Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2022, 16:10   #36181
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
yep
en in brussel vervolgt de Belgische staat momenteel de hele islam.

https://news.yahoo.com/ukraines-auth...122510297.html
uiteraard lezen jij en tomm hierin dat er in oekraine momenteel een staatsgenocide plaatsvindt op elke burger die orthodox christen is.
ik verwacht niets minder van jullie
De link naar het nieuwsitem uit de VS media zelfs over de religieuze achtervolging in Oekraïne staat er bij. Het gaat om meer dan wat iconen. Het is deel van de de 'ethnische' zuivering sinds 2014. Volledig logisch vanuit de VS groot schaakbord strategie met betrekking tot Eurazië.

In de video wordt ook uitgelegd dat het hier niet zomaar over de Russische orthodoxe kerk in Oekraïne gaat.

Laatst gewijzigd door Bach : 22 december 2022 om 16:13.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 16:33   #36182
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Niks emotie. Je moet Poetinpropagandapapegaaien met hun eigen wapens aanpakken. De enige taal die dat soort ongedierte kent, is ze de tering schelden en dan op zo'n manier dat het net mag van het forumregelement.
Je bent veel te emotioneel.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 16:36   #36183
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
"Dmitri Medvedev, de oud-Russische president en huidig hoofd van de Veiligheidsraad in Rusland, heeft woensdag de Chinese president Xi Jinping ontmoet in de hoofdstad Peking. Ze hebben "internationale kwesties, waaronder uiteraard het conflict in Oekraïne" besproken, zo meldt het Russische staatspersagentschap Tass.

ANP / EPA - Dmitri Medvedev en Xi Jinping in Peking.
De Chinese Communistische Partij zou de oud-president uitgenodigd hebben, zo schrijft het Amerikaanse CNN op basis van het Chinese persagentschap Xinhua. Medvedev bracht er een boodschap over van de Russische president Poetin, waarin die het had over de "ongeziene" mate van dialoog en samenwerking tussen Rusland en China, schrijft Tass."
Ik denk dat het moeilijk zal zijn een wig te drijven tussen Rusland en China. China verkiest vrede, daarmee is het meer gediend dan bv de VS met haar grote wapenindustrie. Maar China heeft geen andere keuze dan Rusland bij te staan want het weet dat als Rusland 'valt' China de volgende zal zijn om te pogen te vermorzelen.

Ondertussen leveren alle NATO landen wapens aan Oekraïne. Tot in Afrika kopt men wapens op las ik. Ik kan de capaciteit van Rusland om wapens te produceren niet goed inschatten maar ergens lijkt het me raar dat Rusland dit alleen kan bolwerken.

Maar goed. We zullen zien. Beide kanten produceren overwinningsberichten. Bij verlies poogt men het belang ervan te downplayen. Zoals bv in Kherson in geval van Rusland of in Bakhmut in het geval van Oekraïne waar men lijkt het publiek voor te bereiden op een terugtrekking door de plaats plots niet strategisch belangrijk te noemen in de westerse pers.

Laatst gewijzigd door Bach : 22 december 2022 om 16:38.
Oud 22 december 2022, 16:54   #36184
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik denk dat het moeilijk zal zijn een wig te drijven tussen Rusland en China. China verkiest vrede, daarmee is het meer gediend dan bv de VS met haar grote wapenindustrie. Maar China heeft geen andere keuze dan Rusland bij te staan want het weet dat als Rusland 'valt' China de volgende zal zijn om te pogen te vermorzelen.

Ondertussen leveren alle NATO landen wapens aan Oekraïne. Tot in Afrika kopt men wapens op las ik. Ik kan de capaciteit van Rusland om wapens te produceren niet goed inschatten maar ergens lijkt het me raar dat Rusland dit alleen kan bolwerken.

Maar goed. We zullen zien. Beide kanten produceren overwinningsberichten. Bij verlies poogt men het belang ervan te downplayen. Zoals bv in Kherson in geval van Rusland of in Bakhmut in het geval van Oekraïne waar men lijkt het publiek voor te bereiden op een terugtrekking door de plaats plots niet strategisch belangrijk te noemen in de westerse pers.
China heeft zeker geen belang bij een oorlog met Amerika en Europa.
Daarom zal Xi Rusland onder contour houden en bepalen hoever Poetin kan gaan.
Waarschijnlijk gaat deze oorlog nog lang duren ,eventueel in een bevroren vorm.
Afgezien van de ellende in Oekraïne heeft deze oorlog ook de verhoudingen in de wereld veranderd en dat zal ook nog lang gaan duren.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 16:56   #36185
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Volledig logisch vanuit de VS groot schaakbord strategie met betrekking tot Eurazië.
klopt
de vs heeft poetin gedwongen om aan te vallen

de nato moet wapens inkopen in afrika?
vecht het oekraiens leger met kalasjnikovs? of zijn er andere wapens in omloop in oekraiene

of heeft men in afirka zulk geavanceerde luchtafweer dat Moskou de leveringen daarvan als escalatie ziet?

