Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 december 2022, 15:11   #721
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ik lees daar in dat het Westen steun verleent. Nu, als dat rechtstreekse deelname is, dan zijn we al in een wereldoorlog he.

BTW, het is geen oorlog. Het is een speciale operatie.

Nog altijd geen antwoord op de vraag.
Waarom zag Rusland het vernietigen van haar infrastructuur (veel directer kan men niet deelnemen aan een oorlog, toch?) niet als een oorlogsverklaring?
Tenzij...
Omdat ze hun verstand gebruiken, welk nut hebben ze om mee te gaan in een oorlogsverklaring tegen de VS en NATO?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 15:13   #722
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarom profiteerde Rusland niet van die zelfuitgevoerde vernietigingsactie, om met veel misbaar te spreken dat dit een oorlogsdaad was van de een of andere Westerse vijand tegen Rusland?

Een ander aspect van "wie heeft er voordeel bij?" is dat ze mogelijk ervan uitgingen dat de gasprijs ging exploderen, en er gas tekort zou zijn in Europa, met pogroms ten gevolge ...
Ze konden het kraantje gewoon toedraaien zoals ze ook al deden op andere leidingen, ze deden dat trouwens net om NS2 in productie te krijgen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 16:24   #723
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
'Plausibel' zelfs.

Volgens u wijst er meer circumstantial evidence richting Rusland blijkbaar. Ja als je alle info die in de andere richting wijst uit de losse hand verwerpt en dan met dit soort speculaties afkomt, is er niet veel meer te zeggen.
Voor de 4e keer, wat is dat, “al die andere info”? Toch meer dan “it’s done” hoop ik?

En mag ik erop wijzen dat ik geen idee heb wie de dader is. Zie mijn eerste reactie. “Toss up”, lichtjes neig ik naar Rusland, maar geen idee. Daarentegen zeg jij met grote zekerheid dat het UK was, op basis van geruchten en cui bono. Wat zijn de feiten?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 20:11   #724
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Je blijft dan ook rond de pot draaien.

Welke infrastructuur mag de NATO dan nog opblazen vooraleer de Russen het als een oorlogsverklaring zien?

"Pas op met wapens leveren he! Rode lijn.... Escalatie... nucleair...WOIII... kunnen Westen compleet vernietigen...
En foei foei dat je onze infrastructuur hebt opgeblazen."
U blijft vitten over het gebruik van een specifiek woord door Rusland, een woord dat tot een directe militaire confrontatie met NATO zou leiden. Als men iets een oorlogsverklaring noemt wel dan is het oorlog he. Dan dien je terug te slaan met 'oorlog'. Lijkt me reden genoeg om dat woord niet te gebruiken als beide kanten nucleaire wapens bezitten. De gebruikte bewoordingen (terroristische aanslag door de Royal Navy) zijn sterk en specifiek.

De vraag is wel hoe lang het woord 'oorlogsverklaring' zal uit blijven. De VS plegen het niet meer te gebruiken bij hun veelvuldige oorlogen de laatste decennia. Als we zien dat Rusland ervan uitgaat dat de drone aanslagen diep in Rusland op militaire basissen waar notabene nucleaire bommenwerpers liggen (het enige wat NATO tegen houdt Rusland aan te vallen mijns inziens) slechts met VS hulp kunnen tot stand gekomen zijn (o.m de vernieuwde electronica, de vervijfvoudiging van de reikwijdte van oude Sovjet drones, en het gebruik van GPS) kan men zich afvragen hoe lang het nog duurt voordat Rusland zal terug slaan op een specifiek NATO doelwit. Al dan niet het woord "oorlogsverklaring" gebruikend.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 20:15   #725
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Voor de 4e keer, wat is dat, “al die andere info”? Toch meer dan “it’s done” hoop ik?

