Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2022, 22:05   #36421
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Euh, ok... leuk voor jou zeker?

Enkel Russisch, niet beëdigd, gestudeerd, en een tijd in Moskou gezeten. In de "goede" tijd kon je er trouwens makkelijk werk vinden (zeker als buitenlander), jammer dat het zo is gelopen als nu, ik dacht dat het op termijn wel zou goed komen met Rusland, een tijdje ging het elk jaar wel beter.

We moeten alles letterlijk te vertalen en geen standpunt innemen. Ik deel geen professionele informatie op een publiek forum, ik zou ook niet weten waarom ik dat zou moeten doen.

Natuurlijk kan je die staven, je kan ze nog terugvinden op Youtube en vroeger online op de Russische tv-sites. Ik heb de naam van de actrice teruggevonden, Galina Astapenko, even gegoogled en hier vind je bv. filmpjes : http://bolshoyforum.com/forum/index.php?page=887

Je moet de film "Donbass" van 2018 eens bekijken, dat geeft misschien ook wel wat inzicht.

Nogmaals, het regime in Oekraïne was corrupt en slecht. Dat is geen reden om misbruik van dat land te maken, gebieden te stelen/annexeren, alles plat te bombarderen, burgers uit te moorden, vrouwen te verkrachten, dingen te stelen, en ga zo maar verder.
Dit is een pure propagandasite waar u naar verwijst.

Misschien moet je de Franse film Donbass uit 2015 eens bekijken, dat geeft misschien ook wel wat inzicht.

https://youtu.be/wJH4Y8ZTrBo

Nogmaals, er was een vredesakkoord, getekend in 2015, moest Oekraine dat vredesakkoord gerespecteerd hebben was er nu vrede.

Het is voornamelijk de propaganda die dat allemaal beweert, terwijl de Russische propaganda net beweert dat de Oekrainers zich daar aan schuldig maken.

Laatst gewijzigd door tomm : 29 december 2022 om 22:11.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 22:55   #36422
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
de hele argumentatie van Tomm steunt hierop

daaraan hangt hij ook nog een verzonnen geschiedenis aan op waar hij hij allerlei rechten uit puurt. Vergelijk het met Antwerpen onder Oostenrijks bestuur en plots zou Wien Vlaanderen mogen annexeren.

Het 3e zijn dan al de oorlogsmisdaden uit het verleden. Ze zijn inderdaad vaak onbestraft gebleven en dus mag Rusland dit nu ook doen.

het 4e is staalhard ontkennen. Blijkbaar viseert Rusland op geen enkel moment burgerdoelwitten en zijn dit allemaal falseflag operaties vh oekraiense leger.
Ongelooflijk he. En je vraag je af hoe dit kan, toch in België. Ok, in Rusland heb je ook zo'n mensen, ik had het er met mijn Russische vrienden gisteren nog over. Ze krijgen de bewijzen voor hun neus voorgeschoteld, kijken eens raar, negeren die feiten en zeggen jaja, maar toch. Beangstigend hoe die propaganda werkt.

De meeste van mijn Russische vrienden zijn Rusland ondertussen ontvlucht (en ongelooflijk- bijna allemaal sinds februari, daarvoor dacht niemand er aan Rusland te verlaten, behalve 1 iemand die een contract had aangeboden gekregen). Ze hebben allemaal gestudeerd en hebben geluk dat ze een link hadden met het buitenland en daar toch snel een job als "foreign worker" hebben gevonden (ik zou begot zelf niet weten hoe ik het zou klaarspelen als er hier een oorlog zou uitbreken), maar het blijft spannend (wat als er toch iemand zou terug moeten?). En ze zeiden: als er een land Rusland zou zijn binnengevallen, dan zouden we *nooit* ons land verlaten. Dan zouden we ons verdedigen. Maar we zijn weggegaan, omdat we geen onschuldige mensen willen vermoorden. Maar goed, er is wel een hele bende die het plaatje gelooft, en dat ze wel moesten, omdat ze anders onder de voet gelopen zouden zijn door het grote boze Oekraïne....
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 23:14   #36423
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dit is een pure propagandasite waar u naar verwijst.

Maakt weinig uit of het een propaganda site is, of het een site van disney is, of het de site van de muppets is he.

