![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#36361 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit betekent nog niet dat die buurlanden de Stalinistische tijd moeten accepteren als definitieve onderdanigheid aan Rusland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt. Met als gevolg van de Stalinistische omvolkingspolitiek dat de Baltische staten met Russische minoriteiten opgescheept zitten. Maar de Balten laten zich niet doen. Ze hebben zich aangesloten bij de Nato en de Russische minoriteiten zijn verplicht om ook de Baltische taal aan te leren (Ests, Lets, Litouws).
![]() |
#36363 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind ook dat de autochtone volkeren van die landen de Angelsaksen moeten buitengooien, op het vliegtuig zetten naar het VK, Holland, Ierland, etc. maar jammer genoeg zijn ze daar niet sterk genoeg voor na al die genocides en systematische onderdrukking. De Zuid-Afrikanen zijn wel nog sterk genoeg en laten de Hollanders en Britten weten dat ze niet welkom zijn en beter terugkeren. Zuid-Afrika is net als de rest van Afrika pro-Russisch. Laatst gewijzigd door tomm : 28 december 2022 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 28 december 2022 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36366 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik weet eerlijk gezegd niet in hoeverre de situatie de laatste jaren gewijzigd is, maar dit is wel de achtergrond van de fricties. Momenteel probeert men, enigszins begrijpelijk, komaf te maken met het Sovjet verleden, maar ik denk niet dat het een oplossing is om zomaar taal te verplichten en alle Russische tv-stations te verbannen zonder alternatief, want dan gaan de mensen op zoek op het internet en komen ze uit bij Russische propaganda en fake verhalen- een beetje wat er in Oost-Oekraïne ook is gebeurd en waar Rusland gretig misbruik van maakte. Dus ik hoop dat de overheid daar verstandiger zal zijn: beginnen met alles tweetalig aan te bieden, eigen Russischtalige zenders aanbieden met correcte informatie, feiten, weerleggen van Russische propaganda, zodat beide bevolkingsgroepen dichter naar elkaar groeien. "Verbieden" en "Verplichten" kan averechts werken, alhoewel voorlopig grote meerderheid in Letland niet echt positief staat tegenover Rusland ondanks de pogingen tot propaganda. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36367 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De militaire staf roept op om niet te voorbarig conclusies te maken, na een nogal optimistisch artikel in de NYT dat Kreminna op het punt staan om bevrijd te worden van de bezetters. De militaire staf wijst erop dat zij de bevolking zullen inlichten wanneer dat punt bereikt is, dus nog niet nu.
Ook bevestigen zij dat het klopt dat de russische officieren gevlucht zijn uit Kreminna en nu in Rubizhne zitten. (zo is het ook gegaan toen ze op de vlucht zijn gegaan in Kherson ![]() Something is boiling... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36368 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door cato : 28 december 2022 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36370 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "met correcte informatie"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36371 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet in het Westen of zuiden van de VS. En zelfs in het Noord-Oosten bleven ze lang een minderheid.
In grote stukken van Rusland wonen de Russen er al sinds de 9de eeuw, enkel in Centraal-Azie kwamen ze later, vanaf de 18de eeuw. In veel gevallen werd de lokale bevolking niet verdreven of onderworpen maar geintegreerd. Dat is ook een groot verschil met het westers kolonialisme. Zelfs in Alaska heb je tot de dag van vandaag een groep Russischtalige gemengde of inheemse bevolkingsgroepen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar Rusland immigreren is moeilijk, je moet om te beginnen al een vast werk hebben, Russisch praten en/of met een Russische getrouwd zijn om een verblijfsvergunning te krijgen. Je moet je ook aanpassen aan de Russische cultuur dat is in het Westen niet nodig. Pas als je aan al die voorwaarden voldoet, krijg je de Russische nationaliteit en een verblijfsvergunning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36373 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Vanzelfsprekend. Zo goed als alles wat ingaat tegen het rooskleurige beeld van 'Moedertje Rusland' dat u hardnekkig probeert te blijven schetsen, kan niet anders dan door russofobie ingegeven propaganda zijn. Een andere mogelijkheid is er niet. 2) Ik zou toch willen opmerken dat ik het Westen niet ben, en dat ik doorgaans geen 'morele lesjes' hoef/wens te geven. Ik wil eigenlijk vooral een en ander wéten, en dankzij uw met uitgebreid betrouwbaar bronnenmateriaal ondersteunde opwerpingen kan ik misschien beginnen te zeggen dat ik eindelijk op de goede weg ben.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er worden geen noemenswaardige sancties genomen tegen Israel en Bush zal nooit vervolgd worden. Dat zijn zekerheden. Ook Poetin zal nooit vervolgd worden.. Dus gewoon blabla. Belgie had ooit een wet die oorlogsmisdaden waar ook ter wereld vervolgde. Toen Rumsfeld en Sharon aangeklaagd werden en dreigden de zetel van de NAVO te verhuizen stierf deze wet een premature dood. Ik veroordeel Rusland niet omdat wat ze doen gewoon de standaard is en was in alle hedendaagse oorlogen. Waarom zouden de Russen een hogere standaard moeten hanteren dan de rest? Dat terwijl het regime in Oekraine willekeurig burgerdoelen(reeds sinds 8 jaar), nucleaire centrales, etc. bombardeert en U dit nog nooit veroordeeld hebt, maar in tegendeel goedpraat. Wat U zegt komt neer op "de Russen zijn begonnen dus mag Kiev burgerdoelen bombarderen". Zaporozhe werd aangehecht bij Rusland en is de facto in Russische handen. De jure is Jeruzalem geen deel van Israel, de facto wel. De jure is Kosovo deel van Servie, de facto niet. Uiteindelijk is wat telt de facto, niet de jure. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat u hierboven postte zijn opinies. Ik heb daar mijn opinie tegenover gezet, gebaseerd op mijn vele ervaringen, reizen, literatuur, etc. Ik schets zeker niet altijd een rooskleurig beeld van Rusland, maar op dit moment is er een hevige anti-Russische campagne bezig in de westerse pers met hysterische en racistische ondertonen. Ik heb ook soms kritiek op het Jodendom (Wallstreet, etc. ) maar tijdens WOII de Joden bekritiseren zou meehuilen met de wolven zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36378 |
|
![]() Wat men ook wel eens vergeet is dat het westen van de VS gewapenderhand veroverd werd op Mexico in bloedige oorlogen. Men hoeft niet steeds terug te gaan tot de genocide op 'indianen'.
![]() Laatst gewijzigd door Bach : 28 december 2022 om 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36379 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Sommigen vergeten bewust of onbewust het volgende :
Citaat:
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 Laatst gewijzigd door Anselmo : 28 december 2022 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja… hallo???
![]() |