Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Bekijk resultaten enquête: Stoltenberg heeft gelijk voor:
100 procent 13 92,86%
90 procent, en ik zal je zeggen wat er dus aan mankeert 1 7,14%
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2022, 21:00   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Stoltenberg legt perfect uit waarom wij Oekraïne moeten blijven volop steunen.

En ik volg hem voor 100 procent.

Wat is dan het punt van discussie? Ik weet het zelf niet goed.
Ik wou het enkel meedelen.
Interessant, motiverend geformuleerd, vrank-eerlijk en zo ... Duurt maar 2.42 dus ...

https://www.youtube.com/watch?v=YqUYpEjcEHk&t=58s

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 21:54   #2
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

1 procent gelijk. NATO heeft geen recht tot spreken wat brutaliteit noch respecteren van soevereiniteit betreft. Daarbij roept hij op voor geld voor meer oorlog. Het woord 'vrede' of 'onderhandelingen' laat hij niet vallen.

Europese landen zouden beter Stoltenberg en diens bazen in Langley en Washington tot de orde roepen voordat ze Europa in een nog grotere oorlog storten.

Moest het van Schoof afhangen zou bovenstaande opinie verboden zijn. Moest het van mij afhangen ik zou zo'n enquête naar K&K verplaatsen.

Laatst gewijzigd door Bach : 29 december 2022 om 21:57.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 22:06   #3
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Interessant, motiverend geformuleerd, vrank-eerlijk en zo ... Duurt maar 2.42 dus ...

Volledig akkoord met jou, Stoltenberg klopt de nagel echt op de kop. Ook zijn historisch overzicht is terecht : Georgië in 2008, de voorbereiding van Oekraine in donbas in 2014, en nu de finale zet om dat land te vernietigen en er russische provincies van te maken. Als we dit laten gebeuren, zullen er andere buurlanden hetzelfde lot volgen binnen de komende tien jaar.

We hebben in 2014 een zware fout gemaakt door de russen toe te laten om een buurland (gedeeltelijk) binnen te vallen zonder reactie. Never again.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 22:09   #4
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
1 procent gelijk. NATO heeft geen recht tot spreken wat brutaliteit noch respecteren van soevereiniteit betreft. Daarbij roept hij op voor geld voor meer oorlog. Het woord 'vrede' of 'onderhandelingen' laat hij niet vallen.

Europese landen zouden beter Stoltenberg en diens bazen in Langley en Washington tot de orde roepen voordat ze Europa in een nog grotere oorlog storten.

Moest het van Schoof afhangen zou bovenstaande opinie verboden zijn. Moest het van mij afhangen ik zou zo'n enquête naar K&K verplaatsen.
Onderhandelingen kunnen maar over één ding gaan : de organisatie van het terugtrekken van russische invasietroepen. Maar Rusland doet het omgekeerde, en laat Lavrov nog wat hoog van de toren blazen dat ze de 'geannexeerde' gebieden nooit gaat loslaten. Dan is het wel Rusland zelf die een dikke fuck-you geeft hee...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 07:36   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Euh, ja, inderdaad. Dat is wat ik hier trouwens ook van in het begin zegde. Natuurlijk durft de brave man het niet, want men zou Godwin roepen en zo, maar de historische les is Hitler en Chamberlain. Dat werkt niet, een roofdier dat zijn prooien opfret gerust laten met het idee dat het wel zijn honger zal stillen.

Putin heeft herhaaldelijk aangekondigd dat hij de invloedsfeer van de oude Soviet Unie betreurt (dat hij betreurt dat die weg is). Als je die daar stukjes van laat heroveren met succes, dan gaat hij doorspelen, zolang hij wint. Wie dat niet begrijpt, is een onnozelaar.

