![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#622 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En uiteindelijk hé zeg, beste trollemans, deze draad gaat niet over BDW en N-VA, maar wel over KITIR!!! BEGREPEN?
![]() |
#623 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom wordt er dan over Genez gesproken?
![]() |
#624 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij betreft mag jij hier rustig over alle Vlaamse sossen praten hoor. Maar de draad ging over Kitir. Daar mag eel eens aan herinnerd worden. Dacht ik zo…
![]() |
#625 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#626 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#627 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hbvl.be/cnt/dmf20221218_94187078
Meryame Kitir (Vooruit) over haar ontslag als minister: “Mijn excuses als ik mensen ongewild gekwetst heb” Meryame Kitir (Vooruit) komt in een Facebookbericht terug op haar ontslag als minister. Ze bedankt al haar collega’s en de organisaties waarmee ze samenwerkte als minister van Ontwikkelingssamenwerking. Maar ze erkent ook dat “het met vallen en opstaan” was. “Mijn excuses als ik mensen ongewild tijdens dat proces gekwetst heb.” U heeft vooral mensen gekwetst die echt ziek zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#628 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind jij er geen logica in dat men naadloos kan overgaan van Kittir naar Gennez?
Vind jij echt dat voor Gennez een aparte draad opgestart moet worden? (ik vind beide opties evenwaardig, daar niet van)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#629 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beide ministers (de ex en de nieuwe) zijn dan ook evenwaardig hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#630 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#631 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#632 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hbvl.be/cnt/dmf20221218_96756116
Carl Devos over ministerwissel: “Keuze voor iemand die onmiddellijk inzetbaar is” Brussel - “Met Caroline Gennez kiest Conner Rouseau voor iemand die meteen inzetbaar is en met wie hij een vertrouwensband heeft.” Dat zegt Carl Devos, professor politicologie aan de UGent. “Maar het was wel een verrassing.” De aanstelling van Gennez is volgens Carl Devos ook interessant in het zicht van de komende verkiezingen in 2024. Aangezien Mechelen deel uitmaakt van de kieskring Antwerpen zal ze het opnemen tegen kopstukken zoals Bart De Wever en Tom Van Grieken. “Dat Gennez als minister naar de kiesstrijd stapt, is natuurlijk altijd een voordeel, maar het voedt ook de speculatie over de vermeende goede verstandhouding tussen de N-VA en Vooruit. Gennez en De Wever hebben al eens eerder onderhandeld over een Vlaamse regering.” Als Kitir als Kamerlid terugkeert, wacht haar alvast een zware taak. “Vooruit heeft haar nodig in Limburg”, zegt Devos. “Kitir is in de kieskring Limburg vrij populair en de partij kan zich niet veroorloven risico’s te nemen, zeker niet met concurrenten als Zuhal Demir.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#633 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net op radio 1 :
Gennez wil naar eigen zeggen een "happy end"..... Daar ga IK niet voor zorgen. Iemand?
![]() |
#634 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nog wel ergens een Sybian te huur. Maar de opzetstukken zal ze toch moeten kopen.
![]() |
#635 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze had het regelmatig over de vrijzinnige bisschoppen en stak haar walg niet onder stoelen of banken.
![]() |
![]() |
#636 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie zich niet direct een rij met vrijwilligers vormen.
Waar heeft het basket sloefke ineens Genez van onder de motteballen gehaald... vraagt ge u dan af. Was m toen al geboren in den tijd dat ze de politiek onveilig maakte en de sossen mee de afgrond in duwde ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met mij gegarandeerd: 5 minuten na de sessie koopt ze een lidkaart van de nva.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |