![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#2381 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar dit geheel terzijde. |
|
|
|
|
|
|
#2382 |
|
Parlementsvoorzitter
|
verkopen ze die hier al in de colruyt ?
https://www.heute.at/s/supermarkt-br...kout-100244304 |
|
|
|
|
|
#2383 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Daar is men zich op zijn minst al aan het voorbereiden op een mogelijk uitvallen van de energievoorziening.
https://www.youtube.com/watch?v=tCaLWpds2mc Bedankt Alexander en Co , die sancties komen echt hard aan, hier dan toch. |
|
|
|
|
|
#2384 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
citaat Trouw: Diefstal • Rusland levert veel graan aan bondgenoot Syrië. Een deel wordt heimelijk aangevoerd uit bezet Oekraïens gebied. Kiev protesteert. Na jaren van oorlog, een ingestorte economie en een alsmaar toenemende droogte is de graanproductie in Syrië de laatste jaren bijna geheel ingezakt. Vorig jaar was een nieuw dieptepunt: in de afgelopen halve eeuw had het land nog nooit zo'n slechte graanoogst meegemaakt. Terwijl het land voor de oorlog redelijk zelfvoorzienend was wat graan betreft, is het nu afhankelijk van de import. En daarvoor leunt het vooral op Rusland, een bondgenoot die zich niet laat afschrikken door de sancties tegen Syrië. Sinds de inval in Oekraïne zou Rusland ook graan uit bezette gebieden verschepen en verkopen om zo de eigen staatskas te spekken. Dat zegt niet alleen Oekraïne, het is ook de conclusie van verschillende onderzoeken die de laatste tijd zijn uitgevoerd door onder meer de persbureaus AP en Reuters. Volgens nieuwe cijfers in handen van Reuters is de hoeveelheid graan die vanuit havenstad Sebastopol, gelegen in de door Rusland bezette Krim, naar Syrië wordt verscheept dit jaar maar liefst verzeventienvoudigd vergeleken met vorig jaar. De cijfers, die tot november van dit jaar lopen, gaan uit van iets meer dan 500 duizend ton graan. Dat is ruim een derde van de gehele Syrische graanimport. Oekraïne stelt dat een deel van het graan dat via de Krim verscheept wordt, gestolen is uit delen van het Oekraïense vasteland die dit jaar door Rusland werden bezet. Sommige Russische functionarissen erkennen dat er graan vanuit bijvoorbeeld Zaporizja naar de Krim wordt gebracht, maar ze houden vol dat dit met instemming van Oekraïense boeren gebeurt. Oekraïne verwerpt dit, en stelt dat boeren het bevel krijgen om hun graan ver onder de marktprijs aan Rusland te verkopen. Doen ze dit niet, dan wordt het alsnog in beslag genomen. De directeur van een Oekraïens landbouwbedrijf bevestigt dit tegenover AP. Hij vertelt ook hoe graanvoorraden van zijn bedrijf in Marioepol in beslag zijn genomen en over de grens naar Russische havens zijn gebracht. "Daar is het gemengd met Russisch graan en vervolgens zeggen ze dat het allemaal Russisch graan is." https://krant.trouw.nl/titles/trouw/...s/1735077/12/6 Laatst gewijzigd door cato : 21 december 2022 om 12:21. |
|
|
|
|
|
|
#2385 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Ondanks het feit dat de Russische roebel geen handelsvaluta is, verliest hij aan waarde. Het is momenteel schijnbaar 71 voor één USD.
Voor degenen die hun olie en gas in Roebel plus met een hoge korting betalen, wordt dit een feestje. (Gefeliciteerd India en China.) |
|
|
|
|
|
#2386 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Op 21 december 2022 is 1 RUB 0.013 Euro waard. Zie jij een probleem ? |
|
|
|
|
|
|
#2387 | |
|
|
Citaat:
Verdient Europa wel beter dan een VS kolonie te zijn? Dar is wat ik me af vraag. Laatst gewijzigd door Bach : 29 december 2022 om 15:51. |
|
|
|
|
|
|
#2388 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Was EU een kolonie van Rusland dan of zo?