Je vindt links naar de Youtube video's waar je de echte beelden van de Russische staats-tv ziet en daar gaat het hier om. Ok, laat ons zeggen dat het een "propaganda" site is. Vertel dan eens hoe die propaganda site die beelden van de Russische staats-tv misbruikt? Je ziet dezelfde persoon, dan gewond, dan terug gezond in een andere stad? Hoe kan dat? Nogmaals: hebben ze dan de staats tv gehackt? Of presentators omgekocht?

Citaat:
Misschien moet je de Franse film Donbass uit 2015 eens bekijken, dat geeft misschien ook wel wat inzicht.

https://youtu.be/wJH4Y8ZTrBo
Ik zou inhoudelijk willen reageren, maar ik ga eens een "tommeKE" doen, zo weet je ook eens wat het is:

Fake propaganda site!

Citaat:
Nogmaals, er was een vredesakkoord, getekend in 2015, moest Oekraine dat vredesakkoord gerespecteerd hebben was er nu vrede.
Onzin, Rusland is daar beginnen te stoken, zelfs als dat vredesakkoord was getekend, dan hadden ze daar verder gestookt, nog wat granaten gedropt zodat het conflict verder zou gaan, zodat ze uiteindelijk toch zouden kunnen annexeren.

Je kan veel -terecht- slecht zeggen van de VS, maar zelfs de VS zijn uiteindelijk weggegaan uit Afghanistan, Irak etc, Rusland steelt en annexeert gewoon die gebieden.
Oud 29 december 2022, 23:47   #36424
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
ik had het er met mijn Russische vrienden gisteren nog over. Ze krijgen de bewijzen voor hun neus voorgeschoteld, kijken eens raar, negeren die feiten en zeggen jaja, maar toch
En ter verduidelijking, want ik las dit even terug: mijn Russische vrienden waren diegene die vertelden over de verhalen van discussies met hun landgenoten
Mijn vrienden kwamen met feiten af, en kregen als reactie die "jaja". Mijn vrienden die het land zijn ontvlucht, geloven zelf de Russische propaganda niet.

Laatst gewijzigd door Tommeke : 29 december 2022 om 23:48.
Oud 29 december 2022, 23:48   #36425
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
En ter verduidelijking, want ik las dit even terug: mijn Russische vrienden waren natuurlijk diegene die vertelden over de verhalen van discussies met hun landgenoten...
Mijn vrienden kwamen met feiten af, en kregen als reactie die "jaja". Mijn vrienden die het land zijn ontvlucht, geloven zelf de Russische propaganda niet.
Oud 30 december 2022, 04:37   #36426
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

@ Tommeke

Ik denk dat u ofwel uw geschiedenis niet kent ofwel een leugenaar bent net als 1207.
Net als 1207 weigert u uw beweringen te staven.
De door u gekozen profielnaam is bovendien mogelijk een persiflage.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 30 december 2022 om 04:39.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 04:55   #36427
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
@ Tommeke

Ik denk dat u ofwel uw geschiedenis niet kent ofwel een leugenaar bent net als 1207.
Ik denk dat iedereen wel kan lezen hoe tomm herhaaldelijk herhaaldelijk achter oorlogsmisdaden van ander naties verstopt.
Ik denk dat iedereen wel ziet hoe tomm zijn priveleven aanhaalt, hij probeert ook andere leden te provoceren om dit te doen. Tommeke moet bewijs leveren dat hij russisch kan. Staat op de vorige pagina

Maar goed
Laat rusland maar ziekenhuizen in eigen steden bombarderen als bevrijdingsactie
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 12:25   #36428
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
@ Tommeke
Wat is dat nu weer voor gekwaak? Welke leugens? Ik geef links door waar filmpjes van staatstelevisie op staan, jullie kunnen dit met jullie eigen ogen zien en dan snappen jullie het nog niet?

Citaat:
Wees gerust, mocht ik in mijn privé-leven de Russen uit Oekraïne kunnen gooien, dan zou ik het doen hoor Maar helaas, nee. Dus mijn privé-leven heeft hier niks mee te maken en daar hoef ik niets van de staven.

Citaat:
Geen idee hoe lang tomm hier zit, maar mijn account:

Foruminfo

Als het een presiflage zou zijn voor dit topic, dan zou het toch wel heel goed gepland zijn
Oud 30 december 2022, 12:37   #36429
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongelooflijk he. En je vraag je af hoe dit kan, toch in België. Ok, in Rusland heb je ook zo'n mensen, ik had het er met mijn Russische vrienden gisteren nog over. Ze krijgen de bewijzen voor hun neus voorgeschoteld, kijken eens raar, negeren die feiten en zeggen jaja, maar toch. Beangstigend hoe die propaganda werkt.

