Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2022, 11:04   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
toch alleen voor de meiskes, want die jongetjes die moeten buiten kunnen paraderen in hun mottige training, met vuiton sjakosjh.
Enkel als die gepikt is he

(of mama in 't Europees parlement werkt...)
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2022, 11:09   #62
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik had ook mijn methode: alles opvouwen, op een stapel leggen, en daar bovenop het strijkijzer zetten, en een 20tal minuten later terugkomen. Om onbegrepen redenen mag ik niet meer strijken...
Lol zeg! Ik ken een vrouw die haar zakdoeken in 6 gevouwen onder de kussens van hare zetel legt. Daarna gaat ze erop zitten. Echt waar want ze demonstreerde het eens toen ik bij haar thuis was.

En ja, die zakdoeken zagen eruit alsof ze gestreken waren.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2022, 11:15   #63
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik pleit voor kinderarbeid thuis. Mijn Marokkaanse buurvrouw weet daar alles van. Zelf doet ze niets, maar voor de kinderen is er een beurtrol voor de huistaken.
Oww, wat erg voor die kinderen! En 'madame' maar in hare luie zetel liggen zeker?

Toen mijn kinderen nog thuiswoonden moesten ze alleen 1x/ week hun slaapkamer opruimen en stofzuigen.
Verder hadden ze geen huishoudelijke taken.
Oud 16 december 2022, 11:17   #64
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
toch alleen voor de meiskes, want die jongetjes die moeten buiten kunnen paraderen in hun mottige training, met vuiton sjakosjh.
Ja, meestal zijn het de meisjes die het halve huishouden moeten doen.
Oud 16 december 2022, 11:31   #65
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Ooit een lakenpers gebruikt om te strijken. De lakens netjes plooien en tussen de planken leggen. Niet te hard aandraaien. De dag daarna zijn ze perfect gestreken. We gebruikten dat ook voor fluwijnen, zakdoeken en zelfs T shirts. Zeer energiezuinig en milieuvriendelijk toestel.
Spijtig genoeg niet meer in m'n bezit.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2022, 11:32   #66
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Oww, wat erg voor die kinderen! En 'madame' maar in hare luie zetel liggen zeker?

Toen mijn kinderen nog thuiswoonden moesten ze alleen 1x/ week hun slaapkamer opruimen en stofzuigen.
Verder hadden ze geen huishoudelijke taken.
Wat de 'madame' doet is vooral telefoneren en reclameren tegen de kinderen en haar vent. Haar vent kookt, die werkte enige jaren in een Brussels restaurant als kok, zes dagen per week. Ik heb haar eens op een zondagmorgen horen roepen naar haar vent omdat het gras moest afgereden worden.
Anderzijds. Op een bepaald moment stond ik met haar te praten in de tuin en ik zei dat ik wel eens zin heb in een goeie couscous. Resultaat, 's avonds stond de dochter aan ons voordeur met een grote plateau couscous. Echt lekker, met alles er op en eraan.Twee dagen later ging ik met de afgewassen plateaus terug naar de buren, en had wat geld meegedaan. Dat laatste was er te veel aan, not done. Ik moest maar eens bij gelegenheid wat fruit kopen of zo.
Enfin, je ziet maar. En ik kan je garanderen dat er daar discipline in huis is.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2022, 11:34   #67
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Ooit een lakenpers gebruikt om te strijken. De lakens netjes plooien en tussen de planken leggen. Niet te hard aandraaien. De dag daarna zijn ze perfect gestreken. We gebruikten dat ook voor fluwijnen, zakdoeken en zelfs T shirts. Zeer energiezuinig en milieuvriendelijk toestel.
Spijtig genoeg niet meer in m'n bezit.
Lakens worden hier niet gestreken.
Oud 16 december 2022, 15:40   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik herinner mij die verse gesteven (met stijfsel) gestreken witte lakens. Waar is de tijd. Dat koud gevoel.
Geef mij toch maar een flanellen laken.
Lakens worden hier nooit gestreken.
Flanel is voor in de winter hé gast.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2022, 15:47   #69
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
.
Maar: ik zette de ramen 's nachts wijdopen.