En mag ik erop wijzen dat ik geen idee heb wie de dader is. Zie mijn eerste reactie. “Toss up”, lichtjes neig ik naar Rusland, maar geen idee. Daarentegen zeg jij met grote zekerheid dat het UK was, op basis van geruchten en cui bono. Wat zijn de feiten?
Ik verwijs nogmaals naar de gegeven links en eerdere zaken gegeven in deze draad. Het zou helpen moest men niet backwards redeneren. Dan komt men bij logischer conclusies uit dan een auto aanslag.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 22:18   #726
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Je blijft dan ook rond de pot draaien.

Welke infrastructuur mag de NATO dan nog opblazen vooraleer de Russen het als een oorlogsverklaring zien?

"Pas op met wapens leveren he! Rode lijn.... Escalatie... nucleair...WOIII... kunnen Westen compleet vernietigen...
En foei foei dat je onze infrastructuur hebt opgeblazen."
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik verwijs nogmaals naar de gegeven links en eerdere zaken gegeven in deze draad. Het zou helpen moest men niet backwards redeneren. Dan komt men bij logischer conclusies uit dan een auto aanslag.
Wel, als het dat is, dan heb je niet veel bewijslast nodig, blijkbaar.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 23:08   #727
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Omdat ze hun verstand gebruiken, welk nut hebben ze om mee te gaan in een oorlogsverklaring tegen de VS en NATO?
Dus al hun andere oorlogsretoriek tav het Westen was dan gewoon propaganda?

En dan komen we aan het begin van de cirkel he. Waarom werd het 'effectief' (alle, volgens sommigen dan toch) opblazen van hun infrastructuur zelfs in hun propaganda blauwblauw gelaten?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 23:14   #728
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
U blijft vitten over het gebruik van een specifiek woord door Rusland, een woord dat tot een directe militaire confrontatie met NATO zou leiden. Als men iets een oorlogsverklaring noemt wel dan is het oorlog he. Dan dien je terug te slaan met 'oorlog'. Lijkt me reden genoeg om dat woord niet te gebruiken als beide kanten nucleaire wapens bezitten. De gebruikte bewoordingen (terroristische aanslag door de Royal Navy) zijn sterk en specifiek.
Waarom zou de verklaring "we zien deze actie als een oorlogsverklaring" hetzelfde zijn als 'zelf' de oorlog verklaren?

Waarom wordt er amper gerept over die leidingen in hun propaganda terwijl ze alles uit de kast halen om hun publieke opinie te overtuigen dat het Westen uit is op de totale vernietiging van Rusland maar NIET dat de NATO-landen dus al een deel van hun infrastructuur vernield hebben?
Zijn die statements over "totale vernietiging door het Westen" dan zelfs niet zwaarwichtiger dan "we zien deze actie van de NATO-landen op onze infrastructuur als een oorlogsverklaring"?

Citaat:
De vraag is wel hoe lang het woord 'oorlogsverklaring' zal uit blijven. De VS plegen het niet meer te gebruiken bij hun veelvuldige oorlogen de laatste decennia. Als we zien dat Rusland ervan uitgaat dat de drone aanslagen diep in Rusland op militaire basissen waar notabene nucleaire bommenwerpers liggen (het enige wat NATO tegen houdt Rusland aan te vallen mijns inziens) slechts met VS hulp kunnen tot stand gekomen zijn (o.m de vernieuwde electronica, de vervijfvoudiging van de reikwijdte van oude Sovjet drones, en het gebruik van GPS) kan men zich afvragen hoe lang het nog duurt voordat Rusland zal terug slaan op een specifiek NATO doelwit. Al dan niet het woord "oorlogsverklaring" gebruikend.
Als we dat allemaal mogen geloven lijkt het wel of Rusland de rode lijn telkens terug inslikt.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 28 december 2022 om 23:29.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 23:40   #729
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Waarom zou de verklaring "we zien deze actie als een oorlogsverklaring" hetzelfde als 'zelf' de oorlog verklaren?
Oh maar ik denk dat Rusland het effectief ziet als een soort 'oorlogsverklaring'. Biden beloofde en leverde. Moeilijk te geloven dat het als een verrassing overgekomen is in Rusland.
Citaat:
Waarom wordt er amper gerept over die leidingen in hun propaganda terwijl ze alles uit de kast halen om hun publieke opinie te overtuigen dat het Westen uit is op de totale vernietiging van Rusland maar NIET dat de NATO-landen dus al een deel van hun infrastructuur vernield hebben?
Op het niveau van het Kremlin bij monde van de minister van defensie heeft Rusland Groot Brittannië beschuldigd. Wil je dat ze dat wekelijks herhalen? Dan zou u ongetwijfeld hen beschuldigen van zitten te zaniken.

