Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2023, 07:53   #36681
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Geen idee hoe oud u bent maar wachten op pensioen is ook maar triestig.

Goed, de NMBS heeft nog pensioenen op relatief jonge leeftijd maar hoe ouder hoe slechter de gezondheid. U zal de eerste niet zijn met het idee ik ga wel migreren eens op pensioen maar voor die leeftijd steendood valt, al of niet door een orc nuke.

Wie weet voert BE tegen dan wel wetgeving in zoals deze in: enkel maar staatspenioen indien domicilie in de EU. Of bedrag van pensioen aangepast aan de levensduurte van het domicilie land.

Doe het nu want elke dag uitstel is is een dag langer in het verdefelijke Westen. Kan me de mentale pijn niet voorstellen!
Het betreft nog een beperkt aantal jaren. Ik zou nu ook kunnen migreren, maar zonder financiële zekerheid, en met kinderen ten laste, is dat een onverantwoorde gok.

"Indien domicile in de EU". Dat zou tegen de Belgische grondwet ingaan.

Ik kan natuurlijk steendood vallen net als iedereen. Dat maakt deel uit van het leven, je weet het nooit. Dus beter van het leven genieten. Maar ja, zo denken de ware machthebbers in het Westen niet, voor hen is controle over de wereld cruciaal.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2023, 08:31   #36682
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het betreft nog een beperkt aantal jaren. Ik zou nu ook kunnen migreren, maar zonder financiële zekerheid, en met kinderen ten laste, is dat een onverantwoorde gok.

Ik kan natuurlijk steendood vallen net als iedereen. Dat maakt deel uit van het leven, je weet het nooit. Dus beter van het leven genieten. Maar ja, zo denken de ware machthebbers in het Westen niet, voor hen is controle over de wereld cruciaal.
Over controle gesproken
Ik denk dat Poetin graag de controle over de oorlog in Oekraïne had, maar is die kwijt.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2023, 09:10   #36683
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rusland heeft 30 jaar geprobeerd om via diplomatie en vreedzame middelen de Russische minderheid in Oekraïne te beschermen.
En zoals het meeste wat de Russen doen, hebben ze daar weinig successen geboekt. Het was nochtans eenvoudig: laat die Russofielen naar Rusland komen, he

In Oekraine wil men dat volk weg: oftewel door assimilatie, oftewel door emigratie, oftewel door exterminatie.

Mocht de smoes dat het daarom te doen zou zijn, waar zijn, wat uiteraard het geval niet is, dan hebben de Russen uiteindelijk veel beter het "Oekrainse" programma doen uitvoeren op enkele maanden, dan het de laatste 30 jaar vorderde: het gros van die Russofielen zijn UITEINDELIJK oftewel gedeporteerd naar Rusland, oftewel geextermineerd dank zij het oorlogsgeweld.

Maw, mocht het in de verste verte waar zijn dat het de Russen DAAROM te doen was, dan hebben ze met hun apenstreken gewoon veel en veel meer het Oekrainse programma doen uitvoeren dan de Oekrainers zelf hebben gedaan.

Er zijn de laatste maanden veel en veel meer van die Russofielen afgemaakt, dan wel naar Rusland gedeporteerd, dan de Oekrainers konden op 30 jaar tijd.

Bravo voor de efficientie, als dat het doel was.

Maar we weten allemaal dat die groep Oekrainers waar de Russen zich zogezegd over wilden ontfermen, een terugval smoes is, nadat het veroveren van Oekraine als een eerste stap in het heroveren van de Soviet invloedsfeer een ongelofelijke afgang is geweest he.

Dus nee, de Russen geven geen ballen om Oekrainers, of dat nu Russofielen waren of niet. Ze hebben die smoes bedacht om zich proberen niet helemaal belachelijk te maken na hun mislukte herovering van de Soviet invloedsfeer van den tijd van het Ijzeren gordijn, en als uiteindelijk resultaat hebben ze de exterminatie en deportatie, gewenst door de rest van de Oekrainers, veel en veel meer in de hand gewerkt dan de Oekrainers ooit konden.