En dit is voor ons een bijzonder goeiekoop oorlogje. Je moet de energie crisis niet zien als een prijs ervoor: die energie crisis ging TOCH losbreken, omdat het de Groene Waanzin is. Wij betalen bijna niks voor die oorlog. De Amerikanen betalen het grootste deel, wij zo goed als niks. Wij ondergaan enkel onze eigen stommiteiten, maar die zouden we toch, en nog veel harder, hebben ondergaan. DANK ZIJ die oorlog worden we wat eerder wakker.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 07:37   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Maar als de Russen vrede willen, kunnen ze dat: ze trekken zich terug, betalen de schade, en offeren 100 km ontwapende zone langs hun kant van hun grens op.

Ik denk dat we zouden tekenen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 08:14   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is momenteel,zoals de NAVO-bobo juist opmerkt,zelfs los van enig moreel aspect,"only money" dat het ons kost....

besef dat....

Eigenlijk maar 2 en 3 mensenlevens voor ons hebben de twee voorgaande conflicten,HIER,uiteindelijk ook maar 2 autodagreizen van DAAR,wel wat meer gekost hebben dan "only money"....

Laatst gewijzigd door kelt : 30 december 2022 om 08:18.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 09:10   #8
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

De optie “Stoltenberg is een gevaar voor de vrede in de EU” staat er niet bij.
Uw enquête is waardeloos.

Maar kom, oorlog is goed voor de economie. Hoeveel miljard hebben Belgische, Europese en Amerikaanse bedrijven al verdient aan dit conflict?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 30 december 2022 om 09:13.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 09:36   #9
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk heeft Stoltenberg gelijk. Pipo’s zoals Poetin en gelijkdenkenden vormen en permanent gevaar. Daar zijn bv. Estland, Letland en Litouwen zich sterk van bewust. Ook Polen is voortdurend op zijn hoede. De finale droom van Poetin en zijn gezellen is het territoriaal terug herstellen van Rusland tot de dimensies die het had als koloniale mogendheid die de Sovjet-Unie heette. Europa zal permanent op zijn hoede moeten zijn voor dit Russisch gevaar en er voor zorgen dat het zich militair stevig kan verweren.
Oud 30 december 2022, 09:37   #10
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De optie “Stoltenberg is een gevaar voor de vrede in de EU” staat er niet bij.
Uw enquête is waardeloos.

Maar kom, oorlog is goed voor de economie. Hoeveel miljard hebben Belgische, Europese en Amerikaanse bedrijven al verdient aan dit conflict?
VerdienD.
Oud 30 december 2022, 10:26   #11
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
VerdienD.
Ik schaam me diep, soms schrijf ik een fout op dit minuscuul telefoontje van mij.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 30 december 2022 om 10:33.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 10:28   #12
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk heeft Stoltenberg gelijk. Pipo’s zoals Poetin en gelijkdenkenden vormen en permanent gevaar. Daar zijn bv. Estland, Letland en Litouwen zich sterk van bewust. Ook Polen is voortdurend op zijn hoede. De finale droom van Poetin en zijn gezellen is het territoriaal terug herstellen van Rusland tot de dimensies die het had als koloniale mogendheid die de Sovjet-Unie heette. Europa zal permanent op zijn hoede moeten zijn voor dit Russisch gevaar en er voor zorgen dat het zich militair stevig kan verweren.
Uit welke bron komt dit? Uw duim? Hij kan Oekraïne nog niet innemen, wat zou hij de rest kunnen pakken.
Oud 30 december 2022, 10:42   #13
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit welke bron komt dit? Uw duim? Hij kan Oekraïne nog niet innemen, wat zou hij de rest kunnen pakken.
Dit komt niet uit de duim van Quercus dat is zuiver logisch nadenken. Mijn gedacht.

Laatst gewijzigd door Onzijdig : 30 december 2022 om 10:44.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 10:54   #14
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe komt het dat hij Oekraine nog niet kan innemen? Omdat Amerika en Europa massaal Oekraine steunen. Zoniet was het reeds lang onder de poot van de Russische beer.
Oud 30 december 2022, 10:55   #15
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelovigen mogen de Heer op blote knietjes danken dat het een natie als Oekraine is die langs Ruslands grenzen ligt.Je stopt er geld en wapens in en ze vechten,weinig nazorg...

Blijkbaar wordt al vergeten hoe "Moskou" ei zo na ons energienet al "gepakt" had...met niet-militaire middelen nog wel...