De meeste van mijn Russische vrienden zijn Rusland ondertussen ontvlucht (en ongelooflijk- bijna allemaal sinds februari, daarvoor dacht niemand er aan Rusland te verlaten, behalve 1 iemand die een contract had aangeboden gekregen). Ze hebben allemaal gestudeerd en hebben geluk dat ze een link hadden met het buitenland en daar toch snel een job als "foreign worker" hebben gevonden (ik zou begot zelf niet weten hoe ik het zou klaarspelen als er hier een oorlog zou uitbreken), maar het blijft spannend (wat als er toch iemand zou terug moeten?). En ze zeiden: als er een land Rusland zou zijn binnengevallen, dan zouden we *nooit* ons land verlaten. Dan zouden we ons verdedigen. Maar we zijn weggegaan, omdat we geen onschuldige mensen willen vermoorden. Maar goed, er is wel een hele bende die het plaatje gelooft, en dat ze wel moesten, omdat ze anders onder de voet gelopen zouden zijn door het grote boze Oekraïne....
De bewijzen voor Oekraïense oorlogsmisdaden zijn overweldigend, en toch wil U hen niet veroordelen.

Ik zeg niet dat de Russen geen oorlogsmisdaden begaan, maar niets dat erger is dan wat bvb. de Amerikanen doen, of wat de Oekraïners zelf doen. Hoe dat dat kan in België. Beangstigend hoe propaganda werkt, niet waar?

Jij ziet de propaganda van een ander maar bent volledig blind voor je EIGEN propaganda. Je gelooft blind de westerse en Oekraïense propaganda.

Wat betreft Russen die sinds februari hun land zijn verlaten. Ten eerste de meeste Russen (net als de meeste Belgen en Oekraïners) zijn helemaal niet bezig met politiek, gaan ze een beetje hun land, hun gezin, hun ouders en hun werk verlaten voor een beslissing van hun leiderschap. Jonge mannen die bang zijn om opgeroepen te worden, da's een ander verhaal, maar dat verhaal vind je net zo goed in Oekraïne. En U noch de westerse media hebben het NOOIT over Oekraïense mannen die opgejaagd worden, verdwijnen, etc. omdat ze niet willen naar de meat grinder gestuurd worden, dat U het daar nooit over hebt, maakt Uw zogezegd "menselijke" benadering van de feiten ongeloofwaardig, want die is zeer eenzijdig. U zult antwoorden "Rusland is hun land binnengevallen", de realiteit is natuurlijk veel ingewikkelder, Mink en zo. maar dan nog vanuit puur menselijk standpunt "who cares". Maakt niet uit aan welke kant een zoontje z'n vader verliest en moet gaan vechten voor een oorlog waar hij niet in gelooft. Uw schijnbaar apolitieke opstelling is dus BULLSHIT.
De westerse propaganda werkt net zo. Ocharme dat oudje, ocharme dat kindje dat z'n papa verloren is, zie het eens schrijven wat vreselijk toch.... maar toen het Westen Mosul volledig platbombardeerde zag je NOOIT zulke verhalen, hoewel hele gezinnen verdwenen onder de NAVO bommen. Idem dito in Joegoslavië, nochtans een Europees land, het menselijke leed veroorzaakt door de NAVO bommen zag je NOOIT op de westerse televisie. Dus daarom is deze zogenaamd "menselijke" dimensie gewoon een deel van de oorlogspropaganda. De Russen trekken zich er allemaal niets van aan, geloven nog nul comma nul van het westers gelul, en wie kan ze kwalijk dit nemen?

Om terug te komen op de Russen die in februari wegtrokken, overal heb je een minderheid die de vijand steunt, ook tijdens WOII. In België, zeker Vlaanderen, was dat zelfs een grote minderheid om niet te zeggen een meerderheid.
Die stemden op Navalny. Wel behalve in Moskou en Sint-Petersburg (waar de rijke, verwesterde jeugd woont) behaalde die nergens meer dan 5% van de stemmen. Vermits ze verwend en rijk zijn, hebben ze er geen probleem mee om weg te trekken, kapitaal genoeg. Een gewone mens kan dat niet eens, die heeft een job, gezin en verantwoordelijkheden. Dat ze maar weggaan en vooral wegblijven.
Niet iedereen is het eens met de beslissing die in februari genomen werd, zelfs sommige communisten niet. Daarom gaan ze hun land nog niet verlaten. Ik was het niet eens met de NAVO horror in onze naam begaan in Libië, Servië, etc. daarom ben ik nog niet weggetrokken. En bijna de helft van de Amerikanen, Engelsen, Hollanders was tegen de illegale inval in Irak in 2003, zijn ze daarom weggetrokken?