Ik had nog liever nen inbreker (die kon gewoon door het achterraam naar binnen) dan met gesloten vensters slapen!
Een Freudiaanse conclusie: je onderbewustzijn bedriegt je.
Maar dat van die achterdeur naar binnen, dat kan kloppen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 december 2022 om 15:47.
Oud 16 december 2022, 19:14   #70
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Flanel is voor in de winter hé gast.
Wie zegt da ?
Gewoonweg een flanellen laken. Niet meer of minder.
Da's wel iets comfortabeler dan van die wit gesteven en gestreken dinges.
Oud 20 december 2022, 13:44   #71
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nu mijn vrouw tijdelijk geïmmobiliseerd is door haar afgescheurd kruisband aan haar knie Ben ik genoodzaakt het huishoudelijk pakket bovenop mijn gewoon werk extra te doen.

Awel santé. Vandaag voor het eerst in mijn leven de wasmachine gebruikt. Gestreken en de kasten gesorteerd met al dat textiel.
Gekookt, gestofzuigd, dweilen, alles wat aan de kant en onder de mat geduwd. Boodschappen gedaan, de afwasmachine gevuld en geleegd. Alles klaargezet voor morgen. Zelfs mijn vrouw eens gewassen wat ik nog leuk vond.

Enfin bottom line éen huisvrouw heeft teveel taken om ook nog net als een man 8 uur voor vadertje staat te gaan ploegen.

Hier mag wel eens iets aan gedaan worden.
Trop is Teveel.

Het enige dat me opvalt is dat de boodschappen die ik doe goedkoper uitvallen dan als mijn vrouw dat doet.
Gewoon beiden werken en het huishouden verdelen, of thuishulp inschakelen met dienstencheques?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2022, 13:51   #72
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Gewoon beiden werken en het huishouden verdelen, of thuishulp inschakelen met dienstencheques?
Hoe kan de vrouw/ vriendin van Mambo werken met een afgescheurde kruisband in haar knie? Dat is onmogelijk!

Thuishulp inschakelen kan wèl natuurljk.
Oud 20 december 2022, 13:58   #73
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, meestal zijn het de meisjes die het halve huishouden moeten doen.
Wat zouden die dan anders moeten doen ? Op café gaan ? Gaan zwemmen ? Gaan fitnessen ? Naar de voetbal gaan ? Het dak herstellen ? De auto kuisen ? Het gras maaien ? De wasmachine herstellen ? De fietsband repareren ? Een nieuw vloertje leggen in de badkamer ?

Weten die eigenlijk wel wat ze zouden willen ?? Denk het niet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 december 2022 om 14:02.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2022, 11:12   #74
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat zouden die dan anders moeten doen ? Op café gaan ? Gaan zwemmen ? Gaan fitnessen ? Naar de voetbal gaan ? Het dak herstellen ? De auto kuisen ? Het gras maaien ? De wasmachine herstellen ? De fietsband repareren ? Een nieuw vloertje leggen in de badkamer ?

Weten die eigenlijk wel wat ze zouden willen ?? Denk het niet.
Het ging over een Marokkaans gezin. Het rollenpatroon zit er nogal in.
Oud 21 december 2022, 13:15   #75
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging over een Marokkaans gezin. Het rollenpatroon zit er nogal in.
Wel ja. Zo had ik het ook begrepen.

Daarom mijn vraag ;

Wat zouden die Marokkaanse vrouwen anders moeten doen ? Zouden die anders gaan zwemmen of naar de Fitness gaan ? Of met vriendinnen op café willen ? Of naar een concert in de AB ? Of een fietstochtje gaan maken in de Vlaamse Ardennen ? Een potje gaan tennissen ?

Ik zou zeggen laat ze tenminste hun enige bezigheid.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 december 2022 om 13:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 14:29   #76
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kan de vrouw/ vriendin van Mambo werken met een afgescheurde kruisband in haar knie? Dat is onmogelijk!

Thuishulp inschakelen kan wèl natuurljk.
Wanneer je ziek bent natuurlijk niet, dan zal je partner even extra mogen bij springen. Zo erg is dat toch niet?
Oud 22 december 2022, 14:33   #77
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wel ja. Zo had ik het ook begrepen.

Daarom mijn vraag ;

Wat zouden die Marokkaanse vrouwen anders moeten doen ? Zouden die anders gaan zwemmen of naar de Fitness gaan ? Of met vriendinnen op café willen ? Of naar een concert in de AB ? Of een fietstochtje gaan maken in de Vlaamse Ardennen ? Een potje gaan tennissen ?