Zeggen dat het "geduld op was" na 30 jaar is trouwens totaal ridicuul, want een van de dingen die Zelensky juist wilde, was dat probleem met de Russen oplossen. Het lijkt er dus op dat de Russen eerder schrik hadden dat ze binnenkort hun laatste smoes om Oekraine binnen te vallen kwijt waren geweest, en dat het einde van waar ze zogezegd 30 jaar naar wilden werken, hen eerder een probleem was dan een doel he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2023, 09:12   #36684
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De akkoorden van Belovesh, die een einde maakten aan de Sovjet-Unie, zijn duidelijk. Oekraïne moest blijven deel uitmaken van dezelfde supranationale eenheden als Rusland, zo niet was de Oekraïense onafhankelijkheid niet legitiem.
Haha, jullie zijn onafhankelijk op voorwaarde van afhankelijk te zijn
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2023, 10:05   #36685
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij ons zeggen ze:"Talk doesn't cook rice"
Oud 4 januari 2023, 10:33   #36686
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw wereldbeeld is gebaseerd op wat je leest in de westerse pers. Voor de rest denk ik dat je erg weinig van de wereld kent. Voor jouw is wat je hoort in de westerse pers de heilige Bijbel. Daarom kan ik het je ook niet echt kwalijk nemen dat je zo vijandig bent ten opzichte van mij. Je weet van niet beter, och arme.

Israël dreigt al jaren met een aanval op Iran, en pusht de VS om Iran aan te vallen, wat ook lukte onder Trump, die de Iraanse top generaal om het leven bracht na een smoesje in Baghdad. Dus heeft Iran ook nog altijd het recht een Amerikaanse top generaal om te brengen, en ik hoop dat ze daar niet te land meer zullen mee wachten. Want een nieuwe grootschalige oorlog in het Midden-Oosten, dat kunnen de VS nu niet aan. En het is belangrijk te tonen dat de VS met zulk terrorisme niet meer weg kunnen komen, dat loontje om z'n boontje moet komen. Dus gewoon een Amerikaanse top generaal aan flarden, goed zichtbaar voor de hele wereldgemeenschap.
Waarom niet in Brussel? De Russen zullen wellicht wel willen meewerken, net als de VS in het geheim ook samenwerken met het regime in Kiev om terroristische aanslagen te plegen in Rusland. Actie, reactie, loontje, boontje, ik kan het niet genoeg benadrukken. Het einde van de westerse wereldorde zal door zulke zaken bespoedigd worden. Landen moeten het Westen tonen dat westerse misdaden gevolgen hebben, EN dat ze niet langer bang zijn van het Westen.

De ontwrichting van de Russische economie kondigt het
Westen nu al bijna een jaar aan. In de realiteit verkopen de Russen hun producten gewoon aan andere landen, zorgen de westerse sancties voor hogere prijzen wat de Russen net goed uitkomt, en schiet West-Europa zich in de voet.
Instorting van het Centraal gezag zat er aan te komen onder Jeltsin, ondertussen leven we in een andere wereld. De autoriteit van Poetin is steviger dan ooit, het westerse anti-Russisch racisme hebben Poetin net versterkt in plaats van verzwakt.