Waarom ontkennen Blinken en Truss niet hun fameuze onderschepte conversie? Ze worden persoonlijk aangesproken. Mijns inziens omdat men niet graag openlijk liegt. Dan laat men ontkenning aan een minder figuur over.


Citaat:
Zijn die statements over "totale vernietiging door het Westen" dan zelfs niet zwaarwichtiger dan "we zien deze actie van de NATO-landen op onze infrastructuur als een oorlogsverklaring"?
Kan u meer specifiek quoten. Dan kan ik met een beetje geluk, als de censuur me nog doorgang biedt, eens de context pogen achterhalen. Wie, wat, wanneer?

Rusland heeft verschillende malen naar zijn kernarsenaal verwezen. Maar steeds op een waarschuwende manier. Een als-dan context. Jammer genoeg maakt de westerse propaganda daar graag een bedreiging van.

Als dat een bedreiging is dan is volgende uitspraak vandaag bv. even goed een bedreiging:

"NATO Could Take Out Russia in 3 Days: Congressman"
https://www.msn.com/en-us/news/world...wg0?li=BBnbfcL

Eerlijk gezegd denk ik dat uw logica nogal ver gezocht is. Vallen over de afwezigheid van 1 specifiek woord. Echt? Daartegenover staat bv info over maneuvers van VS oorlogsschepen met amfibie capaciteit en vliegtuigroutes rond de plaats van de sabotage. Dat zijn veel sterkere argumenten.


Citaat:
Als we dat allemaal mogen geloven lijkt het wel of Rusland de rode lijn telkens terug inslikt.
Wie weet zijn ze bang he? Of misschien heeft u een valse indruk.

Laatst gewijzigd door Bach : 28 december 2022 om 23:41.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 00:29   #730
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Rusland dreigde meermaals met een escalatie tav het Westen omdat het wapens doneert aan een land dat in het defensief gedreven wordt door Rusland als aggressor. Met verschillende verwijzingen naar het nucleaire aspect. 'De rode lijn', weet je wel.
Maar het rechtstreeks vernietigen van Russische infrastructuur door 'het Westen' laten ze zomaar passeren? Zelfs in hun propaganda waar naar het Westen wordt verwezen als zou ze alles wat Russisch is willen vernietigen wordt er niet of amper over gerept. Raar he?

Bestaat er een '(nog) directere manier' om aan een oorlog deel te nemen dan het vernietigen van vijandige infrastructuur?

Of zeg je nu dat het uit onmacht is?
idd heel bizar

elke aanval op RU, genre opblazen van Krim brug, werd beantwoordt met
- intern onderzoek en onmiddellijke arrestate van mogelijke medeplichtigen
- salvo van raketten naar oekrainen

en hier zien we niets van dat feestje...
- geen enkele arrestatie is gebeurd, nog niemand door het raam geduwd en niemand vergiftigd
- geen enkel dreigement naar VS, UK, tot nucleaire vergelding
- geen enkel raket afgeschoten naar VS, UK die volgens RU trollen de hoofdverantwoordelijke zijn


De wiskunde is nochthans eenvoudig
een leiding van 5 miljard opblazen die 30miljard gas opbrengt omdat het zo de prijzen kunstmatig hoog houdt via de andere pijpleidingen is een nobrainer
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 00:31   #731
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Oh maar ik denk dat Rusland het effectief ziet als een soort 'oorlogsverklaring'. Biden beloofde en leverde. Moeilijk te geloven dat het als een verrassing overgekomen is in Rusland.
Op het niveau van het Kremlin bij monde van de minister van defensie heeft Rusland Groot Brittannië beschuldigd. Wil je dat ze dat wekelijks herhalen? Dan zou u ongetwijfeld hen beschuldigen van zitten te zaniken.

