![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met dagelijk 40 km op de fiets tegenwoordig, waaronder een stukje door het Kerremanspark en het Kasteelpark van Ganshoorn, en zelf hondeneigenaar geweest te zijn, doe ik het op die stukken rustig aan. Meestal stop ik zelfs met trappen als ik mensen met honden zie,
Het fietspad langs het hospitaal van Jette is het gewoon om 5u 's ochtends rondslingerende deelsteps en fietsen ontwijken, en 's avonds proberen de GSM starende zombies, kinderwagens en bijhorende families niet te hard te laten schrikken met mijn rijdende ligstoel met iets groot en lelijk erin. Wat ik wel zeker weet, Speedeleks horen daar waar brommers klasse B horen. In bebouwde kom alvast niet op de veel te smalle en in slechte staat zijnde fietspaden. Oftewel, die fietser dat die blafrat heeft platgereden en doorreed is gewoon een hufter.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 13 juli 2022 om 05:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() Die benaming is de waarheid geweld aandoen en objectief gezien is deze eerder van toepassing op automobilisten. Als we namelijk kijken naar de statistieken van mensen die verminkt zijn voor de rest van hun leven of doden waarbij families en aanverwanten verscheurd achter blijven voor de rest van hun leven door toedoen van automobilisten, dan is het wel duidelijk dat men beter spreekt van "autoterroristen". En dan hebben we het nog niet eens over miljoenen dode dieren of de indirecte doden voor vervuiling van autoterroristen; denk daarbij aan kankers, vroeggeboortes, hart - en vaatziekten, astma, allergieën, enz.
Nee, een autoterrorist vergelijken met een fietser is van hetzelfde kaliber als een olifant vergelijken met een mug. https://www.hln.be/deinze/chauffeur-...-aan~abe7b48e/
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben jij zo iemand die extra gas geeft als een kat (tegen de verkeersregels in) de straat oversteekt?
Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 juli 2022 om 09:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Anders zou de toestand niet zoooooooooo slecht zijn.
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Twee meter breed per rijrichting. We hebben geen plaats genoeg. Vlaanderen is Nederland niet. VRT NWS Laatst gewijzigd door Rudy : 6 januari 2023 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het nog nooit zo onaangenaam geweten op straat als vandaag de dag. We kunnen alleen met heimwee terugdenken aan de tijd van veilige straten met mensen op het voetpad en alle verkeer op straat. Ik ga nergens meer te voet heen. Ik neem wel mijn auto. Dat ze daar dan maar tegenvlammen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 januari 2023 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ik fiets, dan kom ik in de verleiding. Even checken in de spiegel of er geen getuigen zijn en ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(nu, met een rijbewijs c is dat krak hetzelfde. Gedurende anderhalve km moeten rijden aan 70 ipv 90, in Gentbrugge, wat een drama ..)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
maar geen gevonden MAAR dit heeft natuurlijk niets te maken dat het in Vlaanderen huilen met de pet op is wat fietspaden betreft Of gaan we ons wegsteken achter anderen waar het ook barslecht is, om ons eigen barslechtst een beetje beter te laten lijken. Zo ongeveer waarom de mensen zo graag naar miserie TV kijken...kijk het is bij ons nog niet zo slecht, ons dochter is gaan lopen, onze zoon zit aan de drugs en mijn man klopt mij af....maar het kan altijd erger. Ik mag nog niet klagen.
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ????????????
goegel eens op ravel Wallonie. Ok, wij zitten jaren achter op Nederland (behalve de Kempen en Limburg, en de Walen zitten op hun beurt jaren achter op ons.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook dat nog. Inderdaad. De natuur moet het bekopen om doelstellingen te halen.
Maak eventueel van de straten fietsstraten, zoals hier. Max 30 per uur. Probleem opgelost. Laatst gewijzigd door Rudy : 6 januari 2023 om 22:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge moet eens een volle kilometer in een voldoende brede en rustige straat, die gebombardeerd werd als fietsstraat, achter een sukkelachtige tachtigjarige bibberende fietser hangen, aan 7 km per uur ...
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verwacht u nu echt dan met plots alle fietspaden gaat verbreden? Verwacht u nu echt dat plannen met onteigeningen en dergelijke plots aangepast gaan worden? Het nieuwsblad, waar uw link naar verwijst stelt het wel echt extreem. We zijn vandaag 7 januari 2023, de bouw en de wegenbouw hebben dit jaar nog niet gewerkt. Citaat uit het nieuwsblad: "Minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) pakte eerder dit jaar uit met een nieuw Fietsvademecum, waarin strengere normen voor fietspaden zijn vastgelegd." Als de journalist van dienst enige ernst tentoon spreidde, dan schreef ie dergelijke nonsens niet. De journalist van dienst wordt blijkbaar niet gehinderd door kennis van zaken, laat staan door een greintje verstand. Hier een citaat van iemand die er heel nauw bij betrokken is. Ook Wout Baert, coördinator bij Fietsberaad Vlaanderen, benadrukt dat de aanbevelingen in het nieuwe vademecum toekomstgericht zijn, zonder daarbij meteen alle bestaande fietspaden die (nog) niet aan de nieuwe normen voldoen als onveilig te bestempelen: “De nieuwe normen voor fietspaden spelen in op het veranderende aanbod van fietsen én op de sterkere verwachtingen die ook fietsers zelf uiten. Het is belangrijk dat nieuwe fietspaden gerealiseerd worden met de nieuwe normen in het achterhoofd, oudere fietspaden moeten in de eerste plaats regelmatig gescreend worden op gebruik, kwaliteit en verkeersveiligheid. Zo kunnen wegbeheerders bepalen of er al dan niet maatregelen moeten worden genomen om het fietspad te verbeteren.” Maar ja, iemand van de SPA meende zich eens belangrijk voor te doen. Ik vraag me af wat zo'n stom wijf in het parlement doet. |
|
![]() |
![]() |