In Oekraïne heeft Rusland nu al een groot deel van Novorossiya in handen. Hopelijk gaan ze ook nog voor Odessa, dit is een historisch Russische stad, de inwoners zijn pro-Russisch, en op die manier snijden ze de toegang tot de zee af voor het regime. Misschien klopt het wel dat de Russen deze oorlog aanvankelijk wat onderschat hebben, terwijl Rusland in realiteit tegen de NAVO vecht, maar misschien ook niet, want ik weet niet hoe men in het Kremlin werkelijk denkt. Wat ik wel zie is dat er 100000'en nieuwe recruten getraind worden en uiteindelijk ingezet, terwijl Oekraïne uit onmacht begonnen is met de 60 plussers in te zetten. Dit westerse koloniale project in Oekraïne zal spectaculair falen. Voor de Russen is dit niet zomaar een Afghanistan en ver van hun bed show.
De Krim, Donbass, etc. dat is het hart van de Russische ziel, als het moet (maar zal niet nodig zijn, je ziet dat het regime in Kiev, ondanks al de westerse wapens, op z'n limieten aan het stoten is) zetten de Russen nog miljoenen rekruten in. Opgeven is geen optie. Patrickv en nog een paar hier beseffen dat het regime in Kiev uiteindelijk niet zal winnen, maar ook hun fabeltje dat we ondertussen Rusland kapot maken is zever. Poetin heeft zich hier 20 jaar op voorbereid, heeft gigantische reserves aangelegd, en de westerse sancties worden ruimschoots gecompenseerd door sterk toegenomen handel met landen als China, Indië, etc.

Het Westen gaat voor totale confrontatie, zag je ook al met de mislukte maar erg gewaagde kleurenrevoluties in Belarus en Kazachstan, als je het mij vraagt een zwaktebod. De reactie van de Russen: Ok, we nemen de uitdaging aan.
Jammer dat er zo ontstellend veel jongen mannen zullen moeten sterven hierdoor, maar doorheen hun geschiedenis weten de Russen dat hun vrijheid bewaren ten opzichte van een extreem gevaarlijk roofdier (het Westen) aan hun poort, niet simpel is, dat weten ze al eeuwen.

Elke gesneuvelde soldaat zal de volgende generaties herdacht worden als helden van Rusland, overal in het land zullen monumenten voor hen verschijnen. Voor het Westen daarentegen zijn de Oekraïners die sneuvelen gewoon kanonnenvoer, waar ook niet te veel over mag gesproken worden. (blondine Von Der Leyen deed het toch, op dezelfde toon waarmee ze de verhoging van de prijs van het brood beklaagde)

< ... Poetin heeft zich hier 20 jaar op voorbereid... >

20 jaar voorbereiding, en dan nog zo'n modderfiguur slaan.

Straffe gast, die Vladimir.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2023, 10:40   #36687
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
"de andere meer doen verliezen" = "winnen".
Lang leve de Pyrrusoverwinning!
Oud 4 januari 2023, 10:47   #36688
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En jij als Grootrussische nationalist , een ethno-culturele romanticus, die de opvoeding van zijn kinderen voor alles stelt , alsook zijn latere niet-productieve levensfaze, zou willen dat miljoenen Russen blijgezind voor moedertje Rusland zouden vechten , niet omdat het levensbehoud van Rusland op het spel staat - alleszins zo voelen de Russen dat niet aan - maar omwille van empathie en sympathie voor Russisch sprekende Oekraïeners ?
U bent wel wat wereldvreemd.
De Russen willen mss wel vechten tegen een Hitler, maar niet tegen een Zelensky, zenne.
En dat is Poetins probleem: de omstandigheden moeten er zijn voor een leger van dienstplichtigen en een beroepsleger moet super goed georganiseerd zijn.
Geen van beide voorwaarden zijn vervuld.
Oud 4 januari 2023, 11:16   #36689
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Poetin heeft zich hier 20 jaar op voorbereid, heeft gigantische reserves aangelegd
Wacht, wacht... ik dacht dat alles begonnen was in 2014 waarbij hij gedwongen werd om het Oosten van Oekraïne te "bevrijden" (hoe je dat doet door burgers te bombarderen is nog de vraag, maar soit)?