U maakt duidelijk deel uit van de westerse propagandamachine.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 december 2022 om 12:39.
Oud 30 december 2022, 12:38   #36430
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Jammer dat Cunning Linguist hier niet meer actief is. Deze man is geboren in Kiev en woont al jarenlang in Amsterdam. Heerlijk hoe hij destijds de draak stak met tommm en diens leugens doorprikte.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
De aanhanger van het Moskouse Patriarchaat Porosjenko een Nazi? Of de minister van Binnenlandse Zaken,
Armeniër Avakov? Of is de voorzitter van het Oekraïense parlement, Jood Groisman een Nazi? Je blijft me trouwens nog steeds het antwoord schuldig op de vraag waarom 90% joden uit het door de Russen "bevrijde" deel van de Donbas naar het door de "Nazi's" gecontroleerde deel van Oekraïne zijn gevlucht en maar 10% naar Rusland aldus de opperrabijn van Moskou. En hoe komt dat dat de West-Oekraïense "Nazi"-provincie Lviv de meeste Krim-Tataren heeft opgenomen die op de vlucht zijn geslagen nadat Rusland Krim had "bevrijd"?
Citaat:
Toen het onafhankelijkheidsreferendum werd gehouden in Oekraïne, ging het puur om de onafhankelijkheid van het land. Het GOS is bedacht pas later, in het Woud van Bia?owie?a, om de Russen enig idee te geven dat de USSR in de ene of andere vorm nog voortbestond. Oekraïne is trouwens nooit volwaardig lid geworden van het Gemenebest, het is er waarnemend lid van.

Wat er wel of geen rol heeft gespeeld bij de volksraadpleging van 1 december 1991, is niet van belang voor de geldigheid van het referendum. Je kunt het nl. afvragen bij welk andere referendum dan ook. Wat erom gaat is dat de bevolking zich heeft uitgesproken en dat het referendum zonder grote onregelmatigheden is verlopen.
Citaat:
Naziregime? Welke paddo's neem je?
Citaat:
Over welke onafhankelijke instanties heb je het? Wat baten kaars en bril als de uil niet zien en wil?
Ik heb je al voldoende bewijs gegeven je doet alsof je neus bloedt. Je weet dondersgoed wat er op deze foto staat, hè:
https://twitter.com/regalasia/status...938211840?s=01
"Niet voor openbaar gebruik. Besluit van de regering van de USSR d.d. 25 oktober 1933 over verhuizimg van 21.000 kolchozboeren naar Oekraïne". Een van de vele besluiten genomen na het uitmoorden van miljoenen Oekraïners door kunstmatige hongersnood.

De Donbas is NIET Russischtalig sinds de 18e eeuw. Dit wordt o.a. bewezen door deze dialectologische kaart uit 1914 opgesteld door een aantal RUSSISCHE taalkundigen onder leiding van de MOSKOUSE linguïst, hoogleraar Nikolaj Doernovo. Daaruit blijkt dat niet alleen de Donbas Oekraïenstalig was in 1914 (in het groen op de kaart), maar ook grote delen van het huidige Rusland.
http://scisne.net/ax/d1/1/a1490/Dial..._1914_goda.jpg
http://scisne.net/ax/d1/1/a1490/Dial...a_fragment.jpg.
Citaat:
Je liegt weer zoals we dat van je gewend zijn. De Oekraïense regering en parlementsleiding telt niet alleen etnische Oekraïners, maar ook Russen, Joden, Armeniërs, Georgiërs, een Litouwer enz. Zelfs de Rechtse Sector, waar ze Russische TV-kijkers mee bang maken, bestaat voor de helft uit Russischtaligen, waaronder Joden.
Wat is er precies middeleeuws aan dat filmpje? Het is niet zo dat erin mensen in elkaar worden geslagen of afgemaakt, vernielingen worden aangericht en zo.
En als de Oekraïeners zo nazistisch zouden zijn, hoe komt dat dan dat maar liefst 90 % joodse vluchtelingen uit het door de Russen "bevrijde" deel van de Donbas het westen van Oekraïne hebben verkozen als hun nieuwe woonplaats volgens de opperrabbijn van Moskou: http://m.gazeta.ru/comments/2015/03/04_a_6434841.shtml?

Citaat:
Rusland heeft geen machtspositie. Dat land is ten dode opgeschreven wegens gebrek aan wil om iets aan zichzelf te veranderen en het onvermogen om compromissen te sluiten. Het gedrag van Rusland doet me denken aan dat van Spanje voor en tijdens de Tachtigjarige oorlog.
Citaat:
Heb je het over datzelfde Rusland dat zich lelijk aan het huishouden is in Oekraïne dat verhoudingsgewijs nog meer heeft geleden in 2WO?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 13:01   #36431
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Jammer dat Cunning Linguist hier niet meer actief is. Deze man is geboren in Kiev en woont al jarenlang in Amsterdam. Heerlijk hoe hij destijds de draak stak met tommm en diens leugens doorprikte.
Hersh Bortman
·

Former Project Manager, retired. Born in Lviv, Ukraine. Lives in Israel.

" Please meet Yeshayahu Leibowitz, an Israeli Orthodox Jewish public intellectual and polymath, a professor of biochemistry, organic chemistry, and neurophysiology at the Hebrew University of Jerusalem as well as a prolific writer on Jewish thought and western philosophy. He was known for his outspoken views on ethics, religion, and politics. And it was he who coined the expression "Judeo-Nazi" to describe Israeli conduct in the occupied Palestinian territories.

I find some parallelism with what is happening in Ukraine. ?here the pro-Nazi Ukrainian West occupied the pro-Russian South-East. And namely, they were the murderers of the Lviv pogrom and Babi-Yar massacre as the title suggests.[1][2] Not the people of Novorossiya. They even speak different dialects of Ukrainian. If we were talking only about the language, this situation could be quite tolerated. Time would take care of the formation of the State Canonical Ukrainian language common to the Ukrainian people. No need for ‘Language laws’, which triggered the rebellion of the East-South of Ukraine.

But this prospect did not suit the United States. For them, Ukraine is a springboard from where it is convenient to begin seizing control over Eurasia. Their natural ally in this matter is the Nazi West of Ukraine. By the way, it is no secret that the Eurasian ambitions of the United States gave rise to the creeping seizure of the countries of the former Warsaw Pact as part of NATO's expansion to the East.

Of course, I am not in a position to speak on behalf of the Jewish people, only of myself. I say that I am sure - for the reasons stated above, at least a significant portion of Jews approve of Putin's actions and suspect Americans of duplicity. And as for Zelensky, I consider him an arch-typical Yudo-Nazi, disgusting in my eyes."

https://www.quora.com/search?q=bortm...wish%20ukraine

Waarom denk je dat Israël nul sancties heeft genomen tegen Rusland? De meeste Israeli en Joden vertrouwen het oekraïnse nationalisme voor geen haar. Dat ze een Joodse komediant betalen om hen te vertegenwoordigen stelt hen niet gerust, capo's zijn er altijd geweest. De meeste Joden wonen uiteraard in Israël en de VS, maar ook nog heel veel in Rusland, en jawel de meeste komen uit Oekraïne. Dat mensen oorlogsgebied in Donbas verlaten is normaal, maar hoeveel Russische Joden zijn er naar Oekraïne gevlucht? Ik denk dat je het op een hand kunt tellen. Omgekeerd loopt het in de 100000'en.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 december 2022 om 13:05.
Oud 30 december 2022, 13:41   #36432
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
... Om terug te komen op de Russen die in februari wegtrokken, overal heb je een minderheid die de vijand steunt, ook tijdens WOII. In België, zeker Vlaanderen, was dat zelfs een grote minderheid om niet te zeggen een meerderheid. ...
Collaborateurs waren zowel in WO I als WO II een zeer kleine minderheid en dat zowel in Vlaanderen als in Wallonië. Uw suggestie dat dit niet gold in Vlaanderen toont aan dat gevoelig bent voor de gekende Franstalige propaganda.
Oud 30 december 2022, 13:55   #36433
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Geopolitiek jaaroverzicht 2022 - vanuit Peking - met CGTN ster Li Jingjing

Live uit Peking

Over geopolitiek. Verschillende gasten passeren de revue:
  1. Hussein Askary: expert BRI
  2. Brian Berletic: geopolitiek analist gebaseerd in Thailand
  3. Tings Chak: onderzoeker bij 'the Tricontinental'
  4. Mikaela Erskog: onderzoeker uit Zuid-Afrika
  5. Marco Fernandez: onderzoeker bij 'the Tricontinental'
Op dit ogenblik Brian Berletic aan het woord.
Oud 30 december 2022, 14:02   #36434
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Collaborateurs waren zowel in WO I als WO II een zeer kleine minderheid en dat zowel in Vlaanderen als in Wallonië. Uw suggestie dat dit niet gold in Vlaanderen toont aan dat gevoelig bent voor de gekende Franstalige propaganda.
Als je ook iedereen meerekende die meewerkte en zaken deed met de Nazi's, zoals gemeente, administratie, ondernemers, denk ik niet dat het een kleine minderheid betreft.
Een kleine minderheid zat in het verzet.
Oud 30 december 2022, 14:03   #36435
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geopolitiek jaaroverzicht 2022 - vanuit Peking - met CGTN ster Li Jingjing

Live uit Peking

Over geopolitiek. Verschillende gasten passeren de revue:
  1. Hussein Askary: expert BRI
  2. Brian Berletic: geopolitiek analist gebaseerd in Thailand
  3. Tings Chak: onderzoeker bij 'the Tricontinental'
  4. Mikaela Erskog: onderzoeker uit Zuid-Afrika
  5. Marco Fernandez: onderzoeker bij 'the Tricontinental'
Op dit ogenblik Brian Berletic aan het woord.
Zeer interessant: het niet-eurocentristische perspectief.
Oud 30 december 2022, 14:04   #36436
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bewijzen voor Oekraïense oorlogsmisdaden zijn overweldigend, en toch wil U hen niet veroordelen.

Ik zeg niet dat de Russen geen oorlogsmisdaden begaan, maar niets dat erger is dan wat bvb. de Amerikanen doen, of wat de Oekraïners zelf doen. Hoe dat dat kan in België. Beangstigend hoe propaganda werkt, niet waar?

Jij ziet de propaganda van een ander maar bent volledig blind voor je EIGEN propaganda. Je gelooft blind de westerse en Oekraïense propaganda.

Wat betreft Russen die sinds februari hun land zijn verlaten. Ten eerste de meeste Russen (net als de meeste Belgen en Oekraïners) zijn helemaal niet bezig met politiek, gaan ze een beetje hun land, hun gezin, hun ouders en hun werk verlaten voor een beslissing van hun leiderschap. Jonge mannen die bang zijn om opgeroepen te worden, da's een ander verhaal, maar dat verhaal vind je net zo goed in Oekraïne. En U noch de westerse media hebben het NOOIT over Oekraïense mannen die opgejaagd worden, verdwijnen, etc. omdat ze niet willen naar de meat grinder gestuurd worden, dat U het daar nooit over hebt, maakt Uw zogezegd "menselijke" benadering van de feiten ongeloofwaardig, want die is zeer eenzijdig. U zult antwoorden "Rusland is hun land binnengevallen", de realiteit is natuurlijk veel ingewikkelder, Mink en zo. maar dan nog vanuit puur menselijk standpunt "who cares". Maakt niet uit aan welke kant een zoontje z'n vader verliest en moet gaan vechten voor een oorlog waar hij niet in gelooft. Uw schijnbaar apolitieke opstelling is dus BULLSHIT.
De westerse propaganda werkt net zo. Ocharme dat oudje, ocharme dat kindje dat z'n papa verloren is, zie het eens schrijven wat vreselijk toch.... maar toen het Westen Mosul volledig platbombardeerde zag je NOOIT zulke verhalen, hoewel hele gezinnen verdwenen onder de NAVO bommen. Idem dito in Joegoslavië, nochtans een Europees land, het menselijke leed veroorzaakt door de NAVO bommen zag je NOOIT op de westerse televisie. Dus daarom is deze zogenaamd "menselijke" dimensie gewoon een deel van de oorlogspropaganda. De Russen trekken zich er allemaal niets van aan, geloven nog nul comma nul van het westers gelul, en wie kan ze kwalijk dit nemen?