In Duitsland ondertussen blijven onderzoekingen gebeuren bij de BfV en Binnen- en Buitenlandse Zaken......Ja,het tijdperk Schroder en Merckel wordt daar letterlijk uitgerookt,en het is blijkbaar nodig......

Moskou was BEZIG al de rest te pakken,te beginnen met Duitsland.Het is niet toevallig dat de Polen en de Balten in alle staten zijn ,ze vertrouwen Berlijn niet echt meer,en hebben daar alle reden toe......de kuis zal nog jaren mogen doorgaan....

Laatst gewijzigd door kelt : 30 december 2022 om 11:01.
Oud 30 december 2022, 11:07   #16
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Gelovigen mogen de Heer op blote knietjes danken dat het een natie als Oekraine is die langs Ruslands grenzen ligt.Je stopt er geld en wapens in en ze vechten,weinig nazorg...

Blijkbaar wordt al vergeten hoe "Moskou" ei zo na ons energienet al "gepakt" had...met niet-militaire middelen nog wel...

In Duitsland ondertussen blijven onderzoekingen gebeuren bij de BfV en Binnen- en Buitenlandse Zaken......Ja,het tijdperk Schroder en Merckel wordt daar letterlijk uitgerookt,en het is blijkbaar nodig......

Moskou was BEZIG al de rest te pakken,te beginnen met Duitsland.Het is niet toevallig dat de Polen en de Balten in alle staten zijn ,ze vertrouwen Berlijn niet echt meer,en hebben daar alle reden toe......de kuis zal nog jaren mogen doorgaan....
Het tijdperk van Schröder en Merckel in Duitsland was dan ook dat van de zogenaamde “Putinversteher”. Hopeloze en naieve pogingen om goede vriendjes te blijven met de Russki’s.
Oud 30 december 2022, 12:08   #17
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Dit komt niet uit de duim van Quercus dat is zuiver logisch nadenken. Mijn gedacht.
Enkel in het hoofd van angsthazen en door de media en navo geïndoctrineerde makke schapen
Oud 30 december 2022, 12:13   #18
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enkel in het hoofd van angsthazen en door de media en navo geïndoctrineerde makke schapen
Doet me denken aan een SF kortverhaal van ergens lang geleden..
De TLDR was dat een alien race dat in staat was de geesten te beinvloeden de Aarde zou willen overnemen.
De Aardlingen dachten het gevonden te hebben,ze hadden een meettoestel uitgevonden met een wijzer die aangaf als er geprobeerd werd de geesten over te nemen en dat geinstalleerd bij de verdedigers in de ruimte....

Al die ruimtetroepers waren van mening dat ze hun werk ,het bewaken,heel goed deden...Ze moesten al lang nergens meer op schieten...alles OK

Probleem was dat bij hen allemaal de wijzer al lang in alarm stond maar ze ZAGEN het niet meer.....

oeps....er was een denkfoutje ingeslopen....op een bepaald moment is het NIET de techniek die een probleem OPLOST.....

DAT is de situatie waarin wij in Westelijk Europa terecht gekomen waren....gelukkig wordt dat nu snel gecorrigeerd...

Die Russische wijzer stond al lang in ALARM,maar we redeneerden (ja,ook ik!) dat al lang weg......

Laatst gewijzigd door kelt : 30 december 2022 om 12:16.
Oud 30 december 2022, 12:23   #19
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig kan Poetin inderdaad Oekraïne niet innemen, zoniet werden de Baltische staten nu aan de beurt. En daarna was het misschien Finland en/of Zweden. De Russen zijn aan het leren dat de Sovjet-Unie definitief verleden tijd is en hun invloedssfeer afneemt. Het is een kwestie van tijd vooraleer Sint-Peters-Burg vlakbij NAVO terrein ligt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 12:25   #20
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Het is een kwestie van tijd vooraleer Sint-Peters-Burg vlakbij NAVO terrein ligt.
en de hoop dat de stad gewoon deel uitmaakt vd Navo
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be