Als hij er al 20 jaar mee bezig is, bedoel je dan dat het een gevaarlijke gek is die al langer een plan had om zijn grondgebied uit te breiden?
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2023, 11:26   #36690
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Als dat het resultaat is van 20 jaar voorbereiding is het met het Russisch leger en de inlichtingendiensten nog erger gesteld dan ik al dacht.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2023, 11:49   #36691
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Kyiv Pechersk Lavra

In 1051 gesticht in de heuvels bij Kiev door de monniken Antonius en Theodosius. Berschermd werelderfgoed.

Beelden uit de kerk, Oudejaarsavond, de laatste dienst: https://t.me/IntelRepublic/11386

De Orthodoxe kerk van Oekraïne valt onder het patriarchaat van Moskou.

(fig.)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Lavra.gif‎
Bekeken: 821
Grootte:  447,6 KB
ID: 117357  

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 4 januari 2023 om 11:51.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2023, 12:29   #36692
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Kyiv Pechersk Lavra

In 1051 gesticht in de heuvels bij Kiev door de monniken Antonius en Theodosius. Berschermd werelderfgoed.

Beelden uit de kerk, Oudejaarsavond, de laatste dienst: https://t.me/IntelRepublic/11386

De Orthodoxe kerk van Oekraïne valt onder het patriarchaat van Moskou.

(fig.)
Fout, zij valt niet meer onder het patriarchaat van moskou. Dat is al sinds 2018 zo.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/12...s-van-rusland/
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2023, 12:44   #36693
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Ai ai arme tomm toch, ofwel besef je dat je door de mand bent aan het vallen en doe je bewust dom, anders is het wel heel erg gesteld hoor. Blauw vinkje op Twitter, officieel regerings-account.

Maar goed, omdat het zo plezant om je in bochten te zien wringen: ook op de officiële site van de overheid van Slovenië worden de leugens aangekaart.

Elk regime dat kerncentrales heeft kan een dirty bomb maken. Feit is dat dat hier absoluut niet aangetoond werd, maar dat een schurkenstaat Oekraïne hier in een slecht daglicht probeert te stellen met valse foto's, iets waar ze geen verontschuldigingen voor geven, maar ongegeneerd op officiële kanalen laten staan. En dat is *wel* aangetoond. Net zoals ze dat met de acteurs doen, met andere foto's en verhalen, etc.
Ik zou niet weten waarom de twitter account van westerse ministaat en NAVO-lid Slovenië betrouwbaarder zou zijn dan die van Rusland. Beide zijn propaganda. Slovenië zegt dat die beelden vals zijn, Rusland zegt van niet.

Ondertussen geven de Amerikanen impliciet toe dat hun Oekraïense proxies liegen die het aantal Russische gesneuvelden wel 4 keer lager in te schatten.
Oud 4 januari 2023, 12:46   #36694
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Over controle gesproken
Ik denk dat Poetin graag de controle over de oorlog in Oekraïne had, maar is die kwijt.
We zullen zien, het is veel te vroeg om daar conclusies over te trekken. 8 maanden geleden zei men dat die westerse wapens de Russen van hun sokken zou blazen, en dat tegen eind vorig jaar de oorlog voorbij zou zijn. Misschien heeft het Westen de controle wel verloren?
Oud 4 januari 2023, 12:51   #36695
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zoals het meeste wat de Russen doen, hebben ze daar weinig successen geboekt. Het was nochtans eenvoudig: laat die Russofielen naar Rusland komen, he

In Oekraine wil men dat volk weg: oftewel door assimilatie, oftewel door emigratie, oftewel door exterminatie.

Mocht de smoes dat het daarom te doen zou zijn, waar zijn, wat uiteraard het geval niet is, dan hebben de Russen uiteindelijk veel beter het "Oekrainse" programma doen uitvoeren op enkele maanden, dan het de laatste 30 jaar vorderde: het gros van die Russofielen zijn UITEINDELIJK oftewel gedeporteerd naar Rusland, oftewel geextermineerd dank zij het oorlogsgeweld.