Waarom ontkennen Blinken en Truss niet hun fameuze onderschepte conversie? Ze worden persoonlijk aangesproken. Mijns inziens omdat men niet graag openlijk liegt. Dan laat men ontkenning aan een minder figuur over.



Kan u meer specifiek quoten. Dan kan ik met een beetje geluk, als de censuur me nog doorgang biedt, eens de context pogen achterhalen. Wie, wat, wanneer?

Rusland heeft verschillende malen naar zijn kernarsenaal verwezen. Maar steeds op een waarschuwende manier. Een als-dan context. Jammer genoeg maakt de westerse propaganda daar graag een bedreiging van.

Als dat een bedreiging is dan is volgende uitspraak vandaag bv. even goed een bedreiging:

"NATO Could Take Out Russia in 3 Days: Congressman"
https://www.msn.com/en-us/news/world...wg0?li=BBnbfcL

Eerlijk gezegd denk ik dat uw logica nogal ver gezocht is. Vallen over de afwezigheid van 1 specifiek woord. Echt? Daartegenover staat bv info over maneuvers van VS oorlogsschepen met amfibie capaciteit en vliegtuigroutes rond de plaats van de sabotage. Dat zijn veel sterkere argumenten.



Wie weet zijn ze bang he? Of misschien heeft u een valse indruk.
er zijn geen amerikaanse boten gepasseerd bij die explosieplaatsen.. Jij hebt daar uiteraard een ander bewijs van ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 00:46   #732
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
er zijn geen amerikaanse boten gepasseerd bij die explosieplaatsen.. Jij hebt daar uiteraard een ander bewijs van ?
Eerder een paar links.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 00:59   #733
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
idd heel bizar

elke aanval op RU, genre opblazen van Krim brug, werd beantwoordt met
- intern onderzoek en onmiddellijke arrestate van mogelijke medeplichtigen
- salvo van raketten naar oekrainen

en hier zien we niets van dat feestje...
- geen enkele arrestatie is gebeurd, nog niemand door het raam geduwd en niemand vergiftigd
- geen enkel dreigement naar VS, UK, tot nucleaire vergelding
- geen enkel raket afgeschoten naar VS, UK die volgens RU trollen de hoofdverantwoordelijke zijn


De wiskunde is nochthans eenvoudig
een leiding van 5 miljard opblazen die 30miljard gas opbrengt omdat het zo de prijzen kunstmatig hoog houdt via de andere pijpleidingen is een nobrainer
Een raket naar de VS of VK afvuren? Nucleair dreigement? Geen arrestaties? Wat denk je wel? Het ging hier om een sabotage, zonder doden, niet om een bom op een Russische stad of zo.

Ik zie ook niet in wat Rusland daarbij te winnen zou hebben. Ze hebben meermaals gezegd een nucleaire oorlog te willen vermeiden. Maar niet dat zo'n scenario onmogelijk is.

Ze spreken niet van een 'oorlogsverklaring'. Ze bombarderen Londen niet of iets in die aard, dus ze hebben het zelf gedaan?

Ondertussen koopt Frankrijk meer Russisch gas dan ervoren las ik. En bouwt men infrastructuur om via Turkije te exporteren. Rusland wil die handel, maar toch begint het zich meer en meer af te keren van Europa.

En de derde hond maar lachen op de achtergrond.

Dat blijft niet goed gaan.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 02:40   #734
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Laten we onze eigen infrastructuur opblazen om te tonen dat we ook hun infrastructuur kunnen opblazen. Klinkt logisch, echt, helemaal.

Je vergeet dan wel erg vlug dat de Russen al 10 jaar hard gewerkt hebben aan die infrastructuur en dat de VS die al evenveel jaren tegenwerkt en zelfs gezegd heeft om dat probleem 'op te lossen'. Die leidingen zijn ook gekoppeld aan bepaalde gasvelden, die leidt je niet zomaar om.