bakhout en terugtrekken? daarom is zelensky er onlangs geweest?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 16:56   #36186
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Rusland zal niet vallen & China zal niet vermorzeld worden.
Slaap op uw 2 oren.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 16:59   #36187
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daarom dat Rusland en China graag op voorhand bommen smijten, zo zijn ze ons zeker voor als wij zouden beginnen, ongeacht of we dat van plan waren.
Oud 22 december 2022, 17:16   #36188
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Rusland zal niet vallen & China zal niet vermorzeld worden.
Slaap op uw 2 oren.
Dat denk ik ook niet. Wat ik zeg is dat China dat risico niet gaat nemen.

Na de Medvedev meeting landden blijkbaar Russische militaire transportvliegtuigen in China.

Maar er zijn nog andere ontwikkelingen gaande die de hoop doen groeien dat de VS elite wereldhegemonie stilaan terug gedrongen wordt.
Oud 22 december 2022, 17:18   #36189
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Daarom dat Rusland en China graag op voorhand bommen smijten, zo zijn ze ons zeker voor als wij zouden beginnen, ongeacht of we dat van plan waren.
Een kip ei discussie over schuld is eindeloos en zinloos. Van belang is geen olie op het vuur te gooien en te pogen vertrouwen te herstellen.
Oud 22 december 2022, 17:23   #36190
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een kip ei discussie over schuld is eindeloos en zinloos. Van belang is geen olie op het vuur te gooien en te pogen vertrouwen te herstellen.
En dat vertrouwen herstellen is pas mogelijk vanaf dat iedereen zich achter zijn grens heeft teruggetrokken.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 18:20   #36191
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een kip ei discussie over schuld is eindeloos en zinloos.
hjet verhaal van elke advocaat die een crimineel verdedigt, plotswordt elk verhaal hopeloos complex
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 19:16   #36192
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Een mooie analyse door een in ballingschap levende russische schrijver over de russische en Oekraïense leiders (Engels ondertiteld) :

https://youtu.be/CDGSKMwChes
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 19:27   #36193
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Mensen daar hadden toen geen kledij nodig (wat een arrogantie ook om afgedragen kledij mee te geven aan andere mensen in plaats van bij de vuilnis te dumpen, net alsof men in de ex-SU geen kleren heeft...) maar wel wijze leiders in plaats van egoïstische maffiosi die door het Westen geplaatst werden.

In Afrika zorgt deze tweedehandskledij (die daar overigens VERKOCHT wordt) ervoor dat er geen lokale kledingindustrie kan bloeien.

Maar goed ik begrijp je redenering wel, weggeven is goedkoper dan vuilniszakken kopen. Zo denken de zelfverklaarde barmhartige samaritanen echt jammer genoeg.
Qua boertigheid kan bovenstaande post wel tellen hé...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 21:52   #36194
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Qua boertigheid kan bovenstaande post wel tellen hé...
Waarom?
Oud 22 december 2022, 21:54   #36195
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
klopt
de vs heeft poetin gedwongen om aan te vallen

de nato moet wapens inkopen in afrika?
vecht het oekraiens leger met kalasjnikovs? of zijn er andere wapens in omloop in oekraiene

of heeft men in afirka zulk geavanceerde luchtafweer dat Moskou de leveringen daarvan als escalatie ziet?

bakhout en terugtrekken? daarom is zelensky er onlangs geweest?
Zelensky heeft zelfs een "bakhout" vlag aan het Amerikaans Congres overhandigd. Terugtrekken zou dan wel een erg grote blamage zijn.
Oud 22 december 2022, 21:56   #36196
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
En dat vertrouwen herstellen is pas mogelijk vanaf dat iedereen zich achter zijn grens heeft teruggetrokken.
Ik denk niet dat het zo zal verlopen.
Oud 22 december 2022, 22:02   #36197
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Europese vrede en veiligheid zijn gebaat bij een Rusland waarvan de samenleving dusdanig in de ellende is gestort dat ze hun koloniale aspiraties niet meer kunnen verwezenlijken vanwege enorme binnenlandse problematiek.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 22:03   #36198
cato

Standaard

Citaat:
Na eeuwen dictatuur en onderdrukken van het volk , heeft Rusland 25 jaar de kans gekregen om het vertrouwen te winnen van het beschaafde deel van de wereld. Helaas heeft Poetin dat vertrouwen niet waargemaakt en is Rusland weer terug bij af.Dit gaat weer een paar generaties duren voor een nieuwe kans.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 22:10   #36199
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je bent veel te emotioneel.
Nee ik ben bewust onbeschoft. Met Russische trollen kun je niet communiceren.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 22:14   #36200
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Nee ik ben bewust onbeschoft. Met Russische trollen kun je niet communiceren.
Het is niet dat je normaliter wel intellectueel overkomt, hoor.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be