Maw, mocht het in de verste verte waar zijn dat het de Russen DAAROM te doen was, dan hebben ze met hun apenstreken gewoon veel en veel meer het Oekrainse programma doen uitvoeren dan de Oekrainers zelf hebben gedaan.

Er zijn de laatste maanden veel en veel meer van die Russofielen afgemaakt, dan wel naar Rusland gedeporteerd, dan de Oekrainers konden op 30 jaar tijd.

Bravo voor de efficientie, als dat het doel was.

Maar we weten allemaal dat die groep Oekrainers waar de Russen zich zogezegd over wilden ontfermen, een terugval smoes is, nadat het veroveren van Oekraine als een eerste stap in het heroveren van de Soviet invloedsfeer een ongelofelijke afgang is geweest he.

Dus nee, de Russen geven geen ballen om Oekrainers, of dat nu Russofielen waren of niet. Ze hebben die smoes bedacht om zich proberen niet helemaal belachelijk te maken na hun mislukte herovering van de Soviet invloedsfeer van den tijd van het Ijzeren gordijn, en als uiteindelijk resultaat hebben ze de exterminatie en deportatie, gewenst door de rest van de Oekrainers, veel en veel meer in de hand gewerkt dan de Oekrainers ooit konden.

Zeggen dat het "geduld op was" na 30 jaar is trouwens totaal ridicuul, want een van de dingen die Zelensky juist wilde, was dat probleem met de Russen oplossen. Het lijkt er dus op dat de Russen eerder schrik hadden dat ze binnenkort hun laatste smoes om Oekraine binnen te vallen kwijt waren geweest, en dat het einde van waar ze zogezegd 30 jaar naar wilden werken, hen eerder een probleem was dan een doel he.
Oekraïne heeft niet het recht "om dat volk daar weg te halen," dat heet etnische zuivering. En het zal ook niet lukken, daar gaan de Russen voor zorgen.

Als Janoekovich gewoon aan de macht was gebleven, en Oekraïne lid zou worden van de Euraziatische Unie, was er nooit een oorlog uitgebroken. Het zijn net de westerse bemoeienissen die geleid hebben tot Maidan, en dus tot oorlog en geweld.
Oud 4 januari 2023, 12:53   #36696
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haha, jullie zijn onafhankelijk op voorwaarde van afhankelijk te zijn
Ze kregen tenminste de kans om onafhankelijk te worden, in tegenstelling tot de Catalanen, Koerden, etc. maar er waren voorwaarden aan verbonden. Te nemen of te laten.
Oud 4 januari 2023, 12:55   #36697
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Bij ons zeggen ze:"Talk doesn't cook rice"
Wat ik wel zeker weet is dat ik na zoveel jaar in China te wonen een aardig woordje Mandarijns en/of Cantonees zou spreken. Zelfs na gewoon vele keren op bezoek te komen spreek ik al aardig wat Laotiaans/Thai.
Oud 4 januari 2023, 12:59   #36698
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
< ... Poetin heeft zich hier 20 jaar op voorbereid... >

20 jaar voorbereiding, en dan nog zo'n modderfiguur slaan.

Straffe gast, die Vladimir.
Een de facto oorlog tegen de NAVO is niet niets.
En ze zullen pas een modderfiguur slaan als Kiev er in slaagt hen uit Donbass te verdrijven. Maar dat zal niet gebeuren.