Ik zou zeggen laat ze tenminste hun enige bezigheid.
De moskee en hammam of hoe heet dat juist, daar zit het sociale leven voor traditionele Marokkaanse dames...uren roddelen en kletsen...kijken of iemands hoofddoek wel goed zit...gelukkig zijn ook onder Marokkaanse vrouwen er steeds meer die wel andere verwachtingen hebben.
Oud 23 december 2022, 09:52   #78
goebezig
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Enfin bottom line éen huisvrouw heeft teveel taken om ook nog net als een man 8 uur voor vadertje staat te gaan ploegen.
Huisvrouw werd ooit beschouwd als een voltijdse job. Maar toen hebben de communisten beslist dat ze hun zakken niet snel genoeg gevuld kregen door slechts 50% van de bevolking uit te buiten, en werd het feminisme geboren die vrouwen geleerd heeft dat ze nooit evenwaardig kunnen zijn aan mannen als ze geen voltijdse job hebben.

Dat is een goede zaak geweest voor de rijkdom van de gezinnen. Want een dikke halve eeuw later kunnen we allemaal een lot bouwgrond kopen van 1000+m2, er een huis op laten bouwen naar onze wensen, liefst nog een nieuwe auto en een snoepreisje in datzelfde jaar doen, en dan alles op 15 jaar afbetalen om dan de rest van je werkende carriere op te potten voor je pensioen!

In tegenstelling tot wat de gezinnen vroeger moesten doen om rond te komen met 1 loon! Nml. een oud klein krot kopen, er 10 jaar in verbouwen, 30 jaar afbetalen, op reis gaan naar "de limburg" voor de eerste 10 jaar, je rijdt met een een koriaanse microauto die je deelt met de helft van het stad. Je werkt samen 120u/week en goocheld met je uren om in opvang voor je kinderen te voorzien, en hoopt dat je ooit 1 van de gelukkigen zal zijn die nog op pensioen mag. Op het einde van het jaar krijg je 2 brieven in de bus, 1 van de fiscus, en 1 van je energieleverancier, en 2 dagen later wordt je wakker met hoofdpijn en een paar lege flessen whiskey naast je zetel. Maar goed ook want het is terug maandag, en een nieuwe dag om lekker te gaan werken om je schulden af te betalen.

Oh wacht, ik had het net omgekeerd, dat laatste is wat mensen nu doen met 2 voltijdse lonen i.p.v. 1. Raar, je zou toch verwachten dat het omgekeerd was?

Vooruitgang noemt men dat dan.
goebezig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2022, 13:54   #79
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goebezig Bekijk bericht
Huisvrouw werd ooit beschouwd als een voltijdse job. Maar toen hebben de communisten beslist dat ze hun zakken niet snel genoeg gevuld kregen door slechts 50% van de bevolking uit te buiten, en werd het feminisme geboren die vrouwen geleerd heeft dat ze nooit evenwaardig kunnen zijn aan mannen als ze geen voltijdse job hebben.

Dat is een goede zaak geweest voor de rijkdom van de gezinnen. Want een dikke halve eeuw later kunnen we allemaal een lot bouwgrond kopen van 1000+m2, er een huis op laten bouwen naar onze wensen, liefst nog een nieuwe auto en een snoepreisje in datzelfde jaar doen, en dan alles op 15 jaar afbetalen om dan de rest van je werkende carriere op te potten voor je pensioen!

In tegenstelling tot wat de gezinnen vroeger moesten doen om rond te komen met 1 loon! Nml. een oud klein krot kopen, er 10 jaar in verbouwen, 30 jaar afbetalen, op reis gaan naar "de limburg" voor de eerste 10 jaar, je rijdt met een een koriaanse microauto die je deelt met de helft van het stad. Je werkt samen 120u/week en goocheld met je uren om in opvang voor je kinderen te voorzien, en hoopt dat je ooit 1 van de gelukkigen zal zijn die nog op pensioen mag. Op het einde van het jaar krijg je 2 brieven in de bus, 1 van de fiscus, en 1 van je energieleverancier, en 2 dagen later wordt je wakker met hoofdpijn en een paar lege flessen whiskey naast je zetel. Maar goed ook want het is terug maandag, en een nieuwe dag om lekker te gaan werken om je schulden af te betalen.

Oh wacht, ik had het net omgekeerd, dat laatste is wat mensen nu doen met 2 voltijdse lonen i.p.v. 1. Raar, je zou toch verwachten dat het omgekeerd was?

Vooruitgang noemt men dat dan.
Tuurlijk, vrouwen worden geboren met een genetische zorgplicht, hebben geen andere ambities dan een gezin en gaan gillen van een nieuwe stofzuiger! Zo goed?
Oud 23 december 2022, 16:03   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Als je teveel werk hebt thuis, laat dan één van de partijen part time werken.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be