Om terug te komen op de Russen die in februari wegtrokken, overal heb je een minderheid die de vijand steunt, ook tijdens WOII. In België, zeker Vlaanderen, was dat zelfs een grote minderheid om niet te zeggen een meerderheid.
Die stemden op Navalny. Wel behalve in Moskou en Sint-Petersburg (waar de rijke, verwesterde jeugd woont) behaalde die nergens meer dan 5% van de stemmen. Vermits ze verwend en rijk zijn, hebben ze er geen probleem mee om weg te trekken, kapitaal genoeg. Een gewone mens kan dat niet eens, die heeft een job, gezin en verantwoordelijkheden. Dat ze maar weggaan en vooral wegblijven.
Niet iedereen is het eens met de beslissing die in februari genomen werd, zelfs sommige communisten niet. Daarom gaan ze hun land nog niet verlaten. Ik was het niet eens met de NAVO horror in onze naam begaan in Libië, Servië, etc. daarom ben ik nog niet weggetrokken. En bijna de helft van de Amerikanen, Engelsen, Hollanders was tegen de illegale inval in Irak in 2003, zijn ze daarom weggetrokken?

U maakt duidelijk deel uit van de westerse propagandamachine.
Over welke oorlogsmisdaden vanuit Oekraïense kant heb je het?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 14:24   #36437
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maakt weinig uit of het een propaganda site is, of het een site van disney is, of het de site van de muppets is he.

Je vindt links naar de Youtube video's waar je de echte beelden van de Russische staats-tv ziet en daar gaat het hier om. Ok, laat ons zeggen dat het een "propaganda" site is. Vertel dan eens hoe die propaganda site die beelden van de Russische staats-tv misbruikt? Je ziet dezelfde persoon, dan gewond, dan terug gezond in een andere stad? Hoe kan dat? Nogmaals: hebben ze dan de staats tv gehackt? Of presentators omgekocht?

Ik zou inhoudelijk willen reageren, maar ik ga eens een "tommeKE" doen, zo weet je ook eens wat het is:

Fake propaganda site!

Onzin, Rusland is daar beginnen te stoken, zelfs als dat vredesakkoord was getekend, dan hadden ze daar verder gestookt, nog wat granaten gedropt zodat het conflict verder zou gaan, zodat ze uiteindelijk toch zouden kunnen annexeren.

Je kan veel -terecht- slecht zeggen van de VS, maar zelfs de VS zijn uiteindelijk weggegaan uit Afghanistan, Irak etc, Rusland steelt en annexeert gewoon die gebieden.
Je bent toch slim genoeg om te weten dat je met knip- en plakwerk alles en niets kan bewijzen. En dan is er nog deepfake.

De bedoeling van het vredesakkoord was om het vechten de laten stoppen. Maar het is nooit door het Oekrainse parlement geratificeerd.Minsk was een compromis waarmee de Russen konden leven. Met een pro-Russisch autonoom stuk dat de toetreding van Oekraine kon verhinderen. Mogelijk zouden andere regio s dan later ook zo autonomie willen. Begrijpelijk dat Oekrainse nationalisten Minsk nooit aanvaard hebben, maar het was dus wel ondertekend door Frankrijk, Duitsland EN Kiev. Met Minsk zouden de Russischtaligen en pro-Russen op een vreedzame manier hun rechten gebben verkregen, rn gad Moskou altijd een voet tussen de deur. Het belangrijkste was dat er vrede zou heersen.

Irak en Afghanistan grenzen niet aan de VS, er woont geen etnisch Amerikaanse meerderheid en de landen maakten niet eeuwenlang deel uit van de VS. De VS hebben al genoeg van hun grondgebied bij elkaar gestolen, zoals Bach al aangaf.

Wat "stopfake" betreft, is natuurlijk zelf een pure propaganda site, en dus zelf fake.

Ze verkopen leugens, zo kon je op de website van de OVSE waarnemersmissie wel degelijk lezen dat Kiev constant de betwiste gebieden bombardeerde. Waar Poroshenko zo trots op was trouwens. Ook hun bewering dat er meer inwoners naar Oekraine dan naar Rusland vluchtten is vals, de meeste Oekrainse vluchtelingen zitten in Rusland, en meer dan de absolute meerderheid van degene die wegvluchtten uit de Donbass.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 december 2022 om 14:35.
Oud 30 december 2022, 14:39   #36438
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Over welke oorlogsmisdaden vanuit Oekraïense kant heb je het?
Om te beginnen:

"Ukraine: Ukrainian fighting tactics endanger civilians
Military bases set up in residential areas including schools and hospitals
Attacks launched from populated civilian areas"

https://www.amnesty.org/en/latest/ne...ger-civilians/

"At exactly 7 a.m. the (Ukrainians) subjected the center of Donetsk (city) to the most massive strike since 2014," the Moscow-appointed mayor, Aleksey Kulemzin, posted on Telegram."