Het Westen slaat een modderfiguur, ondanks zoveel steun en wapens slagen hun proxies er niet in de Russen te verdrijven. Dat terwijl (dixit Holslag) de westerse wapen- en munitievoorraden uitgeput aan het raken zijn, en Oekraïne door hun voorraad reservisten aan het raken is. En dat terwijl de Russen net 100000'en kakelverse reservisten aan het opleiden zijn, en de Russische oorlogsindustrie op volle toeren draait.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 januari 2023 om 13:01.
Oud 4 januari 2023, 13:07   #36699
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wat ik wel zeker weet is dat ik na zoveel jaar in China te wonen een aardig woordje Mandarijns en/of Cantonees zou spreken. Zelfs na gewoon vele keren op bezoek te komen spreek ik al aardig wat Laotiaans/Thai.
Kennelijk heb jij een voorkeur voor dictaturen.
Waarom blijf je in België en ga je niet naar het land van Poetin of dictator XI?
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2023, 13:11   #36700
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
En jij als Grootrussische nationalist , een ethno-culturele romanticus, die de opvoeding van zijn kinderen voor alles stelt , alsook zijn latere niet-productieve levensfaze, zou willen dat miljoenen Russen blijgezind voor moedertje Rusland zouden vechten , niet omdat het levensbehoud van Rusland op het spel staat - alleszins zo voelen de Russen dat niet aan - maar omwille van empathie en sympathie voor Russisch sprekende Oekraïeners ?
U bent wel wat wereldvreemd.
De Russen willen mss wel vechten tegen een Hitler, maar niet tegen een Zelensky, zenne.
En dat is Poetins probleem: de omstandigheden moeten er zijn voor een leger van dienstplichtigen en een beroepsleger moet super goed georganiseerd zijn.
Geen van beide voorwaarden zijn vervuld.
Zelensky is gewoon een clown die een proxy is van een vijandig machtsblok, en die de etnische Russen wil verdrijven uit gebieden die al eeuwen Russisch zijn. Dat gaan de Russen niet laten gebeuren. De overgrote meerderheid in Rusland beseft wel degelijk dat deze oorlog erg belangrijk is. De Russen hebben veel meer kandidaten dan dat er effectief opgeleid worden om te gaan vechten. Heel wat mannen en ook enkele vrouwen staan klaar, waaronder ook enkele kennissen. De ene, schoonvader van een vriend van mij, werd geweigerd omdat hij te oud is (52), de andere had een te hoge suikerspiegel en tenslotte de derde werd afgekeurd omdat jij wegens studies maar een heel korte militaire dienst had gedaan. Maar ze werden wel ingeschreven op een lijst, net als miljoenen andere Russen, voor moest het nodig zijn.

In Oekraïne is het anders, daar worden gewoon raids gehouden en mannen manu militare naar het front gestuurd, tegenwoordig zelfs 60 plussers (zie boven).

Enkele dagen geleden een De Morgen reportage uit Antalya. Daar zitten 100000'en Russen EN Oekraïners die het zich kunnen veroorloven. De meeste Oekraïners zijn mannen van welgestelde families die de dienstplicht ontlopen, en zijn pas de laatste maanden gearriveerd. Er zijn ook jonge Russen bij maar de meeste Russen wonen daar al jaren. Die Oekraïners en Russen kunnen het uitstekend met elkaar vinden, en, wat ik constant hoor van Oekraïners, ook hier, "die politieke lullen willen 2 broedervolkeren tegen elkaar opzetten", met ook meestal een stevige sneer naar het Westen.

Eens het regime valt in Oekraïne moet er een soort tribunaal komen. Natuurlijk de kopstukken hebben hun schaapjes al lang op het droge in de VS en west-Europa. Zelensky zelf heeft landgoeden en huizen in het VK en de VS. Zijn familie zit daar grotendeels al. Ook de zonen van zowat de hele politieke en economische elite bevinden zich ofwel in West-Europa (Spanje vooral) ofwel in de VS. Geen enkele van hun zonen vecht mee. Wat een lafaards. Degene die geen lafaards bleken zijn de uiterst-rechtse milities, ere aan wie ere toe komt. Hun leiders, en hun zonen, vochten mee vanaf dag een. En ze bleken uitstekende vechters. De meeste zijn gesneuveld of gekwetst, dus dat komt al een eind tegemoet aan de "denazificatie".

Laatst gewijzigd door tomm : 4 januari 2023 om 13:17.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be