Alleen nog >> discussie<< wat bijna altijd resulteert in niets anders dan wrevel en steeds meer haat tegen wie of wat men discuteert. Terwijl ook hier een opbouwende conversatie tussen verschillende meningen erg nuttig zou zijn. Wat ik alleen zie in het Zwitserse politiek gebeuren, waarna de bevolking democratische via referendumkiezen dat zelfs al via GSM kan de keuze maakt hoe ze willen leven !!!!! terwijl >> discussie<< en ruzie maken zooooooooooooooo lastig, vermoeien, zo nutteloos is, en steeds financieel de middelen uitput, of het privé, van het bedrijf of van dit land is, pffffff
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei, ben ik nu nog meer van het paadje af? Zou Almaci het meest tolerant zijn? Voor mensen die van een ander gedacht zijn? Vb. voor Zuhal?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=3UUWkr4FUlo Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 december 2022 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die vraag blijft intrigeren... Waarom zijn ze er niet fier op ? Heel hun bestaan draait daarrond, hun propaganda en hun politieke zieltjeswerving leeft ervan, hun leiders zijn ermee 'groot' geworden, ze kunnen niet stoppen om het te hebben over hun grroooot gelijk en hoe iedereen die de makak niet demoniseert een linkiewinkie 'volksfeind' is. Maar benoem hen, en hun kringspier trekt vacuum en ze gaan in ontkenning... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooruit heeft ook nog misdadige corrupte criminelen in hun rangen zitten.
Laatst gewijzigd door daiwa : 15 december 2022 om 23:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals Joden "niet fier" leken over hun Jodendom onder de nazi's he. Stel dat moslim zijn onwettelijk zou zijn, en elke uiting van moslimmigheid in het openbaar strafbaar is. Denk je dat je nog veel "fiere moslims" zou zien ? Wil dat zeggen dat in besloten omgeving, zij niet fier zijn ? Hoe weet jij of racisten niet fier zijn in besloten kring ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 16 december 2022 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie bijvoorbeeld het opheffen van de parlementaire onschendbaarheid van Dries Van Langenhove. Patrickve maakte een goede vergelijking: waarom was een jood in het Duitsland van 1941 niet fier op zijn joods zijn? Waarom is een homoseksueel in Iran of Saoedi-Arabië niet trots op zijn homoseksueel zijn? Reden is eenvoudig: zijn (politieke / seksuele) overtuiging is strafbaar in het land waar hij leeft. Indien racisme niet strafbaar zou zijn, zou je het VB veel straffere dingen horen uitkramen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus voor de zoveelste maal wat houdt de racisten nog tegen zich als dusdanig te uiten en hun fierheid over hun ideologie te tonen? Ik kan maar één antwoord verzinnen en dat is lafheid.
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#255 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zou eerder zeggen verfijnd dan uitgehold en het mag wat mij betreft uitgebreid worden. Maar wat racisme nu precies is, is een andere discussie.
Pandareus heeft een zeer interessante vraag gesteld nl. waarom racisten niet fier zijn op hun ideologie. En dat terwijl voor zover ik weet je juridisch niet kan belet worden jezelf als racist te uiten of zelfs fier te zijn op de ideologie.
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mag ik ook zeggen dat ik een moordenaar ben, die nog geen moorden heeft gepleegd ? Wat is een racist anders, dan iemand die racistisch gedrag zou hebben ? Wat is een homo anders dan iemand die homoseksuele daden stelt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals verkondigen dat zwarten minderwaardige, lagere vormen zijn in de ontwikkeling van de mens. Dat ze dichter bij de aap staan,... dat soort dingen.
Mogelijk met een "wetenschappelijk" sausje zoals vroeger de rassen werden ingedeeld. Ik stel me ook dat ze dan openlijk zullen pleiten dat at bepaalde rechten (sociale zekerheid, sociale woningen,...) worden voorbehouden voor autochtonen. |
![]() |
![]() |