"Kulemzin shared photographs on Telegram of damage to residential and commercial buildings and a cathedral."

https://www.cnn.com/2022/12/15/europ...ntl/index.html
"
The Russian prisoners of war made credible allegations of summary executions, torture and ill-treatment by members of the Ukrainian forces. In several cases Russian prisoners were stabbed and subjected to electric torture.[272]"

As documented by the UN High Commissioner for Human Rights (OHCHR), members of Ukrainian armed forces shot the legs of three captured Russian soldiers and tortured Russian soldiers who were wounded.[273] The incident is likely to have occurred on the evening of 25 March in Mala Rohan, south-east of Kharkiv, in an area recently recaptured by Ukrainian troops,[274][275] and was first reported following the publication on social media accounts of a video of unknown authorship between 27 March and 28 March.[276] One of the video's versions depicts a number of soldiers lying on the ground; many appear to be bleeding from leg wounds. Three prisoners are brought out of a vehicle and shot in the leg by someone off-camera.[277] According to the OHCHR, as a documented case of summary execution and torture of prisoners of war, the incident qualifies as a war crime.[273]

Execution of captured Russian soldiers
On 6 April a video apparently showing Ukrainian troops of the Georgian Legion executing captured Russian soldiers was posted on Telegram.[278] The video was verified by The New York Times and by Reuters.[279][33] A wounded Russian soldier was seemingly shot twice by a Ukrainian soldier while lying on the ground. Three dead Russian soldiers, including one with a head wound and hands tied behind his back, were shown near the soldier. The video appeared to have been filmed on a road north of the village of Dmytrivka, seven miles south of Bucha.[280]

The Georgian Legion's commander Mamuka Mamulashvili acknowledged that killing of Russian prisoners of war was done under his own orders by a patrol of the Georgian Legion.[281] In an interview published by the YouTube channel of the dissident Russian businessman Mikhail Khodorkovsky, he said about the treatment of Russian prisoners: "Sometimes we tie them hands and feet. I speak for the Georgian Legion, we will never take Russian prisoners."[282] Mamoulashvili justified no quarter for Russian soldiers as a response to the Bucha massacre.[283]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/War_...ion_of_Ukraine

Laatst gewijzigd door tomm : 30 december 2022 om 14:52.
Oud 30 december 2022, 14:54   #36439
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als je ook iedereen meerekende die meewerkte en zaken deed met de Nazi's, zoals gemeente, administratie, ondernemers, denk ik niet dat het een kleine minderheid betreft.
Een kleine minderheid zat in het verzet.
U ziet de collaboratie te breed.
De Duitsers schaften tijdens de bezetting van WO I en WO II de gemeenten en andere overheidsadministraties niet af. Die bleven gewoon doorwerken. Handel en industrie gingen ook gewoon door.

Voor de Waalse industrie (staal, wagons, wapens ...) was het een hoogconjunctuur. FN had toen bijna 20.000 arbeiders en leverde volop aan zijn Duitse klant.

Het verzet was inderdaad een zeer kleine minderheid en zo betrof de ideologische collaboratie ook een minderheid.
Oud 30 december 2022, 16:43   #36440
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
U ziet de collaboratie te breed.
De Duitsers schaften tijdens de bezetting van WO I en WO II de gemeenten en andere overheidsadministraties niet af. Die bleven gewoon doorwerken. Handel en industrie gingen ook gewoon door.

Voor de Waalse industrie (staal, wagons, wapens ...) was het een hoogconjunctuur. FN had toen bijna 20.000 arbeiders en leverde volop aan zijn Duitse klant.

Het verzet was inderdaad een zeer kleine minderheid en zo betrof de ideologische collaboratie ook een minderheid.
maar iedereen die geld verdiende tijdens de oorlog heeft wel een serieuze belasting mogen bijbetalen achteraf, t'is dus niet dat je een stempel collaborateur kreeg, je kreeg wel een belasting op uw dak die je dan zowat eeuwig met zelfs erfzondeelementen mocht afbetalen..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be