|
|
|
|
#2389 | |
|
|
Citaat:
Zelfs Macron begint zich openlijk ongemakkelijk bij te voelen merk ik in recente commentaren. De Euro is nu al minder waard dan de dollar op zeer korte termijn. En die tendens stopt niet. Dit is een geslaagd verdeel en heers spel vanuit VS perspectief dat al veel langer bezig is dan de Russische invasie in 2022 of de VS gesponsorde coup in Kiev in 2014. Als de VS erin slagen ook nog de banden tussen Europa en China door te knippen is er helemaal geen tegengewicht meer. Dan zie ik zelfs betere perspectieven in Latijns Amerika van in Europa voor een Europeaan. Laatst gewijzigd door Bach : 29 december 2022 om 18:06. |
|
|
|
|
|
|
#2390 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Is dat grappig bedoeld of is het puur sarcasme ? |
|
|
|
|
|
|
#2391 |
|
Europees Commissaris
|
ja, vind ik ook. Zuinigheid met de term "kolonie" lijkt me op z'n plaats
|
|
|
#2392 |
|
Europees Commissaris
|
Je weet het nooit zeker natuurlijk (damn you Poe's law!!!), maar ik denk dat hij het echt meent hoor
|
|
|
#2393 |
|
|
Ik gebruik het om mensen pogen wakker te schudden. Soms ook 'quasi kolonie', soms ook 'sub imperium', zoals GB dat de vuile zaakjes van de VS oplost en dan verslag gaat uitbrengen bij de meester. 'It's done' weet je wel?
|
|
|
|
|
|
#2394 | |
|
|
Citaat:
Om dan te horen te krijgen dat het 'sarcasme' zou zijn? Deze 'culturele overheersing' is als vanaf ieder van ons zijn of haar geboorte hier het geval. Contactconditioning zorgt er voor dat we het normaal vinden en zelfs prefereren. De situatie is lichtjes beter in grotere Europese landen, maar Vlaanderen of Nederland bijvoorbeeld kijken voor zowat alles qua cultuur naar over de zee. En wat we zelf doen zijn meer dan eens imitaties van de Angelsaxen. Niet dat er geen keigoede dingen hier geproduceerd worden. Ze blijven te veel lokaal verdeeld echter. Ook de plastische kunst. Zelfs het schrijven van die geschiedenis hebben we ons grotendeels laten afnemen sinds de jaren 60 op zijn minst. En dat terwijl Europa er echt wel iets van kan wat betreft cultuur. Maar we kennen de hedendaagse Europese cultuur zelf amper. Men zou beter daar meer moeite in steken. Cultuur van andere Europese landen naar ons toebrengen. De distributie kanalen terug overnemen. Laatst gewijzigd door Bach : 29 december 2022 om 18:53. |
|
|
|
|
|
|
#2395 |
|
Europees Commissaris
|
I know I know...
|
|
|
#2396 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Bon, ge MOET die kunst niet consumeren he; er is genoeg alternatief. Laatste zelfs nog ne goeie Russische (!!!) film gezien (Leviathan) Dat is gewoon keuze, dat is geen overheersing. Niemand verplicht u Netflix te kijken als ge dat niet wilt Bach. Ge moogt ook gewoon naar Bach luisteren : )
|
|
|
|
#2397 | |
|
|
Citaat:
Wie denkt vrije media te hebben is ze kwijt. |
|
|
|
|
|
|
#2398 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#2399 | |
|
|
Citaat:
Leugen die leidt tot zelfbedrog tot op het niveau van proffen internationale betrekkingen in Vlaanderen. Het is triest want dit zal uiteindelijk leiden tot fatale verkeerde beslissingen. Terwijl degenen die waarschuwen voor het gevaar beschuldigd worden mee te heulen met 'de vijand', gebannen of aangemaand te verhuizen. Nog net niet aangegeven, maar dat begint ook al (denkend aan recent nieuws uit Nieuw Zeeland). Nee, wij zijn niet vrij. We hebben andere dingen maar vrijheid is er niet echt een van. Dat wordt ons wel wijsgemaakt. Bekijk de wereld eens van buiten het westen. Gisteren nog een gesprek met een oude vriend, universitair afgestudeerd. Hij zegt elke morgen en avond naar het nieuws te kijken zoals men dat van een plichtsgetrouw Vlaming verwacht. En dan komt hij beweren dat Putin een communist is. Ik zeg, Nee, en toon hem via wikipedia dat de communistische partij van Rusland maar iets van, wat was het, 15 procent of zo, van de stemmen haalt. Omdat hij het niet kon geloven. En daarna was het nog een halve tilt. Jaren trouw nieuws kijken maar geen diepgang in de info krijgen. Vijandsbeelden creëren, te over. Dat is westerse media als vanaf mijn jeugd in feite. We dienen nochtans een bol in de ruimte te delen. Dat er een paar met moeite zich nog elders kunnen informeren betekent geen vrijheid voor de massa. Anders zou je de media in het voormalige Oost Duitsland even goed 'vrij' kunnen noemen, en dat hebben we aangeleerd gekregen dat het niet zo was (west Duitsland was evenmin vrij uiteindelijk, wel gesofisticeerder georganiseerd). Laatst gewijzigd door Bach : 29 december 2022 om 22:23. |
|
|
|
|
|
|
#2400 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Het is natuurlijk het lot van "de tegendraadse": zien de anderen niet wat ik zie of ben ik echt verkeerd met mijn afwijkend standpunt ? Hard to tell... Citaat:
Citaat:
|
|