Dat verhaaltje is dus erg moeilijk vol te houden hoor.

geen leiding = geen leverage, zo simpel is het.
² Dat deze leidingen al jaren tegengewerkt worden door Washington, daar zijn tal van bewijzen van.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 10:22   #735
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Eerder een paar links.
alé toon eens die links, want in gans die draad zijn er nog geen links opgedoken die bewijzen wie het gedaan heeft

er is wel bewijs van russische boten die transponder afgelegd hebben en daar effe geparkeerd hebben boven die plaats
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 10:23   #736
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
² Dat deze leidingen al jaren tegengewerkt worden door Washington, daar zijn tal van bewijzen van.
maar waarom heeft alfamanneke putin dan geen atoomoorlog gestart tegen de VS ?
je hebt een aanval tegen de essentiele infrastructuur van rusland, een aanval tegen hun inkomen, een aanval op de energiebevoorrading van europa, een aanval op de stabiliteit van de wereldeconomie ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 29 december 2022 om 10:23.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 11:11   #737
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
alé toon eens die links, want in gans die draad zijn er nog geen links opgedoken die bewijzen wie het gedaan heeft
Er is circumstancual evidence en deductie. Alle links werden al gegeven. Ik denk dat men ze niet open doet.

Citaat:
er is wel bewijs van russische boten die transponder afgelegd hebben en daar effe geparkeerd hebben boven die plaats
U heeft het misschien over CNN en hun "sources tell us" bericht en aanverwante.

https://m.youtube.com/watch?v=cGQNJug7mAw

Analyseer dat bericht eens en leg die info naast de gegeven links de laatste dagen in deze draad over bewegingen van VS schepen, waar wel uur en plaats gedetailleerd gegeven worden. Dat is iets anders dan insinuaties zoals "in the general area" of "in the vecinity" zonder specifieke tijdopgave en met de garantie dat de "US intelligence" de data zal bezorgen.

Ondertussen echter heeft Duitsland geen zin meer mee te werken om een leugen in stand te houden die haar eigen industrie benadeelde. En haakt af. Anderen haken ook af Het recentere Washington Post artikel hierboven spreekt ook van geen bewijs in de richting van Rusland. Dat is de officiële narratief momenteel. We zullen het zogezegd nooit te weten komen. Ik denk dat men het heel goed weet maar het liegen aan de Angelsaxen zelf wil over laten.

Laatst gewijzigd door Bach : 29 december 2022 om 11:12.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 11:27   #738
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Voor de 4e keer, wat is dat, “al die andere info”? Toch meer dan “it’s done” hoop ik?

En mag ik erop wijzen dat ik geen idee heb wie de dader is. Zie mijn eerste reactie. “Toss up”, lichtjes neig ik naar Rusland, maar geen idee. Daarentegen zeg jij met grote zekerheid dat het UK was, op basis van geruchten en cui bono. Wat zijn de feiten?
Mochten we de feiten kennen, dan zouden wij hier in deze draad niet over een vermoedelijke dader kunnen zeveren, hé.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 11:31   #739
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Mochten we de feiten kennen, dan zouden wij hier in deze draad niet over een vermoedelijke dader kunnen zeveren, hé.
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 11:32   #740
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
maar waarom heeft alfamanneke putin dan geen atoomoorlog gestart tegen de VS ?
je hebt een aanval tegen de essentiele infrastructuur van rusland, een aanval tegen hun inkomen, een aanval op de energiebevoorrading van europa, een aanval op de stabiliteit van de wereldeconomie ?
Omdat de Russen schrik hebben van een atoomoorlog?
Omdat het opblazen van de pijpleiding niet gepercipieerd wordt als een 'aanval tegen de essentiële infrastructuur', als een existentiële bedreiging vd veiligheid van moedertje Rusland zoals bvb een tot de nato toegetreden (of toegelaten) Oekraïne dat wel is?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be